Eikös nyt ole maanantai?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Niin ja vielä mainittakoon erään tutun naisopen kauhistelut viime kesänä kuinka yllättynyt hän oli saatuaan tietää että avoimesti työpaikallaan kiehnänneet parit (monikossa) olivatkin tahoillaan onnellisesti pariutuneet. Tapausten yleisyydestä johtuen hän päätteli toimilla olevan kaikkien hiljainen hyväksyntä. Koulu lienee aika otollinen paikka tuollaiselle irstailulle sukupuolijakaumansa takia.

Tulee mieleen että hänelle olisikin tullut aikamoinen savotta käräyttää kaikki kerralla, mutta olisipahan voinut räjäyttää potin kunnolla.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

EveryWoman kirjoitti:Mun mielestä ensin kannattaa mainita asiasta näille vehtaajille itselleen ihan avoimesti ja suoraan puhuen.
Tuolla tavoin toimien löytää itsensä kohta koulun (työpaikan) roskiksesta hengettömänä. Ei pidä antaa psykopaateille reagointiaikaa, muuten he raivaavat sinut pois tieltänsä esitettyäsi ultimaattumisi. Epätoivoinen ihminen tekee epätoivoisia tekoja.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Frederik Krueger kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Mun mielestä ensin kannattaa mainita asiasta näille vehtaajille itselleen ihan avoimesti ja suoraan puhuen.
Tuolla tavoin toimien löytää itsensä kohta koulun (työpaikan) roskiksesta hengettömänä. Ei pidä antaa psykopaateille reagointiaikaa, muuten he raivaavat sinut pois tieltänsä esitettyäsi ultimaattumisi. Epätoivoinen ihminen tekee epätoivoisia tekoja.
Huumorista viis; asioista voi keskustella muillakin tavoilla kuin vaatimuksia esittäen.
Hyeena

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Hyeena »

Ennen kuin tekee mitään, mikä koskee muiden yksityiselämää, kannattaa tehdä pieni +/- analyysi. Mieleen tulevat seuraavat mahdollisuudet:

Mahdollisuudet

+ kaveristasi tulee läheisempi, koska hän on kiitollinen että kerroit
+ kaverisi parisuhde käy terveyttävän prosessin ja heistä tulee onnellisempia
+ osapuoltet eroavat sovussa ja kaikki kiittävät sinua kun sekaannuit asiaan

Uhat

- sinua ei uskota etäännyt kaveristasi tai menetät hänet
- parisuhde rikkoutuu ja osapuolet syyttävät epäloogisesti siitä sinua
- sinua uskotaan, mutta viestinviejä ammutaan kuitenkin
- kaikki osapuolet ovat jatkossa onnettomampia
- kaverisi olisi halunnut olla tietämättä totuutta
- työilmapiirisi muuttuu jäätäväksi
- saat yhden tai useamman vihamiehen työpaikallasi
- joudut työpaikkahäirinnän kohteeksi juoruakkana

Maailman on täynnä epämiellyttäviä tilanteita ja totuuksia, jotka eivät kuitenkaan ole mustavalkoisia. Viaton flirtti töissä voi auttaa jaksamaan kotona vaikeampiakin aikoja. Koiranpennun ostaminen tai lapsen hankkiminen on usein yritys osoittaa sitoutumista suhteeseen tilanteessa, jossa se tuntuu olevan vaarassa päättyä. Joskus asioita on pakko tarkastella sydämen sijasta järjellä. Aina on kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asia ratkeaa itsekseen ilman omaa puuttumistasi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti: ..työpaikalla..mies..nainen..avoliitossa..sylikkäin..
Itse en ole jaksanut puuttua näihin tapauksiin millään lailla, edes ton läpän heiton osalta. On kuitenkin noiden kahden ihmisen välinen asia. En puuttuisi asiaan vaikka tuntisin petetyn osapuolen.

Tunnen kaveripiiristäni yhden pariskunnan joka sopimansa mukaan paneskelee ketä tahtoo. Kumpikaan puoliso ei pidä siitä, kun kuulee toisen teoista jotain kautta. Mutta heidän pitää paneskella ympäriinsä seuraamuksista huolimatta.
Viimeksi muokannut Pulkannaru, 19.04.2013 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
bliss

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vuosien etsinnän jälkeen löysin suklaata, josta voin sanoa pitäväni :]
Pandan tumma Peach&Passion :h:
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jes, valitsin rändomilla oikean pölypussin. Nyt kai sitten on pakko imuroida :(
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pulkannaru kirjoitti:En puuttuisi asiaan vaikka tuntisin petetyn osapuolen...
Vahvalla mutulla väitän, että ns. hyväveli-systeemi karsii liian innokkaat miehet tässä asiassa. Keskiarvomasa ei siis sotkeudu näihin soppiin läheskään samalla innokkuudella kuin nainen.

Toinen kysymys on tuo puuttuminen. Mitä sillä kukin tarkoittaa. Omasta mielestäni esmes varatun kaverinsa toilailuihin puuttuminen huomauttamalla tätä kerran, että äläs hölmäile, ei ole vielä puuttumista varsinaisessa merkityksessään.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Hyeena kirjoitti:Ennen kuin tekee mitään, mikä koskee muiden yksityiselämää, kannattaa tehdä pieni +/- analyysi. Mieleen tulevat seuraavat mahdollisuudet:
Niin siis mitä tekoa tämä analyysi koskee? Sitäkö, että mennään suoraan kantelemaan (mahdollisesti) petetylle osapuolelle, vai sitä, että asia otetaan puheeksi tekijän itsensä kanssa?
Mahdollisuudet

+ kaveristasi tulee läheisempi, koska hän on kiitollinen että kerroit
+ kaverisi parisuhde käy terveyttävän prosessin ja heistä tulee onnellisempia
+ osapuoltet eroavat sovussa ja kaikki kiittävät sinua kun sekaannuit asiaan
Lisään puuttuvia kohtia, jotka ovat mahdollisia siinä tapauksessa että keskustelua käydään ensimmäisenä mahdollisen petturiosapuolen (joka tässä tapauksessa siis on myös "kaveri") kanssa:
+ sinun ja kaverisi välille syntyy hyvä keskustelu, ja kaverisi alkaa miettiä asioita uudesta näkökulmasta ennen kuin uhat ehtivät toteutua,
+ kaverisi valottaa avoimen suhteen etuja, ja sinä opit uutta erilaisista tavoista elää parisuhteessa,
+ kaverisi kertoo kuinka hankala hänen tilanteensa tosiasiassa on ja saa sinut uskomaan, että sivusuhteilu on hänelle ainoa käytettävissä oleva keino pysyä järjissään, minkä seurauksena sinäkin voit taas helpommin elää itsesi kanssa vaikka et kertoisikaan asiasta petetylle kaverillesi.

Uhkien listasta pyyhin pois ensimmäisen kohdan, joka on mahdoton jos aihe otetaan puheeksi tekijän itsensä kanssa. Lisäksi kommentoisin listaa seuraavasti:
Uhat

- parisuhde rikkoutuu ja osapuolet syyttävät epäloogisesti siitä sinua
- sinua uskotaan, mutta viestinviejä ammutaan kuitenkin
Tällä tavoin käyttäytyviä kavereita en ainakaan itse haluaisi itselleni, joten saisivat puolestani vaikka laittaa välinsä minuun poikki.
- kaikki osapuolet ovat jatkossa onnettomampia
Se, että jonkun parisuhde kusee petturuuden ja epärehellisyyden vuoksi, ei ole minun syytäni, vaikka minä olisinkin asian tuonut toisen osapuolen tietoon. En pidä todennäköisenä riskinä, että ehdottamani toimintamalli johtaisi omaan onnettomuuteeni.
- kaverisi olisi halunnut olla tietämättä totuutta
Joo, no tällaisiakin tyyppejä on olemassa. Ehkä ratkaisumallia voitaisiin muuttaa siinä tapauksessa, että osapuolet tunnetaan hyvin huonosti (tai heidät tunnetaan, ja tiedetään ettei petetty halua tietää asiasta).
- työilmapiirisi muuttuu jäätäväksi
Tälle antaisin aika pienen painoarvon, ainakin omassa elämässäni, sillä harrastamani suoraan puhuminen rikkoo tehokkaasti jään kuin jään.
- saat yhden tai useamman vihamiehen työpaikallasi
- joudut työpaikkahäirinnän kohteeksi juoruakkana
Sama kuin edellä, mutta riippunee henkilöstä ja työpaikasta. Itse olen pyrkinyt tutustumaan työkavereihini ja olemaan sen verran avoin itseni suhteen, että vääriä käsityksiä persoonallisuudestani on syntynyt vain harvoin ja tilapäisesti. Tietysti rehellisyys tarkoittaa sitäkin, että paikkansapitävien negatiivisten käsitysten syntymistä (= omien huonojen puolien näkymistä) on vaikea estää - mutta toisaalta näistä en ole kokenut olevan kovastikaan haittaa.
Maailma on täynnä epämiellyttäviä tilanteita ja totuuksia, jotka eivät kuitenkaan ole mustavalkoisia. Viaton flirtti töissä voi auttaa jaksamaan kotona vaikeampiakin aikoja. Koiranpennun ostaminen tai lapsen hankkiminen on usein yritys osoittaa sitoutumista suhteeseen tilanteessa, jossa se tuntuu olevan vaarassa päättyä. Joskus asioita on pakko tarkastella sydämen sijasta järjellä. Aina on kuitenkin olemassa mahdollisuus, että asia ratkeaa itsekseen ilman omaa puuttumistasi.
Suomessa vallitsee joku kumma puuttumattomuuden, osallistumattomuuden ja välinpitämättömyyden ilmapiiri, joka omasta mielestäni on monellakin tavalla vahingollinen ja esteenä yhteisöllisyyden kokemukselle. Puuttumisen ja mielipiteiden ilmaisemisen ei tarvitsisi muistuttaa käskyttämistä ja uhkailua. Se on mahdollista tehdä välittävästi ja keskustelevasti, jolloin siitä harvemmin on kenellekään haittaa.
Stevie Ray

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Stevie Ray »

Frederik Krueger kirjoitti:Kukas muuten kertoisi Stevie Rayn vaimolle että hän flirttailee palstalla avoimesti "joidenkin" kanssa?
Ei tuo flirttailu ole mitenkään kiellettyä oikeassakaan elämässä. Itseasiassa olen saanut avoimen flirttailevasta luonteestani positiivista palautetta. Myönnän kyllä, e-flirttaillessa tulee välillä päästettyä vähän liikaakin höyryjä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Muistanutkaan kuinka vaikeaa on taistella oksua vastaan kovan treenin jälkeen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Omasta mielestäni esmes varatun kaverinsa toilailuihin puuttuminen huomauttamalla tätä kerran, että äläs hölmäile, ei ole vielä puuttumista varsinaisessa merkityksessään.
En puuttuisi asiaan lainkaan. Kaverin kohdalla.
Jos on lähisukulainen, (toivottavasti ei koskaan ole) niin sit asia olisi toisin, mutta en mainitsisi asiaa puolisolle. Tai perkelettäkö sitä tietää.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
1108

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Olen tapojeni orja:

Hirven vasaa (ulkofile) pihvinä
Kerma-mustapekkakastiketta
Valkosipuliperunoita

MutQ tää on niin hyvää ja lihaa nyt vaan sattu olemaan, jos huomenna värkkäis peuramakkarakeittoa.

Saira! Tuun hakeen makkaraa huomenna.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Mä testaan just sopiiko kaupasta bongattu valmis limekookoskerma mangocurrytahnan kanssa kanan kyytimeksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Elppis kirjoitti:Lolita oli viimeisillään raskaana, ei vain ollut halunnut kertoa kenellekään.
Auts. :(
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Onslow

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Tsuh. Duunikaveri oli kärähtänyt viikonlopun aikana auton ratista aamuhöyryissä. Yli 12 tunnin paussi välissä ja mittari tapittanut just tasan 0.5 promillea. Oli kaveri hieman hajalla.

Vahingosta viisatuneena tilasin het itselle alkometrin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti:Vahingosta viisatuneena tilasin het itselle alkometrin.
Kannattaa muistaa, ette se on vain suuntaa antava. Itse on ajatellut kans ostavani, mutta päätynyt perusmatematiikkaan ja maalaisjärkeen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Niba »

EveryWoman kirjoitti:
Niba kirjoitti:Vaimolla on tietysti samat oikeudet kuin miehellään? Mutta onko vaimokkeella oikeus rajoittaa miehensä oikeuksia? ... Ainiin joo tää on niitä kymmenen käskyn asioita?
Ihan vain siitä on kyse, että annetaan jokaisen elää haluamallaan tavalla. Jos joku haluaa elää yksiavioisesti, hänelle pitäisi antaa mahdollisuus tehdä se valinta (eli mahdollisuus vaihtaa kumppania tarvittaessa - en siis tietenkään tarkoita mahdollisuutta pakottaa vastentahtoinen kumppani myötäilemään omaa elämäntapaa). Samoin jos joku toinen haluaa elää moniavioisesti, hän saa tehdä niin sellaisen kumppanin kanssa, jolle tämä sopii. Yksiavioisuuden esittäminen ja todellisen elämäntavan peittely yksiavioisuutta toivovalta kumppanilta on kumppanin oikeuksien rajoittamista - ei päin vastoin.
Mistä me nyt tiedämme vaimokkeen asenteen moniavioisuutta kohtaan, emmekö vain oleta naisen haluavan yksiavioisuutta? Onko meillä mitään todistetta tuosta asenteesta ja sen laadusta? Koska itse haluamme olla yksiavioisessa suhteessa?
_________________________________

Alkometri..plääh..

Itse lasken sen normipainon mukaan keskarin per tunti..

Tiedän 4 tunnissa 4 tuoppia keskaria puolituntia viimeisestä = 0.2 tuhannenpuolesta.. mitattu poliisin mittarilla..
Pyyhin Netikettiin..
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Niba kirjoitti:Mistä me nyt tiedämme vaimokkeen asenteen moniavioisuutta kohtaan, emmekö vain oleta naisen haluavan yksiavioisuutta? Onko meillä mitään todistetta tuosta asenteesta ja sen laadusta? Koska itse haluamme olla yksiavioisessa suhteessa?
Emmehän me sitä tiedä, enkä ole missään kohdassa antanut ymmärtääkään tietäväni (tarkista vaikka!). Jos elävät ihan vapaasta tahdostaan ja yhteisellä sopimuksella noin, niin puheeksi ottamisen ei pitäisi olla mikään ongelma.
1108

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja 1108 »

^Mä en nyt äkkiä tiedä huvittavampaa keskusteluparia kuin sinä ja niba.

Varsinkaan siinä vaiheessa kun jutut on juteltu ja niba alkaa vongata pillua.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

1108 kirjoitti:^Mä en nyt äkkiä tiedä huvittavampaa keskusteluparia kuin sinä ja niba.

Varsinkaan siinä vaiheessa kun jutut on juteltu ja niba alkaa vongata pillua.
Huvittukoon ken haluaa, mutta minä valitsen keskustelukumppanini tekstin sisällön, en kirjoittajan palstapersoonallisuuden perusteella: enhän ole täältä elämänkumppania enkä edes seksiseuraa etsimässä. Joskus vain osa sisällöstä on sellaista, jota minua kiinnostaa kommentoida (kuten usein Gattacan tapauksessa), jolloin jätän pois epäkiinnostavat tai liian epärakentavasti esitetyt kohdat. Esim. tuo sun viesti kokonaisuudessaan oli jo hyvin lähellä sitä rajaa, jonka alittavat tekstit jäävät kokonaan reaktiokynnykseni alle.
Onslow

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: mutta päätynyt perusmatematiikkaan ja maalaisjärkeen.
Niin se kaverikin oli luottanut.

AL-7000 meni tilaukseen. Jotain osviittaa antoi tuo. Tosin kun testissä on myös pakettien avaamisen hankaluus, menettää testi jonkin verran kyl..

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2244
Monsieur Manala

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Monsieur Manala »

^ AL-2500 on kyllä ainakin täällä tuonut välillä huomattaviakin yllätyksiä verrattuna maalaisjärkeen ja pitkään matikkaan...
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vaikka sen moni tietää, niin kotialkomeetteri EI ole minkäänlainen tae tai oikeusperuste kiinnijäämisen yhteydessä. Suuntaa antava se parhaimmillaan on, muttei yhtään sen enempää. Ei siis kannata tuudittautua edes näennäiseen "turvallisuuden" tunteeseen.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Eikös nyt ole maanantai?

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:kotialkomeetteri EI ole minkäänlainen tae tai oikeusperuste kiinnijäämisen yhteydessä. Suuntaa antava se parhaimmillaan on, muttei yhtään sen enempää. .
Onko joku muka väittänyt jotain muuta?
Ei siis kannata tuudittautua edes näennäiseen "turvallisuuden" tunteeseen
Kuten ei myöskään matematiikaan ja maalaisjärkeen jos homma toimii kuten se aina toimii. Kuka muka muistaa montako annosta on tullut illan aikana juotua, jos kyse ei ole mistään tissuttelusta? - Nii in. Laske siinä sitten palamisaikoja.
Vastaa Viestiin