Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
bliss

Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sadan kirjan lista, joka olisi hyvä lukea. Montako näistä SINÄ olet lukenut?
(en nyt viitsinyt copy-pastettaa koko listaa tähän)

Oma tulos 11/100 :oops:
Vähän olis savottaa edessä...
Chap

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Chap »

9/100. Eipä ole ihan heti tulossa lisäystä listaan, koska luen nykyään aika erilaista kirjallisuutta.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja saira »

17/100, jos muistin kaikki lukemani kirjat. Paljon oli joukossa sellaisia, jotka löytyvät kirjahyllystä, mutta aikaa ei ole lukemiseen ollut. Vielä...

Edit: BBC:n listalta 25 tais olla luettuna.
Viimeksi muokannut saira, 04.03.2009 9:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
MGandhi

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

4/100, mutta mä olenkin tymä ja ignorantti...

Ja sitäpaitsi lukeminen vie liikaa aikaa ryyppäämiseltä. Ja telkkarin katsomiselta.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

10/100
Muistikuva itse sisällöstä monien (siis noista kymmenestä..) kirjojen kohdalla on kyl heikko, ellei olematon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Tsaari

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

24 voin sanoa varmaksi. Muutama on epävarma kun en varmaksi muista kuten Aapelin Siunattu hulluus. Leena Landerin Käskyn laskin mukaan vaikka olenkin siinä edennyt vasta hieman yli puolen välin.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja aasi »

4/100 varmasti, ja muutama ehkä päälle.

BBC:n listalta kahdeksan, jos en mennyt laskuissa sekaisin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
bliss

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti:6?

Mitä tarkoitettiin viittauksella erilaiseen kirjallisuuteen?
Aku Ankan taskukirjoja ja Asterix- ja Tintti-albumeita?
Tsaari

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Tsaari »

BBC:n listalta 15.
bliss

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja bliss »

BBC:n listalta 26/100. Olis ollut mielenkiintoisempi lista, mutta käytin nyt kumminkin tuota suomalaisille sovellettua :)
Onslow

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

aasi kirjoitti:BBC:n
5 * Terry Pratchett. Eikös toi ole joku humoristinen scifikirjailija?


Kotimaiselta listalta vaan 8..
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

suomilistalta 10. Vähintään saman verran olen jättänyt kesken, mikä on listalta aikamoinen saavutus siihen nähden, että tuppaan lukemaan aloittamani loppuun. Suomi listalla tuntui olevan enemmän kirjallisuutta kuin kirjoja.
Stevie Ray

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Ihan pikaisesti selasin läpi ja huomaan, että olenhan mä sen peruskauran lukaissut läpi (Dostojevski, Tolstoi, Tolkien, Twain, Waltari, Linna, Kivi...) joskus innokkaana opiskelijana. Nykyään mulla tulee uni ihan lukemattakin :)
Fcuk

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

17 varmuudella eikä niistä napannu ku kolmannes. Ei mitään mielenkiintoa noista jäljelle jääneistä kuin Oksasen Puhdistukseen. Sitten joskus kun uni ei todella tule.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

7½ suomalaiselta listalta, Sinuhe on edelleen kesken. Tulosta taitaa alentaa se, että olen tahallani vältellyt joidenkin kirjojen lukemista. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, enkä lue vain sen takia, että Se Kirja Pitäisi Lukea.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Fcuk

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Lolita kirjoitti:Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, enkä lue vain sen takia, että Se Kirja Pitäisi Lukea.
Sama mulla nykyään. Koulussakin yritin jo välttää Manillaköydet sun muut mut kiltisti luin mitä käskettiin. Mitään en tietenkään muista, joten ois sen ajan voinu siideriinkin käyttää.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

exPertti kirjoitti:Mieleen tulee Dirk Gentlyn holistinen etsivätoimisto. Onko hänen juttujaan, en jaksa googlettaa.
Douglas Adams
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Stevie Ray

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Fcuk kirjoitti:Mitään en tietenkään muista, joten ois sen ajan voinu siideriinkin käyttää.
Amatööri!! Oikea opiskelija osaa yhdistää dokaamisen ja lukemisen. Kännissä ne kirjatkin on kirjoitettu!!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olin melko varma etten yhtään, mutta kolme.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Stevie Ray kirjoitti:Amatööri!! Oikea opiskelija osaa yhdistää dokaamisen ja lukemisen. Kännissä ne kirjatkin on kirjoitettu!!
Meil oli äikänmaikkana sellanen hirmutar, ettei tullu mieleenkään!
prosessi

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Nyt pitäisi enää tietää, onko nolompaa olla lukenut monta noista, vaiko olla lukematta... Suomalainen lista 31, BBC 39. Vetoan siihen, että BBC:n listalla oli monta Roald Dahlia!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

prosessi kirjoitti:Nyt pitäisi enää tietää, onko nolompaa olla lukenut monta noista, vaiko olla lukematta...
Nolottaako sinua? Minua ei.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

prosessi kirjoitti:Nyt pitäisi enää tietää, onko nolompaa olla lukenut monta noista, vaiko olla lukematta...!
Sama tuli mieleeni Hotakaisen Juoksuhaudan Tien bongatessani.
Stevie Ray

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Nyt pitäisi enää tietää, onko nolompaa olla lukenut monta noista, vaiko olla lukematta...
Nolottaako sinua? Minua ei.
Meinaisn jo tarttua samaan. Miksi pitäisi nolottaa? Pitäisikö minua nolottaa, kun näin aikuisiällä käytän vapaa-aikani muuhun kuin lukemiseen?
Rouva Pupu

Re: Nämä pitäisi lukea. Vai pitäisikö...?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Stevie Ray kirjoitti: Pitäisikö minua nolottaa, kun näin aikuisiällä käytän vapaa-aikani muuhun kuin lukemiseen?
Ei pitäisi, jos käytät sen ajan zekzuaalizeen kiimaan. Jos et käytä niin sitten pitäisi nolottaa ;)

Olen joku kymmenen noista lukenut ja varmaan ainoastaan kolme oli lukemisen arvoisia. Ei tuossa monikaan oikein uppoa omaan makuuni. Ja en todellakaan lue mitään vain sen takia että pitäisi. Yleensä ne pakkolukemiset on yliarvostettuja.
Vastaa Viestiin