Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Onslow

Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Eli asiat jotka jotka juurikin avautuivat sinulle.

Minulta meni 26 vuotta ennen kuin tajusin mitä Hanoi Rocks tarkoittaa. Hanoi Rocks oli slanginimi vaaleanpunaiselle heroiinille.

..ja minä kun olen koko ajan kuvitellut sen tarkoittavan Hanoin raunioita tjn :doh:
daddykillkill

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Ditto. Paitsi tuolle raunio-jutulle.
Stevie Ray

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Kato, Onslow on selvinnyt ensimmäisestä poikamiesillastaan hengissä! Hyvä, hyvä! Enpäs minäkään tiennyt tota Rocksia.
Onslow

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Stevie Ray kirjoitti:Kato, Onslow on selvinnyt ensimmäisestä poikamiesillastaan hengissä!
Kaksi olutta, pizza, sätkä, nukkumaan klo 22, aamulla klo 6:30 koiraa kusettamaan ja töihin.

Mulle valkeni just, että mä en vaan osaa enää :doh:
Stevie Ray

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Onslow kirjoitti:Mulle valkeni just, että mä en vaan osaa enää :doh:
Ei kai sitä nyt keskellä viikkoa noin muutenkaan. Viikonloppuna sitten paremmalla asenteella!!
Fcuk

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Mä hogasin äsken, että ooppelissani on kuin onkin sellanen kätevä kolo, josta saa näpit puhtaina takaluukun kiinni. Tiedättekö, siellä sisällä. Kaipasin sitä kaikki nämä viikot.
Stevie Ray

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Juuri nyt tajusin, että Summertime ei olekaan Melrosen biisi. Tämä valkeni kuunnellessani The Best Of Sarah Vaughan albumia. Melkoinen kontrasti näiden versioiden välillä. Vähän aikaa piti miettiä, että mistä tää siivu on tuttu. Nyt pitää kooklettaa krediitit...

Edit: George Gershwin
http://en.wikipedia.org/wiki/Summertime_(song)
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Hogasin vasta viime syksynä, että X-fileseilla on ollut kiero käsikirjoittaja, koska Mulderin sisarukset ovat nimeltään Samantha ja Fox...
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mä tajusin juuri, että mun nykyiset Rikostietopalvelun hommat nirhaa mun luovuuden ja motivaation. Typistetysti työnkuvani on tehdä itsestäni mahdollisimman tärkeä ja korvaamaton, muulla ei ole väliä. Muutosta...
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Stevie Ray

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Tajusin juuri, että Wikipediassa nykyään viljellyt sulut () eivät toimi kitinässä url -koodissa, eikä suoraan linkattuna. Mikä apuun Anja?!
daddykillkill

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja daddykillkill »

Lilo kirjoitti:koska Mulderin sisarukset ovat nimeltään Samantha ja Fox...
:lol: Parempi noin, kuin Tereza ja Orlowski
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Eiku nythän mä vasta hokasin, että olen välillä tooodella hidas joissain asioissa. Kävin pankissa neuvottelemassa pankinvaihtoasioista, enkä ihan aikuisten oikeesti tajunnut, että virkailijan käytös oli hieman erikoista. Kyseli mm. parisuhdestatustani, missä päin Helsinkiä oikein asun, ja kirjoitti käyntikorttiinsa käsin kännykkänumeronsa, toteamuksella että voin soittaa aivan milloin tahansa. Minun putkiaivoni olivat niin keskittyneet pankkiasioiden miettimiseen, että kuvittelin tuon kaiken olevan jotenkin oleellista pankinvaihtoon liittyen. Saako tippaleipäaivoja ostaa jostain? Voiko kevään peruuttaa?
Rouva Pupu

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

^LOL. Jos yhtään helpottaa niin olen kärsinyt koko elämäni samasta vaivasta, ehkä hyvä niin :)
Stevie Ray

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

^^ Siis eikö toi tollanen olekaan small talkia ja verkostoitumista??
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Stevie Ray kirjoitti:^^ Siis eikö toi tollanen olekaan small talkia ja verkostoitumista??
Älä minulta kysy, ei harmainta aavistusta. Pitää ehkä soittaa siihen numeroon joku perjantai-ilta ja kysyä, josko pieni keskustelu pankkiasioista olisi paikallaan. Sittenhän se selviäisi.

Nuo oravat tuossa ikkunan ulkopuolella eivät kyllä small talkaa, vaan se toinen esittelee kuopankaivuutaitojaan tekemällä lumeen valtavia onkaloita ja toinen hyppii tarzanina puusta toiseen. Kyseiset oravat avustivat minua saamaan tämän ahaa-elämykseni, sellainen aku ankka -mainen valtava hehkulamppu syttyi pääni yläpuolelle.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?

Terveisin kielipoliisi 8)
Paras päivä ikinä.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Riemumieli kirjoitti:
prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?

Terveisin kielipoliisi 8)
Älä yritä, väärin!
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Elppis kirjoitti:Älä yritä, väärin!
Ootko ihan varma?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Niba »

Elppis kirjoitti:
Riemumieli kirjoitti:
prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?

Terveisin kielipoliisi 8)
Älä yritä, väärin!
Niin tämä on toinen tapa selvitä nykyisestä taloudellisesta tilanteesta kun ei voi maalata taivaanrantaan eläkeuudistustakaan?
Vesper kirjoitti:
Elppis kirjoitti:Älä yritä, väärin!
Ootko ihan varma?
Säkin voisit yrittää olla hiukan omaperäisempi, sillä koossahan ei ollut sanomista? Olen ketterä konsultti.
Pyyhin Netikettiin..
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Riemumieli kirjoitti:
prosessi kirjoitti:aku ankka -mainen.
Eikös tuo ole akuankkamainen, koska kyse on adjektiivista, ei substantiivien sanaliitosta?

Terveisin kielipoliisi 8)
En usko. Nimet käsitellään normaalisti kuitenkin sanaliittoina, ja sekä nominatiivi- että genetiivialkuisista yhdysadjektiiveista löytyy sanaliittoja (ensiksimainituista jos molemmat sanat ovat painollisia, kuten aku ankan tapauksessa on, jälkimmäisissä taas sanaliittoja on enemmän kuin yhdyssanoja, ja niidenkin kohdalla käytännöt ovat horjuvia). Sinun versiosi voisi kyllä siinä mielessä sopia paremmin, että päädyin käyttämään pieniä alkukirjaimia.
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Vaan takaisin tuohon alkuperäiseen tapaukseen: nythän mä vasta hokasin sen tentanneen mun työtehtävät, työpaikan sijainnin ja opiskeluhistoriankin. Tehokas tapaus, mutta vetoan siihen, että kyseessä oli aikainen aamu, en ollut vielä hereillä. (Ja sitäpaitsi luin yöllä tuon 100 kirjaa -ketjun inspiroimana Ilmari Kiannon Punaista viivaa.)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja aasi »

Stevie Ray kirjoitti:Tajusin juuri, että Wikipediassa nykyään viljellyt sulut () eivät toimi kitinässä url -koodissa, eikä suoraan linkattuna. Mikä apuun Anja?!
Periaatteessa sulut pitäisi voida korvata %28:lla ja %29:lla. Vois kai tuota taas vilkaista saisiko url-parserin tekemään tempun itsekin. Ihan suoraan niitä ei voi päästää läpi, silloin pystyisi kaikenmaailman javascript-kikkareita ajamaan suoraan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lordi_%28yhtye%29
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Tuon perusteella akuankkamainen: http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=280
Paras päivä ikinä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja Gat »

aasi kirjoitti:
Stevie Ray kirjoitti:Tajusin juuri, että Wikipediassa nykyään viljellyt sulut () eivät toimi kitinässä url -koodissa, eikä suoraan linkattuna. Mikä apuun Anja?!
Periaatteessa sulut pitäisi voida korvata %28:lla ja %29:lla. Vois kai tuota taas vilkaista saisiko url-parserin tekemään tempun itsekin. Ihan suoraan niitä ei voi päästää läpi, silloin pystyisi kaikenmaailman javascript-kikkareita ajamaan suoraan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lordi_%28yhtye%29
En tajuu, kun olin amatööri. Siis ihan vilpittömästi, vittuilematta olen kädetön.

Kerro, guru.
Siis javascript suoraan postattuna ei mitään tehne

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--//
if (top == self) self.location.href="http:www.tinyeve.net";
//-->
</SCRIPT>

Ei näy teinitisuja Kitinän tilalla.

Jottako urlin jatkona tuo tekisi jotain mikäli vinoviivoja saisi olla? Linkkinä joo ehkä, en tiiä, mutta klikkaamattako?

Vaiko että vasta jos sitä linkkinä klikkaisi, sitten voi joutua saatanalliseen ansaan?

Wot is the problem, jos vasta klikkaamalla linkkiä?
Voishan tänne joku ilkee laittaa virussivulinkkejä (joita esimerkin tinyeve muuten ei ole :D ) ihan muutenkin.
Tai määkin, siis ennen nykyselainten turvaa ainakin, olisin osanna tehdä sivun, joka kaataa koneen tai vähintään pakottaa boottaamaan. Ja sekaan itseavautumaan (joo, nyt on pop-up-blokki, estää joskus, ei aina, eikä kaikilla päällä) rutkasti avautuvia viruskuppasivuja oikeilta nörteiltä maailmalta.

(Miksen tehnyt tuota kun töistä lähdin :D )

Vai voisiko pelkällä scriptillä, yksinään ilman ulkopuolista viruslähdettä, paskantaa koko koneeseen selaimen ulkopuolellakin muutenkin kuin tilapäisesti? Jos linkkiä klikaten, niin sama vaara aina, kaikissa linkeissä joita tänne postataan. Jos linkkiä klikkaamatta, niin sitten vasta todellinen, poikkeuksellinen uhka.

Muuten johan on kumma, jos Wikipedia-linkkejä ei missään foorumissa saa suoraan postata, muuntelematta. En uso, ja luulen, että Wikin nörtitkin on asian ajatelleet.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
prosessi

Re: Eiku nythän mää vasta hokasin..

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Riemumieli kirjoitti:Tuon perusteella akuankkamainen: http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=280
Joo, pienet alkukirjaimet tosiaan saivat minutkin miettimään, että kyseessä olisi ns. vakiintunut tapaus, jolloin sanat kuuluu kirjoittaa yhteen. Silloin kun kirjoitan oikeasti, enkä vain kitinään, jätän kyllä kokonaan käyttämättä tuollaisia itselleni epävarmoja tsydeemejä, ei vaan jaksa tarkistella kaikkea.
Vastaa Viestiin