Persaukinen Perjantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

MGandhi kirjoitti:Sama homma. Ikinä en ole tajunnut ihmisiä, jotka koittavat selittää, etteivät vaan voi pitä lomaa, koska muuten ilman heidän erikoisen tärkeää työpanostaan koko vitun firma kaatuu. Jepjep.
Eikö Janne tehnyt vähän noin, ja kuinkas sitten kävikään?

Sen olen ainakin huomannut ettei lomien siirto eteenpäin "projektin kriittisen vaiheen takia" kannata, koska kiire pitkittyy kuitenkin hamaan tulevaisuuteen eikä juuri koskaan vaikuta siltä että olisi hyvä väli lähteä lomille. Suunnitelluilta lomilta palattuaan huomaa etteivät hommat sittenkään kaatuneet poissaolon takia, vaikka muuta annettiinkin ymmärtää. Tammikuussa hirvitti lähteä viikoksi pois, mutta onneksi lähdin koska nyt hirvittäisi vieläkin enemmän.

Sinänsä työnantajan tehtävänä on palkata tarpeeksi ihmisiä jotta ihmiset voivat pitää lomansa, mutta minusta tuntuu että työntekijät ovat joskus itsekin tätä vastaan koska ajattelevat säästyvänsä huonoina aikoina potkuilta kun ei ole muita jakamassa vastuuta.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 20.02.2009 11:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Enttu

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Enttu »

Mitäs tänne? Isän tyttö nähty oopperassa,oli aika modernia,tykkäilin silti.
Hip Hei kertalipuilla duunimatkat tänään,vasta tänään iltapvällä selviää onko joku palauttanut tippuneen matkakorttini,jos ei niin kauhee riesa sulkea se ja hommata uusi täyteen hintaan,ei paljoa naurata ...
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Enttu kirjoitti:Mitäs tänne?
Samaa kuin ennenkin, kts. esim. mamukeskustelu.
Isän tyttö nähty oopperassa,oli aika modernia,tykkäilin silti.
Onko "isän tyttö" suomeksi sisko, vai viittasitko itseesi isänä?
Hip Hei kertalipuilla duunimatkat tänään,vasta tänään iltapvällä selviää onko joku palauttanut tippuneen matkakorttini,jos ei niin kauhee riesa sulkea se ja hommata uusi täyteen hintaan,ei paljoa naurata ...
Eikö sulla ollut matkakorttivakuutusta?
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Auto paskana (tosin korjaantunee jo tänään), polvi paskana ja akkakin vähän kuralla. No onneksi ei ole perjantai 13. päivä niin kuin viime viikolla tai ensi kuussa uudestaan.
Paras päivä ikinä.
Onslow

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Jaaaha. Saabin tarina lähenee loppuaan..


Numba, tietoa mistä löytäs Sako Vixenin tukin?
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Kai te helvetin korvaamattomat tyypit tajuatte edes vaatia v*tulliset palkankorotukset? Itsellä ehkä edessä mahdollinen pitkähkö sairasloma, ja suunnittelin sitä ensin kovin solidaarisesti kausiin, jolloin työpanokseni ei ole niin merkittävä. Sitten tajusin, että jos firma kaatuu mun poissaoloon, saa saatana kaatuakin.

Anteeksi kirosanat, mua kiroilututtaa.

Jalassa uudet kengät, uuh!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
MGandhi

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Mä olen nyt vähän kärkkäällä päällä. Olisko jollain jotain vittuiltavaa? Nyt ois otolliset saumat provota mut kimppuunsa! D:<
daddykillkill

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Mötley Crüe Sauna Open Airiin.
I'm SO there, dude!

Kuva

Eihän tuo bändi ole musiikillisesti kaksinenkaan, mutta onhan nuo legendaariset sekoilijat nähtävä kerran """elävänä""".
milli

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

No ei varsinaisesti persaukinen. Tämän kuukauden budjetti näyttäisi tavallaan vähän olevan turhan tiukka, joten pitää kajota säästöihin. Mä haluan uuden bilemekon huomiseksi :D Tämän hyvin tärkeän asian takia on siis aivan pakko ostaa uusi asu.
Onslow

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

milli kirjoitti:No ei varsinaisesti persaukinen.
Ai perkema. Tänäänhän on tilipäiväkin!
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Onslow kirjoitti:Mulle ei mene jakeluun tämä, ei ehdi, ei onnistu, on niin kiire, et kerkee lomalle -touhu. Jos olet pomollesi niin korvaamaton kuin annat ymmärtää, niin se vaan puree alahuulta ja kestää kun sanot sille että mä olen nyt 4 viikkoa lomalla ja mua on turha yrittää kiinni sinä aikana
Lomaa on pitämättä vain 2,5 vkoa. Ja tuon ajan kertyneistä töistä muut hoitaa lomani aikana ehkä 25%. Loppu (siis kaikki ns paskat tai muuten vaativat hommat) odottaa mua kun tuun lomalta. Jos olisin lomalla vaikka 5 vkoa, niin muiden olisi pakko hoitaa melkein kaikki työni.
On myös itseni kannalta helpompaa pitää loma lyhyissä pätkissä. Lähestyvän kevään aikana osa lomasta menee kuitenkin metsässä ja järvien jäillä. Ja käyn välillä 2-3 vrk (ma-ke tai ti+ke) töissä toipumassa ruumiillisesta rasituksesta. En pidä tuota huonona vaihtoehtona tähän aikaan vuodesta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Onslow

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Pulkannaru kirjoitti:Jos olisin lomalla vaikka 5 vkoa, niin muiden olisi pakko hoitaa melkein kaikki työni.
No sitähän varten kollegat ja tuuraajat on olemassa.

Mikään loma, joka on pilkottu muutamaan hassuun päivään kerrallaan, ei todellakaan ole lomaa
milli

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

Onslow kirjoitti:
milli kirjoitti:No ei varsinaisesti persaukinen.
Ai perkema. Tänäänhän on tilipäiväkin!
JEEJEE!
Mulla piti olla viime pe, mutta pomo oli unohtanut toimittaa mun tunnit palkanlaskijalle, sanoin, ettei oo kiire saada liksaa,joten tulee vasta nyt viikonpäästä, sit tuleekin koko kuukauden palkka. Siis kakkosduunista kyse. Mulla on siis erikseen hupibudjetti joka nyt paukkuu :D

Mietin, että näinä epävarmoina aikoina olisi varmaan ihan hyvä laittaa aina tietty osuus palkasta säästöön pahan päivän varalle. Tekeekö täällä moni niin?
MGandhi

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

MGandhi kirjoitti:Mä olen nyt vähän kärkkäällä päällä. Olisko jollain jotain vittuiltavaa? Nyt ois otolliset saumat provota mut kimppuunsa! D:<
OH! :shock:

Nyt vasta tajusin mistä tämä olotila johtuu! Tupakkalakko ahdistaa ja laittaa hermostumaan pienistäkin! Ja minä kun luulin, etten ole millään tasolla riippuvainen tupakasta!

Moi, mä olen Gandhi ja olen nikotinisti!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

milli kirjoitti: Tekeekö täällä moni niin?
o/

Pistän ihan rahastoon eli olen iloinen jos veroetu laajenee niihinkin, toisaalta duuni voi huveta jos ihmiset vaihtavat eläkevakuutuksista pois.

Kohta joku huutaa omaa ketjua tälle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Säästöön ei mene mitään, kaikki menee leveään elämään :]
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

MGandhi kirjoitti:Moi, mä olen Gandhi ja olen nikotinisti!
Hei Gandhi!
Ei se lopettaminen mahdotonta ole, vaikka välillä hankalalta tuntuukin. Tsemppiä!
Onslow

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti:Säästöön ei mene mitään, kaikki menee leveään elämään :]
Sama vika. Säästetään sitten kun ollaan menossa tuhkauurnaan hautuumaan sijaan.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mua suorastaan ehkä vähän ärsyttää noi säästeliäät tyypit. Mihin ne varautuu, johonkin maailmanloppuun vai? Kuolevat kuitenkin ekana eläkepäivänään kun ovat elää kituuttaneet viimeset 50 vuotta.

Oikeastihan olen siis vaan kateellinen, koska olen itse moisiin toimenpiteisiin täysin kykenemätön hedonisti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
milli

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja milli »

Onslow kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Säästöön ei mene mitään, kaikki menee leveään elämään :]
Sama vika. Säästetään sitten kun ollaan menossa tuhkauurnaan hautuumaan sijaan.
Muhun on jotenkin iskoutunut sellainen, että (varmaan taas jotain mitä äiti on aivopessyt muhun), että olisin jotenkin huono ihminen, jos käytän kaiken sen heti mitä tienaan. Sellainenkin ajatus on iskostunut, että ei pidä opetella elämään liian leveästi, koska tottuu sitten liikaa siihen, että saa kaiken. Jos tilanteet muuttuu, niin kulutustottumusten muuttaminen voi olla työlästä.
Mä oon suuremmanluokan nössö välil.
Onslow

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

milli kirjoitti: Mä oon suuremmanluokan nössö välil.
Nääh. Mun rahankäytöstä ei todellakaan kannata kenenkään ottaa mallia. Kaikki menee mitä tulee sen siliän tien. Säästäkää vaan jos kykenette, mut musta ei ole siihen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Meikäläinen ainakin säästää isompiin ostoksiin etukäteen, ettei tarvitse lainaa ottaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23506
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

daddykillkill kirjoitti:Mötley Crüe Sauna Open Airiin.
I'm SO there, dude!

Eihän tuo bändi ole musiikillisesti kaksinenkaan, mutta onhan nuo legendaariset sekoilijat nähtävä kerran """elävänä""".
Paikalla myöskin, toivottavasti bändikin elää siihen asti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Luen taas tenttiin. KEnties jaksan vielä jonnekin säärtensätkyttely- tai venytysjumpalle, ja illalla sitten relaxation jee! :) Juoksulenkki miellyttävässä säässä ois kans hyvä vaihtis.
Prepare for the worstest.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Persaukinen Perjantai

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Onslow kirjoitti:No sitähän varten kollegat ja tuuraajat on olemassa.
Melkein kaikissa töissä noin onkin. Ja ei tämäkään sota yhtä miestä kaipaa. On vaan todella hankalaa hoitaa toisen jo aloittamaa casea. Näissä ei niin eksakteissa hommissa tuo teettää paljon enemmän töitä, kun jos olisi hoitanut casen itse alusta asti. Siksi pöydällä on liikaa töitä takasin tullessa.
Onslow kirjoitti:Mikään loma, joka on pilkottu muutamaan hassuun päivään kerrallaan, ei todellakaan ole lomaa
Toimii mulla paremmin kuin 2,5 vkon yhtenäinen loma. Siinä ajassa en ehdi päästä pääni sisällä töistä eroon. Se vaatii yli 3vkon loman. Mutta kun alkaa kolmas vajaa viikko on olo jo helpottunut ja kuudennen viikon kohdalla tuntuu jo paremmalta kuin hyvältä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin