Ehjä vai rikki ?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut

Oletko ehjä vai rikki ?

olen rikki
13
34%
olen ehjä
25
66%
 
Ääniä yhteensä: 38

Avatar
Madonna
Elämätön Kitisijä
Viestit: 276
Liittynyt: 11.09.2008 10:18

Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Madonna »

Tuolla toisaalla oli juttua siitä että ollaan rikki niin kai sitä sitten ollaan myös ehjiä, vai kuinka ?
kumpaa koet olevasi ?
Ja miten nämä niinku ilmenee ja voiko olla jotain siltä väliltä ja miksi sitä olotilaa sitten nimitetään ?
bliss

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä olen siltä väliltä. Kokonaisuutena olen erittäin ehjä, mutta mun parisuhteellisuusosio on rikki. Olen ehjähkö?
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Nyt aika rikki, mikä tuli aika yllätyksenä, koska luulin osaavani jo olla ehjä olosuhteista huolimatta. Mutta enköhän mä sen liimankin löydä. Silti aika pettynyt itseeni just nyt.
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rikki, eikä kasaamiseen taida riittää edes ilmastointiteippi, nippusiteet ja sinitarra.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Rikki.
Duck

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Duck »

Rikin kemiallinen merkki on S, joka tulee ruotsinkielen sanasta 'sönder'.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai niitä vuotokohtia on aina jokaisessa ihmisessä. Kysymystä voisi lähestyä myös siten, onko vaihtoehdoista toista enemmän kuin toista. Olen rikki, jonkin verran. Sitä paitsi ehjä ihminen olisi lähtökohtaisesti helvetin tylsä.
Duck

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Duck »

^ Ja ulkoapäin ehjän näköinen ja ehjyyttään korostava ihminen voi olla sisältä vaikka ties kuinka rikkipuhkisolmussa.
ninnithequeen

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Rikki. Toisaalta ehjä. Elämänmuutos pelottaa ihan kamalasti, toisaalta jänskättää. Pitää ottaa vaan positiivinen asenne.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja swirl »

Sanoisin, että olen kai melko ehjä, ainakin henkisesti. Kaikki vanhat rikkinäiset kohdat tuntuvat olevan tällä hetkellä hyvin paikattuja. Eihän sitä tietenkään ikinä tiedä, koska paikat irtoilevat. Fyysisesti sitten taas en ole lainkaan ehjä, koko ajan on rikki joku kohta.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

ninnithequeen kirjoitti:Rikki. Toisaalta ehjä. Elämänmuutos pelottaa ihan kamalasti, toisaalta jänskättää. Pitää ottaa vaan positiivinen asenne.
*thumbs up!*
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olen tavannut sanoa että niin kauan kun (minulla) on katto pään päällä ja saan tarpeeksi ruokaa, en valita. Ehjä, mutta ehkä yleisesti pikkaisen päämäärätön olo, mutta jostain syystä en koe edes sitä ongelmaksi. Ilmeisesti olen hankkinut tiettyjä harrastuksia ja "juttuja" elämääni saadakseni edes jotain päämääriä mitä tavoitella, esim. seuraavat vyökokeet.

Jos joku kysyisi mitä unelmia ja suuria tavoitteita minulla on elämäni varalle, ainakin joutuisin pysähtymään hetkeksi miettimään mitä sellaisia voisi olla. Kaksi lomamatkaa on joo jo varattu ja lentoliput maksettu, auto pitäisi uusia ja varmaan isompaa kämppääkin katsella, pitäisi varmaan miettiä miten edetä erään henkilön kanssa jne... Eivät nuo mitään suuria suunnitelmia ole, eikä maailmani sortuisi vaikka ne eivät toteutuisikaan.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
bedlam

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Ehjä. Mahtava ihminen vierellä tietty avittaa, mutta en sen enempää rikki kokenut olevani aiemminkaan.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Mä tuskin olisin elossa, jos en olisi rikki.
Avatar
Starflare
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01.03.2007 18:25

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Starflare »

Kolhuilla ja pari säröäkin taitaa löytyä, mutta ehjä kuitenkin.
Dumis

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Yläkerta järjestetty kondikseen, ehjä oon.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Sanoisin olevani ehjä. Kropassa tietty näkyy ja ennenkaikkea tuntuu, etenkin selässä ja polvissa. Mut moneen vielä taipuu. Rikkinäisin osuus ehkä kuitenkin tuolla parisuhdepuolella, tai pikemminkin parisuhteettomuuspuolella.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Jos olisin rikki, tuskin olisin elossa. Vahvoilla on helpompaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
prosessi

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

EveryWoman kirjoitti:Mä tuskin olisin elossa, jos en olisi rikki.
Heräsi kysymys, mitä oikein tarkoitat rikkinäisyydellä.
Avatar
Mida
Kitinän uhri
Viestit: 531
Liittynyt: 15.09.2006 12:10

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Mida »

Tosi vaikea vastata. Toisaalta ehjempi kuin koskaan, toisaalta hankala elämäntilanne kyllä raastaa.

Mikä on ehjä? Ehkä en ole koskaan täysin ehjä. Vaikka en varsinaisesti rikkinäinenkään. Muovautumassa ennemminkin.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

prosessi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mä tuskin olisin elossa, jos en olisi rikki.
Heräsi kysymys, mitä oikein tarkoitat rikkinäisyydellä.
Huomasin vasta, että aiheesta oli ilmeisesti keskusteltu jossakin toisessa ketjussa - eli jos siellä vallitsikin määritelmästä jokin yhteisymmärrys, en ole tästä tietoinen, eikä oma määritelmäni välttämättä ole sama.

Rikkinäisyydellä tarkoitan jonkinlaista kärsimyksen potentiaalia, kykyä tuntea tuskaa ja tulla vahingoitetuksi (ja huom., Frederik: kyky kärsiä on eri asia kuin kärsimys). Jos tätä ei ole, ei ole kolikon toistakaan puolta, kykyä kokea mielihyvää - eikä myöskään onnellisuutta, joka kokemukseni mukaan syntyy tuskan ja mielihyvän vaihtelusta.

Tunnen tuskaa mm. kokiessani, että jokin asiaintila tai henkilö (usein minä itse) tarvitsisi muutosta, ja se tuska ajaa minut tekemään voitavani muutoksen saavuttamiseksi. Jos kaikki tällainen kipu ja tyytymättömyys poistettaisiin, en enää a) kokisi mielihyvää muutoksen tapahduttua ja b) ylipäänsä pyrkisi muutokseen. Ja jos en minkään asian suhteen enää koskaan pyrkisi mihinkään muutokseen (esim. uuden oppiminen on muutosta), sen lisäksi että olisin onneton, olisin omilla määritelmilläni yhtä kuin kuollut. Fysiologiset elintoiminnot ovat siinä sivuseikka.

Lyhyemmin sanoen "ehjä" kuulostaa liian valmiilta sopiakseen yhteen "elämän" kanssa.
elco

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja elco »

Englannissa ei ole sanaa ehjä. Eikä vahingoniloinen.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Olen ihan paskarikki.
Nyt penikseni on fantastinen!
Duck

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja Duck »

elco kirjoitti:Englannissa ei ole sanaa ehjä. Eikä vahingoniloinen.
Lainaavat sakemanneilta ainakin schadenfreuden.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16635
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Ehjä vai rikki ?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

EveryWoman kirjoitti:Rikkinäisyydellä tarkoitan jonkinlaista kärsimyksen potentiaalia, kykyä tuntea tuskaa ja tulla vahingoitetuksi (...) Jos tätä ei ole, ei ole kolikon toistakaan puolta, kykyä kokea mielihyvää - eikä myöskään onnellisuutta, joka kokemukseni mukaan syntyy tuskan ja mielihyvän vaihtelusta.

(...)Lyhyemmin sanoen "ehjä" kuulostaa liian valmiilta sopiakseen yhteen "elämän" kanssa.
Siis termillä "rikki" tarkoitat suurin piirtein sitä, että inhimillisen elämän vaatimista peruskyvyistä mikään ei ole rikki vaan ne ovat toimintakuntoisia ja ehjiä. Termillä "ehjä" tarkoitat sitä, että nämä asiat ovat rikki.

Luulen, että olemme nyt jonkin oleellisen ytimessä. Kun teiltä SE:n kanssa toistuvasti kysytään, ettekö ymmärrä ihan perussanoja, niin ehkä tosiaan ette ymmärrä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin