Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mestaruuskertoimien muutos (ennen kisoja-> nyt) alla:

Venäjä 2.75 -> 2.95
Kanada 3.50 -> 2.55
Ruotsi 6.50 -> 10.00
Tshekki 7.50 -> 8.00
SUOMI 11.00 -> 9.00
Yhdysvallat 15.00 -> 15.00
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Paha Keisari kirjoitti:Kuka optimisti tuohon kultaan uskoo?
En minä vielä ainakaan, sillä en ole äänestänyt… Mut mut… Merkittäviä pelejä toistaiseksi ovat olleet FIN-CZE, CAN-SVK, RUS-SUI ja SWE-USA.

Kanada hoiti oman ruutunsa näennäisen helposti, mutta huomioitavaa on, että se tapahtui tappavan tehokkaan YV:n kautta. Tosin YV:lle pääsee vain pelaamalla hyvää 5-5 peliä, mutta oli siinä osansa Slovakian ylilatauksella. Suomikin on melko hyvin klaarannut nuo YV:t toistaiseksi.

Venäjä oli melkoisessa ahdingossa Sveitsin kanssa. Ei se Venäjän peli ainakaan vielä vakuuttanut. Aivan varmasti parantavat loppua kohden jos nuppi pysyy kasassa.

Ruotsi teki taas temppunsa. Se on kova juttu ja luo kyllä siihen porukkaan uskoa melkoisen määrän.

Jos näistä lähtökohdista pitäisi ennustaa, niin niin… en lähtisi ennustamaan.

Nyt on jännät kisat!!
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Nehemiah James kirjoitti:Jos näistä lähtökohdista pitäisi ennustaa, niin niin… en lähtisi ennustamaan.

Nyt on jännät kisat!!
Ainahan ne on jännät. Ja alkusarja on aina alkusarja, miehistöt ei ole vielä lopulliset ja starat himmailee näitä mikkihiiripelejä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Aika hassua, katoin kyllä koko matsin ja fiilistelin kovasti ja isolla tunteella, mut nyt en muistakaan lopputuloksen (epävarma sekin, voitettiinhan kai?) lisäks yhtä mittä.
Koskas pelataan taas, tänäänkö?
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Lapitii kirjoitti: Koskas pelataan taas, tänäänkö?
Noup. Perjantaina Slovakia, lauantaina Valko-Venäjä ja maanantaina Kanada.

Niskala hyppää myös laatikkon.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

Puolivälierissä Ruotsi, välierissä Venäjä ja finaalissa Kanada.

0,4*0,3*0,3=0,036.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

elco kirjoitti:Puolivälierissä Ruotsi, välierissä Venäjä ja finaalissa Kanada.

0,4*0,3*0,3=0,036.
Tuo olisi Suomen kannalta vaikein reitti, vaikka ehkä todennäköisin onkin. Kerroin tulisi maksimiinsa. Itse asettaisin todennäköisyydet tuolla reitillä 0,55*0,3*0,25= 0,04125, 1/0,04125~24, jossa 24 olisi näin ollen pelattuvuuden rajakerroin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Ruotsi on kyllä käsittämätön joukkue. Miten ne voi aina onnistua noissa viime hetken väännöissä? No, ehkä sitten Suomea vastaan näiden kisojen kiintiö on jo täynnä.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6690
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja aasi »

Paha Keisari kirjoitti:No, ehkä sitten Suomea vastaan näiden kisojen kiintiö on jo täynnä.
Täyttyi jo.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Vähän näyttäis, että Kanada on taas oikea vastaus kultaspekulaatioon. Puolivaloillakin hyytävää maalintekoa. Suomen turmaksi koituvat Stamkosin, Heatleyn ja Spezzan kaltaiset heppulit.

Onneksi kisajuomissa riittää!
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja huima »

Aika vaisu ekaerä. Ylivoimamaali oli kerrassaan komea, mutta jokaisen ylivoiman aikana teki mieli melkein kiroilla kun peli ei lähtenyt käyntiin.

Joka tapauksessa Suomen peliä on ilo katsoa ja nuori valmennusjohto on tehnyt paljon joukkueen muuttamiseksi. Rohkeutta näyttää nykyään olevan enemmän kuin aiemmin ja pelaajat haastavat vihuja hyvin.

Suuret toiveet toiseen erään.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Ylivoimamaali oli kerrassaan komea...
Indeed 8)
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja huima »

*sigh*

Komea oli Slovakian nousu.

Kolmas erä ratkaisee pelin Suomelle.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Mitä sille Vahalahdelle muuten tapahtui. Leimattiinko sen passia ikinä?

edit

Leimattu on ja pelaa 13. hyökkääjänä.
Avatar
Lapitii
Kitisijä
Viestit: 2910
Liittynyt: 16.08.2005 16:16
Paikkakunta: Tre

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Lapitii »

Nyt on Lapusti onnelline. Kippish! Samille. =) =) =)
Tuhmasta päästä nauttii koko ruumis.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Tuo olisi Suomen kannalta vaikein reitti, vaikka ehkä todennäköisin onkin. Kerroin tulisi maksimiinsa. Itse asettaisin todennäköisyydet tuolla reitillä 0,55*0,3*0,25= 0,04125, 1/0,04125~24, jossa 24 olisi näin ollen pelattuvuuden rajakerroin.
No niin. Sait sitten jäätävän puolen prosentin eron tohon voittotodennäköisyyteen. Muuttaa olennaisesti kuviot.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Debyyttinsä perusteella Niskala mahtuu kevyesti joukkueeseen. Harmi, ettei Hyvönen kehdannut maalata.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

exPertti kirjoitti:[kuittaus]
Niin, joutiko se Sami Kapanen pois kisoista vai ei? :)
[/kuittaus]
Kenelle sä kuittasit, itelleskös?
Bhven

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bhven »

REPS
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja huima »

Olipa alku.

Joukkue pelaa kuitenkin vielä peliä, tosin monet näyttävät kikkailevan yksilösuorituksia. Ihmeellisiä virheitä tosin tulee, kun lähtevät välillä vähän liikaa hengailemaan - eivätkä muista että vihu pystyy iskemään takaisinkin.

Sydäntä kylmäsi kun pari kertaa se 2-0 oli lähellä.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

huima kirjoitti:Olipa alku.
Olipa säälittävä esitys kaiken kaikkiaan. Maanatain a on vuorossa oikein punatulkkujen verilöyly.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Tuossa Valko-Venäjä pelissä ei ollut juuri muuta mainittavaa kuin maalinteon epäonnistuminen. Ei Norjaakaan vastaan enempää paikkoja ollut - päinvastoin. Sitten nämä valmentajavelhot, ilmeisesti näyttämisenpakon edessä, ylianalysoivat pelin aika räikeästi. Normi pelissä Suomi olisi tehnyt sen ~neljä kihausta noista paikoista, eilen ei vaan mennyt.

Toisaalta Suomelta puuttuu änäräin huippupelaajien muodossa huippuosaamista eli maalintekotaitoa. Eilisen kaltainen suoritus siis odotaa naftaliinissa putkahtamistaan.

On alkanut ärsyttää toi Tami nyt huolella. Eilen tais jokaisen kommenttinsa aloittaa "Kuten aiemmin totesin..." tai "Viitaten kommenttiini..." Voiko ihminen olla enempi täynnä itseään?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Äh. Suomi pelasi huonosti ja vastustajan maalivahti loistavasti. Laukaukset olivat kaikki matalia tai ohi maalin, Mezinin hanska sai olla aika rauhassa. Kanadalta toki tulee tukkaan, jos ovat yhtään pelipäällä. Voi olla etteivät ole, koska lohkovoitto on varma.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

Paha Keisari kirjoitti:Voi olla etteivät ole, koska lohkovoitto on varma.
Ei muuten ole. Jos Suomi voittaa Känädän 60 minuutissa niin lohkovoitto on meidän!

Jos Sveitsi tänään voittaisi Ruotsin 60 minuutissa niin Ruotsi luultavasti putoaisi jatkosta.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

elco kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Voi olla etteivät ole, koska lohkovoitto on varma.
Ei muuten ole. Jos Suomi voittaa Känädän 60 minuutissa niin lohkovoitto on meidän!

Jos Sveitsi tänään voittaisi Ruotsin 60 minuutissa niin Ruotsi luultavasti putoaisi jatkosta.
Okei, lisätään sana "käytännössä."