Suhtautumisesi työhösi

Yleinen lätinä jä kitinä

Suhtautuminen nykyiseen työhösi

Työ kutsumuksena
7
26%
Työ vahvuutena
4
15%
Työ urana
4
15%
Työ välineenä
5
19%
Työ taakkana
4
15%
Työ riistona
3
11%
 
Ääniä yhteensä: 27

Bhven

Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Tällainen kysely löytyi postilaatikostani. Joku MTV3:sen onnellisuusbarometrihässäkkätsydeemi.
Mikä seuraavista vaihtoehdoista kuvaa parhaiten suhtautumistasi nykyiseen työhösi? Kysymykseen vastataan riippumatta siitä tekeekö työtä kotona tai kodin ulkopuolella.


1.
Työ kutsumuksena. Koen, että teen tärkeää, haastavaa ja mielekästä työtä. Työpanokseni hyödyttää muita ihmisiä ja auttaa heitä selviytymään elämässä.


2.
Työ vahvuutena. Haluan tehdä työni hyvin, koska haluan kunnioittaa itseäni. Teen työni niin hyvin, että minun ei tarvitse hävetä itseäni.


3.
Työ urana. Työ antaa minulle mahdollisuuden kehittyä, päteä, saada arvostusta, edetä vaativiin tehtäviin ja saada hyvää palkkaa.


4.
Työ välineenä. Jokaisen on tehtävä jotakin, jotta saa elantonsa. Voisin tehdä melkein mitä tahansa, kunhan vain palkka juoksee ja on jotakin tekemistä.



5.
Työ taakkana. Nykyinen työ, työtoverit, esimiehet ja tekemäni työ tekevät elämäni vaikeaksi. Tunnen itseni rasittuneeksi, uupuneeksi ja väärin kohdelluksi.


6.
Työ riistona. Tekemäni työ hyödyttää paljon enemmän muita kuin minua. Saan liian vähän palkkaa verrattuna siihen, mitä muut työntekijät, johtajat ja osakkeiden omistajat saavat.
elco

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja elco »

Kaikki yllämainitut. Mikään ei oikeastaan ylitse muiden.
Avatar
Mylwin
Kitisijä
Viestit: 4593
Liittynyt: 16.08.2005 15:25
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Mylwin »

Jotain ykkösen ja kakkosen välimailta. Vastaan väliliha.
Kävin katsomassa Mylwinin kuvaa, ja näyttää kyllä just siltä ettei sillä ole yhtään ystävää.
- Ann 2005
Duck

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Duck »

Ykköstä, kakkosta ja kolmosta. Ei voi valita noista mitään ylitse muiden.
Geetzu

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Geetzu »

Hmmh, nyt ajattelen sen velvollisuutena.
bliss

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja bliss »

2 + 4 [+5]
nastamuumio

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Väline tää eniten on, mutta en kuitenkaan mitä tahansa tekis. En myöskään ihan-ihan hutiloi, mutta mitään uranrakennustakaan en ala. Ja verrattuna johdon miljoonapalkkoihin mulle maksetaan toooosi vähän eikä pikkujoulujakaan ole, mutta toisaalta en juur tarttekaan enempää rahaa eikä täällä ole yhtään ketään, jota voisi ajatella edes hurjimmissa humaltiloissaan mahdollisissa pikkujouluissa lähestyvänsä kopiohuoneeseen vai siivouskomeroon -mielessä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mylwin kirjoitti:Jotain ykkösen ja kakkosen välimailta. Vastaan väliliha.
Näin. Väliliha paras liha.
Avatar
swirl
Kitisijä
Viestit: 2468
Liittynyt: 12.06.2007 10:14

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja swirl »

Fiilikset omaa duunia kohtaan vaihtelevat. Tällä hetkellä olen aika tylsistynyt täällä ja lähimpänä totuutta on kai vaihtoehto 4 eli työ on väline. Ensi vuonna saan uutta koulutusta ja muutaman erittäin mielenkiintoisen projektin ja oletan suhtautumiseni siirtyvän taas tuonne kakkosen ja kolmosen välimaastoon. Kutsumus tämä ei missään nimessä ole koskaan ollut eikä tule olemaan, vaikka ajoittain onkin haastavaa, mielekästä ja hyödyllistä.
bedlam

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja bedlam »

1+2+3

Tiesin jo alle kouluikäisenä mitä teen isona, joten jonkinlainen kutsumus kai tää on. Mutta vielä kun tämän alan sisällä pääsis tekemään sitä hommaa josta oikeasti diggailee.
Dumis

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Tällä hetkellä 5+6, yleensä 1+2.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

1 ja 4, ehkä aavistuksen verran myös 2. Koen tekeväni makrotaloudellisesti suhteellisen tärkeää työtä ja koen siitä jopa hieman ylpeyttä, mutta toisaalta kyseessä on lähinnä väline jolla vain mahdollistan itselleni jonkinmoisen elintason ja liikkumavaraa rahan avulla. Maailmani ei kuitenkaan romahtaisi jos tulisi stoppi tälle hommalle ja joutuisin alkaa tehdä jotain ihan muuta, eikä minulla ole erityistä draivia pyrkiä urallani eteenpäin. Nykyisentasoiset hommat kelpaisivat vaikka eläkeikään asti, mutta toisaalta tähänkin asti minulle on tarjottu vaativampia hommia, en ole niihin erikseen hakenut.

Toisaalta mitä ykköskohtaan tulee, olen kokenut jonkinlaista ylpeyttä melkein kaikista töistä mihin olen koskaan sekaantunut, lukuunottamatta ehkä ilmaismainosten jakoa jota tein nuorena useita vuosia. "Kaikkihan" inhoavat kyseistä roskapostia, enkä ole koskaan ymmärtänyt onko niiden jakelusta oikeasti mitään hyötyä, eli ostaako kukaan koskaan mitään roskapostin vaikutuksesta? Mulla on ainakin nykyisin postiluukussa kielto ilmaisjakelulehdille.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Olen aina ihmetellyt työkavereitani jotka jaksavat puhua ja ratkoa työasioitaan vapaa-ajallaan, jollaiseksi ruoka- ja kahvitunnit myös laskettakoon. Otan silloin happaman ilmeen ja yritän kääntää keskustelun edellisen päivän BB:hen, mitä tosin en koskaan katso. Ilmeisesti pitäisi että olisi edes jotain keskusteltavaa.

Kai kyseiset henkilöt sitten kokevat aivan erityistä kutsumusta ja mielenkiintoa juuri sitä nippeliä kohtaan jonka parissa ovat nysvänneet viimeiset viisi vuotta. Minulle ei tule aivan samanlaisia tunnesiteitä tekemääni työhän, kunhan en hirveästi saisi haukkuja työn jäljestä, mieluummin kehuja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

2
3
4
ei välttämättä tossa järjestyksessä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kutsumuksena tähän on lähdetty mutta kohta vuoden on tuntunut taakalta ja haluaisin toiselle alalle. Ehkä jopa neloskohta voisi olla tavoite.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better
SikaMika

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

Väline.
Chevilyn

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Chevilyn »

Suhtautumiseni vaihtelee päivittäin.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Lolita »

1+2+4
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
1108

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja 1108 »

1+2+3
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

irtisanoutui kriisi tilanteessa 27.11.

lopputulos irtisanottu taloudellisin perustein
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Avatar
Finn_Monster
Kitinän väärinkäyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 17.08.2005 17:03
Paikkakunta: Epsoo
Viesti:

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Finn_Monster »

eli mulla on taas aikaa roikkuu täällä
ja avautua teille kullannuput ja homppeli amppelit
XXXXXXL - Painavaa sanaa v 1976
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Gat »

Suhtautumiseni Työhöni? Koetan vältellä sellaista. Työ alentaa eläinarvoa.

Olen kokeillut, pitempään (oilisko peräti kuusi vuotta minulla) kuin idolini Angus Young, joka nuorena joutui olemaan pari viikkoa rehellisissä töissä.. ja tajusi, että ei koskaan enää. Työ samoin kuin koulu on luusereille.

Eri juttu sitten alkaa todella toteuttaa ns "Itseäni". Ja siitähän ei vapailla markkinoilla paljoa makseta, ellen saisi Nobelia... joo just...
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Monsieur Manala

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Finn_Monster kirjoitti:lopputulos irtisanottu taloudellisin perustein
Jos sulla on tosiaan fyrkkaa niin paljon että voi irtisanoutua taloudellisin perustein palkkatyöstä, niin voin helpottaa tuskaasi vaikka kohtuullisella kahden tonnin kuukausittaisella tilitapahtumalla.
milli

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja milli »

1,2 ja 3, kun käsitellään työtäni kirjanpitäjänä.
elco

Re: Suhtautumisesi työhösi

Viesti Kirjoittaja elco »

Suhtautuminen on vitullisen hyvä, koska tunnin päästä töitä ei enää ole.
Vastaa Viestiin