Tieliikenne

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
PerttiMakimaa

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja PerttiMakimaa »

bedlam kirjoitti:...Minä asun keskellä Suomea, en Lapissa!
Perinteinen Uleåborgilainen. Jyväskylä on keski-suomessa - poronhalaaja. :)
bedlam

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Kyllä se karttaa katsoessa on tasan keskellä. Teillä siellä etelässä täytyy olla eri kartat. *jupisee*
killkill

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja killkill »

Yönmustaritari kirjoitti:KK:n vitun huono provo. Kitkanastakeskustelua on varmaan jokahitontyöpaikalla niin, että kaikki jo tietää
Arvoisa Varjotaistelija unohtaa/ei huomioi sitä seikkaa, että työpaikallani työskentelee lisäkseni tasan nolla henkilöä. Kiitos kuitenkin hyvästä tiivistyksestä :)
Herra Manala

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:Runkkaru, oikein homorunkkari. Se vitutti mua. Sitten tuli hyvin tyhjää tilaa ja edelleen pidin turvavälin edellä ajavaan. No eikös se sitte lopulta ota vieresen kaistan ja piana ohi. Ei siinä mitään mutta sitten vielä tuli samalle kaistalle. Vittu koitti provosoida ja onnistui siinä. Kyllä sapetti. Kusipää. Se vitutti mua. Otin kuitenkin toisen kaistan pelkästä vitutuksesta ja seuraavat kilometrit etenimme ruuhkassa. Liikenteen mukana tuli valuttua ja oloa hiukan helpotti se, että olin kuitenkin seuraavassa liittymässä vain hiukan ennen homositikkahomokuskia.
Sun kaltaiset ihmiset on kyllä liikenteessä sitä kaikkein vaarallisinta sorttia. Kaikesta provosoidutaan, otsasuoni pullistelee jatkuvasti ja ajotaidot on luokkaa 0. Oikeen traktoria välikaasulla vaihtava...

Ihan hyvä että pidät 100 metrin väliä edelläajavaan, en usko että viiden sekunnin reaktiokykysi antaisi anteeksi mitään muuta.
ninnithequeen

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(
KGrilli

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

ninnithequeen kirjoitti:Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(

niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
Dumari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Dumari »

KGrilli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(

niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
Ei tuo käsittääkseni ole mitenkään epätavanomainen summa uusista gummeista.
ninnithequeen

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Dumari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(
niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
Ei tuo käsittääkseni ole mitenkään epätavanomainen summa uusista gummeista.
No ei, mutta kyllähän se meidän perheen budjetissa tuntuu. Kun on vielä tuulilasit ja kaikki.

Mä en nyt muista sen liikkeen nimeä.

Mitähän se tuulilasin uusiminen muuten maksaa, onko mitään hajua?
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ninnithequeen kirjoitti: Mitähän se tuulilasin uusiminen muuten maksaa, onko mitään hajua?
Tuo riippuu paljon autosta, tai pikemminkin miten tuulilasi on sinne asennettu. Onko sen liimattu, vai pelkällä kumilistalla. Tuo liimatun fönsterin poistaminen ja asentaminen kun on hivenen verran hankalampaa.

Vanhassa 88:n fiestassa oli kumilistalla, ja uusi lasi vaihtooperaationeen oli sellaiset 100 euroo. Käytetyn lasinkin voi löytää halvemmalla esmes romppareilta ja nakittaa jonkun osaavan tutun asentamaan sen, jos sellaisia tuttuja löytyy. (siis jos on liimaton ruutu, muussa tapauksessa antaisin ammattilaisen hoitaa)
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
ninnithequeen

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

M-ojo kirjoitti: Tuo riippuu paljon autosta, tai pikemminkin miten tuulilasi on sinne asennettu. Onko sen liimattu, vai pelkällä kumilistalla. Tuo liimatun fönsterin poistaminen ja asentaminen kun on hivenen verran hankalampaa.
Tämä meidän on Nissan Micra Avec, vuosimallia -99. Enkä juu tiedä millä on ikkunat kiinni, tiedän vain että tuulilasi on yli puolelta pituudeltaan halki...Ittekseen joskus aikoinaan lähtenyt, ja kasvanut kasvamistaan pikkuhiljaa.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Mojo »

ninnithequeen kirjoitti:Tämä meidän on Nissan Micra Avec, vuosimallia -99. Enkä juu tiedä millä on ikkunat kiinni, tiedän vain että tuulilasi on yli puolelta pituudeltaan halki...Ittekseen joskus aikoinaan lähtenyt, ja kasvanut kasvamistaan pikkuhiljaa.
Alan liikkeistähän tuo selviää... eihän kysyminen maksa :D
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Herra Manala

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

ninnithequeen kirjoitti:Tämä meidän on Nissan Micra Avec, vuosimallia -99. Enkä juu tiedä millä on ikkunat kiinni, tiedän vain että tuulilasi on yli puolelta pituudeltaan halki...Ittekseen joskus aikoinaan lähtenyt, ja kasvanut kasvamistaan pikkuhiljaa.
Ei noin uudessa autossa tuulilasi enää millään listoilla ole kiinni laitettu. Kyllä ne on kunnolla prässätty osaksi korirakennetta. Sehän noissa uusissa autoissa onkin vähän huonoa, että tuulilasin vaihtaminen tavallaan laukaisee korin jännityksen, ja korin vääntöjäykkyys huononee oleellisestikin sellaisissa autoissa jossa on suhteessa suuripinta-alainen tuulilasi niinkuin micrassa. Tuulilasin itsestään halkeaminen myös kertoo siitä, että tuulilasi on ollut oleellisesti auton koria jäykistävä tekijä.

Jos olisitte vieneet tuon tuulilasin porauskorjattavaksi heti kun halkeama ilmestyi, olisi korjauskustannukset olleet pari hassua kymppiä. Halkeaman molempiin päihin porataan silloin lasin läpi menevä millimetrin paksuinen reikä, ja reikä täytetään kirkkaalla liimalla. Tämä reiän pyöreys estää halkeaman pitenemisen. Osaava kaveri tekee tämän porauksen itsekin. Kannatti odottaa niin kauan, että halkeama vaatii koko tuulilasin vaihtoa? Typerykset.
Leilah

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Yönmustaritari kirjoitti:Haastatteli renkaanvaihtajia aamuradiossa.
Vähän aikaa sitten oli paikallislehdessä juttu renkaanvaihtajista. Haastattelussa oli pappa, joka vaihdatti autoonsa n. 10 vuotta vanhat talvirenkaat. Oli vielä ihan hyvät renkaat, ja ehkä ensi talveksi pappa ostaa uudet. Naapuri oli papalla kuskina, oma kortti kun oli mennyt jo vanhaksi lääkärintarkastusta odotellessa. :shock:
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti: Sun kaltaiset ihmiset on kyllä liikenteessä sitä kaikkein vaarallisinta sorttia. Kaikesta provosoidutaan, otsasuoni pullistelee jatkuvasti ja ajotaidot on luokkaa 0. Oikeen traktoria välikaasulla vaihtava...

Ihan hyvä että pidät 100 metrin väliä edelläajavaan, en usko että viiden sekunnin reaktiokykysi antaisi anteeksi mitään muuta.
Mulla mitöön mikään pullistele ja kaltaistani rattipenaa ei toista heti löydä. Minä olen treenannut tuplasti syheröisimmillä teillä kuin kankkunen, vatanen ja grönholm yhteensä. Reaktioaikani on verrattain superhyperhyvä. Testauspenkissä ole ehtinyt käydä kahvilla ja paistaa pullat ennen kuin mäkihyppääjäjanneahonen on saanut kiihdytysautonsa kytkintä nostettua.

EDIT: Niin ,että hyvä herra perspanon on ihan turha lässyttää ajotaitonsa paremmuudesta jonkun kännissä ajetun segarallyn perusteella.
killkill

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja killkill »

bedlam kirjoitti:Kyllä se karttaa katsoessa on tasan keskellä. Teillä siellä etelässä täytyy olla eri kartat. *jupisee*
Kuukkeli tietää kertoa, että Suomen maantieteellinen keskipiste sijaitsee Piippolan kunnassa, noin sata kilometriä Oulusta etelään. Suhteellisen lähellä keskipistettä rotvallir reunal kuitenkin ollaan.

:on:
Ei nuo kitkat niin mahdottomilta tuntuneet, eilen vaihdoin alle. Pari kertaa jäisessä risteyksessä ABS huusi apuun hoosiannaa ja Hakkapeliitta Nelosta. Luulen silti, että nastat tulee hommattavaksi..
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

ninnithequeen kirjoitti:Tämä meidän on Nissan Micra Avec, vuosimallia -99. Enkä juu tiedä millä on ikkunat kiinni, tiedän vain että tuulilasi on yli puolelta pituudeltaan halki...Ittekseen joskus aikoinaan lähtenyt, ja kasvanut kasvamistaan pikkuhiljaa.

Edelleen Vantaalle lähtisin ajelemaan metrorengasta kohti, koska se tekee ´sekä rengashommat että tuulilasit.
Herra Manala kirjoitti:
Ei noin uudessa autossa tuulilasi enää millään listoilla ole kiinni laitettu. Kyllä ne on kunnolla prässätty osaksi korirakennetta. Sehän noissa uusissa autoissa onkin vähän huonoa, että tuulilasin vaihtaminen tavallaan laukaisee korin jännityksen, ja korin vääntöjäykkyys huononee oleellisestikin sellaisissa autoissa jossa on suhteessa suuripinta-alainen tuulilasi niinkuin micrassa. Tuulilasin itsestään halkeaminen myös kertoo siitä, että tuulilasi on ollut oleellisesti auton koria jäykistävä tekijä.

Jos olisitte vieneet tuon tuulilasin porauskorjattavaksi heti kun halkeama ilmestyi, olisi korjauskustannukset olleet pari hassua kymppiä. Halkeaman molempiin päihin porataan silloin lasin läpi menevä millimetrin paksuinen reikä, ja reikä täytetään kirkkaalla liimalla. Tämä reiän pyöreys estää halkeaman pitenemisen. Osaava kaveri tekee tämän porauksen itsekin. Kannatti odottaa niin kauan, että halkeama vaatii koko tuulilasin vaihtoa? Typerykset.
Toista se oli ennen kuin sai corollan jäykistykset antoi periksi vasta kun veti rälläkällä reiän kattoluukulle.

FatLeilah kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:Haastatteli renkaanvaihtajia aamuradiossa.
Vähän aikaa sitten oli paikallislehdessä juttu renkaanvaihtajista. Haastattelussa oli pappa, joka vaihdatti autoonsa n. 10 vuotta vanhat talvirenkaat. Oli vielä ihan hyvät renkaat, ja ehkä ensi talveksi pappa ostaa uudet. Naapuri oli papalla kuskina, oma kortti kun oli mennyt jo vanhaksi lääkärintarkastusta odotellessa. :shock:
Auhts. Tietojeni mukaan se renkaiden kumiseos kovettuu(uuuuh, pervo) jo muutamassa vuodessa melko pitokelvottomaksi. Tai no. Mitäs minä kymmene vuoden takaisista seoksista mitään tiedän. Se voi olla pitokelvotonta nykyrenkaisiin verrattuna jo tehtaalta tullessa.
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

killkill kirjoitti:Hakkapeliitta Nelosta.
Silti tietoisilla riskeillä. Ei hakkapeliittaakaan alta 10.
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

KGrilli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(

niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
NYT. NYT. Ai JO NYT. Tiethän on ollut jäässä vasta pari päivää. Edesvastuuton pikku kitylutka vittu. Toivon, että sinun pirssisi on tänään peltiturmassa, jossa joku kolauttaa otsana sinun pirssi tuulilasiin niin voit sitten sinäkin heittää keikan metrorenkaan kautta, kun hoitaa renkaat JA lasit.

Ja vittu halvalla et saa hyvää.
SnapaHead

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja SnapaHead »

Yönmustaritari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:
ninnithequeen kirjoitti:Renkaat hommattu jostain Espoonlahtelaisesta liikkeestä. 270 e asennettuna. Huoh.
Ja nyt vielä se tuulilasi ennen 150 000 huoltoa. Perkele tuo auto syö rahaa :(

niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
NYT. NYT. Ai JO NYT. Tiethän on ollut jäässä vasta pari päivää. Edesvastuuton pikku kitylutka vittu. Toivon, että sinun pirssisi on tänään peltiturmassa, jossa joku kolauttaa otsana sinun pirssi tuulilasiin niin voit sitten sinäkin heittää keikan metrorenkaan kautta, kun hoitaa renkaat JA lasit.

Ja vittu halvalla et saa hyvää.
Ei se niistä renkaista ole kiinni pösilö, vaan siitä että sakki ajaa juuri samoin kuin aurinkoisena kesäpäivänä. Ja siksi että on nastat alla. Kuvittelevat olosuhteiden olevan yksi yhteen kunhan vain on nastat. Tiedän yhden ääliön joka ajoi talven kesärenkailla ilman yhden ainutta vaaratilannetta. Nopeus ei tosin juurikaan noussut yli 40km/h koskaan.
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

SnapaHead kirjoitti:
Yönmustaritari kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:

niin, mistäs nyt sais pääkaupunkiseudulla hyvät nastat alle halvalla?
NYT. NYT. Ai JO NYT. Tiethän on ollut jäässä vasta pari päivää. Edesvastuuton pikku kitylutka vittu. Toivon, että sinun pirssisi on tänään peltiturmassa, jossa joku kolauttaa otsana sinun pirssi tuulilasiin niin voit sitten sinäkin heittää keikan metrorenkaan kautta, kun hoitaa renkaat JA lasit.

Ja vittu halvalla et saa hyvää.
Ei se niistä renkaista ole kiinni pösilö, vaan siitä että sakki ajaa juuri samoin kuin aurinkoisena kesäpäivänä. Ja siksi että on nastat alla. Kuvittelevat olosuhteiden olevan yksi yhteen kunhan vain on nastat. Tiedän yhden ääliön joka ajoi talven kesärenkailla ilman yhden ainutta vaaratilannetta. Nopeus ei tosin juurikaan noussut yli 40km/h koskaan.
Sanot mua pösilöksi pösilö. Kyllä se vähän on niistä renkaista kiinni ja minä ajan täsmälleen samoin nyt kuin aurinkoisena kesäpäivänä. Rajoitusten mukaan mutta sopivalla tilannenopeudella säilyttäen turvavälin.

Mikäli tämä 40km/h on ollut jossain muualla kuin omalla pihatiellä niin tuntuu perin uskomattomalta. Sinut tosin arvasinkin rikolliseksi. Misää lakipykälien nusaajat nyt on kun niitä tarvitaan. Onko riko jo vnahentunut. Onko mahdollisuuksia saada tuomiolle tätä nuorukaista niinstä nastattomista kolmesta kuukaudesta.
HoundDog

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja HoundDog »

killkill kirjoitti:Tekeekö kitkarenkailla mitään Suomen Talvessa?
Kitkoilla on tullut ajeltua jo noin kahdeksan vuotta. Pääsääntöisesti etelän sulilla teillä, mutta joka vuotiset lapin reissutkin on moisilla renkailla hoidettu. Ainoa iso ongelma toistaiseksi on ollut sellainen keli, jossa tien päälle muodostuneen jään päälle sataa vettä. Silloin sitä ajautuu usein läheltä piti –tilanteisiin. No moisia kelejä etelässä on noin kolmesta-viiteen päivää vuodessa. Ja nimen omaan pikkuteillä, joihin tielaitoksen ylenpalttinen suolansirotus ei yllä. Omalla kohdalla se on tarkoittanut noin viidensadan metrin pätkää oman kylän yksityistietä. Välillä on ollut hankaluuksia pysyä ojien välissä.

Toinen ongelma on ne kelit joissa risteysalueiden jarrutus- ja kiihdytysjälkien kohdille muodostuu jäätä. Sopivassa kelissä nuo paikat saattavat olla arvaamattoman liukkaita. Ilman nastoja jarrutusmatkat vääjäämättä pitenevät ja jossain tapauksessa sopivaan ylämäkeen kun yrittää risteyksestä lähteä, niin aika guru pitää olla jotta saa kitkan pitämään.

Mutta pääsääntöisesti toimii loistavasti. Lumella ja sohjossa pitää mielestäni jopa paremmin kuin nastarengas. Riippuu tietenkin renkaasta, autosta... Mutta noin näppituntumalta on sellainen mielikuva. Ja kun pääsääntöisesti tulee tahkottua näitä etelän teitä, niin kyllä laadukkaan kitkarenkaan ajo-ominaisuudet paljaalla asfaltilla ovat edukseen. Ja paljasta pintaa riittää näköjään talvesta toiseen.

Vielä on lisättävä, että kitkojen laatu on vuosien saatossa parantunut. Näin siis oman kokemuksen pohjalta. Itse olen mieltynyt kitkoihin kaiketi pysyvästi. En näe mitään syytä miksi pitäisi taas alkaa kuuntelemaan nastojen rohinaa.
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

HoundDog kirjoitti:

En näe mitään syytä miksi pitäisi taas alkaa kuuntelemaan nastojen rohinaa.

Sinäkin bruuttus. Vastuuntunnoton kitylutka.
HoundDog kirjoitti: Ilman nastoja jarrutusmatkat vääjäämättä pitenevät

minulle tässä on tilanteesta riippumatta syytä kylliksi.
killkill

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja killkill »

HoundDog kirjoitti:Toinen ongelma on ne kelit joissa risteysalueiden jarrutus- ja kiihdytysjälkien kohdille muodostuu jäätä. Sopivassa kelissä nuo paikat saattavat olla arvaamattoman liukkaita.
Totta hoastat. Tämmöinen osui aamusella kohdalle. Vaikka nopeutta oli risteykseen tullessa ehkä noin 20 km/h, jarrutuksella ei minkäänlaista vaikutusta. Onneksi se mummo teki tiikeriloikan alta pois.

Jalankulkijat muuten voisivat käyttää päätään talvisin muuhunkin kuin pipotelineenä. Aikamoista uhkapeliä loikkia suojatielle pääkallokelillä "vanhoilla vihreillä" ja luottaa siihen että kyllä Tieliikennelaki pitää minut hengissä. Tokihan se 2500 kg painava henkilöauto pysähtyy kuin seinään peilikirkkaalla jäälläkin.. Saatana aina saa olla sydän kylmänä, kun keskustassa ajaa. Etenkin Hämeenkatu on pakkaskelillä erittäin nami-nami (mukulakivetty kun on). Museoviraston ihmiset sietäisivät selkäänsä. Onhan mukukadulla toki tietyt kulttuurihistorialliset arvonsa, mutta kammottavia ajettavia ovat talvisin.
Herra Manala

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Yönmustaritari kirjoitti:
killkill kirjoitti:Hakkapeliitta Nelosta.
Silti tietoisilla riskeillä. Ei hakkapeliittaakaan alta 10.
Hakkapeliitta neloset ovat parhaat hakkapeliitat. Hakkapeliitta kympit ovat 10 vuotta vanhaa, valmiiksi käyttökelvottomaksi kovettunutta kumiainesta.
Yönmustaritari kirjoitti:Mulla mitöön mikään pullistele ja kaltaistani rattipenaa ei toista heti löydä. Minä olen treenannut tuplasti syheröisimmillä teillä kuin kankkunen, vatanen ja grönholm yhteensä. Reaktioaikani on verrattain superhyperhyvä. Testauspenkissä ole ehtinyt käydä kahvilla ja paistaa pullat ennen kuin mäkihyppääjäjanneahonen on saanut kiihdytysautonsa kytkintä nostettua.
Joo sen kyllä huomaa. Puhuu kaveri joka itkee että kaikki on vastuuntunnottomia jotka eivät kuuntele nastarenkaiden rauhottavaa rapinaa heti kun lämpötila putoaa alle 15 asteen. 60-luvulla ei oltu kuultukaan mistään nastarenkaista, saati sitten teiden suolaamisesta. Silti pärjättiin kummasti autojen kanssa kesät talvet silloisilla kesärenkailla, kun osattiin vähän käyttää järkeä ja suhteuttaa oma ajaminen keliolosuhteisiin. Minä ihan mielelläni näkisin nuo ajat uudelleen.

Nimittäin sinunlaisesi nastoista turvaa hakevat tuhkakuukelot pakottavat tähän jatkuvaan teiden suolaamiseen. Kun ei käsitetä että turvallisuus lähtee niistä ajotaidoista ja suhteellisuudentajusta, eikä mistään vitun nastoista. Teidän ropinaa rakastavien tuhkakuukeloiden takia ne tiet ovat näin uraiset ja paskassa kunnossa kuin ovat. Pääkaupunkiseudun ilmanlaadun suurin myrkyttäjä on nastojen ja suolan yhteistuloksena asfaltista ilmaan liuoittama sidosaine. Puhumattakaan saman paskan vaikutuksesta pohjavesien myrkytykseen. Keuhkosairaudet lisääntyvät hälyyttävää tahtia, mutta tulevaisuus on turvattu, kun vain alta kuuluu ropinaa. Opettelisit mieluummin vaikka ajamaan.
EDIT: Niin ,että hyvä herra perspanon on ihan turha lässyttää ajotaitonsa paremmuudesta jonkun kännissä ajetun segarallyn perusteella.
No helvetti. Kävisikö siinä tapauksessa ihan oikean ratin takana ajettu kolminkertainen suomenmestaruus?

PS. Ajan öisin, ja vielä on kesärenkaat alla. Eikä minulla ole edes mikään kiire vaihtaa niitä.
Yönmustaritari

Re: Tieliikenne

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Herra Manala kirjoitti:No helvetti. Kävisikö siinä tapauksessa ihan oikean ratin takana ajettu kolminkertainen suomenmestaruus?
Toi vois toimii.
Vastaa Viestiin