Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

prosessi kirjoitti:Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.
Ei kai haasteita kannata vältellä? Ja Kitinästä löytyy aina pedantteja ihmisiä, jotka auttavat tarvittaessa.
Paras päivä ikinä.
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Riemumieli kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.
Ei kai haasteita kannata vältellä? Ja Kitinästä löytyy aina pedantteja ihmisiä, jotka auttavat tarvittaessa.
Varros vaan, niin lähetän Psykopuiston sinulle yksityisviestinä! Pääset poistelemaan sieltä noin miljoona ylimääräistä että-sanaa. Pahin helmasyntini.
Duck

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Duck »

Tajusin juuri että jos soveltaisin tätä asennetta myös suhteiluuni ( = käyttäisin perusversiota), elämäni olisi helpompaa.

Taitaa olla aika lukea Martin Pagen Kuinka minusta tuli tyhmä. Tai ehkä ei. Ehkä en tarvitsekaan ohjeita, sillä ei lähtökohtakaan kauhean korkealla ollut, ja mähän olen silti jo tyhmenemässä päivä päivältä, kiinnostuksenkohteet sen kun kapenevat ja osa niistä on katoamassa. Tosin se taitaa olla vääränlaista tyhmyyttä.
Kai Nalo

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Tää kuuluu tänne.

Kaikkihan tietää polttosoftan nimeltä Nero? Eli koko nimi on: Nero Burning Rom.

Nyt vasta hokasin että mistä se nimi tulee :doh:
bliss

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kai Nalo kirjoitti: Nyt vasta hokasin että mistä se nimi tulee :doh:
:paijaa:

Sä olet vaan vähän hidas, ei se varmaan oo vakavaa :D
Kai Nalo

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

:D No ei siihen mennyt kuin 10 vuotta!
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Muhun teki syvän vaikutuksen, kun luin, että A4 paperi taitettuna pystysuunnassa on kooltaan A5, joka puolestaan menee juuri sisään C5 kokoiseen kirjekuoreen. Kyllä ihminen on viisas.
RP

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja RP »

En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
Kai Nalo

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
No sitä juuri.
bliss

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti: Kyllä ihminen on viisas.
Nyt mä kyllä kualen nauruun :mrgreen:
RP

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja RP »

Kai Nalo kirjoitti:
RP kirjoitti:En mäkään tiedä mitä se tarkoittaa? Oon aina mieltänyt sen Nero polttamassa Roomaa päässäni.
No sitä juuri.
Aha. Eli olen kokoajan tietämättäni tiennyt sen.

:doh:
elco

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja elco »

Vanhanaikainen tekstiviestin merkkiääni tititi-tiitii-tititi on morsetusta ja tarkoittaa SMS.

Tunnen ylpeyttä siitä, että tajusin tuon ihan itse ja ilman mitään lähdemateriaalia. Morseaakkoset olivat hämärästi muistissa lupaavasti alkaneelta sotilauraltani vuodelta 1992. Assosisaatio tuli Titanicista ja SOS:ista.
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tänä kesänä olen hokannut kaksi asiaa, joita olen miettinyt pitkään:

1)Miksei kantoaaltoa voi moduloida kantoaaltoa korkeammalla informaatiosignaalin frekvenssillä. Esim. sukellusveneiden kanssa viestinnässä on käytetty Extremely low frequency- taajuutta 76Hz/min, koska vesi ei johda syvälle suurempia radiotaajuuksia, ja näin saadaan viestitettyä vain muutama symboli minuutissa. Miksei sitä 76Hz:n kantoaaltoa voisi moduloida vaikka 1 KHz:n taajuudella ja näin saataisiin informaatiota välitettyä nopeammin.

-Jos meillä olisi 76 hz:n kantoaalto, jota moduloisi 1 Khz:n informaatiosignaalilla, niin lopputuloksena olisi 1Khz:n signaali, eli se ei enää olisi 76 hz:n signaali. Vesi ei johda 1 Khz:n radioaaltoja.

2)Miksi bensakoneessa pitää olla kaasuläppä, kun diesel-koneessa ei, ja kaasuläppä haittaa ilmanvirtausta ja laskee moottorin hyötysyhdetta. Miksei vain säänneltäisi imusarjaan suihkutettavan bensan määrää, ja kaasuläppää ei tarvittaisi.

-Jos kaasuläppää ei olisi, ja koneen tehoa säädeltäisiin vain bensanmäärällä, niin pienillä bensanmäärillä bensa laimenisi niin, että seos ei enää syttyisi. Sen takia ilman määrää on pakko myös rajoittaa.

Dieselillä ongelmaa ei ole, koska polttoaine suihkutetaan suoraan palokammioon ja palaminen tapahtuu mikroskooppisten pisaroiden pinnalla ennen kuin ne ovat kokonaan sekoittuneet sylinterin ilmaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Nykyaikaisimmissa(?) bensakoneissa ei ole kaasuläppää kuin hätäkäyttötilannetta varten. Tuo kääsuläpän työ hoidetaan muilla keinoilla ja näin voitetaan mm imuilmassa kaasuläpän aikaansaamissa pöyrteilyn aiheuttamissa vastuksissa. Muitakin keinoja on kuin bensamäärän muuttaminen.
esim http://wardsautoworld.com/ar/auto_new_bmw_engines/
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pulkannaru kirjoitti:^
Nykyaikaisimmissa(?) bensakoneissa ei ole kaasuläppää kuin hätäkäyttötilannetta varten. Tuo kääsuläpän työ hoidetaan muilla keinoilla ja näin voitetaan mm imuilmassa kaasuläpän aikaansaamissa pöyrteilyn aiheuttamissa vastuksissa. Muitakin keinoja on kuin bensamäärän muuttaminen.
esim http://wardsautoworld.com/ar/auto_new_bmw_engines/
Tuon artikkelin mukaan tuo vähentää kaasuläpästä aiheutuvia pumppaushäviöitä. Perusidea on kuitenkin edelleen sisään menevän ilman määrän rajoittaminen, vaikkakin eri keinolla, eli tässä tapauksessa muuttamalla venttiilien ajoitusta ja nousua.


Sitten yksi lukuhan on nuo bensan suorasuihkutusmoottorit, joissa polttoaine suihkutetaan suoraan polttoainekammioon:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection

Joka mahdollistaa tavallista köyhempien seoksien käytön.
Bhven

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Oon tähän asti luullu, että leipäjono on sellainen, että jokainen tuo mukanaan oman leivän ja sitten jonotetaan minkä lie asian takia. Suomalaiset on kovia jonottamaan.
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Hokasin, että parissakin paikassa, jossa käyn sorvaamassa, nettisivut tulevat proxyn läpi ja jos haluaa nähdä aivan tuoreimmat uutiset, täytyy IE:ssa painaa F5:sta. Tai siis mä luulen, että tuo on se selitys. Vai?
küllküll

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja küllküll »

^ Ei kai nyt sentään.
Jos kyseessä on tavallinen nettisivu, jonka sisältöä päivitetään, ei se päivity vastaanottajan ruudulle ennen kuin sivu ladataan uudestaan F5. Proxyllä ei ole tässä mitään tekemistä.

Eri juttu sitten, jos kyseessä on joku news-feedi-sivu tms, johon sisältö luetaan jostain muualta.
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

küllküll kirjoitti:^ Ei kai nyt sentään.
Jos kyseessä on tavallinen nettisivu, jonka sisältöä päivitetään, ei se päivity vastaanottajan ruudulle ennen kuin sivu ladataan uudestaan F5. Proxyllä ei ole tässä mitään tekemistä.

Eri juttu sitten, jos kyseessä on joku news-feedi-sivu tms, johon sisältö luetaan jostain muualta.
En hokannutkaan :(

Mutta silti musta tuntuu, että F5:lla saan uudempia uutisia. Onko foliohatussa reikä?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja aasi »

No voi sillä olla merkitystä proxyjenkin kanssa. Reloadin kanssa saattaa lähteä requestin mukana header että ohitetaanpa cache. Esim. firefoxilla jos vain painaa enteriä osoitekentässä, ei lähde mitään. Reloadin kanssa tulee mukaan "Cache-Control: max-age=0", shift-reloadin kanssa edellinen ja lisäksi vielä "Pragma: no-cache".
NuoriD

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja huima »

NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Elppis »

huima kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.
Paina vielä CTRL + X niin avot!
The great club outshines the individual, always and forever.
Manaaja

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Elppis kirjoitti:
huima kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tarkennus: Ctrl+F5 on siis tuo mun uskomukseni, jolla koen saavani uudempia uutisia kuin pelkällä sivun uudelleen hakemisella. Selain siis IE.
Jos laitat vielä CTRL + SHift + ALT + F5 + Delete - niin tulee kaikkein uusimmat.
Paina vielä CTRL + X niin avot!
Alt + F4:llä saa vielä täsmäsäänkin samaan rahaan.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Eilen näin jotain, joka olisi pitänyt nähdä ja ymmärtää jo aikoja sitten.
Voi perssuti. Kiitos silmälaput, not !
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin