Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
prosessi

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Hyeena kirjoitti:Sanat ja käsitteet eivät ole sosiaalisesta todellisuudesta irrallaan, vaan ne myös muokkaavat sitä. Aina ei ratkaise se mitä puhutaan, vaan miten puhutaan. Sanat ovat vaarallinen ase väärin käytettynä.
Niin totta. Eivätkä ne välttämättä ole sen turvallisempia oikeinkaan käytettynä, jos kuulija ei kestä väistämättömiä tosiasioita.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

EveryWoman kirjoitti:
Skinheaditkin ovat ihan samaa rotua meidän kanssamme, mutta en ottaisi heitä töihin enkä kaipaa naapureiksi.
En minäkään, koska he ovat omaehtoisesti sitoutuneet edustamaan tiettyä aatetta, jonka perusteella voi tosiasiallisesti tehdä päätelmiä heidän käytöksestään ja asenteistaan. Somalialaisissa taas on monenlaisia ihmisiä, eikä somalialaisuudesta voi päätellä henkilön tai perheen olevan häirikkö.
Mä olen palkannut skinheadin, joiden maailmankuvaan en pääsääntöisesti pysty samaistumaan (mutta olen sen verran törmännyt ja elänyt näiden keskellä, että joukosta löytyy jyrkkiä vastakohtia), olen myös palkannut muslimin vaikka tunnen antipatiaa islaminuskoa kohtaan. Kummallakin oli tarvittava pätevyys ja motivaatio vaadittuihin työkuvioihin. Olisi ollut suoranaista syrjintää (jota en aio ammatillisesti harjoittaa) olla ottamatta jompaa kumpaa töihin vain sen perusteella, että ihminen edustaa jotain mitä en itse edusta vaikka muut tarvittavat kriteerit täyttyivät erinomaisesti. Kummankaan palkkaamista ei koskaan tarvinnut katua.
Monsieur Manala

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

EveryWoman kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Siksi, koska monet eläinlajit, jotka jaotellaan rotuihin, eroavat toisistaan päällisin puolin paljon vähemmän toisistaan kuin monet ihmisrodut, joiden eri roduiksi sanominen on rasismia.
Sanopa jokin eläinlaji, jota ihminen ei ole jalostanut, mutta johon kuuluu eri rotuja.
Ihminen.

Ihminenhän on jumalolento, jolla on oikeus työntää näppinsä ihan jokaikiseen jalosteeseen. Paitsi tietenkin ihmiseen itseensä, koska ihmisen suhteen vastaavat eroavaisuudet ovat rasismia. Jos nyt en kuitenkaan ihan väärässä ole, myös koirarotuja on ollut erilaisia ennenkuin ihminen on alkanut niitä jalostamaan. Kuten myös kissarotuja. Ja hevosrotuja. Ja lehmärotuja. Ja pöllörotuja. Ja jänisrotuja. Ja sopulirotuja. Ja rottarotuja. Ja ihan-käytännössä-kaikkia-hemmetin-eläinrotuja.

Ai niin, hairotuja kans.

Tää on edelleenkin mulle kovin kummallinen ajatuskuvio, että ihminen on ainoa nisäkäs, jolle evoluutio ei ole synnyttänyt samankaltaista suomen kielessä roduiksi kutsuttavia geneettisiä alalajistoja joita voisi kutsua roduiksi, kuten käytännössä kaikille muille nisäkäslajeille.
Bhven

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ann kirjoitti:Paska on ihmisen luoma jaloste.
Näin on marjat. Tuolta lisätietoa -> www.jalostaja.fi
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Vittu että vituttaa. Tein hienon "raskausmittarin" pupun innoittamana, ja nyt kavagulleria herjaa, että tiedosto on liian hieno tms.. =(
Rotan aivot valtasivat pääni.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ann kirjoitti:Vittu että vituttaa. Tein hienon "raskausmittarin" pupun innoittamana, ja nyt kavagulleria herjaa, että tiedosto on liian hieno tms.. =(
Hullua. Mä saan sentään sen pitämisestä rahaa!
Avatar
Ann
Kitisijä
Viestit: 3969
Liittynyt: 16.08.2005 15:32
Paikkakunta: The Dark Realm of The Outworld

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Ann »

Rouva Pupu kirjoitti:
Hullua. Mä saan sentään sen pitämisestä rahaa!
Vuokrakohtu?
Rotan aivot valtasivat pääni.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ann kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:
Hullua. Mä saan sentään sen pitämisestä rahaa!
Vuokrakohtu?
Juuri näin, oot asian ytimessä.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Joko tää oli täällä? Tunnustan, etten jaksa lukea ketjua tarkemmin...

http://www.yhteisvastuu.fi/2009/testaa

Edit: Omat pojot siis 18.
Viimeksi muokannut Vesper, 11.02.2009 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Fcuk

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

18 p.

Olet suhteellisen avarakatseinen ja harkitseva etkä suhtaudu maahanmuuttajiin kielteisesti. Työnantajana olisit varmaan valmis palkkaamaan myös maahanmuuttajia, ainakin jos heidän osaamisensa on kohdallaan.
Avatar
Kimmen
Kitinän uhri
Viestit: 951
Liittynyt: 02.09.2005 22:01

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Kimmen »

^^Surkeita vastausvaihtoehtoja. Niiden perusteella pitäisi olla joko ihqudaa tai sitten vitunneekeriperkele. Esim jos näen ryssiä dösärillä, niin ei kai ainoat vaihtoehdot ole pakeneminen tai venäläisten kanssa jutteleminen? Kai siinä voi odottaa bussia ottamatta kantaa mitä tai kuka samalla pysäkillä seisoo.
Älä löi! En ole hurrit!
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Kimmen kirjoitti: Esim jos näen ryssiä dösärillä, niin ei kai ainoat vaihtoehdot ole pakeneminen tai venäläisten kanssa jutteleminen?
Kai niiltä voi kysästä, et onko joku teistä MGandhi? Varsinkin siltä Igor Siperianhurtan näköseltä jätkältä.

15 pinnaa ja sama loru kuin geepsillä.
Fcuk

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mä pummaan venäläisiltä aina ekana tupakkaa.
Onslow

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Fcuk kirjoitti:Mä pummaan venäläisiltä aina ekana tupakkaa.
Ei se ole tupakkaa. Se on mahorkkaa.
Fcuk

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onslow kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Mä pummaan venäläisiltä aina ekana tupakkaa.
Ei se ole tupakkaa. Se on mahorkkaa.
En oo saanu ku selkääni. Ehkä johtui väärästä sanasta.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Sain 14 pojoa ja litaniat samat kuin muilla. Jotenkin tuntuu, että vastaa mitä vain, arvio on aina sama. Salaliitto on vireillä...
Paras päivä ikinä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Monsieur Manala kirjoitti:En usko että itse rodun biologisessa määrittelyssä ja sen täyttymisessä olisi ongelmaa noin teknisesti tai biologisesti sen kummemmin kuin koirarotujenkaan suhteen.
Olet väärässä. Olen tässä ketjussa moneen kertaan selittänyt, miksi ihmislaji ei biologian, genetiikan, fysiologian tai minkään muunkaan modernin tieteenalan silmissä yksinkertaisesti jakaudu roduiksi. Ja verifioinut tämän asian moneen kertaan linkein ja selvityksin. Tämä on yksinkertainen empiirinen fakta, jossa olet yksinkertaisesti väärässä. Toki vetoat (taas) omaan uskoosi etkä mihinkään perusteisiin, mutta uskoasi valmiiksi jakamattoman silmiin uskosi on puhdasta strutsistrategiaa.
Mutta antirasisti-rasistien mielestä se olisi toki automaattista rasismia ja täysin hyväksymiskelvotonta. Se meteli mikä itse ideologiasta syntyisi, tekee asian mahdottomaksi. Ei biologia.
Olet väärässä. Kuten yllä selitin, esimerkiksi itse en ole esittänyt mitään ideologisia perusteita rotuoppia vastaan, vaan puhtaasti biologisia.
Monsieur Manala kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:Siksi, koska monet eläinlajit, jotka jaotellaan rotuihin, eroavat toisistaan päällisin puolin paljon vähemmän toisistaan kuin monet ihmisrodut, joiden eri roduiksi sanominen on rasismia.
Sanopa jokin eläinlaji, jota ihminen ei ole jalostanut, mutta johon kuuluu eri rotuja.
Ihminen.
Olet väärässä. Kuten olen osoittanut, tiedeyhteisö alkaa olla täysin yksimielinen: olet tässä biologian, fysiologian, paleontologian jne mielestä täysin väärässä.
Jos nyt en kuitenkaan ihan väärässä ole, myös koirarotuja on ollut erilaisia ennenkuin ihminen on alkanut niitä jalostamaan.
Olet väärässä. Kaikki koirarodut - jopa alalaji koira - ovat syntyneet ihmisen toiminnan kautta, aluksi susia kesyttämällä ja sitten enempi vähempi tietoisesti haluttuja ominaisuuksia jalostuksen kautta valitsemalla.
Ai niin, hairotuja kans.

Tää on edelleenkin mulle kovin kummallinen ajatuskuvio, että (ihmiselle) evoluutio ei ole synnyttänyt samankaltaista suomen kielessä roduiksi kutsuttavia geneettisiä alalajistoja joita voisi kutsua roduiksi, kuten käytännössä kaikille muille nisäkäslajeille.
Olet väärässä. Epäilemättä se on sinun maailmankuvallesi kummallinen kuvio, mutta kuten olen selittänyt, ihmispopulaatiot eivät täytä alkeellismpiakaan lajin tai edes "geneettisen alalajin" biologisia kriteereitä. Vain sinun ideologiset (viittaan todisteiden edessä vankkumattomaan uskoosi) kriteerisi. Olet yksinkertaisesti täysin väärässä.

Ja jos vetoat johonkin ideologiseen fantasiaasi suomen kielen tavanomaisesta käytöstä (mikä ei tietenkään kertoisi mitään noista mainitsemistasi biologisista tai geneettisistä kriteereistä, joiden suhteen asia on selvä: olet väärässä), googlaa vaikka huviksesi kuinka monta osumaa saat sanalla "hairotu" tai "pöllörotu", ja vertaa niitä siihen osumien määrään, jota saat sanoille "hailaji" tai "pöllölaji", ja huomaat olevasi tässäkin asiassa väärässä. Suomen kielen käyttö noudattelee biologista konsensusta. Pöllöjen heimo kun jakautuu kiistatta lajeihin, joista osa jakautuu edelleen alalajeihin. Sama juttu hailajien suhteen. Ihmispopulaatiot taas eivät tieteen näkökulmasta muodosta vastaavat biologiset kriteerit täyttäviä lajeja tai edes alalajeja, joita voisit roduiksi kutsua.

Ihmisen evoluutiohistoriassa on kuitenkin ollut jakso, jolloin maapallolla oli useita ihmislajeja (ja epäilemättä näiden alalajeja, joita roduiksikin voisi kohtalaisen mielekkäästi kutsua) olemassa samaan aikaan. Oman lajimme vain onnistui(?) ajaa nämä osin samasta ekologisesta lokerosta kilpaileet lajit sukupuuttoon, ja jäljellä on vain yksi ihmislaji, joka ei biologian näkökulmasta tällä hetkellä jakaudu alalajeihin tai rotuihin. Evoluutiohan tosin on dynaaminen prosessi, joten periaatteessa tulevaisuudessa tilanne voi olla toisin. Tämä kun ei ole ideologinen asia, vaan empiirinen fakta tämänhetkisestä tilanteesta biologian valossa katsottuna. Vastaavasti, kaiken sekoilunsa keskellä Janne on oikeassa siinä, että mitään biologista estettä koirarotuihin verrattavien ihmisrotujen jalostamiselle ei ole. Sitä vain ei ole tehty - Hitlerin porukkakaan ei pysynyt vallassa riittävän monen sukupolven ajan. Ilman suunnitelmallista jalostustyötä ja ylläpitoa kun tällaiset rodut tuppaavat häviämään (katso vaikka Helsingin villikanipopulaatiota, joka alunperin koostuu hyvin erilaisten kesykanirotujen vapaaksi päästetyistä edustajista: parin sukupolven jälkeen lähes kaikki rotuerot ovat hävinneet, ja suurin osa kaneista muistuttaa tavallista villikania. Isossa laumassa saattaa nähdä ehkä yhden valkoisen tai luppakorvaisen yksilön, mutta pian nämäkin kesykanien rotupiirteet häviävät populaatiosta)

Minua kummastuttaa se, että argumenttini pyritään ohittamaan "humanismina", joka Kitinässä yleinen kirosana toki on. Kyse on kuitenkin siitä, että kaikki argumenttini ovat olleet puhtaasti biologisia, ja Manalan ja Jannen sekoilu kertoo biologisen ymmärryksen tasosta, jolla ei pärjättäisi Oletko fiksumpi kuin koululainen -kisassa. Manala jopa vetää perinteisen humanismin puolelle vetoamalla suomen kielen perinteiseen käyttöön silloin, kun biologiset faktat ovat täysin häntä vastaan. Valitettavasti sekään ei auta - suomen kieli ei yleisesti ottaen ole niin pihalla faktoista kuin Manala luulee.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Monsieur Manala

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

urpiainen kirjoitti:Manala jopa vetää perinteisen humanismin puolelle vetoamalla suomen kielen perinteiseen käyttöön silloin, kun biologiset faktat ovat täysin häntä vastaan. Valitettavasti sekään ei auta - suomen kieli ei yleisesti ottaen ole niin pihalla faktoista kuin Manala luulee.
Jaa ei vai? Mites ohitit niin täydellisen sokeasti tämänkin aiemminkin laittamani linkin kommentoimatta sanaakaan? Haluatko tietää, ketkä moista rotujentuntemiskampanjaa ovat yhteistyössä Cityn kanssa olleet järjestämässä?

Ihan pihalla faktoista olevat tahot, toki.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Rouva Pupu kirjoitti:Mä olen palkannut skinheadin, joiden maailmankuvaan en pääsääntöisesti pysty samaistumaan (mutta olen sen verran törmännyt ja elänyt näiden keskellä, että joukosta löytyy jyrkkiä vastakohtia), olen myös palkannut muslimin vaikka tunnen antipatiaa islaminuskoa kohtaan. Kummallakin oli tarvittava pätevyys ja motivaatio vaadittuihin työkuvioihin. Olisi ollut suoranaista syrjintää (jota en aio ammatillisesti harjoittaa) olla ottamatta jompaa kumpaa töihin vain sen perusteella, että ihminen edustaa jotain mitä en itse edusta vaikka muut tarvittavat kriteerit täyttyivät erinomaisesti. Kummankaan palkkaamista ei koskaan tarvinnut katua.
Joo, no kyllä mäkin uskon, että skinhead voi täyttää jossakin työssä tarvittavat kriteerit. Vaatesuunnitteluun liittyviin tehtäviin en kuitenkaan palkkaisi, koska olisi ilmeistä että kriteerit eivät täyty. Haastatella voisin, jotta mahdollinen virhearvio olisi mahdollista todeta. Enkä ehkä mm. vartijaksikaan (vartijan tulee pystyä kohtelemaan ihmisiä tasapuolisesti myös yllättävissä ja refleksinomaista toimintaa vaativissa tilanteissa). Samoin kuin en ensimmäisenä palkkaisi kiihkomuslimia ala-asteelle elämänkatsomustiedon opettajaksi.

...Voiko skinhead muuten olla sellainen kiihkottomasti aatetaan kannattava, joita maailmanuskontojen piirissä on paljon?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16734
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Monsieur Manala kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Manala jopa vetää perinteisen humanismin puolelle vetoamalla suomen kielen perinteiseen käyttöön silloin, kun biologiset faktat ovat täysin häntä vastaan. Valitettavasti sekään ei auta - suomen kieli ei yleisesti ottaen ole niin pihalla faktoista kuin Manala luulee.
Jaa ei vai? Mites ohitit niin täydellisen sokeasti tämänkin aiemminkin laittamani linkin kommentoimatta sanaakaan? Haluatko tietää, ketkä moista rotujentuntemiskampanjaa ovat yhteistyössä Cityn kanssa olleet järjestämässä?

Ihan pihalla faktoista olevat tahot, toki.
Loistavaa! Luulin, että City-lehtilinkkisi oli jonkinlainen itseironinen vitsi (ja aika hyvä sellainen, naurahdin ääneen). No, katsotaan tarkemmin. Hetki. Juu, tuossahan selvästi käytetään termiä "rotu" lainausmerkeissä tai ironisesti muodossa rotuoppi. Luen tämän siten, että City tiedostaa käytön koomisuuden ja sen, että rotu-termistö ei tietenkään korreloi minkään geneettisesti erottuvan alalajinomaisen populaation kanssa, toisin kuin olet täällä väittänyt (laskevathan roduiksi tässä mielessä esim. uskontojen edustajat, vasenkätiset, eri seksuaaliset sunntautumiset ja kieliryhmät). Toisin sanoen, linkkisi taitaa tukea suoraan minun kantaani (ja tiede- ja kieliyhteisön kantaa) sinun rotufantasioitasi vastaan. Kuten netissä tavataan sanoa: hyvin sä vedät.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti:...Voiko skinhead muuten olla sellainen kiihkottomasti aatetaan kannattava, joita maailmanuskontojen piirissä on paljon?
Teorissa varmaankin voi, mutta skinhead-"aate" on usein heidän imartelua. Olen käsityksessä, että harva edes tietää mikä oman aatteen sisällön pitäisi olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja elco »

Nonni, nyt urpo on (vissiin) sitten todistanut, ettei ihmisrotuja ole kuin yksi. Mistäs sitten keskusteltaisiin?

Humanitäärinen maahanmuutto on se ainainen kuuma puuro, jota tässä kierretään. Jos sen aiheuttamista ongelmista yrittää keskustella niin eikös siinä aina, aina ole joku vitun hebuli tai urpiainen hölmöilemässä väärin luettujen tilastojen tai muiden rotuolemattomuuksien kanssa. Tulkitsen motiivin - tiedostamattoman tai tiedostetun - olevan, ettei pihvistä vaan puhuttaisi.
Monsieur Manala

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

urpiainen kirjoitti:Loistavaa! Luulin, että City-lehtilinkkisi oli jonkinlainen itseironinen vitsi (ja aika hyvä sellainen, naurahdin ääneen). No, katsotaan tarkemmin. Hetki. Juu, tuossahan selvästi käytetään termiä "rotu" lainausmerkeissä tai ironisesti muodossa rotuoppi. Luen tämän siten, että City tiedostaa käytön koomisuuden ja sen, että rotu-termistö ei tietenkään korreloi minkään geneettisesti erottuvan alalajinomaisen populaation kanssa
Jeah. Rotu yksilön suusta = rasisti. Rotu valtakunnallisen median suusta = tiedostettu älykäs itseironia. Sä luet just mitä haluat riippuen siitä kuka kirjoittaa, et mitä siinä todellisuudessa lukee.

Anna toki lupa lainata itseäsi: Hyvin sä vedät. En silti tajua kuinka kukaan voi elää noin omassa maailmassaan.
Rouva Pupu

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

EveryWoman kirjoitti: ...Voiko skinhead muuten olla sellainen kiihkottomasti aatetaan kannattava, joita maailmanuskontojen piirissä on paljon?
Voi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Huonoimmat/paskimmat/eimiellytys kokemukset ulkomaalaisista?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Rouva Pupu kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti: ...Voiko skinhead muuten olla sellainen kiihkottomasti aatetaan kannattava, joita maailmanuskontojen piirissä on paljon?
Voi.
Mitä se aate silloin käytännössä sisältää?