Terveyshörhöilyketju

Yleinen lätinä jä kitinä
Onslow

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Monsieur Manala kirjoitti: ja lienee sanomattakin selvää, ettei niitä lisämausteta.
Jep. Tätä minä jo olin kauhistelemassa :P
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Clay »

Seuraavaks varmaan taas julistetaan, että voi onki terveellisempää ku mitkään öljyt, ja markkinoille tulee läjäpäin erilaisia terveysvoituotteita. Yleiset terveystotuudet vaihtaa suuntaa kuin Turhapuro verkkopaitaa, joten kantsii vaan käyttää sitä mikä maistuu hyvältä, ja se on varmasti terveellistä, kunhan käyttää kohtuudella.

muoks. ehkä tää on off-topik terveyshörhöilyketjussa.. joten mainostetaan nyt mäyrän anusrasvaa seuraavana ikuisen elämän hörhöilynä.
Viimeksi muokannut Clay, 13.01.2009 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Onslow

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Clay kirjoitti:Seuraavaks varmaan taas julistetaan, että voi onki terveellisempää ku mitkään öljyt,
No niinhän se onkin. Sen todisti Mr. Atkins.

Nim: Vannoutunut voin käyttäjä.
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Lihatuotteiden tyydyttynyt rasva ei ole hydrogenoitua, ja niitä saamme varsinkin naudanliharuoista aivan riittävästi.
Aa. Minä syön sikaa ja nautaa tosi harvoin nykyään koska niistä (ainakin naudasta) tulee raskas olo. Suurin osa syömästäni eläimen lihaskudoksesta on kalaa ja kanaa. Siinä mielessä siitä neitsytkookosöljystä on minulle tuskin haittaa.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Clay »

Clay kirjoitti:muoks. ehkä tää on off-topik terveyshörhöilyketjussa.. joten mainostetaan nyt mäyrän anusrasvaa seuraavana ikuisen elämän hörhöilynä.
Selvennän tätä hieman, kun olin viimeksi vähän laiska kirjottamaan.. Anthony Bourdain ohjelmassaan oli afrikkalaisen heimon vieraana, ja kyseinen heimo arvosti jonku about mäyrän kokoisen eläimen peräsuolen ympärillä olevia rasvaisia osia, ne oli herkkua - en sitten tiedä terveellisyydestä, kun ei siinä ohjelmassa kurkisteltu niitten neekerien verisuonia, tosin ei sielläpäin kai niin paljon delata kummiskaan elintasosairauksiin.
Nyt penikseni on fantastinen!
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

Tässä terveyshörhöille luettavaksi artikkeli sokereista, rasvoista, insuliinista ja ikääntymisestä:

http://www.diabeteshealth.com/read/2008/01/13/5617.html

Take it with a grain of salt, siinä on meinaan asiavirheitäkin.
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

Vedin tässä iltapalaksi himooni 150 grammaa maksamakkaraa. Finelin mukaan siinä on 1425 kcal energiaa. Tämän taulukon mukaan pitää hölkätä about kolme tuntia jotta se palaisi pois. Siis huomioimatta levossa tapahtuvaa kalorinkulutusta.

Vaikutan silti aika taloudelliselta tavalliseen C-segmentin henkilöautoon verrattuna. Tämä kertaa maailmassa käytössä olevien autojen määrä... se on aika paljon maksamakkaraa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Duck kirjoitti:Vedin tässä iltapalaksi himooni 150 grammaa maksamakkaraa. Finelin mukaan siinä on 1425 kcal energiaa.
Haluatko lukita vastauksen?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
bliss

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

Duck kirjoitti:Vedin tässä iltapalaksi himooni 150 grammaa maksamakkaraa. Finelin mukaan siinä on 1425 kcal energiaa.
Maksamakkarassa on keskimäärin 250 kcal/100 g.
Melkomoista tököttiä oot vetäny...
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

Vesper kirjoitti:Haluatko lukita vastauksen?
Voit toki ensin antaa kahden euron vihjeen ja kertoa mitä "950 (227) (laskennallinen)" tarkoittaa.

EDIT: Eiku. Siis 950 on kJ ja 227 on kcal. Tajusin. Pitää sit laskee uusix... jo vajaan tunnin hölkkä näköjään riittää.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Jep :] Mä syön keskimäärin 1300Kcal/vrk. Olis aika hurjaa jos siihen riittäis alle 150g maksamakkaraa *ranteet auki*
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Monsieur Manala

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Haluatko lukita vastauksen?
Voit toki ensin antaa kahden euron vihjeen ja kertoa mitä "950 (227) (laskennallinen)" tarkoittaa.
Hälytyskellojen tulee huutaa siinä vaiheessa jos ruoka-aine näyttäisi sisältävän enemmän energiaa kuin puhdas polttoöljy tahi laardi...

Missään ravinnoksi kelpaavassa ei voi olla energiaa yhdeksääsataa kilokaloria sadassa grammassa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mulla on nälkä mutta en jaksanu ostaa kaupasta mitään jota nyt tekis mieli. Pitääkö vielä vääntää joku pasta/nuudeli ja syödä se salsan kanssa. Ilmeisesti, koska nälkäisenä ei uni tule. Terveellistä. Ahomansikat on sulamassa, nautin ne rahkan kera kunhan sulavat. Eli huomenna kai.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Tuo manalan signature on kyllä siinä määrin totta, että noin 6kk-4 vuotiaana ainakin meidän muksu(varmaan moni muukin) söi aina aamupuurot ja iltapuurot. Mikro ne tosin keitti, siis aina sen lautasellisen kerrallaan, mutta hyvä jumala siinä on tullu monta annosta puuroa laitettua. Day in, day out.
Prepare for the worstest.
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

Wanha, mutta hauska. Asiantuntijan mukaan rekkamiehen pastillit treenaavat immuunijärjestelmää.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja annepa »

Monsieur Manala kirjoitti:Hälytyskellojen tulee huutaa siinä vaiheessa jos ruoka-aine näyttäisi sisältävän enemmän energiaa kuin puhdas polttoöljy tahi laardi...
Missään ravinnoksi kelpaavassa ei voi olla energiaa yhdeksääsataa kilokaloria sadassa grammassa.
Mutta kookosrasva pääsee tosi lähelle; 887kcal/100g. Talissa on 880.

Aina oppii uutta, enpä tiennyt eniten energiaa sisältävää elintarviketta ennen.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Duck kirjoitti:Wanha, mutta hauska. Asiantuntijan mukaan rekkamiehen pastillit treenaavat immuunijärjestelmää.
Mä oon aina pitänyt rekkamiehen pastilleina ihan muualta kuin nenästä tulevia palleroita!
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

EveryWoman kirjoitti:
Duck kirjoitti:Wanha, mutta hauska. Asiantuntijan mukaan rekkamiehen pastillit treenaavat immuunijärjestelmää.
Mä oon aina pitänyt rekkamiehen pastilleina ihan muualta kuin nenästä tulevia palleroita!
Sama! Odotukset olivat hiukan kuvotuksensekaiset ennen linkin jutun lukemista...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

aasi kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Duck kirjoitti:Wanha, mutta hauska. Asiantuntijan mukaan rekkamiehen pastillit treenaavat immuunijärjestelmää.
Mä oon aina pitänyt rekkamiehen pastilleina ihan muualta kuin nenästä tulevia palleroita!
Sama! Odotukset olivat hiukan kuvotuksensekaiset ennen linkin jutun lukemista...
:D
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Lilo »

aasi kirjoitti:
Sama! Odotukset olivat hiukan kuvotuksensekaiset ennen linkin jutun lukemista...
Mä en edes avannut just sen takia koko linkkiä. Ajattelin, et menis lounas pilalle...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

EveryWoman kirjoitti:Mä oon aina pitänyt rekkamiehen pastilleina ihan muualta kuin nenästä tulevia palleroita!
Ihan loogisestikin voi varmaan päätellä että rekkaa ajaessaan miehen on helpompi ylettyä nenäänsä kuin vyön alle. Jossain vaiheessa joku sitten käätti väärin tuota termiä ja ihmisten käsitykset menivät sekaisin. Tätä kutsutaan kielen evoluutioksi.
Monsieur Manala

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

annepa kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Hälytyskellojen tulee huutaa siinä vaiheessa jos ruoka-aine näyttäisi sisältävän enemmän energiaa kuin puhdas polttoöljy tahi laardi...
Missään ravinnoksi kelpaavassa ei voi olla energiaa yhdeksääsataa kilokaloria sadassa grammassa.
Mutta kookosrasva pääsee tosi lähelle; 887kcal/100g. Talissa on 880.
Pääsee pääsee. Itse asiassa "888" on se maaginen luku, johon puhtaalla rasvalla voidaan parhaimmillaan päästä. Mutta se ei silti ole vielä yhdeksänsataa, eikä edes 890. :-p
Duck

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Duck »

annepa kirjoitti:
Duck kirjoitti:neitsytkookosöljyrant
Sitä voi käyttää myös ihonhoidossa
Mut täähän hei toimii. Olen pläästinyt ihteeni kokeeksi neitseellisellä ja kylmin kourin puserretulla kookosrasvalla suihkun jälkeen noin viikon ajan, ja minua kauan vaivannut ihottuma (johon lääkäri joskus kirjoitti mulle ketokonatsolia sisältäviä sienimyrkkypillereitä jotka tappoivat sen, mut sit se palasi) on alkanut parantua. Siis toistaiseksi ainakin.

Johtunee kookosöljyn sisältämästä lauriinihaposta, jolla terveyshörhölegendojen mukaan on anti-viraalisia ja anti-fungaalisia ominaisuuksia. Hiiva kuolee, mutta ihon bakteerifauna selviää hengissä. Samaisesta syystä soon myös hyvää liukkaria kaikille hiivaisille, keu keu.

Lisäksi tuoksun nyt suorastaan herkulliselle. Voisin vaikka syödä itseni. Seuraavaksi voisin maustaa itseäni vielä valkosipulilla, sillä siinäkin on antifungaalisia ominaisuuksia. Nam!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Clay kirjoitti:Seuraavaks varmaan taas julistetaan, että voi onki terveellisempää ku mitkään öljyt, ja markkinoille tulee läjäpäin erilaisia terveysvoituotteita.
Ei epäterveellisiä ruoka-aineita ole ainuttakaan, jos syö kokonaisuutena terveellisesti. Toisaalta vesikin tappaa suurina annoksina.
Monsieur Manala

Re: Terveyshörhöilyketju

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:...minua kauan vaivannut ihottuma... ...ketokonatsolia sisältäviä sienimyrkkypillereitä... ...Hiiva kuolee, mutta ihon bakteerifauna selviää hengissä... ...hyvää liukkaria kaikille hiivaisille...
Kuulostaa pikadeittien small-talk -käsikirjalta. Heruiskohan?
Vastaa Viestiin