Työelämän kuviot tänään

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
1108

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Näyttää yllättävän hyvältä (tapauksessani huonolta koska lomien palaminen on pakottavana tunteena takaraivossa), olen tyytyväinen. Tässä on ainakin seuraavan kohteen kanssa about 2 vuotta tehtävää joten ei niin kamalasti huolestuta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja aasi »

Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Muista silti, että kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Hoe aluksi kymmenen kertaa ääneen: "Riitän, olen arvokas."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Muista silti, että kelpaat juuri sellaisena kuin olet. Hoe aluksi kymmenen kertaa ääneen: "Riitän, olen arvokas."
Riittää, että [email protected] - sähköpostiosoite on MUN.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
elco

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja elco »

aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Yhdessä firmassa, jossa olin töissä oli sama tilanne. Siellä oli Tero ja sisään tuli toinen Tero. Tero ykkönen nimesi Tero kakkosen "Markukseksi" ja humma skulasi taas.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Olemme pyhiä eikä meihin kosketa kuin äärimmäisessä hädässä. Tosin tällä alalla taantumakin tuntuu(talouspuolella) hieman viiveellä, joten meni jatkossa siten tahi täten, laadullisia leikkauksia tehdään parin vuoden sisällä.

Toisaalta, pesti jonka olen jättämässä jälkeeni houkutteli 43 hakijaa. Viime vuosina vastaaviin on ollut 4-5 hakijaa. Ehkä ei ihan sattumaa.
Viimeksi muokannut nowaysis, 07.04.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Yläasteella kaveriporukassa oli parikin tyyppiä, joiden sukunimi oli Tero. Heidän serkkunsa etunimi oli Tero, jonka sukunimi oli taas jotain muuta. Vaikea arvata, että tyyppi kuitenkin tunnettiin Tero Terona :)
Prepare for the worstest.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuten pomo juuri sanoi: "Tässä viikossa on se hyvä puoli, että se on kohta ohi".
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Jaa joo. No kai joku noksulainen noista pääsee nauttimaan..
Tiedä nautinnosta.
Niitä on muuten otettu ihan innolla kun on saanut itse valita. Esim Jlän tapauksessa into ja nautinto on ollut aika vähissä. Tunnen esim pääkaupunkiseudulta tapauksia jotka laskevat päiviä täpinöissään siihen että työvelvoite loppuu, kolmikirjaiminen läpsähtää kouraan ja uudet kuviot kutsuvat.

Itse olen huomannut muutoksen niin että työt vähenivät rajusti. Olen sitten tunkenut itseäni erinäisiin työryhmiin ja kehittänyt kehittävää kehitystä itselleni jotta töissä ei olisi tylsää. En kuitenkaan usko että työn väheneminen johtui suoraan lamasta vaan organisaatiomuutoksesta, jonka yksi syy on lama. Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota. Typerää ois istuttaa ihmistä tällä(kään) palkalla tyhjän panttina. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa. 1.5kk aikaa ennen kun ne nykyiset vähäisetkin hommat loppuu kokonaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Niba »

annepa kirjoitti:
exPertti kirjoitti:
Onslow kirjoitti:Jaa joo. No kai joku noksulainen noista pääsee nauttimaan..
Tiedä nautinnosta.
Niitä on muuten otettu ihan innolla kun on saanut itse valita. Esim Jlän tapauksessa into ja nautinto on ollut aika vähissä. Tunnen esim pääkaupunkiseudulta tapauksia jotka laskevat päiviä täpinöissään siihen että työvelvoite loppuu, kolmikirjaiminen läpsähtää kouraan ja uudet kuviot kutsuvat.

Itse olen huomannut muutoksen niin että työt vähenivät rajusti. Olen sitten tunkenut itseäni erinäisiin työryhmiin ja kehittänyt kehittävää kehitystä itselleni jotta töissä ei olisi tylsää. En kuitenkaan usko että työn väheneminen johtui suoraan lamasta vaan organisaatiomuutoksesta, jonka yksi syy on lama. Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota. Typerää ois istuttaa ihmistä tällä(kään) palkalla tyhjän panttina. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa. 1.5kk aikaa ennen kun ne nykyiset vähäisetkin hommat loppuu kokonaan.
Mee LILDiin töihinsinne kuulemma tarvitaan osaavaa väkeä?
Pyyhin Netikettiin..
isohaara

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja isohaara »

Juu, ei ole pelkoa tuotannollisista ja taloudellisista syistä.
Ainoa pelko on ettei suoritustaso miellytä johtajia, mutta ei kilpailu kollegoiden välillä ole kovin kovatasoista. Kravattitasolla älykkäät ja motivoituneet huomaavat hyvin nopeasti firman olevan piiskuri pahimmasta päästä ja vaihtavat työnantajaa tai palavat loppuun. Myymälätasollakin löytyy päälliköistä monenmoista hiihtäjää; ainoan yhteinäisen mittarin perusteella vain 1-2 prosenttia yltävät täydelliseen suoritukseen - ja koko lailla sillon napsahtaa ylennys, eli duunin menettämisen pelko jaetaan vain melkoisten luusereiden kesken.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Niba »

elco kirjoitti:
aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Yhdessä firmassa, jossa olin töissä oli sama tilanne. Siellä oli Tero ja sisään tuli toinen Tero. Tero ykkönen nimesi Tero kakkosen "Markukseksi" ja humma skulasi taas.
Tero ja minä, me olemme hyvin erilaisia!
Tero mikä nimi se nyt on, Antero! siinä nimi, olen Antero! Paaljon mieluumin kuin pelkkä Tero..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Niba »

Niba kirjoitti:
elco kirjoitti:
aasi kirjoitti:Aivan järkyttävä tilanne. Firmaan palkattiin mun ETUNIMIKAIMA! EN OOKAAN ENÄÄ AINOA!
Yhdessä firmassa, jossa olin töissä oli sama tilanne. Siellä oli Tero ja sisään tuli toinen Tero. Tero ykkönen nimesi Tero kakkosen "Markukseksi" ja humma skulasi taas.
Tero ja minä, me olemme hyvin erilaisia!
Tero mikä nimi se nyt on, Antero! siinä nimi, olen Antero! Paaljon mieluumin kuin pelkkä Tero..
Tero ei kertakaikkiaan ole vielä mitään korkeintaan 60% ei lähelläkään 130%!
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Että näin tänään.

Pomo kertoi, että meikäläisen on aika siirtyä uusien haasteiden pariin. En saanut potkuja vaan siirron antenniosastolle ja kaupanpäälle iltaopiskelua vuosiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja annepa »

Niba kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota.
Mee LILDiin töihinsinne kuulemma tarvitaan osaavaa väkeä?
Miksi?

A) En ole asiakaspalveluihminen ja
B) Katso boldattu kohta. Olisinko mieluummin Lidlissä paskapalkalla paskaduuneissa vai täällä kohtuupalkalla hengaamassa kun firma maksaa nettiyhteydet, puhelimet ja matkakortit. HMM TÄYTYYPÄ IHAN MIETTIÄ!!!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja annepa »

exPertti kirjoitti:
annepa kirjoitti:Itse olen huomannut muutoksen niin että työt vähenivät rajusti. Olen sitten tunkenut itseäni erinäisiin työryhmiin ja kehittänyt kehittävää kehitystä itselleni jotta töissä ei olisi tylsää. En kuitenkaan usko että työn väheneminen johtui suoraan lamasta vaan organisaatiomuutoksesta, jonka yksi syy on lama. Kun uusi organisaatio astuu voimaan, niin multa menee paikka ja työt alta. Hyvä puoli asiassa on se, että ei mua voi irtikään sanoa joten pakko niiden jotain hommaa on tarjota. Typerää ois istuttaa ihmistä tällä(kään) palkalla tyhjän panttina. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä seuraa. 1.5kk aikaa ennen kun ne nykyiset vähäisetkin hommat loppuu kokonaan.
Hmm, aikajanaa katsoessa alkaa herätä ajatus työpaikastasi.
Tädää, onko se nyt mikään salaisuus? Jyväskylästäkin jo puhuin.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ka, koeaika loppui männäviikolla. Kai se on sitten aika ostaa se konjakkipullo.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

annepa kirjoitti:Tädää, onko se nyt mikään salaisuus? Jyväskylästäkin jo puhuin.
Nokia ja olet raskaana?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja annepa »

sivustahuutaja kirjoitti:
annepa kirjoitti:Tädää, onko se nyt mikään salaisuus? Jyväskylästäkin jo puhuin.
Nokia ja olet raskaana?
En ole paksuna luojan kiitos, kumarrankaikillejumalillevarmuudenvuoksivaikkaolenkinagnostikko.

Olen luottamushenkilö. On kuulkaas kiitollinen rooli tänä pänä...
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yyteet ohi. Istun nyt sitten kahdella pallilla yhden palkalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti:Istun nyt sitten kahdella pallilla yhden palkalla.
Sait kuitenkin pitää molemmat!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

sivustahuutaja kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:Istun nyt sitten kahdella pallilla yhden palkalla.
Sait kuitenkin pitää molemmat!
Toisen pallin omistaja sai korkokengänkuvan takapuoleensa, joten jonkun pitää nyt sekin vakanssi hoitaa. Ihan kuin ei entisiäkin olisi ollut tarpeeksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Onslow

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Voi lolleoroinen sentään. Jos joku nyt opiskelee täällä IT-alaa, ja aikoo työllistyä, niin suosittelen jatkamaan opiskeluita ja vaihtamaan alaa. Heikolta meinaan näyttää nämä Suomen työmahdollisuudet tällä hetkellä:

Erään tiedustelun vastaus:

"Unfortunately we are currently only allowed to hire new IT employees in from selected countries like India, China or Brazil"
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Työelämän kuviot tänään

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Onslow kirjoitti:Erään tiedustelun vastaus:

"Unfortunately we are currently only allowed to hire new IT employees in from selected countries like India, China or Brazil"
Hel-lo, I am Mr Onslow. Mr Onslow from Braziil! Go-go-go-goooooool! I want salary of 7000 euros, thank you.
Vastaa Viestiin