Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Yleinen lätinä jä kitinä
NuoriD

Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kaikki työthän ovat pidemmän päälle kyllästyttäviä, eihän niistä palkkaa maksettaisi, jos niitä huvikseen tekisi.

Mitä ammattia kuitenkin kuvittelet mielenkiintoiseksi ja jota voisit ajatella tekeväsi?

Itse ajattelen, että tutkimus ja tuotekehitys voisi olla kiinnostavaa, koska selvitellään koko ajan uusia asioita.

Mainonnan tekemistä voisin ajatella (copywriterinä), muunlaista asian vaatimaa luovutta minulla ei ole ja luulen, että copywriter saa eniten luovuutta harrastaa.
Onslow

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Kyllä se Indiana Jonesin ammatti olisi se mielenkiintoisin.
Paha Keisari

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Playboyn kustantajan homma 60-luvulla kuullostaisi mielenkiintoiselta.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paha Keisari kirjoitti:Playboyn kustantajan homma 60-luvulla kuullostaisi mielenkiintoiselta.
:) Varmaan periaatteessa, mutta eiköhän se airheadin kanssa pelaaminen ala kohtuullisen pian kyllästyttää.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:
NuoriD kirjoitti: :) Varmaan periaatteessa, mutta eiköhän se airheadin kanssa pelaaminen ala kohtuullisen pian kyllästyttää.
Ainakin nämä nykyajan "airheadit" taitavat olla maisterinpapereilla tuolla kartanossa eli ehkä senkin kestäisi.
No mutta jos nainen on kaunis JA älykäs, niin sehän kuulostaa kovin kastroivalta. Tietysti, jos miehellä on rahat, niin jäähän sitä vielä jotain.
Rouva Pupu

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

CDC kenttämies tai johtava tutkija, joku tuollainen maistuis oikeasti. Jos hiukan vallattomaksi menen niin tosiaan tuo Indiana Jonesin ammatti ois pop. Ois se kyllä normiversionakin ihan jees. Jos menen ihan tillin tallin niin ghosthunter titteli oujee :D
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Tämä ei nyt ollut tarkoitus olla "unelma-ammatti" kymysys, vaan tarkoitin hommia, joita oikeasti voisit kuvitella tekeväsi.

Toki minä olisin maailmankuulu menestyskirjailija, jota myös kriitikot arvostaisivat. Se keskustelu on kuitenkin jo käyty.

Elco olisi maailmanmestari RR-kuski ja stadionluokan tukkahevibändin manageri. Muita en muista.

Mutta oikeasti voisin kuvitella pystyväni tutkimus- ja tuokehitykseen tai copyn hommiin ja pitäväni niitä mielenkiintoisina
MGandhi

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Jonkun Mythbustersin ja Top Gearin juontohommat vaikuttaa suht kiintoisilta. Myös F1-kuljettajan hommat kiinnostaisi. Edes testikuskina.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä haluaisin olla Jack Bauer. Sen on pakko olla ammatti.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Dumis

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Fernando Torres:n paikan voisin ottaa (incl. hänen taidot).
MGandhi

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

NuoriD kirjoitti:Tämä ei nyt ollut tarkoitus olla "unelma-ammatti" kymysys, vaan tarkoitin hommia, joita oikeasti voisit kuvitella tekeväsi.
Semikiintoisa threadi tylsistettiin kerralla. Sori, ettei oltu riittävän tylsiä vastauksinemme...

Okei, mä voisin hyvinkin nähdä itseni kodarihommissa. Uskoisin olevani siinä hyvä, koska näen koodin ja kantojen rakenteet päässäni silleen mageesti matrix-tyylisesti kolmiulotteisesti. Muutenkin epäsosiaalisena ihmisenä puhun javaa paljon paremmin kuin suomea.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

MGandhi kirjoitti:
Semikiintoisa threadi tylsistettiin kerralla. Sori, ettei oltu riittävän tylsiä vastauksinemme...

.
:)

No kun mä olen "unelma-ammatti" ketjun jo pykännyt aiemmin kaksi kertaa. Mutta saatte kertoa unelma-ammateistannekin, jos selvästi erottelette vastauksessanne, onko kyse

a)unelma-ammatista vai
b)realistisesta vaihtoehdosta.
Onslow

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Onslow »

MGandhi kirjoitti:
Okei, mä voisin hyvinkin nähdä itseni kodarihommissa.
Hyi helvetti. Never.

Mä voisin olla tylsästi vaikka eräopas/aseseppä. Harmi vaan että sillä ei elä.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Onslow kirjoitti: Mä voisin olla tylsästi vaikka eräopas/aseseppä. Harmi vaan että sillä ei elä.
Mitä tarkoitat asesepällä? Asiasta mitään tietämättä luulen, että kait sitä nyt aseita huoltamalla jotenkin eläisi. Tietysti varmaan asiaan täytyisi yhdistää kauppa myös.
Viimeksi muokannut NuoriD, 16.04.2009 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elco

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja elco »

Voisin koska vaan ryhtyä Elco Bruckheimeriksi. Periaatteessa korkean profiilin elokuvaohjaaja voisi toimia kanssa, mutta siitä kuitenkin seuraisi taiteellista tuskaa ja paskajulkisuutta. Tuottaja olisi kaikin puolin oiva jobi.

RR-kuskiksi olen liian vanha, pitkä ja hidas. Tallipäälliköksi esim. tähän talliin ei olisi huono. Voisi hengailla Tixin ja exSpeden kanssa varikolla ja puristella mikroshortsiböönia pyllystä.

Hair Recordsin kaljuna levy-yhtiömogulina olisi tietty hienoa pörhöillä.

En ymmärrä, miksen voisi pärjätä noissa hommissa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

elco kirjoitti: Tallipäälliköksi esim. tähän talliin ei olisi huono. Voisi hengailla Tixin ja exSpeden kanssa varikolla ja puristella mikroshortsiböönia pyllystä.
Mut otatte sinne kyllä PR- tai vaikka HR-pomoks, hoitelen noiden poikien jutut kuntoon... *köh*

Realistisesti mä olen parhaimmillani ison lössin pomona tai vaihtoehtoisesti ammatissa, missä saa käyttää käsiään (luovasti), esim. puuseppänä tai maalarina. Tai ehkä arkkitehtina, suunnittelisin unelmakämppiä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Onslow

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Vesper kirjoitti: Realistisesti mä olen parhaimmillani ammatissa, missä saa käyttää käsiään (luovasti), esim. puuseppänä tai maalarina.
Sama. Minusta ei tulisi ikinä kovan luokan ammattilaista IT-alalla, mutta käsityöläisenä kyllä.

Harmi että eräs ajatus alanvaihdosta vaan näyttää kaatuvan het alkuunsa. Ryssät kun vie suomalaisten duunit niissä hommissa samantein..
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:Tai ehkä arkkitehtina, suunnittelisin unelmakämppiä.
Osaatko piirtää? Joskus katselin pääsykokeita ja piirrostehtävät olivat vaikeita (matematiikka puolestaan oli apukoulutasoa).
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti:Osaatko piirtää? Joskus katselin pääsykokeita ja piirrostehtävät olivat vaikeita (matematiikka puolestaan oli apukoulutasoa).
No kyllä mulla koulussa oli kuvis 10, riittääkö se? Matikka olikin sitten jotain ihan muuta... :D
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

elco kirjoitti: En ymmärrä, miksen voisi pärjätä noissa hommissa.
joo-o, kyllä kyllä..

Mikset siis ole ryhtynyt em. hommiin, kun niistä kuitenkin kait mukavasti maksetaan ja ne kiinnostaisivat?

Itse en ole omiin realistisiin vaihtoehtoihin aikoinaan ryhtynyt, koska väylä nykyhommaan tuntui selkeältä. Tosin DI:ksi ryhtymistä kyllä vakavasti harkitsin. Nyt olen löytänyt oman ekologisen lokeroni, jossa panos-tuotos suhde on minulle riittävä. Homma toki kyllästyttää, mutta siitähän olikin jo avauksessa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

NuoriD kirjoitti: Nyt olen löytänyt oman ekologisen lokeroni
Voisitko dignosoida mut? Joka safkan jälkeen pahoinvointia ja ihan kamala metallin maku suussa koko ajan. Nenäkin kenkkuilee. En ole raskaana.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Rouva Pupu

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

No oikeasti johtava tutkija, ei kuitenkaan pomona. Haluan hiukan olla yksinäni. Ei sen puoleen, kyllä pienelle ryhmälle tuo pomouskin toimi todella hyvin, mutta ala oli vain väärä. Ja kun oli vielä provisiopalkalla niin rahanahneus yllätti sen verran paljon, että työnarkomani tuli kylään. Ja vaikka pienen ryhmän saikin toimimaan täydellä teholla niin... More money!
MGandhi

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

Vesper kirjoitti: En ole raskaana.
Älä ole niin varma. Anaaliseksistäkin voi tulla raskaaksi.
NuoriD

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Vesper kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Osaatko piirtää? Joskus katselin pääsykokeita ja piirrostehtävät olivat vaikeita (matematiikka puolestaan oli apukoulutasoa).
No kyllä mulla koulussa oli kuvis 10, riittääkö se? Matikka olikin sitten jotain ihan muuta... :D
En nyt pienellä googlettelulla löytänyt varsinaisia opiskelijoiden tekemiä töitä. Tässä Oulun pääsykoetehtävien piirustus- ja suunnittelukoe.

http://www.dia.fi/pdf/ark_piir_teht_2008.pdf

Käy sä tekemässä tuo osio, niin mä käyn tekemässä sen matikan osion.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Mitä ammattia kuvittelet mielenkiintoiseksi

Viesti Kirjoittaja Vesper »

MGandhi kirjoitti:Älä ole niin varma. Anaaliseksistäkin voi tulla raskaaksi.
Luulis sun tietävän ettei ole mun juttu.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin