Lastenvaatetusketju

Aktiviteettien suunnitteluun ja kertaukseen.
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

NJ on hiukan sellainen että kun silmä välttää niin se on jo toisilla apajilla ;P Ketjusta ketjuun viihdyttämässä meitä huomionkipeitä :D
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Meillä on vaatteita ulkonäön ja kunnon mukaan, mitään tiettyä merkkiä ei suosita. Esim. Naperon vaatteet nukkaantuu heti, CIRAF:n halpis (prisma)-merkki on yleensä aika jäykkää vaatetusta. Normaalisti tosiaan H&M, kappis ja Lindex, Haloselta saa ihania merkki(kotimaisia) vaatteita ERITTÄIn kalliseen hintaan, sopinee kuolata.
Ulkotamineista on tällä hetkellä käytössä REMU(toppa) ja Lassie (ohuempi), kummatkin käy kun jätkä konttailee pitkin ja poikin.

Tutasta en vain tykkää. Pojalla on iso pää, ja oli kuinka monta nepparia paidassa/bodyssa tahansa, tuntuvat aina ahtailta ja jäykiltä vaatteilta.

Mä oon kirpparihullu, ostan paljon kaksplus:n kirppikseltä vaatteita, samoin itsepalvelusta. Ajattelin että vasta kun poika on kokoa 92cm+, ostan vähän "kestävämpää", vaikkei nuokaan mitään huonokuntoisia tai risoja ole, vähän pesunukkaa maksimissaan jos jotain. Likaisia/tahrittuja vaatteita en osta.

Ns. merkkivaatteita on muutama Ralf Laurenin (toppaliivi, pikeepaita), Ferrarin, Espiritin ja jotain enkkumerkkejä :)

Nyt on koon 80cm vaatteet käytössä, pitää aloittaa kesäksi jo 86cm kokoisten metsästys, jätkä oli eilen 10kk neuvolassa 76cm ja 9800g, atleetti :D
The great club outshines the individual, always and forever.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Rouva Pupu kirjoitti:NJ on hiukan sellainen että kun silmä välttää niin se on jo toisilla apajilla ;P Ketjusta ketjuun viihdyttämässä meitä huomionkipeitä :D
No sulla on edelleen yksi valtaistuin mun sydämessä, mutta katson, että sä saat kotoa riittävästi huomiota, etkä siksi tarvitse mua niin paljon ;)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Rouva Pupu kirjoitti:NJ on hiukan sellainen että kun silmä välttää niin se on jo toisilla apajilla ;P Ketjusta ketjuun viihdyttämässä meitä huomionkipeitä :D
Sikamaista! ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:NJ on hiukan sellainen että kun silmä välttää niin se on jo toisilla apajilla ;P Ketjusta ketjuun viihdyttämässä meitä huomionkipeitä :D
Sikamaista! ;)
me miehet ollaan 8)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Toivottavasti ette kaikki kuitenkaan, mä kun olin ajatellut vaihtaa miestyyppiä...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Nehemiah James

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vesper kirjoitti:Toivottavasti ette kaikki kuitenkaan, mä kun olin ajatellut vaihtaa miestyyppiä...
No okei. Vedän takaisin edellisen, kuitenkin huomauttaen, että saatteko te laatunaiset meistä liian kiltteistä miehistä riittävästi vastinetta ;)
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Nehemiah James kirjoitti:No okei. Vedän takaisin edellisen, kuitenkin huomauttaen, että saatteko te laatunaiset meistä liian kiltteistä miehistä riittävästi vastinetta ;)
Hyvin sä vedät ;) Ja mä kyllä olin ajatellut sellasta välimallin miestä... 8)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Leevi »

Vesper kirjoitti:Toivottavasti ette kaikki kuitenkaan, mä kun olin ajatellut vaihtaa miestyyppiä...
Millainen miestyyppi olisi kyseessä?
Palstan könsikkäitä kuitenkin kiinnostaa ...
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Käytäntö on osoittanut, että Lenne Active on täysin vedenpitävä ja likaa hylkivä. Materiaali ei ole yhtä jäykkää kuin reimalla, siitä ehkä illuusiosi?
Talvihaalarilla kontattiin koko talvi erilaisilla pinnoilla, tuloksena yksi pieni naarmu kankaassa maastoutumisesta, muuten käyttöä ei haalarista edes huomaa.
Keväthaalarin kestokuratesti suoritettiin viime vkloppuna maalla - pellolla ja rannassa. Ei kastunut, kura ja lieju rapisi kuivuttuaan kokonaan pois eikä pukua tarvinnut kaikesta möyrimisestä huolimatta edes pestä reissun jälkeen.
(liika peseminenhön ei oo noille hyväksi, kais tiesit)
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti: Hyvä tekninen materiaali kestää 20-40 pesua pahemmin muuttumatta.
Toki. Pesuohje on hyvä lukea.
Oon tässä huomannut, että hyvin suuri osa porukasta pilaa muksujensa ulkovaatteiden ominaisuudet väärällä pesemisellä ja kuivaamisella.
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Me ollaan saatu aika paljon Marimekkoa ja näyttää olevan kestävää ainakin värin puolesta, ei kovinkaan haalistu. Ainoa vaan, etten juurikaan voi sietää Marimekon kuoseja. Ei iske lainkaan, koskaan olekaan. Nopeasti olen laittanut kiertoon ja ovat menneet kuumille kiville.

Minä voin myöntää nyrpisteleväni ja olenkin vauvan vaatteista tarkka vaikka ei vauvalle itselleen väliä ole. Kunhan ovat mukavat päällä lienee hänelle ainoa kriteeri. Se vaan on niin, että kun itse pukeutuu hyvin ja kiinnittää ylipäätänsä vaatteisiinsa huomiota niin eihän sitä vauveliakaan halua "rytkyihin" pukea. Muiden lasten vaatetusta en kyllä huomioi, arvostele tai muuta vastaavaa. Ellei nyt jotain tosi ihkupihkua ole päällä.

Hienoushan on juuri siinä vaatekappaleen metsästyksessä ja siinä kun tekee edulliset kaupat hieman erikoisemmasta yksilöstä. Luulen, että kirpputorifriikit tietää mistä puhun.

Raskausaikana olin hieman toista mieltä, mutta kun hän tuli maailmaan niin enhän voinut laittaa päällä vähän tahraista tai enemmänkin kulunutta vaatetta.

Jos jollain on ongelma sen suhteen, niin hei se on voi voi :)
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Jatkan vielä. Kun olen täällä kirpputoreja kierrellyt, siis vain julkisia kun en oikein tiedä missä näitä yksityiskauppiaita pyörii, niin kyllä ihan pyöristyttää kun myydään tahraisia bodyja ja housuja kolmen neljän euron hintaan. Hittolainen, sillähän saa jo uuden tai hyväkuntoisen vaatekappaleen. Kunhan jaksaa haistella ja pyöriä niin helmiäkin joukosta löytää.
bliss

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja bliss »

Kannattaa tutustua semmosiin vaatemerkkeihin kuin Småfolk ja Ej Sikke Lej.
Hintaa on kamalasti (t-paita 25 euroa tms.) mutta on laatuakin.

Juuri ostin muksulle kesäpaidan
Kuva

ja toisenkin...
Kuva
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Pesukestävyyttä ainakin jos kestävät niin hinta ei ole paha. Vaikka miten päin yrittää estää ja suojata tuttipullosta ruiskumista niin jokainen vaate menee pesuun päivän päätteeksi. Miten mahtaa sitten isompana olla kun kiinteitä syödään ja möyritään ympäriinsä :)
Avatar
mustaenkeli
Kitisijä
Viestit: 2884
Liittynyt: 09.09.2005 12:08
Paikkakunta: Hell-sinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja mustaenkeli »

Meillä valtaosa vaatteista tulleet muiden lapsukaisten vanhoina ihan vain, koska kierrättäminen kannattaa ja suht hyväkuntoisina parinkin käyttäjän jälkeen ovat. Toki joitain ihanuuksia ja helmiä on joskus saatava ja kiertelen mielelläni myös kirppiksiä.

Talvivaatteilta vaadin kuitenkin kestävyyttä ja laatua. Nämä ostan uusina. Jonathan on nyt vaikuttanut ainakin erinomaiselta merkiltä!

Kestoilun myötä meillä kyllä käytetään paljon villahousuja ihan päällihousuina...
Vahinko etteivät äiditkin saa lähteä milloin heitä huvittaa ja ruveta nukkumaan ulkosalla. Varsinkin äidit sitä toisinaan tarvitsisivat.
-muumimamma
Rouva Pupu

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä olen nyt kovasti ihmetellyt kaikenlaista Meandin (Me&I) ja Ticket to Heavenin hintoja, menee tuohon Blissin yllä mainitsemaan luokkaan. Onko nuo miten kestäviä? Ticketiltä ostin 3-osaisen oloasusetin ja Meandiltä apinapaidan, näin silmämääräisesti en oikein tiedä onko laatu millaista. Vaikuttaisi hyvältä. Molo Kidsin tuotantoon olen mieltynyt, hinnakasta mutta erilaista. Varsinkin nämä "elävät printit". Laadusta en vielä osaa sanoa kun ei ole vielä tytsä siinä koossa mihin olen niitä ostellut.

Pakko sanoa, että olen niin ihastunut Hilfigeriin. Todella laadukasta. Nyt kun mies lähtee Kaliforniaan niin olenkin listannut tuota, Laurenia, Paul Frankia (söpö Julius monkey), DKNY, Abercrombie, Hardya, Sanrioo, Gymboree (millanen lie laatu?, söpöjä apinamallistoja), Armania, Baby Dioria, Juicy Couturea, Baby Phatia, XOXOa, D&G, Cavallia, Levi´s ym. On aikamoisen edullisia tuolla päin. Voi, kumpa pääsisin itse tuonne. Voisin tiltata, menisi nallekarkit vinksinvonksin.
RP

Lasten vaatetusketju/leluasiaa

Viesti Kirjoittaja RP »

Eilen oli jälleen uutisissa siitä miten leluissa on puutteita, pieni osa poistuu jopa myynnistä. Millaisia kriteereitä teillä on leluille? Onko tiettyä lelumerkkiä mitä suositte ja miksi?

Tytsällä ei ole paljon leluja vielä, vain välttämättömät (mielestämme). Pelkkää Brioa ja FPricea. Osaltaan siksi, että merkit jotenkin tuttuja. Ja tietysti siksi, että vauvalelu valikoima suuri ja saatavilla jokaisessa lähikaupassa. Näyttäisivät kestävän kovaa käsittelyä.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Noita duploja veli osti tytsälle semmosen jättilaatikon joululahjaksi. Itsekin odotan innolla, että pääsen kokoilemaan hään kanssa niitä. Mies taitaa odottaa kanssa.
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Elppis »

exPertti kirjoitti:
RP kirjoitti:Noita duploja veli osti tytsälle semmosen jättilaatikon joululahjaksi. Itsekin odotan innolla, että pääsen kokoilemaan hään kanssa niitä. Mies taitaa odottaa kanssa.
Uskon sen. Mikään ei ole niin hienoa kuin nähdä jälkikasvunsa kasaavan hullun korkeita torneja noista.
Ja vielä enemmän innoissaan tuhoavan niitä :D
The great club outshines the individual, always and forever.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Mikä pulju valmistaisi laadukkaita kumisaappaita pienille jaloille? Ei taas etsimälläkään ole kaupoista löytynyt, tytsän käyttämää kokoa kylläkin, mutta ovat olleet isoa mallia.

Syyskengät sentään löydettiin ihan normikaupasta, yhdet pölyttyneet parit korista. Ei olisi taas hotsittanut ostaa 80€ kenkiä muutamaksi kuukaudeksi.

Olen taas tehnyt aivan ihanan vaatemerkkilöydön; Jumping Beans. Ihanan värikästä, edullista ja laadukkaan oloista. Ei taida tätäkään Suomesta saada? Ihaninta oli paksu laadukas college, tuntuu olevan kunnon collarit kiven takana. Urheilumerkeissä löytyy, mutta muuten ei. Ohuempaa collegea kylläkin.
Gaia

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

RP kirjoitti:Mikä pulju valmistaisi laadukkaita kumisaappaita pienille jaloille?
Hunter. Koot alkaa muistaakseni 25:sta. Taitaa olla iso?

Hunteria saa mm. Brandosilta. Kallis kyllä.

Tretornin saappaat ovat myös pienille hyvät. Hinta noin puolet Huntereista.
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Joo, on liian iso. Tytsän kenkäkoko on 19 tällä hetkellä. Ajattelin että jotkut koon 20 voisi hankkia. Kiitos kuitenkin vastauksesta ;)

Kaapissa on Paul Frankin ja Tompan kummarit, ovat kokoa 22 ja 23 ja ovat kyllä niin isot että ensi vuoden sadekeleillä varmaan passelit jo, mutta ei millään tälle syksylle.
Gaia

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Koon 20 Kontiot on muuten ehkä liikuttavimmat kumisaappaat ikinä. :]
RP

Re: Lastenvaatetusketju

Viesti Kirjoittaja RP »

Tsekkaan noi Kontiot :) villasukista ei oikein hyötyä tilkkimään näitä koko juttuja, kun yleensä kyse juuri leveydestä, enkä viittis kymmentä pari änkeä jalkaan :D

Tytsällä on kaapissa koon 22 Ainot, mutta ei niistäkään kyllä nauttimaan pääse vielä tänä talvena.