Masentava Maanantai

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Stevie Ray kirjoitti:Mikäs sen lätäkön status muuten nykyään on?
No en ole itse ikinä käynyt, mutta äänestettiin viime vuonna erä-lehdessä Suomen parhaaksi kuhastelupaikasi. Tiedä sitten kyseisen pollauksen arvosta.. Tosin ei sen kyl paljoa tarvitse hanttiin laittaa, että kepittää Sipoo-Porvoo akselin merialueet kalasaaliineen..

http://www.lohjanjarvicup.com/tulokset.html
bliss

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kyllä siellä joo tavan paljon kalastetaan ja kilpaillaan että ei kai se ihan kuollut järvi ole. Aika paljon kai elpynyt pahimmista vuosista.
Sitäpaitsi Karjalohjalla on ehkä eteläisen Suomen paras uimajärvi.
Puujärvi
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:Ja kyllä sitä nyt 1,5 - 2 tuntia päivässä voi työmatkoihin uhrata.
Puoli tuntia yhteensä on maksimi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ootte taas ihan masentavia, vaaditte ihan liikaa!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Stevie Ray

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Vesper kirjoitti:Ootte taas ihan masentavia, vaaditte ihan liikaa!!
Oikeasti olen helppo. Yritän vaan laittaa sulle haastetta ;)
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Puoli tuntia yhteensä on maksimi.
Niin mäkin uskoin, kunnes törmäsin siihen todellisuuteen että elintasopakolaiseksi on lähdettävä.
Monsieur Manala

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Ja kyllä sitä nyt 1,5 - 2 tuntia päivässä voi työmatkoihin uhrata.
Puoli tuntia yhteensä on maksimi.
Toyotan ratissa epäilemättä.
Stevie Ray

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Onslow kirjoitti:No en ole itse ikinä käynyt, mutta äänestettiin viime vuonna erä-lehdessä Suomen parhaaksi kuhastelupaikasi. Tiedä sitten kyseisen pollauksen arvosta.. Tosin ei sen kyl paljoa tarvitse hanttiin laittaa, että kepittää Sipoo-Porvoo akselin merialueet kalasaaliineen..

http://www.lohjanjarvicup.com/tulokset.html
Muistan vaan elävästi, kun Lohjalaiset vetivät kuhastuskauden avajaisiksi veneensä Inkoseen, minä tietenkin mukana. Mutta uskonhan minä että on tervehtynyt, kun niin joka puolelta raportoidaan.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti: Puoli tuntia yhteensä on maksimi.
Niin mäkin uskoin, kunnes törmäsin siihen todellisuuteen että elintasopakolaiseksi on lähdettävä.
Täältä saa mukavan rivarin kohtuu hinnalla vartin päästä keskustasta/duunista. Ja mosurin palkoilla. Ei ole edes ruuhkia. Kalavesiä on yllin kyllin ja korpimaita kans.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Täältä saa mukavan rivarin kohtuu hinnalla vartin päästä keskustasta/duunista.
Niin saa täältäkin. Omakotitaloista tosin oli nyt puhe.

Jos tässä nyt jonnekkin muuttaisin niinkun hyvin mieluusti, niin kyllähän se varmaan toi Tampereen seutu olisi. Ei vaan oli kovin helppoa löytää kahdelle ihmiselle duuneja tostnoivaa samasta kaupungista.
Duck

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:En mä silti kuvittele asuvani jossain asumismuodossa mikä jotenkin taivaallisesti toisi kaikki omakotitaloasumisen edut luokseni.
En mäkään. En vain näe omakotitaloasumisen etuja etuina. Ja eipä ole omakotitaloasumisen haittojakaan.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Hitto vähän hävettää kun ei ole hajuakaan missä se Porrrnainen on. :oops:
Meil on Porvoossa lähimökki, se kuulostas olevan Porrrnaista lähellä.
Onslow

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Fcuk kirjoitti:Hitto vähän hävettää kun ei ole hajuakaan missä se Porrrnainen on. :oops:
Kehtasit kuitenkin tunnustaa?

Ei se mitään. Ei missiehdokkaistakaan joku tiennyt edes että kuka sai Finlandia palkinnon tänä vuonna. Tai sanohan se, että Ahtisaari sai ja että Finlandia palkintohan on sama juttu kuin Nobel.

Nyt kotiin kakkavaipan vaihtoon. Nus.
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Onslow kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Hitto vähän hävettää kun ei ole hajuakaan missä se Porrrnainen on. :oops:
Kehtasit kuitenkin tunnustaa?
Tottakai kehtaan. Näin fiksun on aika useinkin tipautettava itsensä jollain tavalla muiden tasolle. 8)

Porrrnaisissa oon kuulema käyny golffaamassa (=nukkumassa autossa). Ja koska pätsibuubsi asuu siellä, ei se voi olla kovin kaukana stadista.

Pitäis kans varmaan lähtee kakkavaippoja tsekkailee.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Fcuk kirjoitti:Meil on Porvoossa lähimökki, se kuulostas olevan Porrrnaista lähellä.
Se on hei tosi lähellä, vaan 23km päässä! Ollaan melkeen naapurrrrrrreita.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Niba »

Joo toiset tykkää äidistä toiset tyttäristä?

Jos haluu tehä koko ajan jotain maatila/omakotitalo on vaihtoehto, mut' jos haluaa helpompaa elämää niin sit sopii yhteisöasuminen paremmin.
Pyyhin Netikettiin..
Fcuk

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Vesper kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Meil on Porvoossa lähimökki, se kuulostas olevan Porrrnaista lähellä.
Se on hei tosi lähellä, vaan 23km päässä! Ollaan melkeen naapurrrrrrreita.
Nonni! Ihan huudseilla! En tajuu mitä noi valittaa, hyvin sieltä kalaa tulee. Ei vaan osaa kato. Pääasia on maisemat. Eli me.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Takavasemmalla kummittelee mahdollisuus joenrantatonttiin, onkohan sitä ensi vuonna velkainen taas.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Monsieur Manala

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

Duck kirjoitti:
Monsieur Manala kirjoitti:En mä silti kuvittele asuvani jossain asumismuodossa mikä jotenkin taivaallisesti toisi kaikki omakotitaloasumisen edut luokseni.
En mäkään. En vain näe omakotitaloasumisen etuja etuina. Ja eipä ole omakotitaloasumisen haittojakaan.
Mitäs ne haitat sitten ovat?
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

bliss kirjoitti:
Sammatti
:h:

Täytyy sanoa, että mielestäni yksi Suomen kauneimmista ja rakkaimmista maisemista löytyy täältä. Kirkasvetinen järvi, pitkälle menevä hiekkaranta, (lämpimänä kesänä) lämmintä vettä jossa voi kesäyönä lillutella tuntitolkulla sorsien torkkuessa lähellä. Ah unelmaa!

Totuus.. pitäis lähtee istumaan ruuhkabussiin. Onneks suunta keskustaan, joten ei edes paha. Mulla menee lapsellisina viikkoina pahimmillaan n. 80min suuntaansa työmatkoissa. Tosin tämä johtuu näistä meidän perhejärjestelyistä, mutta on vähitellen alkanut ottaa kupoliin. Kauemmas keskustasta en silti autottomana muuttais. Täällä on onneksi (tosin vähenevää, toivon mukaan ei täysin katoavaa) maalaismaisemaa ja latoa ja peltoa, joten lenkillä ollessaan voi huijata olevansa maalla. Ykköskehä kiemurtaa kuitenkin vieressä. Itseäni ei siis tämä jatkuva julkisissa istuminen haittaisi, mutta joka toinen viikko lapselle 1 1/2h päivässä on aika paljon imo. Toisaalta eipä tuo koskaan valita, kun on niin tottunut mutta silti. Katsotaan viekö tiemme stadiin tässä jossain vaiheessa.

Itse elän vaihetta, jossa aiemmin kokeiltu omakotiasuminen ei sopisi ollenkaan, liian vähän aikaa ja vaatimattomana sivuseikkana rahaa. Toisaalta elintapani ovat sen verta hiljaiset(kuten naapureillakin, ikinä ei kuulu midis) ja vasta aikuisena kerrostaloasumiseen tutustuneena täytyy myöntää, että tässä on puolensa. Silti, isokaan lasitettu parveke ei korvaa omaa, vaikka sitten kuinka pientä pihalänttiä.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Fcuk kirjoitti:Pääasia on maisemat. Eli me.
:h: Tajuu täällä edes joku jotain!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Duck

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Duck »

Monsieur Manala kirjoitti:Mitäs ne haitat sitten ovat?
- Suurempi todennäköisyys murroille ja ilkivallalle (kerrostalon tuoma "laumaturvallisuus" puuttuu)
- Joutuu tekemään itse paljon ylläpitotyötä, ja maksamaan itse ulkorakenteiden korjaukset
- Lämmityskulut
- Yleensä matalalla, ohikulkijat kuikuilee sisään
- Saattaa olla rakennettu paikalle, jossa talo vettyy ja homehtuu (kerrostalossa korkealla kalliolla näin tuskin käy)
- Joko saatanan kallis tai helvetin kaukana
- Kaikki kaapeloinnit, johdotukset sun muut ovat Oma Ongelmasi
- Kultainen noutaja ja farmarivolvo
- Naapurit pärisyttävät ruohonleikkureitaan, huudattavat kotiteattereitaan, pitävät äänekkäitä bileitä, pesevät autojaan pihalla teryleenishortseissa, kierivät alasti hangessa, kasvattavat mansikoita takapihallaan ja rakentavat fucking machinesja kellareissaan. Eikä heitä voi yhtään kiusata tömistelemällä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^

HAH HAH HAH
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Lolita »

LOMA!

Just meni mahikset omakotitalotonttiin Tiksin keskustan kupeessa, pari sataa metriä Prismalta. Ei saatu lottovoittoa ja joku uusrikas ehti ensin.

Noihin työmatkoihin; mä olen aina asunut aika kaukana työpaikasta, mutta onnistunut järjestään asumiseni niin, että julkisilla pääsee tosi nopeasti töihin. Mitä merkitystä näillä oli keskusteluun? Ei yhtään mitään.

Nyt jatkuu tapettien repiminen, seinien pesu ynnä muu.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Masentava Maanantai

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

bliss kirjoitti:Ootko sä koskaan asunut omakotitalossa, omalla tontilla, yli näköetäisyyden päässä lähimmästä yli 2-kaistaisesta tiestä?
Mä olen. Koko lapsuus ja nuoruus asuttu omakotitalossa Helsingissä, eikä jäänyt ainakaan niiltä ajoilta erityisempää kaipuuta kyseiseen asumismuotoon vaikka jäin tuossakin vaille kokemusta landella tosi syrjässä asumisesta, vaikkei toki synnyinkotinikaan missään keskustassa sentään ollut. Metsää oli ympärillä Tarzan-leikkejä varten, ja vain yksi naapuri näköpiirissä.

Lähinnä jäi nuoruudesta mieleen kuinka ikävää puuhaa lumenluonnit ja nurtsin leikkaaminen olivat, en tykännyt. Niin joo ja jossain vaiheessa porakaivo ilmeisesti kuivui ja meille hankittiin autotalliin iso vesitynnyri jonne säiliöauto toi käyttövettä joka keskiviikko. Yleensä viimeistään tiistaina säiliön vesi oli ehtinyt loppua, joten silloin ei enää käyty suihkussa tai vedetty vessaa ennenkuin säiliöauto taas saapui.

Jos voittaisin lotossa, ehkä edelleen ostaisin omakotitalon pääkaupunkiseudulta jo pelkän statusarvon takia (en siksi että erityisemmin enää välitän okt-asumisen hyödyistä), kunhan mukana seuraisi palvelija joka tekee pihan kunnostustyöt. Tai sitten muuttaisin elintasopakolaiseksi ulkomaille ja asuisin siellä. Minnekään korpeen en välttämättä haluaisi muuttaa harrastustenkaan takia.

Auton pesu omalla pihalla olisi sinänsä ihan kliffaa (paitsi jos pelkää autonpesun myrkyllisten pikivesien joutumista käyttöveteensä), mutta voihan sitä tarvittaessa päräyttää automaattipesuun, tai jos välttämättä haluaa käsin pestä, läheiseltä huoltoasemalta voi vuokrata pesupaikan, samalla tulee tehtyä muutkin huoltotoimenpiteet. Inhoan autonpesua(kin) sen verran että ehkä pari kertaa vuodessa tulee se suoritettua. Ainoastaan autonvahaus on vielä enemmän perseestä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin