Nousu on edessä!

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
NuoriD

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Käänne on tapahtunut

tai sitten ei. Kukaan ei voi tietää. Itselläni on nyt riittävän iso veto kiinni ja katselen nousua rauhassa sivusta.
Kyllähän tämä vähän pölhörallilta nyt vielä vaikuttaa. Satasesta vetoa, että OMXH kyntää alle viidessä tonnissa kuukauden kuluttua?

EDIT: Chap voi sitten tulla kuukauden kuluttua viisastelemaan, miten kävi.
En lyö vetoa, kun en oikein ole kumpaakaan mieltä. Saattaa olla ääliöralli tai sitten ei. Joka tapaksessa 20:n vuoden kuluttua uskon saaneeni hyvän vuosituoton.
Onslow

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Soitin äsken Sampo-pankkiin ja kysyin että onko heillä lainaturvaa tarjolla.

Olihan se, mutta ainaostaan kuoleman ja loukkaantumisen varalle. Työttömyyden varalle sellaisia ei enää tarjota :lol:
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja aasi »

Jos pörssiä ajatellaan jättimäisenä ponzi-huijauksena, joka toimii niin kauan kun sinne tulee rahaa - sijoituksia ja osinkoja, niin onko nyt odotettavissa että suuria määriä sijoituksia olisi tulossa lisää tai nyt pörssissä olevat yritykset tulisivat tulevaisuudessa maksamaan huomattavia osinkoja?

Ameriikan suurten ikäluokkien pitäisi kuitenkin pikkuhiljaa elää sijoitusvaroilla ja nykyisissa pörssiyrityksissä on aika paljon eläviä zombieita liiketoiminta-alueilla joilla ei hirveän hyvää tulevaisuutta ole minun mielestä näköpiirissä - paperiteollisuus, autoteollisuus nykymuodossaan.

Mikähän mahtaa Suomessa olla eläkevakuutusyhtiöiden tulojen / maksatusten suhde tällä hetkellä...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Venäjä- ja Kiina-rahastoni ovat pompsahtaneet kuopasta jo 20 prossaa. Lama on ohi!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Target Ixtlan
Kitisijä
Viestit: 13
Liittynyt: 25.04.2009 18:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Target Ixtlan »

Jos ne rahaa pumppaamalla ja inflaatiolla saa osakkeiden hinnat nousuun, niin sellainen nousu ei kiinnosta. Itsellä tällä hetkellä kiinnostus Hong Kongin pörssissä ja raaka-aineissa. Myös kulta näyttää vahvalta muiden valuuttojen heiketessä. Jälkimmäistä ostaessa Perth Mint näyttäisi hyvältä vaihtoehdolta.

Otin kaikki rahani pois osakerahastoista 2007 marraskuussa, kuunneltuani Peter Schiffin ja Jim Rogersin näkemyksiä. Korkorahastoista poistuin 2008 kesällä. Nyt katsellaan aivan rauhassa miten pöly laskeutuu.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Gat »

Minä taas tyhmä SIJOITIN juurikin 2007 marraskuussa. Olis ollut herkkua vuotta aikaisemiin, mutta kas kun silloin ei ollut rahaa kuin peruspäiväraha. Öh.. 350 000 sijoitin.. En tarvi elämiseen tai kuluihin, riittää muutenkin. Muutaman kuukauden näytti, että just mun valitsemia häiriöt ei kosketa ollenkaan, päinvastoin nousivat. Toisin kuin pankin pukupellen neuvomat painui vittuun, hyvä etten uskonut. Luulin olleeni viisas. Sitten romahduksen oikeasti alkaessa en symbolisesti vaan konkreettisesti asuin ranchini ulkorakennuksessa, koska enoni asutti tätä päärakennusta. Ilman nettiä tai mitään olin, ja kuukausia. Oli jo liian myöhäistä sitten.

Mutta koska pääpaino on kehumissanne Venäjässä, Kiinassa, ja raaka-aineissa (+lat. amerikka massiivisesti ja pari pikkuhiluu), nyt tuntuu taas helpottavalta. Ellei sitten sikaflunssa tuhoa kaiken.

Mutta enhän siis vielä uskalla katsoakaan, lopetin kuukausia sitten käyrien seuraamisen :D
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Bhven

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Bhven »

exPertti kirjoitti:Rubininkin mielestä laskuvauhti alkaa hidastua

Olipa harhaanjohtava otsikko. Siis laskun kulmakerroin taittuu ja ensi vuoden puolella päästäisiin nousu-uralle tämän herran mukaan. Kun optimistit odottavat Wahlroosin(?) johdolla kesällä jo homman lähtevän nousuun.
Roubinin kuutiossa alkavat olla taas kaikki värit omilla sivuillaan ? [/niba]
elco

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja elco »

Myin juuri kaikki osakkeet. Osakkeiden paino oli 7%.

Veikkaan, että viime perjantain huipusta tullaan 20% alas.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kiinan ja Venäjän rahastoni nousseet reilussa kuukaudessa 50 rossaa pohjista. Varsinkin Kiina näyttäisi elpyvän.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Eikös ne juuri ennustaneet, että kesällä vähän notkahtaa ...
Chap

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Chap »

elco 17.4 kirjoitti:Satasesta vetoa, että OMXH kyntää alle viidessä tonnissa kuukauden kuluttua?
Onko veto vielä voimassa?
elco

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja elco »

Chap kirjoitti:
elco 17.4 kirjoitti:Satasesta vetoa, että OMXH kyntää alle viidessä tonnissa kuukauden kuluttua?
Onko veto vielä voimassa?
Sehän oli tiedossa, että Chap tämän kaivaa esille. Ota veto kiinni silloin kun sitä tarjotaan, jos kiviä on, äläkä tule jälkiviisastelemaan.

Olen kyllä yllättynyt siitä, miten vahvasti pörssissä menee, mutta tokihan kaikki sen tajuavat, että ajoituksessa onnistuminen on onnenkauppaa. Edelleen luulen kurssien laskevan lyhyellä tähtäimellä ja voin mahdollisesti lyödä aiheesta oikein vetoakin, mutten taida jaksaa ehdottaa, koska kukaan ei ota niitä kuitenkaan kiinni ja tämän keskustelun joutuu aina käymään Chapin kanssa, joka on suunnilleen viisain jätkä maailmassa sen suhteen, miten kurssit käyttäytyivät menneisyydessä.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Leevi »

McJanne kirjoitti:... OMXH heinäkuun lopussa alle 5000?
Juu, tuon haluaisin kyllä nähdä.
Chap

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Chap »

elco kirjoitti:Sehän oli tiedossa, että Chap tämän kaivaa esille.
Tämähän oli käytännössä tilattu homma.
elco kirjoitti:Olen kyllä yllättynyt siitä, miten vahvasti pörssissä menee
Tuo vahva meno on kyllä kovin suhteellista. Vieläkin ollaan > -50 % vuoden 2007 huipusta (OMXH). Kun ollaan tultu huipusta alas pahimmillaan melkein 8000 pistettä, ei reilu tuhannen pisteen nousu ole oikeastaan kummoinen.
prosessi

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... 9/06/23020

Ohi on, nyt nobelistikin sen näkee minkä Nalle tiesi jo ajat sitten.
Pah, nobelisti vain tietää, milloin asiat kannattaa sanoa ääneen, jotta niiden sanomisella olisi jotain vaikutustakin. Taantuman synty on psykologiaa, joten niin on sen päättyminenkin, jolloin oikea sana oikeaan aikaan oikeassa paikassa oikean henkilön sanomana on se mikä ratkaisee milloin taantuma todella päättyy.
prosessi

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exPertti kirjoitti:Kyllä psykologian lisäksi taantuma on usein tarpeellinen, että epäterveet rahoitus ynnä muut rakenteet terveytetään.
Hmmm... ...lieneekö tervettä, että kuulemma Suomessa taantuman selkein vaikutus on ollut se, että suomenruotsalaisten osuus täältä löytyvästä omaisuudesta on kasvanut huikeasti, omaisuus on kävellyt takaisin niihin käsiin halvalla, mistä se aikoinaan oli luovutettu kalliilla.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Juujuu..
Kyllä muuttin osaa!
Pitäähän se nyt vähän tippua! :lol:
Harmi en ehtinyt ale-myyntiin! Jäi se paska taivanilainen kässyGerpsi viimoseksi ostokseksi.
Pyyhin Netikettiin..
NuoriD

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:http://www.stat.fi/til/ashi/2009/02/ash ... 01_fi.html

Nyt kävi näin.
Oho!
Chap

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Chap »

exPertti kirjoitti:http://www.stat.fi/til/ashi/2009/02/ash ... 01_fi.html

Nyt kävi näin.
No ilmankos hinnat ovat nousussa kun elcokin meni hankkimaan kuplahinnoin koirankopin kokoisen neukkukuution purkukuntoisesta lähiöstä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tässä puolitosissani katselen koirankoppia hintaan 6.5k€/m2.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Juu, ei.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yrität tappaa nauruun vai mitä, häh?

Tämä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

exPertti kirjoitti:Mitä sinun on pitänyt imeä, että haaveilet edes saavasi rahat tuohon ikinä kokoon? :)
Lause korjattu.

Mutta joo, oikeassa olet. Nykyinen pitäisi saada myytyä, mihin ei taida olla toiveita ainakaan pariin vuoteen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SJP
Kitisijä
Viestit: 10
Liittynyt: 15.03.2009 18:07

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja SJP »

Chap kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.stat.fi/til/ashi/2009/02/ash ... 01_fi.html

Nyt kävi näin.
No ilmankos hinnat ovat nousussa kun elcokin meni hankkimaan kuplahinnoin koirankopin kokoisen neukkukuution purkukuntoisesta lähiöstä.
Oletkos sinä yksi niitä Taloussanominen rommajista?
Chap

Re: Nousu on edessä!

Viesti Kirjoittaja Chap »

SJP kirjoitti:
Chap kirjoitti:
exPertti kirjoitti:http://www.stat.fi/til/ashi/2009/02/ash ... 01_fi.html

Nyt kävi näin.
No ilmankos hinnat ovat nousussa kun elcokin meni hankkimaan kuplahinnoin koirankopin kokoisen neukkukuution purkukuntoisesta lähiöstä.
Oletkos sinä yksi niitä Taloussanominen rommajista?
Yksi niistä? Minähän olen se yksi ja ainut rommaaja Taloussanomien sivuilla.
Vastaa Viestiin