Autoilu 2

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Rangaistullit eivät tule tapahtumaan, koska Kiina on maailman suurin automarkkina.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kiina alkanut kieltämään länkkärisähkövispilöitä, on siihen vastattava.

Tai siis rajoittamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2023 10:20 Rangaistullit eivät tule tapahtumaan, koska Kiina on maailman suurin automarkkina.
Hyvä pointti. Tällä hetkellä sähköjä myydään vielä niin vähän, ettei kannata riskeerata bensaautojen kiinan markkinoita pistämällä liian suuria tulleja kiinalaisille. Pienet tullit voidaan laittaa silleen näön vuoksi. Siinä kohtaa kun polttisten markkinoilla ei ole enää niin väliä, niin kiinalaiset ovatkin jo täyttäneet markkinat.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2023 10:20 Rangaistullit eivät tule tapahtumaan, koska Kiina on maailman suurin automarkkina.
Kiinan markkinan autot valmistetaan Kiinassa. Vaikea nähdä että Kiina laittaisi omille tehtailleen tullit.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 14.09.2023 10:30
James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2023 10:20 Rangaistullit eivät tule tapahtumaan, koska Kiina on maailman suurin automarkkina.
Kiinan markkinan autot valmistetaan Kiinassa. Vaikea nähdä että Kiina laittaisi omille tehtailleen tullit.
Vaikea sanoa. Monenlaista yllättävää vastoinkäymistä voi tulla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun puoliso innostui noista kiinan halpissähköautoista ja on käyty ajamassa kolmea eri. Keskeneräisen oloisia vehkeitä, kaikesta mahdollisesta säästetty, esim. apukuskin penkkiä ei saanut juuri säädettyä. Käyttöjärjestelmä oli kaikkea muuta paitsi intuitiivinen ja monia ns. perusominaisuuksia en onnistunut löytämään puolen tunnin aikana lainkaan. Pysäköidessä piti tehdä jotain erityiskikkoja, koska "niinhän näissä on tapana". Myyjä ei osannut kertoa pystyykö huollattamaan Suomessa tai saako varaosia.

Lopputulos on siis, että ajetaan edelleen meidän vanhalla Volvolla. Just nyt ei ole intoa etsiä muutakaan, ehkä keväällä uusi kierros.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 14.09.2023 11:39 Mun puoliso innostui noista kiinan halpissähköautoista ja on käyty ajamassa kolmea eri. Keskeneräisen oloisia vehkeitä, kaikesta mahdollisesta säästetty, esim. apukuskin penkkiä ei saanut juuri säädettyä. Käyttöjärjestelmä oli kaikkea muuta paitsi intuitiivinen ja monia ns. perusominaisuuksia en onnistunut löytämään puolen tunnin aikana lainkaan. Pysäköidessä piti tehdä jotain erityiskikkoja, koska "niinhän näissä on tapana". Myyjä ei osannut kertoa pystyykö huollattamaan Suomessa tai saako varaosia.

Lopputulos on siis, että ajetaan edelleen meidän vanhalla Volvolla. Just nyt ei ole intoa etsiä muutakaan, ehkä keväällä uusi kierros.
BYD myös?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Olikohan tuollaista? Joku MG ja Maxus oli ainakin. Molemmat hirveitä. Jälkimmäinen lisäksi myös ruma, näytti mopsilta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 14.09.2023 11:48 Olikohan tuollaista? Joku MG ja Maxus oli ainakin. Molemmat hirveitä. Jälkimmäinen lisäksi myös ruma, näytti mopsilta.
BYD on mun käsittääkseni laadukas ja itse kävin show roomissa katsomassa eikä mielestäni paha.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Samaan syssyyn haluan reklamoida autojen, sekä uusien että käytettyjen, myyntikuvista. Minua ei kiinnosta miltä auton keula näyttää alakulmasta kuvattuna. Sen sijaan kiinnostaisi kovasti, miltä takakontti näyttää, mielellään havainnekuvan kanssa, jossa siellä on joku aika vakikokokoinen tavara, esim. golfbägi. Ärsyttää, kun joutuu aina metsästämällä hakemaan jotain screenshottia esittelyvideolta, jotta voisi edes yrittää arvioida millaiset sisätilat autossa on.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Edelleen BYD on kiinan johtava merkki sähköautopaloissa.

Muutenkin voi odottaa tulevaisuudessa, että kiinavispilöille tulee rajoituksia palovaaran vuoksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

MG vaikuttaa myös ihan ok:lta:
https://www.hs.fi/talous/art-2000009640376.html
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/9 ... 94fda78fab

Volvo ja Polestar tietty on kiinalaisomistuksessa nykyisin.

Oma ennusteeni on, että ehkä 3-4 vuoden kuluttua tulee vaihto sähköön. Jos auto olisi uusi, niin kiinalaiset voisivat olla tuolloin jo vaihtoehto. Käytettynä varmaan valinta olisi Ioniq 5 tai Enyaq. Jos Y saa 3:n kaltaisen faceliftin, niin sekin on varmaan hyvä optio käytettynä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja exsu »

Ootko ajanut sellaista MG:tä? Mä olen, en näe mitään syytä miksi ostaisin sellaisen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ En näe mitään syytä ostaa mitään sähköautoa uutena. Matikka ei vaan toimi. Mutta arvioiden mukaan tuo MG4 on ihan ok, ei mitenkään keskimääräistä huonompi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jos nyt kiinalainen on saatava niin eikö sitten Volvo? Kai siinä hurrit on edes vähän katsoneet perään.

Ja tuo EX30 on aika kompakti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

EX30 tulee varmasti myymään kaikki mitä saavat ulos.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Toi tehdään Kiinassa ja se maksaa aika paljon enemmän kuin MG 4, vaikka on pienempi => EX30 hinta voi olla asetttun ihan sellaiselle tasolle, että sitä halutaan myydä isosti. Tähän astihan moni julkaistu EV on tuntunut olevan sellainen markkinointijuttu ja autoja ei ole saatu ostajille asti merkittäviä määriä (koska malli arvatenkin kassavirraltaan negatiivinen).
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2023 9:06 ^ Toi tehdään Kiinassa ja se maksaa aika paljon enemmän kuin MG 4, vaikka on pienempi => EX30 hinta voi olla asetttun ihan sellaiselle tasolle, että sitä halutaan myydä isosti. Tähän astihan moni julkaistu EV on tuntunut olevan sellainen markkinointijuttu ja autoja ei ole saatu ostajille asti merkittäviä määriä (koska malli arvatenkin kassavirraltaan negatiivinen).
Jos olisin ostohousut jalassa, EX30 olisi korkealla listalla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

MG taisi kuitenkin olla halpamyyntimerkki, kilpailija Eurooppaan lähinnä Dacialle. Laatu on varmaan huima.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2023 9:06 ^ Tähän astihan moni julkaistu EV on tuntunut olevan sellainen markkinointijuttu ja autoja ei ole saatu ostajille asti merkittäviä määriä (koska malli arvatenkin kassavirraltaan negatiivinen).
Joo. En tiedä, tekeekö mikään perinteinen valmistaja sähköautomyynnillä voittoa. Eli kannattaa pitää isoa ääntä sähkömalleista, mutta myydä niitä vähän.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 15.09.2023 9:15 MG taisi kuitenkin olla halpamyyntimerkki, kilpailija Eurooppaan lähinnä Dacialle. Laatu on varmaan huima.
Ei laatu ole kallista. Toyota on halvempi kuin Mersu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2023 9:24 Ei laatu ole kallista. Toyota on halvempi kuin Mersu.
Toyota ei ole kiinalainen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Pointti: Laatu ei ole kallista. Ikean kamoissa ei ole juurikaan valmistusvirheitä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Autoilu 2

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.09.2023 9:46 ^
Pointti: Laatu ei ole kallista. Ikean kamoissa ei ole juurikaan valmistusvirheitä.
Määrittele laatu. Ikean tuotteiden materiaalit ovat yleensä hyvin heikosti kestäviä. Valmistusvirheet mittaavat vain tuotantoprosessin laatua.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin