Gat kirjoitti:PetriFB kirjoitti:bliss kirjoitti:
*klik*
edit: www-osoite
Tuollainen kampanja kuuluu lopun ajan laittomuuden yhteiskunnan teeseihin, mutta Jumala on silti olemassa ja Hän aikanansa tulee tuomitsemaan ja armahtamaan ihmiset oikeudenmukaisesti sen mukaan mitä olemme tehneet!
Daaa.. minuakin vähän häiritsee tuo kampanja. Rajoitun siihen, että ainakaan Vanhan Testamentin Jumalaa tai Allahia ei toivottavasti ole olemassa. Tai UT:n tulkinnoissa nykyhihhulien Jumalaa. Ja mulukkuja ne, jotka sellaista edes haluaa.
Kun kuitenkin erehdyit tuossa sanomaan, että tekojensa mukaan, niin voisinpa etsiä sulle Jessen sanat, joiden mukaan ei riitäkään, että sääkin Jessen nimeen duunailet.. vaan mitä olet TEHNYT.
Ja sä olet vain valehdellut ja halunnut pahaa muille kuin sinun kultissasi. Helevettiin.
Disclaimer: tarkoitin vain periaatetta, en toivottele Helvettiin, jota en oleta edes olevan olemassa, enkä tietenkään ota Bibliaa muuna kuin aatehistoriana ja filosofiana, joka useimmiten on perseestä. Jopa Jessen sanomana.
Niin ja Wikipediassa vain esiteltiin mitä milloinkin on sanottu, ja jos sä halaut vastustaa niitä, sun tarttis olla rehellinen tutkija Petri, eikä vain valehdella, että Pyhä Henki sulle nää sanoo ja muut on väärässä
Kadotus on Raamatun opettama totuus:
Dan 12:
1 ¶ Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen (olam) elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen (olam) kauhistukseen.
3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
Danielin kirjassa puhutaan iankaikkisesta elämästä ja iankaikkisesta kauhistuksesta (kadotus). Jakeessa 2 on hepreankielen sana olam, joka tarkoittaa iankaikkista ja pitkää aikaa. Jos kadotus ei olisi iankaikkinen, niin iankaikkisessa kauhistuksessa tulisi olla joku muu sana kuin olam, sillä olam esiintyy iankaikkisessa elämässä, joka tarkoittaa iankaikkista elämää, joka ei koskaan pääty. Samoin iankaikkinen kauhistus (kadotus) on iankaikkinen, joka ei koskaan pääty. Vanhan testamentin todistus kadotuksen iankaikkisuudesta on täysin kiistämätön asia. Se on totta, että jotkut juutalaiset eivät usko kadotukseen tai että kadotus olisi iankaikkinen. Tärkeintä on kuitenkin mitä Jumalan sana sanoo ja se sanoo, että kadotus on iankaikkinen.
Eräs lopun ajan eksytyksistä on oppi siitä, että kadotus ei ole iankaikkinen. Tämän harhaopin kannattajat tulkitsevat väärin kreikankielen sanoja aion ja aionios. Universalismin kannattajat opettavat, että sanat aion ja aionios eivät koskaan merkitse ikuista, vaan aina aikaa, jolla on alku ja loppu. Tässä kohden he erehtyvät ja pahoin.
Aionios tarkoittaa kreikaksi iankaikkista, aikaa jolla ei ole alkua ja loppua ja joka on iankaikkinen. Aionios sanan synonyymi aidios tarkoittaa samaa, eli iankaikkisuutta. Aion tarkoittaa ajanjaksoa sekä maailmaa ja ikuisuutta. Aion sanan merkitys ei sido sitä aina tarkoittamaan iankaikkisuutta, mutta sana aionios tarkoittaa iankaikkisuutta ajanjaksoa joka ei pääty. Tiedän että näistä sanoista ja niiden merkityksistä väännetään peistä, eikä harhautuneelle riitä todistukseksi sanan oikea merkitys, vaan hän haluaa vääntää niiden merkityksen vääräksi hinnalla millä hyvänsä. Raamattu kuitenkin todistaa, että aionios sana tarkoittaa iankaikkisuutta. Tätä tutkimme seuraavaksi.
Matt 25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen (aionios) rangaistukseen (kolasis), mutta vanhurskaat iankaikkiseen (aionios) elämään."
Jeesus Kristus puhui iankaikkisesta rangaistuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Jos aionios ei tarkoita iankaikkista, vaan aikaa joka päättyy niin kuin universalismin kannattajat opettavat, niin se merkitsisi sitä, että iankaikkinen elämä Jeesuksessa ei olisi iankaikkista, vaan se päättyisi jossakin kohtaa. On huomattavaa, että Matt 25:ssa on sana aionios niin iankaikkisen rangaistuksen kuin myös iankaikkisen elämän kohdalla. Tietenkin se merkitsee molemmissa samaa asiaa eli iankaikkista. Jos kadotus ei olisi iankaikkinen, niin siinä esiintyisi joku muu sana kuin aionios, joka tarkoittaa iankaikkista. Tämä jo yksistään riittää kumoamaan universalistien väärän opetuksen aionios sanasta sekä siitä, että kadotus ei ole iankaikkinen. Iankaikkinen kadotus ja iankaikkinen elämä ovat kummatkin iankaikkisia, joilla ei ole loppua, näin opettaa meille Jumalan sana.
2 Kor 4:18 meille, jotka emme katso näkyväisiä, vaan näkymättömiä; sillä näkyväiset ovat ajallisia (proskairos), mutta näkymättömät iankaikkisia (aionios).
Korinttolaiskirjeen kohdasta käy hyvin selville kuinka Raamattu todella erottaa iankaikkisen sanan merkityksen ajallisesta, joka kestää tietyn aikaa ja päättyy. Proskairos tarkoittaa ajallista, eli aikaa joka päättyy ja aionios tarkoittaa iankaikkisuutta. Raamatun oman todistuksen mukaan aionios todellakin tarkoittaa iankaikkista, eli aikaa jolla ei ole loppua.
Ilm 20:
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Raamattu opettaa, että jonka nimi ei ole elämän kirjassa, niin hänet heitettiin tuliseen järveen, eli iankaikkiseen kadotukseen. Tämäkin Raamatun kohta todistaa, että synneissänsä kuolleet eivät tule pelastumaan, vaan he joutuvat iankaikkiseen kadotukseen.
Universalistit sanovat että Jumala ei ketään kiduta helvetissä, vaan että kadotus on kasvattava paikka, jossa lopulta kaikki tulevat mielenmuutokseen ja pelastukseen. Raamattu ei kuitenkaan opeta, että myös jumalattomat pelastuvat, sillä kadotus on lopullinen ja iankaikkinen, josta ei voi enää pelastua. Tietenkään Jumala ei ole kiduttaja eikä kiduta ketään kadotuksessa. Tulinen järvi ei välttämättä tarkoita sitä, että ihmiset palaisivat kadotuksessa tulessa, vaan sitä että tuli kuvaa Raamatussa myös rangaistusta. Jokainen kadotuksessa oleva on siellä omien syntiensä tähden, eikä Jumala kiduta kadotuksessa ketään, vaan jokainen kadotuksessa oleva kärsii omien syntiensä tähden siellä, koska siellä ei ole Jumalan rakkautta ja Jumalan läsnäoloa. Jeesus sanoi kadotuksesta näin:
Matt 13:
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.
Luuk 13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.
Kadotuksessa on tuska ja itku sen tähden koska siellä olevat ovat ulkopuolella Jumalan rakkauden valtakunnan omien syntiensä tähden.
Jeesus opetti kadotuksen olevan iankaikkinen
Mark 9:
43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
44
45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.
47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin (geenna),
48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.
Matt 25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Joh 8:28 Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.
Jeesus Kristus itse sanoi, että Hän puhui sen mukaan kuin mitä Hänen Isänsä on Hänelle opettanut. Jeesus Kristus vahvisti myös vanhan testamentin opetuksen kadotuksen iankaikkisuudesta ja sen että siellä palaa ikuinen tuli, joka kuvaa iankaikkista rangaistusta. Jeesuksen Kristuksen omat sanat vahvistavat myös että kadotus on iankaikkinen.
Kreikankielen sana geenna (gehenna) tulee hebreankielen sanoista Hinnomin laakso, jossa poltettiin Jerusalemin kaupungin jätteet ja kuolleet eläimet poltettiin. Hinnomin laakso oli myös vertauskuvana synteihinsä kuolleille, jotka palavat tulessa. Jeesus Kristus käytti sanaa geenna kuvaamaan sitä mitä synneissänsä kuolleille tapahtuu, eli he palavat iankaikkisessa tulessa. Jotkut opettavat, että Jeesus puhui vain vertauksen, jolla ei ole todellisuutta. Itse asiassa Jeesus Kristus puhui vertauksena sen millainen on synteihinsä kuolleiden osa ja tuleva todellisuus. Eli vertaus ei ollut vain vertaus ilman todellisuutta, vaan vertaus joka kertoi todellisuudesta ja siitä mitä tulee tapahtumaan.