Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Onslow kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Ehkäpä joskus joku havahtuu ja saa armon pelastua, näin uskon.
Kuvitteletko toisaaan että joku jaksaa lukea noita sun kilometrin mittaisia copypastejas? Niille käy tasan tarkkaan samoin kuin minunkin copypasteilleni sinun kohdallasi. Scrollaat vaan yli ja heität lisää sontaa tuuttiin.
Kun minä olin maailmassa ja pilkkasin uskovia, niin minäkin sanoin, ettei teidän jutut kiinnosta, mutta silti salaa luin!

Heh, eli tiedän kyllä mitä todellisuudessa tapahtuu, vaikka kuinka yritetään puhua muuta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
MGandhi

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Minäkin olin aikoinani pilkkaaja ja kiusasin uskovia ja pidin heitä hulluina, kunnes Jeesus Kristus näytti asiat todeksi ja sain Jumalan armosta pelastua!

Miten sä olet muka pelastunut, kun susta on tullut skitsofreeninen, pakkomielteinen ja ylimielinen samaa mantraa hokeva idiootti. Mitä pelastumista se semmonen muka on? Pelastusta on ilmeisesti se, että sä et edes tajua miten sekaisin olet. Kiva olla kun ei mikään ahdista ja jumalan tahtoa voidaan syyttää aina kaikesta pahasta?
Ja sun ongelma on, ettet ymmärrä koska hakkaat päätäsi seinään. On ihan eri asia keskustella uskonnoista ihmisen kanssa, joka ei ole tullut hulluksi kuin tällaisen tapauksen kanssa. Itsekin heitit ironisesti, että Petri 'keskustelee' nyt, joten tajuat varmasti ettei heitoillasi ole mitään vaikutusta tämän pipipäiseen elämänkatsomukseensa.
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

PetriFB kirjoitti: Kun minä olin maailmassa ja pilkkasin uskovia, niin minäkin sanoin, ettei teidän jutut kiinnosta, mutta silti salaa luin!

Heh, eli tiedän kyllä mitä todellisuudessa tapahtuu, vaikka kuinka yritetään puhua muuta.
Eli sä myös luet salaa noi homokimppalesbotarinat myös. Kiva kun tunnustit. Ymmärsinkin että sieltä seksistä se kenkä puristaa.

Ota Petri rennommin ja pane enemmän. Silloin ei jää enää tarmoa hakata päätä seinäään yli 2000 vuotta vanhojen satujen kanssa.
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti: Ja sun ongelma on, ettet ymmärrä koska hakkaat päätäsi seinään.
Ja sun ongelmas on, että sulle ei näemmä mene jakeluun ettei mulla ole parempaakaan tekemistä just nyt kuin huvitella hihhulin kustannuksella, joten mitä jos pitäisit vaan huolen omasta ajankäytöstäsi ja päänhakkamisestasi.
MGandhi

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
MGandhi kirjoitti: Ja sun ongelma on, ettet ymmärrä koska hakkaat päätäsi seinään.
Ja sun ongelmas on, että sulle ei näemmä mene jakeluun ettei mulla ole parempaakaan tekemistä just nyt kuin huvitella hihhulin kustannuksella, joten mitä jos pitäisit vaan huolen omasta ajankäytöstäsi ja päänhakkamisestasi.
Kuinkas helpolla sä otat itseesi? Suht helpolla I see. Haista sitten vaikka vittu!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:
Kuinkas helpolla sä otat itseesi? Suht helpolla I see. Haista sitten vaikka vittu!
Mä olen vain kyllästynyt tuohon sun jokapäiväiseen perässä räksyttämisees. Vaiha tamppoonis narttu.
MGandhi

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Onslow kirjoitti:
MGandhi kirjoitti:
Kuinkas helpolla sä otat itseesi? Suht helpolla I see. Haista sitten vaikka vittu!
Mä olen vain kyllästynyt tuohon sun jokapäiväiseen perässä räksyttämisees. Vaiha tamppoonis narttu.
:D Se on herra narttu sulle, pullukka!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti: :D Se on herra narttu sulle, pullukka!
Rouva paremminkin hukkapätkä.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Homeboy65 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
Minäkin olin aikoinani pilkkaaja ja kiusasin uskovia ja pidin heitä hulluina, kunnes Jeesus Kristus näytti asiat todeksi ja sain Jumalan armosta pelastua!
Hienoa että tiedät että juuri sinun uskosi ja jopa lahkosi on Se Ainoa Oikea. :roll:

Mistäs tiedät?
Room 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat."
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Onslow kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Kun minä olin maailmassa ja pilkkasin uskovia, niin minäkin sanoin, ettei teidän jutut kiinnosta, mutta silti salaa luin!

Heh, eli tiedän kyllä mitä todellisuudessa tapahtuu, vaikka kuinka yritetään puhua muuta.
Eli sä myös luet salaa noi homokimppalesbotarinat myös. Kiva kun tunnustit. Ymmärsinkin että sieltä seksistä se kenkä puristaa.

Ota Petri rennommin ja pane enemmän. Silloin ei jää enää tarmoa hakata päätä seinäään yli 2000 vuotta vanhojen satujen kanssa.
Tarkoitin, että sanoin niille uskiksille, ettei niiden jutut mua kiinnosta, mutta silti salaa luin uskovien juttuja ja olin kiinnostunut, vaikka muuta väitin. Eli ihminen ei ole aina sitä mitä sanoo!
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

PetriFB kirjoitti: Eli ihminen ei ole aina sitä mitä sanoo!
Eli siis luit. Kiihotuitko?
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

exPertti kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Minäkin olin aikoinani pilkkaaja ja kiusasin uskovia ja pidin heitä hulluina
Tämä ei nyt ollut erityisen osuva kuvaus minusta, kun kerran minulle vastasit niin arvelin siinä olevan luonnehdintaa allekirjoittaneesta(kin).

Koetin vaan kiinnittää huomiotani käyttämiisi välineisiin ja niitten toiminnalliseen puoleen.
Ehkäpä joku päivä muistuu mieleen, mitä Raamattu sanoo ja profetoi, kun ne on edeltäpäin kerrottu ja ehkäpä joku silloin nöyrtyy parannukseen.

Se oli se mitä halusin sanoa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Onslow kirjoitti:
PetriFB kirjoitti: Eli ihminen ei ole aina sitä mitä sanoo!
Eli siis luit. Kiihotuitko?
En lukenut sun pitkiä copypasteja, enkä lue .... :)

Luitko sinä minun tekstiäni? Taisit salaa lukea .............. :D
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

exPertti kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:En lukenut sun pitkiä copypasteja, enkä lue .... :)
Minusta tämä vastavuoroisuuden puute ei ole kristillisten periaatteiden mukaista.
Minä aloitin ihan asiallisen ketjun Jeesuksen tulemuksen merkeistä, johon Onslow kopioi jotain ihan muuta mitä ketjun aihe koskee. Hän provosi ja pisti homman lekkeriksi postaamalla materiaalia, joka ei kuulu ollenkaan ketjun aiheeseen ja on sellaista tekstiä, joka ei ole soveliasta sellaiselle, joka kunnioittaa Jumalaa.

Terve ja toisiaan kunnioittava vuorovaikutus on Raamatun periaatteiden mukaista, mutta irstas provoilu ei kuulu tähän terveeseen vuorovaikutukseen.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

PetriFB kirjoitti:Kun minä olin maailmassa ja pilkkasin uskovia, niin minäkin sanoin, ettei teidän jutut kiinnosta, mutta silti salaa luin!.
Niinpä. Heikot sortuu elon tiellä.
PetriFB kirjoitti: En lukenut sun pitkiä copypasteja, enkä lue .... :)
Taidat huijata kuten itsekin sanoit:
PetriFB kirjoitti: Eli ihminen ei ole aina sitä mitä sanoo!
Hyvä Petri! Lue ja vemputa rauhassa. Siitä se sinunkin kultainen tie kohti parantumista alkaa :paavi:
Viimeksi muokannut Onslow, 18.03.2009 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

PetriFB kirjoitti:
Minä aloitin ihan asiallisen ketjun Jeesuksen tulemuksen merkeistä,
Ja minä esitin sinulle kysymyksen että mihin hän tulee, ja sinä vastasit copypastettamalla diipadaapaata sata sivua. Vastasin sitten sinulle omalla tavallasi.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Noituus lopun ajassa

2 Kor 11:
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Ilm 9:21 He eivät tehneet parannusta murhistaan eikä velhouksistaan eikä haureudestaan eikä varkauksistaan.

Raamattu opettaa ihmiskunnan olevan lopun aikana noituuden ja haureuden vallassa; Ilmestyskirja luku 19. Ilmestyskirja kertoo neljästä synnistä, jotka rehottavat valtoimenaan lopun ajan yhteiskunnassa ja ne ovat; murha (tappaminen), velhous (noituus), haureus (hengellinen ja lihallinen) sekä varkaudet. Wiccalaisuudessa noituus ja haureus ovat sen perustuksia. Pimeyden henkivallat ovat rakentaneet wiccalaiuuden, New-Age uskontojen kautta valhepaketin, joka on puettu "hyvään ja kauniiseen" asuun, jossa paha muutetaan hyväksi ja hyvä pahaksi. Tällä tavalla sitten kaikki on "luvallista" lopun ajan synnistä nauttivalle ihmiselle. Wiccalaisuus ja lopun ajan noituus on kuin suuri tavaratalo, jossa hyllyt ovat täynnä kaikenlaista syntiä, josta itse kukin saa valita lihaansa miellyttävän synnin. Tämä tavaratalon ulkopuolella on "toriteltta", jossa jaetaan ilmaiseksi totuutta Jeesuksesta Kristuksesta. Ihmiset menevät naureskellen tämän "teltan" ohi pitäen heitä tiukkapipoina sekä omituisina "hyypiöinä", jotka vastustavat "selviä" ja "hyväksyttyjä" synnin kaikenlaisia muotoja.



Noituus tulee vastaan lopun ajassa monenlaiseen pakettiin käärittynä mm: New-Age terapioiden kautta ja fantasiakirjallisuuden kautta. Lainaus sivulta Harry Potter: "Entisenä noitana tutkin Rowlingin Harry Potter kirjoja, jotka ovat okkultiikan käsikirjoja. Näiden kirjojen kautta miljoonia nuoria opetetaan ajattelemaan, puhumaan, pukeutumaan, ja toimimaan noitien tavoin. Näiden kirjojen tarkoituksena on täyttää nuorisomme mielet noituudella."



Demonihenkien vaikutus on samanlainen wiccalaisuudessa, New-Agessa, uskonnoissa, kirkkojen opetuksissa sekä väärän karismaattisen "voitelun" tuojilla. Nämä kaikki julistavat antikristusta sekä tulevat hyväksymään toinen toisensa ja antavat antikristukselle viimeisinä päivinä vallan hallita koko maailmaa. Näin okkultistinen noituus ja "Babylonin" jumalataruskon henkivalta saa valtaansa kaikki muut maailman ihmiset paitsi ne jotka uskovat Herraan Jeesukseen Kristukseen Pyhässä Hengessä totuuden rakkauden kautta.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Maailma on linnani

Olipa kerran harmaahapsinen köyhä torppari, jolla oli kolme poikaa. Eräänä päivänä hän kutsui pojat koolle ja sanoi:

- Kuolema korjaa satoa, kohta syötän matoa.
Kuulkaa siispä neuvo tää, mitä perinnöksi jää?
Menkää taakse vuoren suuren,
kuhmuraisen männynjuuren.
Haltija siellä odottaa,
luona lähteen ennustaa.
Linnasatu
Pojat lähtivät matkaan ja kolme päivää kuljettuaan he saapuivat lähteen luo. Vanhin pojista kumartui ensin lähteelle ja heti saapui haltija esiin, aivan kuten isä oli sanonut.
- Kulje peninkulmaa kolme oikeaan,
saavut linnanpihaan soikeaan.
Hopeaa on linna tää,
katso, ettei kukaan oves ulkopuolel koskaan jää, sanoi haltija ja katosi.

Vanhin veljeksistä löysi hopeisen linnan ja muutti sinne asumaan.

Nuorin veljeksistä kumartui lähteelle ja haltija saapui esiin.
- Kulje peninkulmaa kolme vasempaan,
saavut linnanpihaan soikeaan.
Kultainen on linna tää,
katso, ettei kukaan oves ulkopuolel koskaan jää, sanoi haltija ja katosi.
Keskimmäinen veljeksistä löysi kultaisen linnan ja muutti sinne asumaan.

Nuorin veljeksistä kumartui lähteelle, mutta haltija ei ilmestynyt. Niinpä poika pisti männyn alle pitkäkseen ja nukkui seuraavaan päivään. Hän kumarteli turhaan lähteen reunalla, sillä haltijasta ei näkynyt vilaustakaan. Vasta kolmantena päivänä haltija suvaitsi näyttäytyä.

- Saat perinnöistä parhaan,
johdan sinut harhaan.
Et saa linnaa omaa,
et prinsessaakaan somaa.
Alla tähtitaivaan,
sua vielä vaivaan, virkkoi haltija ja katosi.
Nuorin veljeksistä mietti, mutta ei ymmärtänyt ja lähti lopulta matkaan niine hyvineen.

Vanhin veljeksistä vietti ruhtinaallista elämää hopeisessa linnassaan. Eräänä iltana hänen kuistillaan seisoi nälkäinen ryysyläinen. Sen sijaan, että olisi tarjonnut ruokaa ja yösijan, vanhin veljeksistä käännytti kerjäläisen pois. Niin tapahtui kolmena iltana ja sana leivisi kaupungissa kulovalkean tavoin:

- Hopeisessa linnassa asuu rikas mies,
ylpeä ja nuuka kukaties.
Alle tähtitaivaan nälissään,
jää kerjäläinen moni hädissään.

Ja niin kävi, ettei vanhin veljeksistä enää uskaltanut poistua hopeisesta linnastaan, sillä kaikki köyhät vihasivat häntä hänen ylpeän luonteensa tähden.

satu Keskimmäinen veljeksistä vietti loistokasta elämää kultaisessa linnassaan. Kolmena iltana kävi kerjäläinen hänenkin ovellaan jyskyttämässä, mutta turhaan. Ja niin alkoi sana kiertää:

- Kultaisessa linnassa asuu
rikas mies,
ylpeä ja nuuka kukaties.
Alle tähtitaivaan nälissään,
jää kerjäläinen moni hädissään.
Ja niin oli keskimmäinenkn veljeksistä kohta vankina omassa talossaan.

Nuorin veljeksistä kulki eteenpäin eikä tiestä näyttänyt loppua tulevan. Hän auttoi ihmisiä ja sai palkakseen ruokaa. Aina kun hän kohtasi kerjäläisen, hän sanoi: - Tästä riittäisi kyllä sinullekin.

Nuorin veljeksistä ystävystyi monien ihmisten kanssa ja näki matkoillaan paljon maailmaa. Kun hän täytti seitsemänkymmentä vuotta, hän saapui lähteelle taakse vuoren suuren, kuhmuraisen männyn juuren. Hän oli kiertänyt koko maailman. Hän pisti pitkäkseen männyn juurelle ja nukahti. Yöllä hän heräsi, tapasi haltijan ja kiitti tätä:
Linnasatu
- Sain perinnöistä parhaan, veljet johdit harhaan.
Mul ei oo linnaa omaa, ei prinsessaakaan somaa.
Maailma on linnani, ystävissä turvani.
Kiitos sulle haltija, seikkailuista kaikista.
bliss

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja bliss »

Voisin esittää tähän oman mielipiteeni.

Suomen kielen historiaa
Itämerensuomalaisten kielten, joihin suomikin kuuluu, yhteistä oletettua kantamuotoa, kantasuomea, puhuttiin Suomenlahden molemmin puolin jo ennen ajanlaskumme alkua. Kantasuomi ja saamelaiskielet puolestaan voidaan palauttaa yhteiseen kantamuotoon, jota nimitetään varhaiskantasuomeksi tai suomalais-saamelaiseksi kantakieleksi. Itämerensuomalaiset kielet (myöhäiskantasuomi) ja saamelaiset kielet alkoivat erota toisistaan noin 1000-1500 vuotta ennen ajanlaskun alkua. Tämä eriytyminen oli vähittäistä ja tapahtui paljolti siten, että Etelä-Suomessa asuneet saamelaiset sulautuivat suomalaisten esivanhempiin.

Suomen kieli eriytyi myöhäiskantasuomesta omaksi kielekseen ajanlaskun alun jälkeen. Suomen kirjakieli perustui 1500-luvulta 1800-luvun alkuun saakka lähinnä Turun ympäristön lounaismurteisiin. Kansa puhui omia murteitaan, joiden väliset erot olivat nykyistä suurempia, eikä yhtenäistä yleiskieltä ollut.

Ennen 1500-lukua, ns. varhaissuomen kaudella, suomea ei juuri käytetty kirjoitettuna kielenä. Tältä ajalta on säilynyt vain muutamia kirjoitettuja nimiä, sanoja ja lauseenkatkelmia. Suomen kirjakieli syntyi uskonpuhdistuksen myötä 1500-luvulla. Piispa Mikael Agricola julkaisi ensimmäiset painetut suomenkieliset kirjat (Abckiria 1543, Se Wsi Testamenti 1548 ym.). Agricolan oikeinkirjoitus perustui latinan, saksan ja ruotsin esikuviin, ja esimerkiksi äänteiden pituuden merkitseminen tai ä:n ja e:n erottaminen oli epäjohdonmukaista. Tästä lähtien, ns. vanhan suomen kaudella, jota kesti 1500-luvulta 1800-luvun alkupuolelle, suomen kirjoitustapa kehittyi ja johdonmukaistui, mutta käyttö ei juuri laajentunut alkeisopetuksen ja kirkon ulkopuolelle. Suomeksi kirjoitettiin lähinnä uskonnollista kirjallisuutta sekä tärkeimpiä hallintotekstejä (esimerkiksi kansalle tiedoksi annettavat asetukset), kansa osasi periaatteessa lukea mutta harvemmin kirjoittaa.

1800-luvun alkupuolella poliittiset muutokset (autonomian aika) ja kansallisromantiikan aatteet tekivät suomen kielen kehittämisen ajankohtaiseksi. Ns. murteiden taistelun myötä lounaissuomalaisten ainesten tilalle otettiin myös itäsuomalaisuuksia, ja kirjakielestä kehittyi kompromissiratkaisu, joka ei sellaisenaan edusta mitään murretta. Sanastoa kehitettiin voimakkaasti johtamalla uudissanoja tai ottamalla murresanoja hieman uudenlaiseen käyttöön (esimerkiksi juna alkuaan 'jono'). Vuoden 1863 kieliasetuksella määrättiin, että suomen kieli saisi ruotsin rinnalla virallisen kielen aseman 20 vuoden kuluessa. Tämä pakotti myös kehittämään suomenkielistä kansanopetusta. 1800-luvun mittaan vakiintuivat suomenkielinen lehdistö ja maallinen kaunokirjallisuus.

Ns. nykysuomen kauden lasketaan alkaneen vuoden 1870 tienoilla: tämän jälkeen suomen yleiskieli ei ole kokenut yhtä jyrkkiä muutoksia kuin 1800-luvun vakiintumiskaudella, vaikka sanasto tietenkin uudistuu jatkuvasti. Viime vuosikymmenten merkittävin muutos ei koske yleiskieltä itseään vaan sen käyttöä: yhä virallisemmissa yhteyksissä saatetaan käyttää ns. puhekieltä tai siihen kuuluvia muotoja. Tällaisia puhekielisyyksiä, joilla usein on vanha murretausta mutta joita normitetussa yleiskielessä ei ole hyväksytty, ovat esimerkiksi pronominien pikapuhemuodot mä, sä tai passiivi monikon 1. persoonan sijasta: me mennään. Runokielessä monet tällaiset lyhentyneet muodot ovat kuitenkin olleet jo vanhastaan yleisiä ja hyväksyttyjä (ei kuitenkaan mainittu passiivin käyttötapa).
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Harry Potterin ilmestystenkirja ja Viisasten nuolukivi, kakkapsalmi 236

""Älä pelaa", Hermione sanoi ykskantaan.
"Ilmoittaudu sairaaksi", Ron sanoi.
"Teeskentele, että jalkasi on murtunut", Hermione ehdotti.
"Murra oikeasti jalkasi", Ron sanoi.


Harry Potterin ilmestystenkirja ja Viisasten nuolukivi, kakkapsalmi. 49-50

"Kymmenen minuutin kuluttua he olivat kangenneet sen verran lautoja ovista, että olivat päässeet ulos ja autoon, joka kiisi jo kohti moottoritietä. Dudley niiskutti takapenkillä; hänen isänsä oli läiminyt häntä pitkin korvia kun hän oli viivyttänyt lähtöä yrittäessään pakata televisiota, videonauhuria ja tietokonetta urheilukassiinsa."
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

Koko Israel tulee pelastumaan



Niin vanhan testamentin kirjoituksissa kuin Uuden Liiton kirjoituksissa on ilmoitus siitä, että koko Israelin kansa pelastuu päivien lopulla.



Hoos 3:
4 Sillä kauan aikaa saavat israelilaiset olla ilman kuningasta ja ruhtinasta, ilman uhria ja patsasta, ilman kasukkaa ja kotijumalia.

5 Senjälkeen israelilaiset kääntyvät ja etsivät Herraa(Jhwh), Jumalaansa(Elohim), ja Daavidia, kuningastansa. Vavisten he lähestyvät Herraa(Jhwh) ja hänen hyvyyttänsä päivien lopulla.




Tämä kohta ei opeta sitä, että Israelin kansan tulee rakentaa temppeli viimeisinä päivinä sekä ennallistaa vanhan liiton temppeli Jumalanpalvelus, vaikka he sen rakentavat. Mutta, Hoosea 3:4,5 tarkoittaa sitä, että päivien lopussa Israelin kansa kääntyy uskomaan Herraan Jeesukseen. Herra on puhunut samaa myös profeetta Sakarjan kautta:





Sak 12: 1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:

2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

4 Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.

5 Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".

6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa-Jerusalemissa.

7 Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.

8 Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal’olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.

9 ¶ Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.

10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.




Lopun aikana Jerusalem on oleva väkikivenä kansoille ja kaikki kansat käyvät Israelia vastaan. Mutta itse Herra puuttuu peliin ja lyö niitä, jotka Israelia vastaan nousevat. Ja näin lopulta Israelin kansa katsoo Häneen, jonka he ovat lävistäneet:



Joh 19: 33 Mutta kun he tulivat Jeesuksen luo ja näkivät hänet jo kuolleeksi, eivät he rikkoneet hänen luitaan,

34 vaan yksi sotamiehistä puhkaisi keihäällä hänen kylkensä, ja heti vuoti siitä verta ja vettä.

35 Ja joka sen näki, on sen todistanut, ja hänen todistuksensa on tosi, ja hän tietää totta puhuvansa, että tekin uskoisitte.

36 Sillä tämä tapahtui, että kirjoitus kävisi toteen: "Älköön häneltä luuta rikottako".

37 Ja vielä sanoo toinen kirjoitus: "He luovat katseensa häneen, jonka he ovat lävistäneet".




Jeesus Kristus on lävistetty ristinpuulla meidän kaikkien syntien tähden ja Hänen verensä kautta on syntien anteeksiantaminen.



Sak 13:
1 ¶ Sinä päivänä on Daavidin suvulla ja Jerusalemin asukkailla oleva avoin lähde syntiä ja saastaisuutta vastaan.
2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta. Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
3 Ja jos joku vielä ennustaa, sanovat hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, hänelle: "Sinä et saa elää, koska olet puhunut valhetta Herran nimeen". Ja hänen isänsä ja äitinsä, hänen vanhempansa, lävistävät hänet hänen ennustamisensa tähden.
4 Sinä päivänä häpeävät profeetat itsekukin näkyään, kun he ennustavat, eivätkä he valhetellakseen pue yllensä karvaista vaippaa.
5 Hän sanoo: "En ole profeetta, vaan peltomies, sillä eräs mies on ostanut minut orjaksi jo nuoruudessani".
6 Ja jos häneltä kysytään: "Mitä ovat nuo haavat sinun rinnassasi?" vastaa hän: "Ne lyötiin minun ystäväini huoneessa".
7 ¶ Heräjä, miekka, minun paimentani vastaan ja minun lähintä miestäni vastaan, sanoo Herra Sebaot. Lyö paimenta, ja joutukoot lampaat hajallensa; mutta minä käännän jälleen käteni pienimpiä kohden.
8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani," ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".



Lopun ajan suuressa ahdistuksessa kaksi osaa siitä hävitetään ja se saa surmansa ja kolmas osa jää jäljelle. Tämä kolmas osa Israelin kansasta tulee pelastumaan, koska he uskovat Jeesuksen olevan Messias. Näin Israelin kääntymisen ja pelastumisen ja suuren ahdistuksen jälkeen tapahtuu Herran Jeesuksen tulemus.



Laki sydämeen



Vanhan liiton laki oli kirjoitettu kiveen, mutta Uudessa Liitossa laki kirjoitetaan sydämeen. Helluntaipäivänä (50 päivää Jeesuksen Kristuksen kuoleman jälkeen annettiin luvattu Pyhä Henki). Jumala puhui lain antamisesta sydämeen eli Pyhästä Hengestä profeettojen kautta:



Jer 31: 31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;

32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.

33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.




Jooel 2: 27 Ja te tulette tietämään, että Israelin keskellä olen minä. Ja minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä toista ole. Eikä minun kansani joudu häpeään, iankaikkisesti.

28 ¶ Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät.

29 Ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni.




Raamattu kertoo meille, että viimeisten päivien Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan. Herra tulee tekemään Israelin ja Juudaan heimojen kanssa Uuden Liiton, jossa Herra laittaa lakinsa heidän sydämiinsä.



Helluntaina tämä osin jo toteutui, kun Uuden Liiton ensimmäinen seurakunta syntyi Jerusalemiin. Ja sitten lopullinen täyttymys on se kun koko Israelin kansan jäännös (kolmasosa) päivien lopulla vastaanottaa pelastuksen Herrassa Jeesuksessa.
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

"Sinulla ei ole kirjainta",

-George pani merkille. "Hän kai olettaa, ettet sinä unohda nimeäsi. Muttei mekään tyhmiä olla - me tiedetään että meidän nimet ovat Gred ja Feorge."

.. mutta räyhähenki Riesu vastasi kahta lukittua ovea ja kompaportaita, jos sen tapasi kun oli myöhässä tunnilta. Se pudotteli paperikoreja päähän, veti mattoja jalkojen alta, pommitti liidunpaloilla tai hiipi näkymättömänä taakse, tarrasi pahaa-aavistamattoman nenästä ja kirkui: "VEDIN NOKASTA!"

Nyt Hermione jo nousi ylös käsi ojennettuna kohti tyrmän kattoa.
"Minä en tiedä", sanoi Harry hiljaa. "Mutta Hermione taitaa tietää, kannattaisi varmaan kysyä häneltä."

"Kivimuurissa tungetaan oppilaiden pää ensimmäisenä päivänä vessanpyttyyn", hän sanoi Harrylle, "mennäänkö yläkertaan harjoittelemaan?"
"Ei kiitos", Harry sanoi. "Pyttyparkaan ei ole ikinä pantu mitään niin karseaa kuin sinun pääsi - sitä voisi alkaa oksettaa." Sitten hän juoksi pakoon ennen kuin Dudley ehti tajuta mitä hän oli sanonut.
Avatar
PetriFB
Kitisijä
Viestit: 1591
Liittynyt: 08.11.2005 15:37
Viesti:

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja PetriFB »

2Pie 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

Juud 1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".


Tässä ketjussa jokainen pilkkaaja on ollut toteuttamassa Raamatun sanan profetian toteutumista!

Näin se toimii ja Jumalan sana on totta, eikä sitä kykene kukaan kumoamaan.


Kuva


...... :)
Elämä hymyilee Hänen kanssaan!
Onslow

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Onslow »

PetriFB kirjoitti: Tässä ketjussa jokainen pilkkaaja on ollut toteuttamassa Raamatun sanan profetian toteutumista!

Näin se toimii ja Jumalan sana on totta, eikä sitä kykene kukaan kumoamaan.
No koska se viimeinen aika sitten on käsillä? Mulla ois vähän kiire kun pitäs lähtee kolmen vartin päästä kotiin. Voisitko vähän hoputtaa sitä maailmanloppua tonne kehä ykkösen suuntaan, niin ei olisi niin pahoja ruuhkiakaan?

PS. Jos bongaan jeesuksen liftaamassa kantsun kohdassa, niin heitänkö sen jonnekkin. Vaikka Keravalle?

Kuva
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Jeesuksen tulemuksen merkit!

Viesti Kirjoittaja Gat »

PetriFB kirjoitti:2Pie 3:3 Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan

Juud 1:18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".


Tässä ketjussa jokainen pilkkaaja on ollut toteuttamassa Raamatun sanan profetian toteutumista!

Näin se toimii ja Jumalan sana on totta, eikä sitä kykene kukaan kumoamaan.


Kuva


...... :)
Leikitään sellaista "Entäs Jos" -leikkiä.

Entäs jos maailmanselityksesi onkin ihan Totta?
Mutta minkäs teen, kun olen ilmeisesti niin sekaisin, että sinun juttusi aina vaan vaikuttavat virheellisiltä ja perustelusi umpityhmiltä? Ja en millään ymmärrä, miksi luottaisin juuri sinun versiosi olevan Jumalalta, eikä vaikka niiden "äärikarismaatikkojen" tai jehovien tarinat? Ja että raamattuperustelusi aina vaan tuntuvat kehäpäätelmiltä ja omavaltaiselta tulkinnalta? Tieteen ja historiankäsityksesi tuntuu vääristelyltä. Vaikka miten olisit oikeassa. Tuntuu, että tarvitsisin lobotomian tai toisin päin aivoproteesin. Kun se Jumala ei minulle suoraan tuollaisia puhu, kuten sinulle kuulemma.

Ilmeisesti vaikken ymmärrä, minun pitäisi vain valita sinun maailmankäsityksesi ja hylätä kaikki muu ymmärrykseni. Miten se onnistuisi?

Tai vaikka maailmanselityksesi olisikin totta, niin miten voisin olla pitämättä sellaista maailmaa ja Jumalaa surkean pienenä, ahdistavana ja tunkkaisena? Jumalaasi despoottisena Hirviönä? Miten silloin voisin kokea iloa omasta "pelastuksestani", kun samalla tietäisin, että miljardit ihmiset kituvat ikuisesti Helvetissä, koska eivät ole voineet eläessään tuota "oikeaa oppia" hyväksyä. Eikä suurin osa elävistäkään voi ja kerkiä siihen liittymään. Mukaanlukien omat vanhempani, jotka eivät ole nykyaikaisista hihhulilahkoista kuulleetkaan. Eivätkä kuitenkaan kääntyisi. Miten voisin tuntea muuta kuin suurta surua sellaisesta maailmasta?

Tai leikitään "Entäs Jos" TOISINPÄIN:

Jospas reaktiot tässä ketjussa eivät johdukaan siitä, että sinun uskonkäsityksesi ovat Totuus ja maailman peruspilari? Ja pilkka sitten profetoitua Jumalan Vastustamista? Vaan reaktiot johtuvat siitä, että sinun oppisi onkin oikeasti juuri sellaista huuhaata, kuin se meistä näyttää? Ja sellaisena yhtä uskottavaa kuin haukkumasi okkultismi tai New Age tai ufokultit? Ja jospas sinä ihan oikeasti olet tyhmä kuin saapas ja hullu kuin käkikello?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin