Re: Autoilu 2
Lähetetty: 04.01.2024 0:05
Ei toi oo mikään Lotus. Ihmeellinen ylikokoinen saippukupla, niin kuin sähköinen Mustangi, jolla koitetaan vaan kaupallisesti hyötyä ikonisesta nimestä.
Eikös tuo argumentti hieman vanhentunut 90-luvulla Cayennen julkaisun myötä? Lambolla ja Ferrarilla on niilläkin omat SUV:insa.
Ei ole vanhentunut. Kyllä mä vertaisin tätä viritystä enemmän tuohon Mustang -kuvioon kuin Ferrariin. Liian päälleliimattua ollakseen uskottavaa.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.01.2024 8:53Eikös tuo argumentti hieman vanhentunut 90-luvulla Cayennen julkaisun myötä? Lambolla ja Ferrarilla on niilläkin omat SUV:insa.
Tämä "Lotus" oli siitä mielenkiintoinen, että se on nyt ensimmäinen kiinalainen sporttinen luksus-SUV, joka on arvioitu ihan ok vehkeeksi hintaluokassaan. Jos siis haluaa jotain muuta kuin halvan kiinalaisen, niin sekin hoituu.
Te kaksi ootte tollasia nörttejä, jotka intoilee teknisistä spekseistä. Mun maailmassa parhaat autot tulee edelleen eurooppalaisilta merkeiltä enkä usko olevani maailman viimeinen ihminen joka arvostaa nimenomaan ajonautintoa. Kyllähän Alfa Romeokin myy koko ajan vaikka sen ostamiseen ei ole olemassa järkisyytä, vaan se ostetaan ajonautinnon takia ja puhtaasti tunteella.James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.01.2024 10:00 Jokainen tietysti voi pitää artesaaniautoja hienoina (ovathan ne), mutta jos puhutaan varsinaisesta autoteollisuudesta, Euroopan voi jatkossa unohtaa.
Ei tuo kertomasi ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, mitä sanoin vaan oikeastaan vahvistaa sen.Vagabondo kirjoitti: ↑04.01.2024 11:20Te kaksi ootte tollasia nörttejä, jotka intoilee teknisistä spekseistä. Mun maailmassa parhaat autot tulee edelleen eurooppalaisilta merkeiltä enkä usko olevani maailman viimeinen ihminen joka arvostaa nimenomaan ajonautintoa. Kyllähän Alfa Romeokin myy koko ajan vaikka sen ostamiseen ei ole olemassa järkisyytä, vaan se ostetaan ajonautinnon takia ja puhtaasti tunteella.James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.01.2024 10:00 Jokainen tietysti voi pitää artesaaniautoja hienoina (ovathan ne), mutta jos puhutaan varsinaisesta autoteollisuudesta, Euroopan voi jatkossa unohtaa.
Tulkitset väärin. Mun pointti oli, että eurooppalaisilla automerkeillä on hyvin sitoutunutta ja merkkiuskollista asiakaskantaa, jotka eivät ole vaihtamassa mihinkään keskinkertaisilla ajo-ominaisuuksilla varustettuun tietokoneeseen. Ja omaa poikaani kuunnellessa olen vakuuttunut, että nuorista kasvaa vielä uusia asiakkaita.James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.01.2024 11:25 Ei tuo kertomasi ole mitenkään ristiriidassa sen kanssa, mitä sanoin vaan oikeastaan vahvistaa sen.
Koska olen kova automies, kerron, että olette molemmat väärässä. Dave on tosiaan propellipää, mutta Vagis yhtä todellisuudesta irtaantunut autoromantikko. Ei suomalainen ruuhkassa istuja jostain ajonautinnosta välitä. Mutta tavattoman konservatiivinen se on. Ja pelkää arvon alenemaa. Se haluaa tylsän ja turvallisen valinnan tutulta ja luottamaltaan brändiltä. Koko kenttähän odottaa kieli pitkällä, että koska VW, Skoda tai Toyota julkaisee kunnollisen sähköisen kansanauton. Sitten ostetaan! Ja jos taloudellinen asema paranee, ostetaan Audi, BMW tai Mersu. Kiinalaiset ei kiinnosta, ja italialaiset (ehkä myös ranskalaiset) ovat kuriositeetti. Poikkeus voisi olla joku Volvo, sen kiinalaisuus jollain tasolla tiedetään, mutta ei sitä silti niin koeta. EX30 voi jo olla aika kova tekijä.Vagabondo kirjoitti: ↑04.01.2024 11:20Te kaksi ootte tollasia nörttejä, jotka intoilee teknisistä spekseistä. Mun maailmassa parhaat autot tulee edelleen eurooppalaisilta merkeiltä enkä usko olevani maailman viimeinen ihminen joka arvostaa nimenomaan ajonautintoa. Kyllähän Alfa Romeokin myy koko ajan vaikka sen ostamiseen ei ole olemassa järkisyytä, vaan se ostetaan ajonautinnon takia ja puhtaasti tunteella.James Potkukelkka kirjoitti: ↑04.01.2024 10:00 Jokainen tietysti voi pitää artesaaniautoja hienoina (ovathan ne), mutta jos puhutaan varsinaisesta autoteollisuudesta, Euroopan voi jatkossa unohtaa.
Volvon kiinalaisuus on ennen muuta omistusta. Osaaminen, huoltoverkosto jne. on edelleen vahvasti täällä toisin kuin Kiinan tulokkailla.
Aika näyttää. Ainakin BYD on nyt pykäämässä tehdasta eurooppaan samaan tyyliin kuin monilla japsimerkeillä on pitkään ollut euroopan tehtaita palvelemassa täkäläisiä markkinoita.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.01.2024 12:28 Tietenkin kiinalaisia kiinnostaa ostaa myös osaamista ja verkostoja. Ei se sitä muuta, että ne autot tullaan kasaamaan kiinassa yhä enemmän kiinalaisvoimin.
Ja ajatella että mä tunnen ihmisiä jotka suhtautuvat autoon vielä vahvemmin harrastuksena kuin minä! Mutta markkinoilla on tosiaan monta erilaista ryhmää. Siksi pidän epätodennäköisenä visiona, että joku yksittäinen suuntaus pystyisi valtaamaan markkinat. Markkinaosuudet varmasti heiluu ja tässä kohtaa selvästi uusilla pelaajilla on mahdollisuus päästä peliin mukaan ja hetkellisesti valmistajien määrä lisääntyy, kunnes se taas fuusioiden kautta pienenee.urpiainen kirjoitti: ↑04.01.2024 12:09 Koska olen kova automies, kerron, että olette molemmat väärässä. Dave on tosiaan propellipää, mutta Vagis yhtä todellisuudesta irtaantunut autoromantikko. Ei suomalainen ruuhkassa istuja jostain ajonautinnosta välitä. Mutta tavattoman konservatiivinen se on. Ja pelkää arvon alenemaa. Se haluaa tylsän ja turvallisen valinnan tutulta ja luottamaltaan brändiltä.
Juu, mutta en mä tuota kommentoinutkaan, vaan väitettäsi siitä missä ja kenen toimesta eurooppaan tulevat autot kasataan.sivustahuutaja kirjoitti: ↑04.01.2024 12:39Kiinalaisia autoja ne silti tulevat olemaan, ihan kuten Berliinin gigatehtaan Teslat ovat jenkkiautoja.
Joo, toi on kyllä totta. Voisiko olla, että olen väärässä!