Takaikkuna

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ikkunoistani aukeaa maisema

kadun puolelle
7
19%
takapihalle
14
38%
asuntoni on läpitalonhuoneisto tai ikkunoita on muuten moneen suuntaan
16
43%
 
Ääniä yhteensä: 37

Aito_Johanna

Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Onko asunnossasi takaikkunoita vai aukeavatko ikkunasi kadun puolelle?
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Mitäköhän mä äänestäisin? Meillä aukeaa molemmat ikkunat pihan puolelle, vastapäätä toinen samanlainen kerrostalo.. välipiha?
The great club outshines the individual, always and forever.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kerrostalohuoneisto läpi talon. Yleisten tilojen ikkunat avautuvat kadun puolelle, makuuhuoneet ovat sisäpihan puolella mutta kortteli ei ole mitenkään umpinainen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Aito_Johanna

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Aito_Johanna »

Elppis kirjoitti:Mitäköhän mä äänestäisin? Meillä aukeaa molemmat ikkunat pihan puolelle, vastapäätä toinen samanlainen kerrostalo.. välipiha?
Ah, teillähän on takaikkunnoita klassisimmillaan! Juuri tuo asetelma avaa mahdollisuuksia samanlaisten tapahtumasarjojen syntyä kuin Takaikkunassa.
Minun asuntoni kadun puolen ikkunastakin tosin näkyy sisälle vastapäiseen taloon, joten sikäli myös etuikkuna voi olla takaikkuna.
Gingston
Kitinäaddikti
Viestit: 69
Liittynyt: 22.10.2005 16:08
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Gingston »

Talosta on ikkuna joka suuntaan, mutta yksikään ei ole kadulle.
Kysymys ei ollut etukäteen annettujen kysymysten joukossa
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja aasi »

Aito_Johanna kirjoitti: Ah, teillähän on takaikkunnoita klassisimmillaan! Juuri tuo asetelma avaa mahdollisuuksia samanlaisten tapahtumasarjojen syntyä kuin Takaikkunassa.
On muuten aika häijyä kun noin parinkymmenen metrin päässä on suoraan samassa tasossa parveke josta näkee ihan suoraan tänne sisälle. Ei tule hirveästi pidettyä verhoa auki.

Naapurin ikkunassa taas näkyi pitkään kadulle asti kaukoputki..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Nykyiset kaksi ikkunaa aukeavat takapihalle metsikköön, ei mitään milenkiintoista nähtävää, ellei laske rusakkoja ja oravia. Tulevat kolme ikkunaa aukeavat neljän kerrostalon muodostamalle pihalle, omistan kiikarit ja aion kiikaroida naapuritaloihin estotta, siihen tarkoitukseen kiikarit aikoinaan hankittiinkin.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ikkunoista aukeaa näkymä yli vihertävien metsien, uusien kerrostalojen ja ties minkä puoliurbaanin asutuksen. Jos parvekkeelta kurottaa hiukan, näkee vilauksia Helsingin slummeista ja tiiviistä rakentamisesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
irmelianneli
Kitisijä
Viestit: 3375
Liittynyt: 14.08.2005 19:34

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja irmelianneli »

Asuntoni on talon päädyssä. Ikkunat kahteen suuntaan. Takapihalle, jossa on parkkipaikka, sekä toinen kerrostalo. Keittiön ikkuna on talon päädyssä, josta näkymät roskiksille ja myöskin toiseen taloon. Viehättävää.
Viimeksi muokannut irmelianneli, 23.10.2005 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nypari

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja nypari »

Olohuoneesta avautuu näkymä vilkasliikenteiselle kadulle ja makkarista siintää jalkapallostadioni sekä tehdasrakennus sisäpihoineen. Ihan ei muuten näe kentälle, koska asun liian matalalla.
Nowaysis

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Sisäpiha, ja siis viher -sellainen, erittäin harvinaista tämän kaupungin keskustassa. Ihanteellinen lapsenkin kannalta. Piha on siis todella iso, koko korttelin yhteinen.
Patz

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Patz »

Nyt kulmahuoneisto ja ens perjantaina oma rivitalonpätkä. Aah tätä ikkunallisuutta!
RolloTomasi

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Nykyisen kamppani ikkunat avautuvat viereisen kahvilan takapihan roskalaatikoille. Pidan aina verhot kiinni, on niin kauniit maisemat.
Kittys

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Kittys »

Läpitalon asunto, pitää ollakin. Entisessä kämpässä oli myös nurkkaikkuna, sellanen on ihan pop suurella ikkunalaudalla, jossa voi istua :oops:
Ikkunat aukeavat sisäpuolelle ja ikkunat sijaitsevat talon etu- takapuolella, sekä 1 sivulla :lol: Maisemat on ihan kivat, eikä tarvii verhoilla peittää iltaisin kämpän länsipuolen ikkunoita.
Kid

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Kid »

Akkunat vain kadun puolelle ja ulos katsottaessa näkyy vastapäinen kerrostalo. Tylsää..
Runkkis

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Runkkis »

Minun takaikkunani avautuu kadun puolella. Vastapäiseen taloon on tosin hyvät näkymät. Itse en tosin heidän elämää paljon seuraile, mutta annan heille sen vaihtoehdon pomppimalla kämpässäni alastomana.

Muutama ystävä punkkasi kämpässäni reissuni aikana ja raportoivat vastapäisen talon alastomasta miehestä. En ole tosin tarkistanut havainnot paikkaansa pitävyyttä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yksi kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Edith

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Edith »

Aito_Johanna kirjoitti: Minun asuntoni kadun puolen ikkunastakin tosin näkyy sisälle vastapäiseen taloon, joten sikäli myös etuikkuna voi olla takaikkuna.
Minulla on vain tuollainen. Tosin katu on rauhallinen ja tylsä, jolla ei koskaan tapahdut mitään, jos ratsupoliisien ratsujen ajoittaista jaloittelua ei lasketa. Vastapäisessä talossa on perinteikäs ruokaravintola ja katolisen seurakunnan puoti ja jokin allergiakeskus.

Joskus kyllä saan paranoideja kuvitelmia ja alan epäillä, josko vastapäisen talon asuinkerroksissa asuu vuokraisäntäni kätyreitä käsi valmiina puhelimenluurilla tarkkailemassa ja valmiina raportoimaan, josko sittenkin salaa poltan tupakkaa sisällä.
hermine

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja hermine »

Ikkunani eteen pysäköidyt pakettiautot estävät minua näkemästä katua ja naapuritalon autotallin ankeaa seinää, joka peittää metsän taakseen. Autot ja kaikki niihin liittyvä voisivat puolestani joku yö vain poistua maailmasta kokonaan. Vanhuksia köpöttelee ohi ja ihmiset tuijottavat sisälle. Ikkunani alla olevalle kapealle ruohokaistaleelle on pudotettu yläkerrasta omatekoisen vesipiipun kappaleita ja muuta roskaa. Yritän kasvattaa viherkasvejani niin suureksi, että ne peittäisivät koko ikkunan.
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki
Viesti:

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Ikkunanäkymä suoraan takapihalle, jossa puutarhapöytä tuoleineen ja semmonen vanha mummokeinu, jossa harvemmin kukaan keinuu.
Takapihan jälkeen on pari pientä kerrostaloa, jonne saattaa nähä omasta ikkunasta sisälle, jos oikein tihrustaa...
Pikku-Akka

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Pikku-Akka »

Läpitalon omakotitalo Ikkunoita etu- taka ja sivupihalle. Siis pestäviä ikkunoita on ihan liian kanssa... :)
Avatar
Camilla
Kitisijä
Viestit: 1314
Liittynyt: 14.08.2005 23:08

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Camilla »

Multa näkyy osa katua ja puistoa, sekä kahden talon ikkunat. Seurailen viikonloppuisin mm. naapurini pössyttelyä ja naapurini varmaan ihmettelevät miksi olen kotona aina pikkupöksyisillään (täällä on kuuma!).
Tiikeriankka

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja Tiikeriankka »

Tässä olisi pitänyt olla vaihtoehtona, ettei ole ollenkaan ikkunoita. On vaan ne reiät mihin pistetään kädet kantamista varten...
AarneAnkka

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Kerrostalon kulmahuoneisto; ikkunoita melkein kaikkiin ilmansuuntiin. Alakerrassa pääosin länteen ja pohjoiseen, yläkerrassa länteen ja etelään. Alakerran makkarissa on pieni kulmaikkuna itään, joten periaatteessa kaikki ilmansuunnat on katettu, mutta itänäkymä on aika kapoinen ja pitkin talon seinää.

Juuri ilmansuuntien määrän takia päädyin tähän vaihtoehtoon, enkä samassa talossa olevaan toiseen vastaavanlaiseen kämppään, jossa olisi ollut periaatteessa nätimmät ikkunanäkymät, mutta vain yhteen suuntaan.
Avatar
KisSandra
Kitisijä
Viestit: 1126
Liittynyt: 14.08.2005 21:43
Paikkakunta: Hevonvitunjeera jota Tyrnäväksikin kutsutaan

Re: Takaikkuna

Viesti Kirjoittaja KisSandra »

Ei löytynyt mulle vaihtoehtoa. Minun ikkunani näyttävät sisäpihalle, joka samalla on talon etupiha. Talon takapuolelta kulkee jonkin sortin vielä keskeneräinen tie mutta pihaa ei siellä ole. Hmph.. Ikkunasta näkyy kyllä toinen talo mutta se on silleen vinkeesti killissä omaan taloon nähden ja muutenkin sen verran kaukana, että jos joku sieltä näkee mitä touhuan omassa kämpässäni niin on hänellä ollut aikaa asiaan enemmältikin keskittyä ja silloin hänelle suonen ilon seurata touhujani. No okei, on tullut näin syksyn tullen vähän rajoitettua alasti kulkemista käNpässä silleen että olis olkkarissa valot päällä, en mäkään sentään näyteikkuna elämästä niin välitä ja ei ole vielä tullut hankittua tähän kämppään säle- tai muita suljettavia verhoja. Asia ratkaistu elämällä pimeässä syysiltoina.
Vastaa Viestiin