Asumismuodoista...

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Minkä sortin talossa mieluiten asut?

Kerrostalo
11
31%
Rivitalo
3
9%
Omakotitalo
19
54%
Joku muu vaihtoehto
2
6%
 
Ääniä yhteensä: 35

Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

saira kirjoitti:^^Täytyy sanoa, etten edes multimiljonäärinä haluaisi asua niinkuin sinä tuossa haaveessasi. Ahdistaisi liian suuressa kämpässä, eikä sitä omaa rauhaa olisi, koska tuntisin koko ajan sen palvelusväen ympärilläni.
Pssst, ei sitä palvelusväkeä ole pakko pitää ympärillään koko ajan. Esim. ainoastaan silloin jos kämppä tai piha tarvitsee siivousta tai kunnostusta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onslow kirjoitti:Etkö muka löydä omasta asumisesi muodosta mitään kiroilemisen arvoista? Kaikki happy happy joy joy?
Löydän, esim. liian vähän säilytystilaa. Työmatkoilla ruuhkat eivät ole pahemmin kiusanneet, harvoin työmatkaan ovelta ovelle yli 10min menee vaikka välillä seisotaankin valoissa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Onslow

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Frederik Krueger kirjoitti: Työmatkoilla ruuhkat eivät ole pahemmin kiusanneet, harvoin työmatkaan ovelta ovelle yli 10min menee vaikka välillä seisotaankin valoissa.
No minulla menee se 45 minsaa suuntaansa, eikä ruuhkat vaivaa. Ne ruuhkat kun pystyy hyvin nätisti välttämään pienellä aikataulurukkauksella..
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja saira »

Frederik Krueger kirjoitti:
saira kirjoitti:^^Täytyy sanoa, etten edes multimiljonäärinä haluaisi asua niinkuin sinä tuossa haaveessasi. Ahdistaisi liian suuressa kämpässä, eikä sitä omaa rauhaa olisi, koska tuntisin koko ajan sen palvelusväen ympärilläni.
Pssst, ei sitä palvelusväkeä ole pakko pitää ympärillään koko ajan. Esim. ainoastaan silloin jos kämppä tai piha tarvitsee siivousta tai kunnostusta.
Eih, mä en uskaltaisi sotkeakaan mitään kun en kehtaisi laittaa muita siivoamaan mun jälkiä. Eli joka tapauksessa siivoisin aina ennen siivoajia, ajaisin nurmen ennen puutarhuria ja tekisin ruoan ennen kokkia...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
1108

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vitut siitä luhtitalosta, tämä on väliaikainen ratkaisu.

Oma kämppä on jo piirretty lupakuvaksi joten tehtävänä on enään hoitaa tontti ja rahoitus. Eli tässä nyt saattaa vierähtää 5-6 vuotta ennenkuin tärppään projektin käyntiin.

Houkuttelevat vaihtoehdot: Teisko, Kangasala, Orivesi, Nokia ja Kilpisjärvi.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

1108 kirjoitti:Vitut siitä luhtitalosta, tämä on väliaikainen ratkaisu.

Oma kämppä on jo piirretty lupakuvaksi joten tehtävänä on enään hoitaa tontti ja rahoitus. Eli tässä nyt saattaa vierähtää 5-6 vuotta ennenkuin tärppään projektin käyntiin.
Ihan näin mielenkiinnosta ...
Onko materiaalien hinnoissa tapahtunut minkälaista pudotusta verrattuna vuoden/2 vuoden takaiseen?
1108

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Kokolailla ei.

Trust me.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Leevi »

^ Joo, tuollaista olen kuullut. En nyt viime aikoina ole juuri niin mitään tarvinnut, mutta menneinä vuosina kylläkin. Perusraaka-aineiden hinnat ovat kuitenkin pudonneet, mutta ilmeisesti sitten niistä jatkojalostettujen tuotteiden eivät.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

McJanne kirjoitti:Sanottakoon nyt kuitenkin että juuri tuo parin vuoden tarkastelujakso antaa hivenen virheellisen kuvan hintojen kehityksestä.

Kovan kysynnän aikaan hinnat nousivat huomattavasti ja kysynnän romahdettua palasivat indeksikorotettuihin normaalitasoihin kovin, kovin ripeästi.
Palasivat? Kyllä hinnat tulevat alas vielä reippaasti. Nyt ei olla vielä lähelläkään indeksiä.

http://www.taloussanomat.fi/img.php?f=S ... .jpg&w=800
prosessi

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja prosessi »

sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:harvalla kun on vaihtoehtoina esim. kerrostalo ja okt samalla sijainnilla ja samassa hintaluokassa.
Etuovi ei löytänyt ainuttakaan omakotitaloa 001xx-alueelta. Mahtaako noita olla ainuttakaan. Ei taida löytyä edes kaivarin diplomaattialueelta.
On niitä. Yksi sukulainen asuu Bulevardilla yhden kerrostalon sisäpihalla olevassa entisessä talonmiehen asunnossa, joka siis on omakotitalo. Tuskin kyseinen talo myöskään on ainoa laatuaan, niitä vain ei ole tarvis laittaa mihinkään Etuoveen myyntiin, menevät muutenkin kaupaksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

1108 kirjoitti:Houkuttelevat vaihtoehdot: Teisko,
:roll: Teiskoon? Siis keskelle pimeintä metsikköä eli suomeksi keskelle ei mitään. Palveluita ei lähimaillakaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja saira »

^Sen takia mun porukat muutti sinne vajaa 15 vuotta sitten. Yhdet ympärivuoden asuvat naapurit, loput kesämökkiläisiä. Mahtava rauha. Mut onhan siellä kaksi poliisia! Tosin molemmat klassikoiksi muodostuneet poliisit on tainnu jo jäädä eläkkeelle...
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

saira kirjoitti:^Sen takia mun porukat muutti sinne vajaa 15 vuotta sitten.
Jotenkin vielä eläkeläinen menee. Mutta miksei saman tien muuta Siperiaan? Ihme pelleilyä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
1108

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Ihme pelleilyä.
Ja mikä nyt on pelleilyä?

Se että se umpiluu kyttäkaksikosta joka osaa kirjoittaa ei ymmärrä sitä että jotkut osaa arvostaa sitä rauhaa mitä luonto tarjoaa, ei tarkoita sitä että kaikki tuntisivat samoin.

Taidat olla vähän tyhmä, eikun sori. Sä olet.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja saira »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
saira kirjoitti:^Sen takia mun porukat muutti sinne vajaa 15 vuotta sitten.
Jotenkin vielä eläkeläinen menee. Mutta miksei saman tien muuta Siperiaan? Ihme pelleilyä.
Eläkeläinen? Ne oli sillon hiukan päälle 40-vuotiaita. Isä vaan on tottunu asuun pienillä päikoilla, ukki ku oli metsänhoitaja pohjoisessa. Ei isä koskaan kaupungissa asumiseen tottunu, vaikka Hesassakin asui kymmenen vuotta.

Ei muuten tekis mullekaan tiukkaa muuttaa sinne. Ei kaupungissa vaan ole sellaista tähtitaivasta... Enkä mä ymmärrä miksi kaiken pitäisi nyt niiiiiiin lähellä olla, saahan porukatkin kaiken napattua mukaan työmatkoillaan, isä siis käy keskustassa töissä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä mä Teiskon tiedän, siinä melkein vieressä asunut yli 10 vuotta. Ihmettelen vain, että jos vaihtoehtona on 30km keskustasta ja 20km kunnon palveluista verrattuna esmes Nässyn järvitonttiin (oletetaan että rahalla saa tämänkin) vaikka Olkahisista päin, niin miten nuori ihminen haluaa ehdoin tahdoin, todellakin, keskelle ei mitään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja saira »

^Mä voisin jo siksi, että nautin olostani ilman jatkuvaa "seuraa". Välillä vaan muut ihmiset ahdistaa ja tarvii selkeän välin niihin. Nykyisellään tämä ei ole mahdollista. Ajomatka ei mulle o mikään juttu sinänsä, siinä ehtii mukavasti jättää kaupungin hälyn taaksensa. Ja etätyöhän olisi unelmaa sellaisissa oloissa. Eikä taksit nykyiselläänkään maksa mitään vuositasolla laskettuna, kun nimittäin mieluummin olen omalla autolla muutenkin liikkeellä.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Chap

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Chap »

prosessi kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:harvalla kun on vaihtoehtoina esim. kerrostalo ja okt samalla sijainnilla ja samassa hintaluokassa.
Etuovi ei löytänyt ainuttakaan omakotitaloa 001xx-alueelta. Mahtaako noita olla ainuttakaan. Ei taida löytyä edes kaivarin diplomaattialueelta.
On niitä. Yksi sukulainen asuu Bulevardilla yhden kerrostalon sisäpihalla olevassa entisessä talonmiehen asunnossa, joka siis on omakotitalo. Tuskin kyseinen talo myöskään on ainoa laatuaan, niitä vain ei ole tarvis laittaa mihinkään Etuoveen myyntiin, menevät muutenkin kaupaksi.
Tuollaiset talot eivät kuitenkaan taida vastata useimpien käsitystä omakotitaloista kuin niillä ei ole omaa tonttia. Linnunlaulu taitaa olla ainoa paikka keskustassa, mistä löytyy oikeita omakotitaloja.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

McJanne kirjoitti:Omakotitalo on kiva silloin, kun lähimmät naapurit ovat kiväärinkantaman ulkopuolella, me likes!
Siis useampi kilometri naapuriin? Piekkarin luoti kantaa (on vaarallinen) ainakin toista kilometriä. 338 Lapua Magnum tehokas 1,5km saakka ja lentänee korosta riippuen luokkaa 10km(?).
Kyllä ne naapurit lähempänä saisi olla, omasta mielestäni. Joskin ideaali ois näkömatkan -/esteen (=esim mäki) takana.

Tällä hetkellä asun aikalailla sopivassa talossa. Joitakin muutoksia voisi tehdä, mutta ei kyllä nyt tarpeen. Ikää talolla alkaa olemaan n 15v, joten remppakieros käynnistyi muuton yhteydessä. Alakerran remppaaminen vuorossa lähitulevaisuudessa. Sijainti ok, lentokentälle n 15min, lähijunalle alle 10min, bussi 400m, lähikauppa/koulu/päiväkoti alle 1km, töihin 15-25min.

Eläköidyttyä, sitten joskus, voisi olla toinen talo maalla harrasteita yms varten. Kesämökkejä pari vuodenaikojen mukaan..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14941
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

saira kirjoitti:Välillä vaan muut ihmiset ahdistaa ja tarvii selkeän välin niihin.
Ok. Mietin itse, vaikkei tätä suoraan vaihtoehdoissa ollut, että eikö asumismuoto ole myös keskustakämppä+mökki tai OKT+mökki? Nimittäin uskon monelle tuon olevan lähellä ihannetta. Riittäisikö sinulle esmes mökki keskellä ei mitään ja oma talo lähempänä sivitystä?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Synnyinkotini, jossa asuin kouluunmenoon asti, oli sen verran syrjässä, että naapuriin oli useampi kilometri. Tällä pohjalla voisin ajatella tekeväni Loirit jos satun elämään siihen asti, että jään (työkyvyttömyys)eläkkeelle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja saira »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
saira kirjoitti:Välillä vaan muut ihmiset ahdistaa ja tarvii selkeän välin niihin.
Ok. Mietin itse, vaikkei tätä suoraan vaihtoehdoissa ollut, että eikö asumismuoto ole myös keskustakämppä+mökki tai OKT+mökki? Nimittäin uskon monelle tuon olevan lähellä ihannetta. Riittäisikö sinulle esmes mökki keskellä ei mitään ja oma talo lähempänä sivitystä?
Ei keskustaa enää ikinä. Jatkuvasti hyörinää, 24 tuntia vuorokaudessa. Pölyä sisällä, vaikka kuinka yrittäisi siivota.

OKT+mökki olisi jo parempi vaihtoehto, johon luultavasti tulen tyytymään, jos siis mies ei aja ajokorttia. Nyt ollaan jo Pirkkalan puolelle päästy... Mieluusti kuitenkin OKT:kin tältä puolelta rajaa. Treen keskusta on vielä kävelymatkan päässä, mutta kuitenkin tarpeeksi kaukana.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21428
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Chap kirjoitti:Linnunlaulu taitaa olla ainoa paikka keskustassa, mistä löytyy oikeita omakotitaloja.
Linnunlaulu on väärällä puolella siltaa ollakseen keskustassa.
nastamuumio

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Nykyistä isompi yksiö tai pieni kaksio Töölöstä, semmonen, johon vois sen kokoon taitettavan kuntopyörän mahduttaa. Ja kun haaveissani jossain vaiheessa pääsen keskustaan päin töihin, niin vois silti pitää tuon työmatkansa vartissa tai vajaassa. Oma parveke olis kans kiva, ni vois sekä tupakoida että kasvattaa pelargonioita.
Chap

Re: Asumismuodoista...

Viesti Kirjoittaja Chap »

sivustahuutaja kirjoitti:
Chap kirjoitti:Linnunlaulu taitaa olla ainoa paikka keskustassa, mistä löytyy oikeita omakotitaloja.
Linnunlaulu on väärällä puolella siltaa ollakseen keskustassa.
No onpa ihme kriteerit. Linnunlaulu on kuitenkin lähempänä ydinkeskustaa kuin iso osa Etu-Töölöä.
Vastaa Viestiin