Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Suomessa ei vielä sikailla. Kuten tavallista, McJanne oli väärässä.
Stanislaw W.

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Stanislaw W. »

abc
Viimeksi muokannut Stanislaw W., 02.05.2009 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6686
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kuva
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/8028371.stm

Uutta tietoa.

Tietysti tavallisenkin influenssan kuolleisuus on se 1 promille ja koska immuniteettia ei ole (toisin kuin tavalliseen influenssaan), tulee absoluuttisesti Suomessa ainakin 1000 ylimääräistä kuolemaa, mutta ne painottuvat riskiryhmiin (vanhukset, pikkuvauvat, ennestään sairaat). Laskelma perustuu alakanttiin laskettuun 20%:n sairastavuuteen ja 1:n promillen kuolleisuuteen.

Mutta ei tämä tämänhetkisen tiedon valossa ole mikään espanjantauti, mutta väestön immuniteetin puuttuessa ei ole myöskään sama asia kuin normaali kausi-influenssa. Mutta perusterveelle aikuiselle tämä ei tietäne muuta kuin viikon sairaslomaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16721
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Eli ei tässä nyt kannata (ainakaan vielä) naulata ovia ja ikkunoita kiinni ja paeta kellariin.
Oletko määrännyt ja hamstrannut Tamifluta itsellesi tai läheisillesi?

Taustaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli ei tässä nyt kannata (ainakaan vielä) naulata ovia ja ikkunoita kiinni ja paeta kellariin.
Oletko määrännyt ja hamstrannut Tamifluta itsellesi tai läheisillesi?

Taustaa.
Olen kotiapteekkin hankkinut Tamiflut vko sitten maanantaina. Silloin ei asiasta ollut mitään virallisia ohjeistuksia olemassa.

Asiasta toiseen, noissa Oden blogeissa on aika usein kiroitusvihreitä ja muutenkin hän tuntuu heittelevän niitä aika lailla lonkalta. vrt "pakollinen dna-sormenjälki maahantulijoilta".
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16721
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Eli ei tässä nyt kannata (ainakaan vielä) naulata ovia ja ikkunoita kiinni ja paeta kellariin.
Oletko määrännyt ja hamstrannut Tamifluta itsellesi tai läheisillesi?
Taustaa.
Olen kotiapteekkin hankkinut Tamiflut vko sitten maanantaina.
Minusta tämä nyt aavistuksen verran syö uskottavuutta yleisen paniikin/huolestumisen tyynnyttelyltä. Ei sillä, että itse olisin toiminut jotenkin toisin. Vaikka toisaalta, Tami on noine taakse suittuine hiuksineen, P-P Petelius/Aake Kalliala -gigolokauluksineen sekä kolmen pennin konsultin puheineen niin limainen ilmestys MM-lätkän tv-studiossa, että en varmaan suostuisi ottamaan lääkettä, jonka nimi on Tamiflu.
Asiasta toiseen, noissa Oden blogeissa on aika usein kiroitusvihreitä ja muutenkin hän tuntuu heittelevän niitä aika lailla lonkalta. vrt "pakollinen dna-sormenjälki maahantulijoilta".
Juu, olen kiinnittänyt huomiota jopa pienellä ärtymyksellä samaan. Mutta sen verran paljon noista kirjoituksista puhutaan, että pitää hukata elämäänsä lukemalla niitä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6686
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

urpiainen kirjoitti: Minusta tämä nyt aavistuksen verran syö uskottavuutta yleisen paniikin/huolestumisen tyynnyttelyltä. Ei sillä, että itse olisin toiminut jotenkin toisin. Vaikka toisaalta, Tami on noine taakse suittuine hiuksineen, P-P Petelius/Aake Kalliala -gigolokauluksineen sekä kolmen pennin konsultin puheineen niin limainen ilmestys MM-lätkän tv-studiossa, että en varmaan suostuisi ottamaan lääkettä, jonka nimi on Tamiflu.
Japanissa on useampi tehnyt itsemurhan heti lääkkeen ottamisen jälkeen. Lähde hukkui aamulla, mutta google löytää hittejä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Näinköhän Chap vie itse jackpotin nyt kun kieroilevien savolaisten huijaustemput on kaikki käytetty?

http://www.iltalehti.fi/sikainfluenssa/ ... 8_si.shtml

Huomasin samalla iltalehden sivuilta tärkeän tiedon. Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Paha Keisari kirjoitti:Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Olit muuten ensimmäinen. Tässähän ihan paatunut rikostutkija herkistyy, poskipieleen kirpoaa onnen kyynel.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Fcuk

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Hyvää Ylerminpäivää kaikille!
Olit muuten ensimmäinen. Tässähän ihan paatunut rikostutkija herkistyy, poskipieleen kirpoaa onnen kyynel.
Kandeis ottaa Nibsu pois noresta, se on muistanu onnitella jo viihteen puolella. :]
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

30-vuotias nainen kuoli sikainfluenssaan Kanadassa
Lauantai 9.5.2009 klo 02.24
Kanadassa sikainfluenssa on aiheuttanut yhden ihmisen kuoleman.

Kanadasta tuli siten Yhdysvaltojen ja Meksikon jälkeen kolmas maa, jossa H1N1-virus on johtanut kuolemaan.

Kuolleen kerrotaan olevan noin 30-vuotias nainen, joka ei ollut käynyt Meksikossa.

Meksikossa sikainfluenssaan kuolleiden määrä on noussut 45:een. Yhdysvalloissa tautiin on kuollut kaksi ihmistä, joista toinen oli meksikolainen pikkupoika.

Japani puolestaan on vahvistanut löytäneensä ensimmäiset sikainfluenssatapauksensa. Tartunnan on saanut kolme ihmistä. Maailmanlaajuisesti tartuntoja on todettu yli 3 000.

Pohjoismaissa tartuntoja on Maailman terveysjärjestön mukaan löydetty Tanskasta ja Ruotsista. Suomen kaikki tutkitut tartuntaepäilyt ovat osoittautuneet toistaiseksi vääriksi.


STT-REUTERS
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Toistaiseksi kuolleisuusprosentti yhteensä on aika pieni ( ~1,5 %). Espanjantaudin vastaava luku maailmanlaajuisesti oli vähän yli 3 %.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

bliss kirjoitti:Toistaiseksi kuolleisuusprosentti yhteensä on aika pieni ( ~1,5 %). Espanjantaudin vastaava luku maailmanlaajuisesti oli vähän yli 3 %.
Joo, ellei tuo tuosta mutatoidu pahemmaksi niin ei siitä kovin suurta harventajaa tule.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Millaisia kuolleisuusprosentit yleensä ovat influenssaepidemioissa? Eikös ihan jokavuotisiin influenssatartuntoihin jälkitauteineen kuole Suomessakin satoja, ellei yli tuhatkin ihmistä?

Ymmärrän, että tätä pidetään "pahempana", koska tappaa muitakin kuin lapsia ja vanhuksia :roll: , mutta kiinnostaa siis nuo prosentit.
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Sikainfluenssaan kuolleiden ja sairastuneiden määrästä liikkuu aika ristiriitaista tietoa. Uutistoimistojen tietojen luulisi olevan luotettavimpia.

Jos espanjantauti on ollut tähänastisista epidemioista tappavin ja tää sikatautikin on hälyttävä, normaalin influenssan kuolleisuus% luulis olevan nollapilkkujotain-luokkaa. Mä en jaksa hakea lukuja enkä viitti tähän aikaan viikonloppuna soittaa serkkupojalle ja tentata :)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6686
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

aasi kirjoitti:Nyt tuli possunuha Suomeen.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suom ... 5245884424
No hyvä, ettei jääty aivan takapajulaksi. Olin jo huolissani Suomen maineen puolesta.
Chap

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Chap »

Minä voitin, arvasin vähiten väärin. Vielä ehtii äänestää minua älykköketjussa.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nosiis, lähin poikkiksen kans Meksikoon piitsi lomailee kun uutisis oli et vaan turhat matkat pitää peruu ja mun tani on niinQ ihan hiton must juttu. Ja ei se possujutska silleen oo mitään tai siis mikä possujutska. No anyway, sit tultiin niinku himmeen ja alko olee semmosii flunssajutskii, mut sit niinku ajattelin juoda teetä ja silleen kun en mä muistanut et on jotain possujutskaa ja oon ollu siel epidemia pesäkkees. Mut sit toisel nousi hiukan korkeempi kuume niin sit jotenkin hämärästi muistu mieleen et uutisis on ollut jotain ohjeit, mut kun en niin niitä seuraa. En voinut juunous tietää semmosista.

Vaimitensenytmeni uutisten mukaan.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23531
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21435
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

4/1000 sairastuneista kuolee. 6,7 miljardista 2,2 miljardia sairastuu, eli 8,8 miljoonaa kuolee. Suomesta kuolee 6700.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

sivustahuutaja kirjoitti:
4/1000 sairastuneista kuolee. 6,7 miljardista 2,2 miljardia sairastuu, eli 8,8 miljoonaa kuolee. Suomesta kuolee 6700.
Jos 4/1000 on laskettu globaalilla terveydenhuolon tasolla, niin Suomen lukemat eivät voi olla samaa luokkaa kuin bantustanian tai jugujugumaan. Vrt. kuolleisuusluvut Meksiko vs. USA. Ja USA ei ole mikään terveydenhuollon mallimaa.

Suomalaisia kuolee vuosittain n. 50.000, aika pieni lukema tuokin skenaario olisi.
MGandhi

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja MGandhi »

exPertti kirjoitti: Kun sen näin kirjoitat ei kuulostakaan yhtään vaarattomalta. Reseptin hakuun?
Ja yllättäen Pertti taas paniikissa. Ehdottomasti kannattaa lähteä santsaamaan lääkkeitä ja ruokaa nyt. Normaalin elämän olet kai jo tajunnutkin lopettaa jo aikaa sitten?
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6686
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

exPertti kirjoitti: Kun sen näin kirjoitat ei kuulostakaan yhtään vaarattomalta. Reseptin hakuun?
Ai niinkö? Musta tuo kuulostaa just siltä että muuten terveellä nuorella aikuisella ei ole mitään hätää.
Tasan ei mene muumit kanootissa.