Suklaa

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Uusin ihastukseni on Milkan suklaalevyt. Nämä kolme hurmasivat viimeksi. Varsinkin Triolade ja Choco-Swing, jota aion nauttia lisää tänään. Suomessakin olen satunnaisesti törmännyt Milkan levyihin, jokin aika sitten löysin tätä Kampin K-marketista, nam!
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

bedlam kirjoitti:Paljonkohan Budapesteissä on kaloreita?
Geisha on muistaakseni myös roteva kalorimiina. 100 geessä tais olla joku 500 kaloria. Pelkkää rasvaa ja nopeaa sokeria. Eihän tuo pelkällä sokerilla edes onnituis, koska hiilarigramma on neljä, mutta rasvagramma yhdeksän kaloria.

Laivalta toin Milkaa, oikein pehmä maku.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Monsieur Manala kirjoitti:Hyi vittu, kyllä kannatti taas ottaa Niba hetkeksi pois noresta vaan lukeakseen päivän runkkasin-suuhuni -jutut.
Oon kuullu että on mieluumin makeaa koska se sisältää paljon sokeria?
Tässä kyse lienee ihan toisesta liquidista? :wink: :lol:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja annepa »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Geisha on muistaakseni myös roteva kalorimiina. 100 geessä tais olla joku 500 kaloria.
Öööhh.

Fazerin sininen 535kcal/100g
Geisha 550/100
Tutti Frutti -suklaa 475/100
Salmiakki-suklaa 470/100

Naudanpaisti 111/100
Omena 29/100
Tuorekurkku 10/100
Rasvaton maito 34/100
Kermajäätelö 192/100
Voi 725/100

Voimme siis päätellä että KEVYTTÄ SUKLAATA EI OLE ja suklaa on kalorimiina. Minua vähän huvittaa lukea näitä "siis geishassakin on ainakin 500kcal sadassa grammassa, siis ihan hirveesti". No joo, siis suklaa tehdään kaakaosta, sokerista ja rasvasta, jotka itsessään ovat jo tosi energiapitoisia aineita joten lopputulos ei voi olla kevyt.

Sitten jos suklaassa olisi 800 kcal/100g niin voisi sanoa että huhhuh, onpas siinä energiapitoista suklaata, mutta tuo 500 on ihan normaali suklaalle.

Ja tota, jos syödään suklaata niin pitäähän sen olla mahollisimman epäterveellistä ja raskasta ja kaloripitosta. Nautinto saa olla epäterveellistä. Nautintoa ei nautita kuten leipää, vaan vähäsen silloin tällöin. Silloin edes se kasisatanen ei haittaisi.

Mulla on kierroksessa nyt Lidlissä myytävä Bellarom-suklaa jossa on kokonaisia manteleita :h:
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Suklaa

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Pari palaa kerralla riittää. Tai sit menee koko levy :roll: , onneksi kovin harvoin (= harvemmin kuin kerran kuukaudessa). Uusin löytöni on suklaaviikunat, riittää kun syö yhden.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Dumis

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Suklaa on saatanan keksintö. Älkää antako lapsillenne sitä. 3kk:n lakon jälkeen ostin toissapäivänä patukan Geishaa ja toivoin että se maistuisi pahalle, mutta arvaatte varmasti ettei maistunut. Viharakkaus-suhe kukoistaa.
Bhven

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Laitan snickerssiä pakaraan ihan säännöllisesti.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Suklaa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Lilo kirjoitti:
... patukka kuin patukka, vaikkapa yleensä kuivakka Tix

Hihihihi.
Oot vaan kade!1
Prepare for the worstest.
Vastaa Viestiin