Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vihaan sitä tyyppiä... Meitä on tod joka suuntaan. :D
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Vihaan sitä tyyppiä... Meitä on tod joka suuntaan. :D
Tykkään susta silti vaikka ootkin taas väärässä.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Nehemiah James kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Eilen A-talkissa oli asiasta varsin hyvä keskustelu.
Se Jan Andersson on, noin ohimennen sanoen, ykkösluokan toimittaja. Nyt sillä on vielä tuhdisti enemmän asennetta kuin aikaisemmin. 130%:sti pidän hänestä!!
Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Sen rauhallinen ja nallekarhumainen olemus fuulaa sua. Olet vain herkkänä hänelle, poks.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

http://www.taloussanomat.fi/terveydenhu ... 0923720/12

Tää niin ku niin tiedettiin. Vitun ääliöt. Halukkaat ois voinu itse maksaa rokotteet tai hitto edes sen erotuksen! Oon varma tästä. Varmempi kuin vitun mediamaksusta...
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Erittäin sujuva ja selkeä. Nousi muuten ällistyttävän ripeästi ykköstoimittajien kaartiin muutamia vuosia sitten.

Parissa kohtaa Jan kyllä änkkäsi junttimaisesti, koska ei IMO oikein tajunnut pointtia, vaan mielestäni sortui populistisuuteen. Mut ei Jan IMO yksinkertainen ole.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Erittäin sujuva ja selkeä. Nousi muuten ällistyttävän ripeästi ykköstoimittajien kaartiin muutamia vuosia sitten.

Parissa kohtaa Jan kyllä änkkäsi junttimaisesti, koska ei IMO oikein tajunnut pointtia, vaan mielestäni sortui populistisuuteen. Mut ei Jan IMO yksinkertainen ole.
Eilistä keskustelua en katsonut kuin muutaman minuutin. Perustan kantani aiempiin ohjelmiin
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriD kirjoitti:Eilistä keskustelua en katsonut kuin muutaman minuutin. Perustan kantani aiempiin ohjelmiin
Kuitti. Välillä tuntuu, et Jan sortuu yksinkertaisuuteen ilmeisesti tahallaan, koska toimittajan ilmeisesti kuuluu olla ikään kuin kansan airut ja näin ollen usein asiantuntijoita vastaan, keskustelun herättäjä. Hän jankkaa asioita juuri populistiseen sävyyn missaten joskus pointin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Tuli just tekstari, että possu on saanut teinixin kiinni. Tsemppiä vaan sinne toiseen kotiin toivotin. It'll only make her stronger.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:Musta se on vähän yksinkertaisen oloinen. Asenne on kyllä kova, mutta ei oikein aina ymmärrä, mistä puhutaan.
Mulla on kymmenen minuutin katselun perusteella tämä sama käsitys. Varmaan aika pitkälle pystyy feikkaamaan mahtavaa toimittajaa ihan sillä, että omaksuu tuon ihmeellisen (ja kansaan menevän) kovisteluasenteen, joka kai nykyään on jotenkin trendikästä.

Itse katsoisin mieluummin tyypiä, joka ymmärtää asioista molemmat puolet ja pyrkii rakentaman ymmärrystä myös vastaanottimen toisessa päässä. Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Tytsä lähti rokotukseen, onneksi on 5F nappi jota painamalla näin että terveet 6kk-3v saa jo nyt tulla kun riskiryhmäläisiä ei käy ottamassa. Kumpa nyt olisi välttynyt tältä mun tuomalta. Kaverin perheeseen oli tarttunut kun oli isänsä käynyt ensimmäisenä sairaspäivänä katsomassa. 2-3 päivää ja oli itse sairaana.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

RP kirjoitti:Kumpa nyt olisi välttynyt tältä mun tuomalta.

Kyllä on käsittämätöntä, että tytteresi ei saanut heti piikkiä kun sinulla todettiin tartunta.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

EveryWoman kirjoitti:Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
Tätä mä nyt en kyllä Janin kohdalta löydä vaikka vähän yritänkin. Se että kovistelee asiantuntijoista mielipiteet ulos tilanteessa jossa asiantuntijaa selkeästi vaivaa mielipideummetus ei kai lietso vihaa? Ei kai Jan itse ottanut kantaa missä mennään, vaan lietsoi mielipiteitä paskanjäykistä keskustelijoista? Ja panee homman poikki välittömästi kun keskustelu menee jankkaamiseksi. Samaa linjaa on musta vetänyt jo pitkään. Se että vastaanottimen toisessa päässä ei hiffata missä mennään ei varmaan ole Janin vika?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Nehemiah James kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Vihan ja paniikin lietsontaa on yhteiskunnassa muutenkin tarpeeksi.
Tätä mä nyt en kyllä Janin kohdalta löydä vaikka vähän yritänkin. Se että kovistelee asiantuntijoista mielipiteet ulos tilanteessa jossa asiantuntijaa selkeästi vaivaa mielipideummetus ei kai lietso vihaa? Ei kai Jan itse ottanut kantaa missä mennään, vaan lietsoi mielipiteitä paskanjäykistä keskustelijoista? Ja panee homman poikki välittömästi kun keskustelu menee jankkaamiseksi. Samaa linjaa on musta vetänyt jo pitkään. Se että vastaanottimen toisessa päässä ei hiffata missä mennään ei varmaan ole Janin vika?
No siis mä olen tosiaan katsonut häntä yhteensä 10 min, joten käsitykseni ei mitenkään voi olla kovin kattava. Mutta noiden minuuttien aikana kävi useamman kerran niin, että oli esitetty kysymys, johon ei kerta kaikkiaan ole olemassa kyllä/ei -vastausta. Ja tämän toimittajan tapa suhtautua asiaan oli tiukata lähes aggressiivisesti ja puhujaa keskeyttäen: "No onko vai eikö ole??" "Kyllä vai ei?"

Semmoinen on omiaan lietsomaan paniikkia. Ihmisille on usein muutenkin vaikea ymmärtää, että kaikkiin kysymyksiin ei ole vastauksia. Jos toimittaja on vähällä käydä haastateltavan ylle ellei vastausta tule, piiloviesti tilanteesta on suunnilleen: "Tähän kysymykseen kyllä on olemassa vastaus, mutta tuo kiero tutkija/ministeri/jne. haluaa salata sen kansalta". Juuri päin vastoin tulisi toimia jos halutaan oikeasti edistää asioita eikä vain lisätä sekasortoa. Mielestäni median edustajien tulisi sitoutua olemaan taantumatta rivikansalaisen rooliin, ja toimimaan sillanrakentajina. Valitettavasti kehityssuunta näyttää päinvastaiselta; Hesariakaan ei juuri enää erota Ilta-Sanomista.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Luin tätä ketjua ja kaikella hyvällä toivoisin ainakin Jennyn pitävän iltapäivälehdet pois lukulistalta. On vähän samoja piirteitä kuin itsellä havaittavissa. En ole hysterisoivaa tyyppiä näissä asioissa, mutta monta päivää samassa huoneessa kökkimistä ja lööppien lukemista sai kyllä oman pään niiiin hysteeriseksi että pieniä kilahduksia on sattunut useampi näinä päivinä.

Kumpa olisin tehnyt normaalit eli ottanut supernaturalin boksin sängyn viereen ja katsonut koko neljännen tuotantokauden putkeen. Olisin säästynyt aika paljolta. Lietsominen näyttää tehoavan ihan maalaisjärki ihmisiin jos alusta on sille otollinen.
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Ooksä paranemaan päin? Tehosko lääkkeet?
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

RP joo... Relataan poks. Piikille!
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

bliss kirjoitti:^Ooksä paranemaan päin? Tehosko lääkkeet?
Tänään ei ole enää lämpöä ollut. Tamiflut loppui eilen, antibiootit lauantaina. Sunnuntain jälkeen ollut vain pientä lämpöä. Tänään jo jotain touhunut tytsänkin kanssa. Kuume piikki oli se perjantai kun alkoi ja sunnuntai oli pahin, silloin kävin infektioasemalla. Maanantaina alkoi laskemaan jo. Ääni on normalisoitunut.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Tänään käyty taas infektioasemalla. Passitettiin sydänfilmiin ja kokeita otettiin. Onnistuin siis siinä rytäkässä sairastamaan myös keuhkokuumeen ja tämä paine rinnassa ja hikoilu pelkästä ruoan lämmittämisestä on keuhkokuumeen jälkitilaa. Keskiviikkona pitää vielä käydä tulehdusarvoseurannassa, jos alkavat kohoamaan niin sitten tulee tujut antibiootit hoidoksi. On mukava tämä possunuha, suosittelen oikein lämpimästi. Oikeasti, aika vitun nopea ovela paskiainen.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11448
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Voimia!

Multa juuri kysyi eräs tuttu, että haluaisinko sikarokotteen, hän olisi voinut tuoda työpaikaltaan. Mutta jos se on yhdeltäkään riskiryhmäläiseltä pois, ei kiitos!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Mutta mitä tapahtuu Ukrainassa? Päivän polttava kysymys. Laskeskelin kyllä huonolla matikkapäälläni ettei kuolleisuus suhteutettuna väkilukuun ole poikkeava muihin maihin verrattuna, mutta en olekaan insinööri. Myös mainitut "mustat keuhkot" on mielenkiintoinen tieto, todenperäisyyden voi tietysti kyseenalaistaa.

Me kuollaan kaikki. Hitto kun olisi aikaa rakentaa aim a legendin tyylinen massiivinen suojakoti.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:Mutta mitä tapahtuu Ukrainassa? Päivän polttava kysymys. Laskeskelin kyllä huonolla matikkapäälläni ettei kuolleisuus suhteutettuna väkilukuun ole poikkeava muihin maihin verrattuna, mutta en olekaan insinööri. Myös mainitut "mustat keuhkot" on mielenkiintoinen tieto, todenperäisyyden voi tietysti kyseenalaistaa.

Me kuollaan kaikki. Hitto kun olisi aikaa rakentaa aim a legendin tyylinen massiivinen suojakoti.
Ukraina on kiinnostava, mutta vaikea sanoa, onko jotain todellista vaiko ei.

Ukrainan väkiluku näyttää olevan 46 miljoonaa, eli onhan lähes 200 kuollutta suhteessakin hiukan enemmän kuin Suomessa, mutta ei välttämättä kerro todellisesta erosta.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

^Sairastuneitakin oli aika paljon. Muuttuvat tekijät; terveydenhuollon taso, rokottamattomuus, lääkkeiden saamattomuus. Mutta siis, onhan siellä tutkijat tutkimassa. Kuten sanoin, me kuollaan kaikki.

Hmm, eikö noita mustia keuhkoja ole ollut espanjan taudin aikanakin?
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja huima »

RP kirjoitti:Mutta mitä tapahtuu Ukrainassa? Päivän polttava kysymys. Laskeskelin kyllä huonolla matikkapäälläni ettei kuolleisuus suhteutettuna väkilukuun ole poikkeava muihin maihin verrattuna, mutta en olekaan insinööri. Myös mainitut "mustat keuhkot" on mielenkiintoinen tieto, todenperäisyyden voi tietysti kyseenalaistaa.

Me kuollaan kaikki. Hitto kun olisi aikaa rakentaa aim a legendin tyylinen massiivinen suojakoti.
http://www.time.com/time/world/article/ ... 46,00.html

Päivän polttava kysymys vain jos ei ole parempaa tekemistä.

Nyt kannattaisi kaikesta huolimatta ottaa se chill pill ja keskittyä sairastamiseen, lepäilyyn ja elämiseen suht normaalisti - välttäen riskejä saada tartunta tai jokin muu tauti, joka heikentäisi immuunisysteemiä. Turha panikointi ja huolehtiminen entisestään stressauttaa ihmisiä ja voi edesauttaa sairastumista.

Ja me kaikki kuolemme ennen pitkää.
RP

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja RP »

Mulla ei nyt ole parempaa tekemistä, se on vissi se.
Vastaa Viestiin