Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
Fcuk

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

Rouva Pupu kirjoitti:Lääke ei tietystikään auta kaikkia, ei ole olemassa sellaista lääkettä.
Vähän naurattaa, koska en ollu edes tajunnu tätä. Sick. :p
Eli yks ja sama, mun karmallani omaan perheeseen ei lääkkeet tepsi, paree olla tulematta.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tämä pikkulapsi on varmasti saanut parasta mahdollista hoitoa, oli kuinka köyhästä perheestä tahansa.
Riippuen tietenkin sairausvakuutuksen tasosta, jos sitä on ylipäätään ollut.
Yhdysvalloissa on sellainen härdelli päällä, että aivan 130%:n varmasti hoidetaan, vaikka olisit laiton siirtolainen. Olisi yksinkertaisesti tyhmää jättää hoitamatta, koska se lisää taudin leviämisen todennäköisyyttä. Tietysti, jos vanhemmat eivät vie lasta hoitoon, niin se on asia erikseen.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Fcuk kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Lääke ei tietystikään auta kaikkia, ei ole olemassa sellaista lääkettä.
Vähän naurattaa, koska en ollu edes tajunnu tätä. Sick. :p
Se suotakoon. Mulla on jonkinlainen paniikkimoodi käynnistymässä tai ainakin hollilla valmiina, sanottakoon että pari kuukautta sitten sellaista ei olisi tapahtunut.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

NuoriD kirjoitti:
Bluntly kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Tämä pikkulapsi on varmasti saanut parasta mahdollista hoitoa, oli kuinka köyhästä perheestä tahansa.
Riippuen tietenkin sairausvakuutuksen tasosta, jos sitä on ylipäätään ollut.
Yhdysvalloissa on sellainen härdelli päällä, että aivan 130%:n varmasti hoidetaan, vaikka olisit laiton siirtolainen. Olisi yksinkertaisesti tyhmää jättää hoitamatta, koska se lisää taudin leviämisen todennäköisyyttä. Tietysti, jos vanhemmat eivät vie lasta hoitoon, niin se on asia erikseen.
Tätä nyt yritän sanoa, ettei hutkita ennenkuin tiedetään saiko hoitoa, mitä hoitoa ja koska.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Rouva Pupu kirjoitti:

Tätä nyt yritän sanoa, ettei hutkita ennenkuin tiedetään saiko hoitoa, mitä hoitoa ja koska.
Tästä olen aivan samaa mieltä. Vastasin vain Bluntlylle siihen, vaikuttiko perheen varallisuus hoitoon.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Koskakohan Suomi laittaa täyskiellon päälle Meksikoon matkustamisessa. Mielestäni sen voisi tehdä jo nyt.

Muistakee myös että jos ja kun pandemia tulee niin aaltoja on 2-3. Jos hyvin käy, sen jälkeen jää jokavuosittaiseksi lieväksi influenssa-aalloksi.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Rouva Pupu kirjoitti:Tätä nyt yritän sanoa, ettei hutkita ennenkuin tiedetään saiko hoitoa, mitä hoitoa ja koska.
Ja että oliko muutoin terve.

nuoli alas No katos vaan...
Viimeksi muokannut Nehemiah James, 29.04.2009 14:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Olette hidas.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23524
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^^^^^ ja näköjään medicaid ei ollut tuttu termi meikäläiselle ennestään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

McJanne kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Chap kirjoitti:Veikkauksia, milloin Suomessa todetaan ensimmäinen possuinfluenssa? Oma arvaukseni on ensi keskiviikkona 6.5.
Tänään.
Olin oikeassa, kuten aina.
Et vielä. Ei ole todettu, epäillään.
Chap

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Chap »

Paha Keisari kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
McJanne kirjoitti:
Tänään.
Olin oikeassa, kuten aina.
Et vielä. Ei ole todettu, epäillään.
Niin ja sen lisäksi tämä "tänään" -veikkaus tehtiin eilen, jolloin ei Suomessa ole mitään nöfflunssatapausta todettu.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Seuraava veikkaus olisi tietysti, että koska ensimmäinen kuolee Suomen alueella. Kummallista että se tuntuu jo ajatuksena paljon makaaberimmalta kuin esim. perinteinen juhannuksen kossupulloveikkaus hukkuneiden määrästä. Ei viitti edes veikkailla.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Hoitoon tuotu meksikolaislapsi kuoli USA:ssa
Keskiviikko 29.4.2009 klo 13.37 (päivitetty klo 17.04)
Yhdysvalloissa sikainfluenssaan kuollut lapsi oli meksikolainen.

Amerikkalaisten terveysviranomaisten mukaan lapsen vanhemmat olivat matkustaneet Meksikosta Texasiin, kun alle kaksivuotias lapsi sairastui.

Kyse on tiettävästi ensimmäisestä taudin aiheuttamasta kuolemantapauksesta Meksikon rajojen ulkopuolella.

Presidentti Barack Obama sanoo sikainfluenssaepidemian aiheuttaneen vakavan tilanteen, joka vaatii äärimmäisiä varotoimia. Hän kehotti sulkemaan ne koulut, joissa tautia epäillään.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nyt jo toinen epäily, Kotkassa tällä kertaa.
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Varmaan jossain (tässäkin ketjussa olleessa linkissä) on kerrottu seuraava, mutta mikä sen kuoleman aiheuttaa?
Hukkuu limaan? Sisäelimet kiehahtaa kuumeeseen?

Tietää sitten alkaa nähdä oikeanlaisia painajaisia, koska tällä mun tuurilla ihan varmasti olen sairastuneiden joukossa.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Suvinen kirjoitti:
Rouva Pupu kirjoitti:Nyt jo toinen epäily, Kotkassa tällä kertaa.
Onko nää toisiinsa liittyviä tapauksia?
Jos tarkoitat onko jotain yhteyttä niin ei. Toinen ollut Espanjassa, toinen Meksikossa.

Jaa, miten siihen kuolee. About varmaan noin kuin uumoilet tai jos hyvin käy niin on tajuttomana kuittennii kuumeesta ym. johtuen. Veikkaan et se yleisintä.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Miksi te piinaatte itseänne näillä? Mua huolettaa paljon enemmän pääkaupungin autoilijat kesärenkaineen ja kesäfiiliksineen ratin takana, kuin influenssat. Toivottavasti eivät kolhi BettyGeetä, saatikaan poikaa kärryssä. Vitun moottoripäät.
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Mä olen ihan tunnetusti virusfriikki, olisi erittäin outoa etten seuraisi tätä kuin hai laivaa. Nyt vaan sattuu hiukan ahdistamaan tytsän myötä, ennen ei kyyl ole.
Avatar
Jyrki73
Kitinän uhri
Viestit: 765
Liittynyt: 14.08.2005 19:20
Paikkakunta: Kotka

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Rouva Pupu kirjoitti:Nyt jo toinen epäily, Kotkassa tällä kertaa.
Liippaa turhan läheltä
t. Kotkalainen
Onslow

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Onslow »

joko oli kevennys?

Kuva
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Levinneisyyttä jo sen verran, että WHO nosti valmiustasoa.

http://www.yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009 ... 13484.html
Elämä kantaa, jos sen antaa
Rouva Pupu

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tuo oli odotettavissa, kriteerit vitostasoon täyttyivät jo alkuviikosta.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

http://www.reddit.com/r/worldnews/comme ... _5/c097u1v

Jos tuon viestin sisältö pitää paikkansa, niin eihän tässä ole oikein mitään tehtävissä. Kaksi päivää tartuttamiskykyinen ennen oireiden ilmaantumisesta ja seitsemän päivää niiden jälkeen, miten tuollaista muka pystyy pidättelemään?

Jotenkin nuo Meksikon luvut eivät tunnu enää järkeviltä, intuitio väittäisi että tartunnan saaneita pitäisi olla huomattavasti enemmän että matkustaminen noin väkirikkaaseen maahan olisi näinkin varma tapa saada tauti.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Paha Keisari

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

aasi kirjoitti:Jos tuon viestin sisältö pitää paikkansa, niin eihän tässä ole oikein mitään tehtävissä. Kaksi päivää tartuttamiskykyinen ennen oireiden ilmaantumisesta ja seitsemän päivää niiden jälkeen, miten tuollaista muka pystyy pidättelemään?

Jotenkin nuo Meksikon luvut eivät tunnu enää järkeviltä, intuitio väittäisi että tartunnan saaneita pitäisi olla huomattavasti enemmän että matkustaminen noin väkirikkaaseen maahan olisi näinkin varma tapa saada tauti.
Tuon viestin kaksi viimeistä kohtaa pistivät epäilemään sen autentisuutta ja lähteeksi rohdoskauppiasta :)
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Paha Keisari kirjoitti:Tuon viestin kaksi viimeistä kohtaa pistivät epäilemään sen autentisuutta ja lähteeksi rohdoskauppiasta :)
Sama tuli mullakin mieleen :)

Googlettamisen perusteella Comal Countyssa tosin on suljettu koulut ja annettu ohjeeksi olla 7 vuorokautta kotona taudin jälkeen..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Vastaa Viestiin