Jääkiekon MM-kisat

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.

Suomen sijoitus

kulta
4
21%
hopea
4
21%
pronssi
2
11%
4.
3
16%
5.-6.
4
21%
7. tai huonompi
2
11%
 
Ääniä yhteensä: 19

Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Onslow kirjoitti: Nummelin on karjalaturnaus-pakki. MM-kisoihin se on ihan yhtä huono valinta kuin Kiprusoftikin.
Mielestäni huono mielipide. Peetu loistaa oikeastaan aina MM-kisoissa. Lähes aina ollut joukkueen paras pakki. Moni hyvä änäripakkikin jää taakse, kun siirrytään isoon kaukaloon ja MM-kisoihin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

Paha Keisari kirjoitti: Joo, paitsi silloin kun ei ole. Ja se heikko kohta on isot maalintekokoneet. Piste. Ja juuri siksi tarvitaan isokokoisia peruspakkeja, mieluiten reippaasti Kukkostakin isompia, nostamaan niitä koneita seinälle sillä aikaa kun Peetu rusettiluistelee ja toivoo ettei kone osu kehikkoon.
Kaikki eivät voi olla Chris Prongereita. Minusta Nummelinilla on paikkansa mömmömmissä; onhan samalla setillä (ok, joka alueella vaan rutkasti parempana) mm. HIFK:ssa superstaran uransa aloittanut Brian Rafalski menestynyt aikamoisen mukavasti, vaikkei välttämättä ihan aina nakkelekaan niitä Iginloja ja Tkachukeja seinille.

Tietenkään Nummelinia ei kannata peluuttaa alivoimassa tai ihan niitä kovimpia jätkiä vastaan.

Paljon enemmän vituttaa Janne "Itku" Niinimaa. Vittu näkikö kukaan siinä Norja-pelissä kun Janne alimpana miehenä ei aivan onnistunut purkamaan omalta alueelta kulmassa, vaan tarjoili vihulle. Sitten kun valmentaja unohtaa kehua Jannea pelin jäkeen niin Janne antaa iltalehdelle haastattelun, missä hän uhkaa lopettaa turnauksen kesken.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Mielestäni huono mielipide.

Muusta viestistä viis, mutta tälle repesin :rofl:

Elco, kelpaisko yksi kappale Karalahtia? Minulle kelpaisi kyllä. Joko Niinimaan tai Petun tilalla.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

O, sinulla varmasti on esittää jotain lihaa luille tässä Case Peetussa, eikö? Vai mistä ihmeestä hait tuon pelkästään Karjala turnaus pakki heittosi? Millähän perusteella Numpa on haalinut esmes nuo kolme All Star-valintaa tai joukkuekavereidensa ylistyksen haastetteluista toiseen?

Voisit alkuun nimetä muita MM-kisojen All Stariin valittuja suomalaispakkeja ja nominaatioiden lukumäärän! Kuitenkin kyse on MM-kisoista, eikä esmes NHL:n runkosarjan peleistä tai Karjala turnauksesta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Vai mistä ihmeestä hait tuon pelkästään Karjala turnaus pakki heittosi?
Siitä että Nummelinista ei ole kovien pelien ratkaisijaksi. Mies pärjää kyllä hyvin nönnöökisoissa ja pilipalimatseissa, mutta kun pitäisi pelata hieman kovempaa, hyytyy kaverin meno heti. Se on ihan samanlainen taituri kuin Kiprusoff tai Rintanen. Ei vaan ole kovuutta tarpeeksi. Ei noilla kavereilla vaan kovia matseja voiteta. Ei vaikka kuinka olisi alkusarjan matseissa haalittu pinnoja ja pukukopissa kaverit taputtaneet selkään. Liian pehmoista.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Jonkun kuitenkin pitäis osata rakentaakin sitä peliä. Siihen nuo peruspakit vaan on liian käsiä. Hyvin ne peliä rikkoo. No mut jännitellään...
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

elco kirjoitti:Kaikki eivät voi olla Chris Prongereita. Minusta Nummelinilla on paikkansa mömmömmissä; onhan samalla setillä (ok, joka alueella vaan rutkasti parempana) mm. HIFK:ssa superstaran uransa aloittanut Brian Rafalski menestynyt aikamoisen mukavasti, vaikkei välttämättä ihan aina nakkelekaan niitä Iginloja ja Tkachukeja seinille.

Tietenkään Nummelinia ei kannata peluuttaa alivoimassa tai ihan niitä kovimpia jätkiä vastaan.

Paljon enemmän vituttaa Janne "Itku" Niinimaa. Vittu näkikö kukaan siinä Norja-pelissä kun Janne alimpana miehenä ei aivan onnistunut purkamaan omalta alueelta kulmassa, vaan tarjoili vihulle. Sitten kun valmentaja unohtaa kehua Jannea pelin jäkeen niin Janne antaa iltalehdelle haastattelun, missä hän uhkaa lopettaa turnauksen kesken.
Valittevasti eivät .. no ei, kiekollisena pakkina Nummelin on hyvä, mutta tarvitsee parikseen 100% puolustavan, umpivarman ison jätkän joka stoppaa voimahyökkääjät siniviivalla ja pitää maalinedustaa puhtaana. Kyllä Nummelinilla on paikkansa, mutta minusta on omituista että Kukkosta, joka tuo juuri sitä kaivattua tasapainoa pohjalle disautetaan turhana jätkänä. Kaksi Nummelinia samaan aikaan kentällä on huonompi diili kuin kaksi Kukkosta.

Janne on hasardi ja on aina ollut, vaikka parhaimmillaan olikin paras kiekollinen pakki Joni Pitkäsen jälkeen.
Onslow

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Onslow »

Paha Keisari kirjoitti: Janne on hasardi ja on aina ollut,
Voit sentään lohduttautua sillä, että Aki Berg ei ole mukana :lol:
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Onslow kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: Janne on hasardi ja on aina ollut,
Voit sentään lohduttautua sillä, että Aki Berg ei ole mukana :lol:
Kohta onkin haukuttu kaikki puolustajat ja voidaan siirtyä haukkumana hyökkääjät. Aloitan Jarkko Ruudusta. Mitä se psykopaska taas tekee tuolla ottamassa turhia jäähyjä väärässä paikassa? Ainoa hyvä asia mitä on koskaan tehnyt oli Jagrin taklaaminen ulos pelistä. Kertavahinko vahvistaa säännön.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Olen visionääri ja urheiluexpertti.

http://www.iltalehti.fi/kisaextra/20090 ... 2_ki.shtml

Iltalehti kopioi sanomisiani.
elco

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja elco »

Paha Keisari kirjoitti:expertti.
Täytyy olla yhtä mieltä, että jotain xSpedemäistä sinussa kyllä kiistämättä on.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:mutta tarvitsee parikseen 100% puolustavan, umpivarman ison jätkän joka stoppaa voimahyökkääjät siniviivalla ja pitää maalinedustaa puhtaana.
Totta kai tarvitsee. On ensisijaisesti pakkipari ja ketju jutut. Sitten toissijaisesti kentällisen roolitus ja pelikirja. Peetuhan on erittäin vaativa pelaaja pakkiparilleen, mutta myös koko kentälliselle. Hänhän vaatii jatkuvaa paikkausta, mutta tämä asia on pelkästään sovitettavissa. Kyllä tämä tiedostetaan ja osataan roolittaa. Itse näen tämän huomattavasti enemmän mahdollisuutena kuin uhkana, enempi hyväna kuin huonona asiana.

Niinimaasta nyt ei kannata edes keskustella. Äijä on joka suhteessa luistimilla viuhtova hasardi. Tuli muuten Tampereen Venäjä-pelissä nähtyä, että äijä...korjaan neiti kyllä jaksoi kitistä jos mistäkin. Olin meinaan heti Suomen avihtoaition takana.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Jaa-a. Mitäs tästä sanoisi. Hyvää on ennakkoluuloton ykkösylivoimakuvio sekä se, että kakkosessa on kerrankin Pihlmanin tapainen kaveri, joka seisoo maalilla maskissa, ottaa iskut vastaan ja pistää vielä kiekkoa reppuunkin. Hyvönen ja Miettinen suurimmat positiiviset yllärit.

Pakit sen sijaan ovat pääasiassa käsittämätön kokoelma kurittomia hasardeja. Tuolla meiningillä pelit loppuvat kovia jengejä vastaan lyhyeen. Toivotaan, että Kukkonen tiputtaa Salmelan pelaavasta kokoonpanosta tai ainakin seitsemänneksi pakiksi. Puolustuksen toivo lepää valitettavasti aika lailla maalivahtien varassa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Joo. Suomella on negatiivinen ongelma, on nääs kohta luotolliset pakit muissa joukkueissa. Kyllä, Salmela on riskiluokituksessa konkurssi-tasoa. Tuntuu, että haluaa joka suorituksessa toteuttaa kaikki maailman kikat, rakastuu kiekkoon vain menettääkseen sen jossain "epäselvissä olosuhteissa". Tami totesi osuvasti, kun puhui liiallisesta näyttämisen halusta. Salmelan peli EI ole TARKOITUKSENMUKAISTA, se EI EDISTÄ itse peliä. Näyttävyyspisteitä ei jaeta.

Niinimaa on kroonisesti epävarma ja hidas. Muut pakit saavat synninpäästön, koska kyseessä oli vastustaja, jota vastaan ei päde samat lainalaisuudet kuin tasaväkisissä matseissa. Peetun osalta jäi puuttumaan maali. Tuntui useamman kerran, että omat eivät olleet oikein mukana Peetun kuvioissa - syötöt viipyivät ja ajoitukset olivat parin napsua vasemmalla.

Hyökkääjistä Kapasen Sami jatkoi alisuorittamistaan, en nimittäin usko, että hän on noin huono. Epäilen jopa loukkaantumista, koska hän sentään dominoi liigassa useimmissa otteluissaan. Immonen oli myös kohtuu yössä.

Erityisleijonan ojennan tähän mennessä Jaakolalle, koska jätkä pelaa kuten osaa ja pitää - täysin virheettä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Niba »

Paha Keisari kirjoitti:Olen visionääri ja urheiluexpertti.

http://www.iltalehti.fi/kisaextra/20090 ... 2_ki.shtml

Iltalehti kopioi sanomisiani.
Iltalehti lukee kitinän raudanlujia arvioita pelistä?

P.S. "Tampereen tauti" hautaa suomalaisten mitalitoiveet sikaflunssaa tehokkaammin!

P.S.S. Ruåttalaiset pussasi Latvijaa perseeseen! :cheer: :cheer: :cheer:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ensipelissä tulee niin turpaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Bluntly kirjoitti:Ensipelissä tulee niin turpaan.
Mää en usko, jotenni luotan ny Jaloseen. Paitti tietty jos Suomi häviäis huomenna, niin sitte seuraava Suomen peli siirtys vappuaatolta vappupäivälle. Mutta eihä mulla edes ole vapuksi mitään.

Se ois muuten Jokisen Olli nyt vapaana.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Bluntly kirjoitti:Ensipelissä tulee niin turpaan.
Ilmeisesti tsekin pakisto on kärsinyt kurittomuudesta ja. Kahtoo nyt. Kyllähän siellä hyökkäyskalusto on nimekkäämpää, mutta ainakin Jagr on keskittynyt rusettiluisteluun so far.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bedlam kirjoitti:Se ois muuten Jokisen Olli nyt vapaana.
Toivottavasti Ollilla motivaatio riittää ja paikat on kunnossa. Olli sisään, Hytönen ulos ja sentterien paikat uusjakoon. Kapanen - Jokinen - Hyvönen alkaa kuulostamaan jo kanukkien kaatamiseen kykenevältä triolta.

Itse uskon, Keisaria peesatakseni, että rusettiluistelijoiden tähtien asenne ei ole kohdillaan. Jos omat pojat vaan pysyy poissa boksista, niin eiköhän nuo slaavilaisen luonteenlaadun omaavat taiteilijat kaadu kurinalaisella joukkuepelillä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23545
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Nehemiah James kirjoitti:...kurinalaisella joukkuepelillä.
Tuota ei ole sattunut silmään vielä kuin hyvin lyhyitä hetkiä hyvin satunnaisesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Fcuk

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Identiteetti, identiteetti... Kestättekö te muut brunaa Aurinkokingiä äänet päällä? Ja onks Rämö homo? Mitä on tapahtunu pikkukapaselle, syökö se jotain happyhyppyöögapilsui?
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Bluntly kirjoitti:
Nehemiah James kirjoitti:...kurinalaisella joukkuepelillä.
Tuota ei ole sattunut silmään vielä kuin hyvin lyhyitä hetkiä hyvin satunnaisesti.
Sopii toivoa, että kyse on ollut enemmän suhtautumisesta B-luokan vastustajiin kuin kestotrendistä. Muuten tulee lyhyet ja ytimekkäät kisat.
Nehemiah James

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Bluntly kirjoitti:Tuota ei ole sattunut silmään vielä kuin hyvin lyhyitä hetkiä hyvin satunnaisesti.
En kuitenkaan huolestuisi. Vastassa on olleet Norja ja Tanska. Kyllä se kurinalaisuus löytyy kun vastaan asettuu isompia kiekkomaita. Ihan inhimillistä, että oman pelin taso laskee vastustajan myötä, sama menee myös toisin päin.
bedlam

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Fcuk kirjoitti:Identiteetti, identiteetti... Kestättekö te muut brunaa Aurinkokingiä äänet päällä?
Mä toivon, että se joskus hymyilis sen vakavan appearansen takaa, edes hieman. Pitäs löytää se tietty pelihuumori, vaikka koutsina vakavista pelillisistä prinsipiteeteistä onkin kyse.
Paha Keisari

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Fcuk kirjoitti:Identiteetti, identiteetti... Kestättekö te muut brunaa Aurinkokingiä äänet päällä? Ja onks Rämö homo? Mitä on tapahtunu pikkukapaselle, syökö se jotain happyhyppyöögapilsui?
Kunkku tekee ihan hyviä havaintoja siitä mikä menee perseelleen, mitäs sitten että puhuu kuin kolmen pennin konsultti. Mikäs Rämöstä homon tekee, ei se imeny ku yheltä? Ei kai kerta homoks tee? Mikä kiukkupäivä sul on? Ota kaffii. Ja tupakka.