Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En ole Jenkkien pelejä vielä nähnyt, mutta komppaan ylläolevaa siinä, että tuomarilinja lienee aika ratkaiseva: epäilemättä jenkit eivät kaihda sikailuja suomalaisten horjuttamisessa.

Minua epäilyttää edelleen Rinteen maalivahtipeli. Lisäksi olen huolissani Nummelinin loukkaantumistilanteesta. Täydessä iskussä oleva Nummelin on aika tärkeä Suomelle. Maalinteossa odotan Hyvösen tuovan vihdoin panoksensa mukaan parantuneen viimeistelyn muodossa.

Yllämainittuja seikkojakin tärkeämpiä asioita ovat kuitenkin seuraavat kaksi tekijää:
- Kuinka suomalaiset kestävät henkisesti sen, että ovat jopa ennakkosuosikkeja? Voi olla, että Hagman jäätyy paineissa aiempaakin pahemmin.
- Ovatko Jenkit tosissaan vai turistireissulla? Euroopassa kesken NHL-kauden pelattavat MM-kisat ovat aina vähän kummajaisia amerikkalaisille. Voivat pelata kauden huipennusta, tai keskittyä Bernin yöelämään. Tiedä häntä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti:Yllämainittuja seikkojakin tärkeämpiä asioita ovat kuitenkin seuraavat kaksi tekijää:
- Kuinka suomalaiset kestävät henkisesti sen, että ovat jopa ennakkosuosikkeja?
Eikö Suomi ole viime MM-kisoissa monesti putkeen voittanut juuri jenkit ollessaan ennakkosuosikki. Mitä vielä epäilet?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

urpiainen kirjoitti: Minua epäilyttää edelleen Rinteen maalivahtipeli.
Ei se huonompaa voi olla kuin Eschen.

Vahalahti tänään 13 hyökkääjä.

YLE:


Hagman - N. Kapanen - Miettinen

Lehtonen - Nummelin
---------------------------------------
S. Kapanen - Immonen - Pyörälä

Kukkonen - Niskala
---------------------------------------
Hyvönen - Hytönen - Pihlman

Salmela - Jaakola
---------------------------------------
J. Ruutu - Santala - Komarov

Niinimaa

13. hyökkääjä: Vahalahti

Maalivahdit: Rinne (Rämö)


Iltsi tarjoaa toisenlaista kokoonpanoa:

Hagman-Kapanen-Miettinen
Immonen - Pihlman - Kapanen
Pyörälä - Hytönen - Hyvösen
Santala - Komarov - Ruutu.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

VVenäjä meni just johtoon perusvenäjää vastaan.
Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ruutu, ah, parasta!

(Nyt vasta pääsin selaamaan ketjun, olin ihan hiilillä tän ajan ku mietin vaan onko Tixi muistanu kehua Rudia vai onko se kattonu taas eri pelejä.)

Vaikka Rinne on yhä mulle ongelma, jolta suljen silmät aina kun kiekko lähestyy, uskon ennakkosuosikkiasemassakin jellonien jyräävän (vielä) tänään. Näin unta tästä, se oli humalainen uni, mutta uni silti.
ninnithequeen

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Ruutu ON parasta. Hyvät hihitykset saanu pojan takia khyl juu :D

Jaajaa. Hivenen "ehkä" jänskättää matsi. Kuvittelis olevan helppo ni eipä olekaan (eikös jenkeil oo aika nuori joukkue vai..) ja Kanada-peli meni niin hyvin että...ja sit tuleeki 6-0 turpaan. Äh.

Tyhmä lätkä, loppuis jo. Ei vanha jaksa tämmöstä enää! Kidutusta saatana! Suomen matsit siis. Eilen oikeen huokasin helpotuksesta ku ei tullu matsin matsia (meil ollaan katottu KAIKKI mitä vaan töllöstä tulee)
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Venäjää näkyy vaivaavaan snadi ylimieslisyys. Näiköhän V-Venäjä pistää todellisen yllärin peliin.
ninnithequeen

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Paha Keisari kirjoitti:Venäjää näkyy vaivaavaan snadi ylimieslisyys. Näiköhän V-Venäjä pistää todellisen yllärin peliin.
Hope so.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

ninnithequeen kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Venäjää näkyy vaivaavaan snadi ylimieslisyys. Näiköhän V-Venäjä pistää todellisen yllärin peliin.
Hope so.
Mä en itse asiassa sitä toivo. Tollanne Hanlon-oppisen jääkiekon "voitot" ovat yhtä kamalaa katsottavaa kuin Kreikan voitto jalkapallossa. Mielummin katselen liikkuvaa taitopeliä kuin sumpputuhnausta, vaikka se Suomen mitalimahdollisuuksia huonontaisikin.

Kunhan nyt Ruotsi putoaa ennen Suomea.
Dumis

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Dumis »

V-Venäjä-Venäjä 3-3 40 min ja valkoset pääsee vielä aloittaa ylivoimalla kolmoserän. Aika kummia tapahtuu :D
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Miten se onkin taas niin, että Venäjä aliarvio?! Ei aliarvioinut. V-V pelasi hyvin kautta kisojen. Kisojen paras pelaaja on Mikhail Grabovski. Sen sanon jo nyt.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Fcuk kirjoitti:Vaikka Rinne on yhä mulle ongelma
Mä en vieläkään ymmärrä tätä. Jokainen veska päästää "helppoja" (se kanukkien helppo olisi mennyt ihan kaikille veskoille, ne kaksi muuta voi laittaa ison kaukalon piikkiin (sijoittumisongelma)). Jostain syystä kukaan ei laske Rinteen game savereitä. Miksi? Siksi, että hän tekee ne niin helpon oloisesti. Artus Irbe vastaavassa roolissa olisi jo pomppinut tolpalta tolpalle kuin pieni kiimainen jänis. Hasek olisi levitellyt jalkojaan ihan joka vitun suuntaan.

Meillä on veskapeli kunnossa. Ihan vitun hyvässä kunnossa. Sentterit sakkaa vieläkin. Jos nyt on pakko joku heikko kohta etsiä, niin sentterit. Niin ja Hanneksen viimeistely. Vois vaikka alkaa laittamaan...
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Nehemiah James kirjoitti:
Fcuk kirjoitti:Vaikka Rinne on yhä mulle ongelma
Mä en vieläkään ymmärrä tätä.
En mäkään. Varsinkaan USA:ta vastaan. Jos kaveri pärjää NHL:ssä loistavasti, se pärjää kyllä tämmösissäkin peleissä jos vaan kasetti kestää.

Ehkä syy on se, että Rinne ei koskaan ollut SM-liigassa iso nimi, aina kakkosena ja viel jossain Kärpissä. Mutta kannattais muistaa, että SM-liigassa on pärjännyt mainiosti vaikka minkälainen veijari, mutta änärissä topkymppiin maalivahdeista ei pääse kuin eliitti.

Ainahan veska voi huonosti pelata ja kaikilla on heikot kohtansa, Rinteellä pahin lienee kokemattomuus. Mutta jos vaihtoehdot ovat Riskman ja Rämä, mikä muka on vaihtoehto?
Bhven

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Paha Keisari kirjoitti:Ainahan veska voi huonosti pelata ja kaikilla on heikot kohtansa, Rinteellä pahin lienee kokemattomuus.
Torjuntaprosentti 130 % otteluiden jälkeen pukuhuoneen suihkussa?
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Bhven kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Ainahan veska voi huonosti pelata ja kaikilla on heikot kohtansa, Rinteellä pahin lienee kokemattomuus.
Torjuntaprosentti 130 % otteluiden jälkeen pukuhuoneen suihkussa?
No kaveri oli vuosia kakkosvahti... kai se vieläkin osaa.
Bhven

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Hyvännäköiset prillit Nummelinilla.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Helvetin hienoa peliä, mutta pitäis pikku hiljaa saada noita tilanteita maaleiksi. Tähän asti paras esitys, mutta se viimeistely..

Saas nähdä miten toisessa erässä käy, ei Suomi voi koko matsia noin hallita.
ninnithequeen

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ninnithequeen »

Kai kaik huomas miten trendikkäästi Nummelinin tukka oli? Hih.

Jestas mitä peliä. Ny pari maalia vaan, kiitos. Hiton Esche.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja huima »

Paha Keisari kirjoitti:Saas nähdä miten toisessa erässä käy, ei Suomi voi koko matsia noin hallita.
Coachi löylyttää jenkkien puolella tauolla kyllä.

Olisi hienoa jos hallinta jatkuisi ja alkaisi syntymään tilanteista tulostakin, ettei kaverit turhaudu.

Hienoa peliä.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Paras mahdollinen alku toiseen erään. Nyt vaan pää kylmänä ja pari lisää. Pikkukapanen on tehnyt kohta puolet Suomen maaleista, prkl.

Maskia tarttis maalin eteen. Pihlman sinne seisoskelemana, kele.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja aasi »

huima kirjoitti: Coachi löylyttää jenkkien puolella tauolla kyllä.
Tais vaan silittää päätä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

"Voi vittu sentään" sano Jalonenkin Rudin tempusta :lol:
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Voi kiesus sentäs, 30 min loistopeliä ja sitten emämunatuplaus. Hyvä Ruutu!
Rouva Pupu

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Paha Keisari kirjoitti:Voi kiesus sentäs, 30 min loistopeliä ja sitten emämunatuplaus. Hyvä Ruutu!
Fiksu molari kalasti jäähyn, sen nyt näkee tampiokin.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Rouva Pupu kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Voi kiesus sentäs, 30 min loistopeliä ja sitten emämunatuplaus. Hyvä Ruutu!
Fiksu molari kalasti jäähyn, sen nyt näkee tampiokin.
No ei nähnyt tuomari..
Vastaa Viestiin