Spotify

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mun kuuntelut ovat siirtyneet aika täydellisesti Spotifyyn. Hyvin harvoin enää tulee tilanne että tekisi ehdottamasti mieli kuunnella jotain mitä löytyy omista arkistoista, muttei Spotifysta.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
aimohaiku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Nykyisin tulee yhä enemmän mainoksia, mikä tietysti on ilmaisen palvelun ideanakin. Levymainokset erityisesti ärsyttävät. Liian usein musiikki katkeaa Shakiran huokailuun. Pitäisi siis maksaa palvelusta tai kuunnella omia levyjä. Toistaiseksi olen ollut jälkimmäisen vaihtoehdon kannalla.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hommasin inviten vihdoinkin tätä kautta: http://pietari.f1-kimi.com/?p=621

Nyt voinkin kuunnella Eros Ramazzottia paremmalla laadulla, mitä youtuubista irtoaa.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mjoo, se on kiva kuunnella Charlie Parkeria ja sitten väliin tunkee joku effin' Daniel Lindström teknojumppahumppamainoksineen. Jos pro versio maksaisi kaksi-kolme euroa kuussa, sen voisi jopa hommata, niin pääsisi eroon mainoksista.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

Onpa hanurista Universal Musicin toiminta. Rammstein julkaisee uuden levyn -> otammapa kaikki biisit pois spotifystä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mjaa onkohan noita huippuartisteja paljonkin, jotka ovat poistaneet tuotantonsa Spotifysta huomattuaan, että eihän sieltä mitään miljoonia irtoa. Spotify voisi laskea kuukausihintaansa, niin ehkä saisivat enemmän maksajia.

Onneksi sieltä löytyy marginaalihelmiä, kuten vaikka Sarah Fimm

http://open.spotify.com/artist/0ovcZkMneLAuopQUVk1vlb


aimohaiku

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Bhven kirjoitti:Spotify voisi laskea kuukausihintaansa, niin ehkä saisivat enemmän maksajia.
9,99 euroa kuukaudessa on kyllä sellainen hinta, ettei palvelun käyttö voi olla hinnasta kiinni. Mutta ehkä ilmainen palvelu on Valavuoresta huolimatta liian hyvä, eikä motivoi maksamaan.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Ostin premium-jäsenyyden. Sen verran paljon tullut kuunneltua spottarin kautta musiikkia, että tätä palvelua voi jo sponssata. Hassu tunne, kun ei ole maksanut musiikista kymmeneen vuoteen (tai siis jotain kymmenen vuotta sitten olen viimeksi ostanut cd-levyn). Somafm nettiradioasemalle, jota olen kuunnellut vuosituhannen alusta asti, olen lahjoittanut sata dollaria, mutta sillä hinnalla on saanut t-paidan ja yyberisti kooleimman mattamustan kahvimukin mitä planeetalta löytyy.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

Entäpä kun kuuleekin Spotifystä jonkun kiinnostavan mainoksen? No, muutama sekunti aikaa päästä klikkaamaan sitä sen yhteydessä näkyvää läpyskää mutta eihän sitä ehdi. Tuossa pitäisi olla joku historia mainoksista.

Ei että tätä kovin usein tapahtuisi, mutta voisi sitä nyt kannatuksen vuoksi tutustua tarkemmin silloin kun sitä sattuu.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vaola kirjoitti:Mä en aikanaan saanut Spotify-kutsua millään, joten hankin sen niillä kuuluisilla kepulikonsteilla... Nyt se ei sitten ole enää toiminut ikuisuuksiin, huomauttaa vaan etten olekaan Englannissa, niinkuin pitäisi. :(
Saat multa vaikka heti inviten, jos laitat spostiosoitteen privana.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ja kuulemma soittohistoriassa näkyy myös soitetut mainokset...
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Asie Payton

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Uusittu Spotify tuuppaa saastetta nyt myös Facebookiin. KÄRSIKÄÄ!! Elämä on interwebbiä :)
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Joo mullakin tuli nyt tuo uusittu Spotify käyttöön luettuani ja hyväksyttyäni uudet käyttöehdot. En pystynyt maksamaan premiumia paypalin kautta, niin laitoin suoraan visalla. Ihan sama.

Etusivulla on nykyään top tracks ja albums listaukset, niin pysyy hieman kartalla mitä trendiposse nykyjjään kuuntelee. Ihan kiva noitakin kuunnella välillä. Biisin voi aina skipata napin painalluksella, jos ja kun on tuubaa. Eikä mainoksetkaan häiritse. Kuunteleeko joku vielä jotain tavallista radiokanavaa?

Mulla ois taas pari inviteä tarjolla, jos joku haluaa.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Bhven kirjoitti:Mulla ois taas pari inviteä tarjolla, jos joku haluaa.
o/

[Edit/lisäys: sujautin siis sen meilinkin jo.]
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Asensin sitten viimein spotifyn ja en ihan hahmota osaako tämä suositella uutta musiikkia? Etusivulla on joku top-lista, mutta eihän minua juuri nyt kiinnosta Lady Gaga, jos tällä hetkellä soi Sepultura?

EDIT: Vai pitääkö sitä olla feisbookissa saadakseen suosituksia?
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja ak »

sivustahuutaja kirjoitti:Asensin sitten viimein spotifyn ja en ihan hahmota osaako tämä suositella uutta musiikkia? Etusivulla on joku top-lista, mutta eihän minua juuri nyt kiinnosta Lady Gaga, jos tällä hetkellä soi Sepultura?
Fiilispohjalta sanoisin, että noi suositukset paranee, kun olet kuunnellut vähän enemmän spotifyin kautta. Tai sitten muistan väärin, spotifyin käyttö on jäänyt viimeaikoina aika vähille.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

ak kirjoitti:Fiilispohjalta sanoisin, että noi suositukset paranee, kun olet kuunnellut vähän enemmän spotifyin kautta. Tai sitten muistan väärin, spotifyin käyttö on jäänyt viimeaikoina aika vähille.
Mutta missä ne suositukset siis ovat? Mitä pitää klikata?
Avatar
ak
Kitinän uhri
Viestit: 593
Liittynyt: 14.08.2005 21:20

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja ak »

sivustahuutaja kirjoitti:Mutta missä ne suositukset siis ovat? Mitä pitää klikata?
No hitto... eipä niitä näytä enää olevan missään. Aimmin oli siinä etusivulla sen What's new listan alla mun muistaakseni, mutta nyt se tosiaan mussuttaa jostain facebook connectista :(
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Olihan tuossa nykyisen artistin vieressä tuollainen 'related artists' tabi, joka kertoo mitä muut samaa artistia kuunnelleet ovat myös kuunnelleet. Saisi olla jotain suodatusta lisää, nykyisellään tulokset ovat jopa heikompia kuin amazonissa. Toisaalta kokeilemisen nopeus on spotifyssa ihan omaa luokkaansa.
Bhven

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja Bhven »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Olihan tuossa nykyisen artistin vieressä tuollainen 'related artists' tabi, joka kertoo mitä muut samaa artistia kuunnelleet ovat myös kuunnelleet. Saisi olla jotain suodatusta lisää, nykyisellään tulokset ovat jopa heikompia kuin amazonissa.
Oletko ihan satavarma tästä? Onko tuo Spotifyn systeemi siis älykäs samalla tavalla kuin Pandora nettiradio?

Jos kuuntelet jotain artistia ja sitten haet jotain toista artistia, niin miten Spotify osaa yhdistää nämä artistit samaan genreen related-tabin alle, jos haettava musiikki on jotain ihan muuta, kuin sillä hetkellä soiva?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ei tuo siis mikään pandoraan verrattava syteemi ole, vaan ihan staattinen juttu, joka on kai kaikille kuuntelijoille ihan sama. Eli ei mikään sellainen oikea suositus, jota kaipasin. Ompahan kuitenkin edes jokin tapa selata musiikkia nopeasti.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mun mielestä aiemmin spotify käynnistyi sivulle jossa oli jotenkin personoituja suosituksia, mutta ei enää tämän viimeisen päivityksen jälkeen.

Toki omat soittelunsa voi helposti syöttää last.fm:lle, jolta sitten saa niitä henkilökohtaisia suosituksia.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti:Toki omat soittelunsa voi helposti syöttää last.fm:lle, jolta sitten saa niitä henkilökohtaisia suosituksia.
Syöttää? Eli onnistuu automaattisesti jollakin kikkareella?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja aasi »

sivustahuutaja kirjoitti:
aasi kirjoitti:Toki omat soittelunsa voi helposti syöttää last.fm:lle, jolta sitten saa niitä henkilökohtaisia suosituksia.
Syöttää? Eli onnistuu automaattisesti jollakin kikkareella?
Siellä on suoraan asetuksissa "Enable scrobbling to last.fm".
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21330
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Spotify

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jihuu! kiitos!
Vastaa Viestiin