Sikainfluenssa

Yleinen lätinä jä kitinä
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Kun tuon kaltaisia tapauksia alkaa olla enemmän ja enemmän, taitaa vähentyä se rokotuksista kieltäytyminenkin :?
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:^Kun tuon kaltaisia tapauksia alkaa olla enemmän ja enemmän, taitaa vähentyä se rokotuksista kieltäytyminenkin :?
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=140
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Vaihtoehtohoitoon hurahtaneen lääkärin (entisen?) blogi? Mitä halusit tällä kertoa?
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:^Vaihtoehtohoitoon hurahtaneen lääkärin (entisen?) blogi? Mitä halusit tällä kertoa?
Luitko sen elohopea-jutun?

Ukosta itsestään en tiedä yhtikäs mitään, joten en siltä osin mitään.
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotuksetjarokottaminen

Rokote sisältää vähemmän elohopeaa, kuin yksi kala-ateria.

Antti Heikkilää ei kannata ottaa vakavasti. Hän on todellakin eräänlajin foliohattu, jolla on oma poikkeava teoriansa hyvin monesta lääketieteen asiasta vahvaan mutuun perustuen.

Toisin kuin Heikkilä kirjoittaa, rokote sisältää tiomersaalia 5µg (=0,000 005 g), jonka verran elohopeaa on keskimäärin 25 grammaa painavassa silakassa.

Lähde: http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyde ... uaineista/
Viimeksi muokannut NuoriD, 28.10.2009 13:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

NuoriD kirjoitti:http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/rokotuksetjarokottaminen

Rokote sisältää vähemmän elohopeaa, kuin yksi kala-ateria.

Just meinasin lisätä että silakka-annoksessa taitaa olla enemmän elohopeaa :D



Jaa vai että sellainen Heikkilä..
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Onko joku pissinyt mun muroihin?
NuoriD

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Suvinen kirjoitti:Itselleni en rokotetta varmaan ottaisi, enkä luultavasti sitä saisikaan, olenhan perusterve kolmekymppinen. Lapselle en puolestaan tiedä uskaltaisinko ottaa. On niin pieni (kohta 5kk) että en osaa sanoa kumpi olisi suurempi riski, rokote vai tauti.
Alle 6kk:n ikäisiä ei rokoteta, koska heille ei muodostu riittävästi vasta-aineita, eli rokottamisesta ei ole hyötyä.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Vahvan foliohattu mutun pohjalta uskon ja epäilen, että pikku jääkiekkoilijan systeemissä oli jotain muutakin vikaa kuin vain tuo viurus. Jääkiekkoilijoita, salibändääjiä, futaajia, keilaajia, potkunyrkkeilijöitä ja jousiampujia kun on kautta aikain kuollut mitä ihmeellisimpiin syihin jopa kesken suorituksen. Jopa kaikkein lahjaikkaimpia venäläisen koneiston tuottamia jägismaistereita.

Eli olisiko flunssaisena pitänyt jäädä kotiin, eikä mennä pelaamaan? Se kai on nyrkkisääntö noin urheiluun liittyen.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti:Vahvan foliohattu mutun pohjalta uskon ja epäilen, että pikku jääkiekkoilijan systeemissä oli jotain muutakin vikaa kuin vain tuo viurus. Jääkiekkoilijoita, salibändääjiä, futaajia, keilaajia, potkunyrkkeilijöitä ja jousiampujia kun on kautta aikain kuollut mitä ihmeellisimpiin syihin jopa kesken suorituksen. Jopa kaikkein lahjaikkaimpia venäläisen koneiston tuottamia jägismaistereita.
Meinaatkos että rahan ja maineen ahnas faija olisi antanut pojalleen pienet horppakuurit?

Mahdollista kyllä. Joo.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Pandemia- ja kausi-influenssarokotteet otettu pari tuntia sitten. Lupaan kertoa jos sairastun Guillain-Barrén oireyhtymään.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:Meinaatkos että rahan ja maineen ahnas faija olisi antanut pojalleen pienet horppakuurit?
Ihan noin pitkälle en vielä ehtinyt foliohattuiluissa. Lähinnä systeemissä ihmetyttää se, että isi päästi pojan pelaaman kipeänä kaksi peliä. Hämmästyttävää.
Zeb

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

Päädyin pitkän pohdinnan jälkeen ottamaan sen possurokotteen, mikäli siis en ehdi poksahtaa ennen ensi viikkoa. Omaan kuolevaisuuteeni en edelleenkään usko, vaikka riskiryhmää kuulemma olenkin, mutta näin beibikin saa todennäköisesti vasta-aineita itselleen. Hieman kyllä huolestuttaa se, ettei rokotetta ole raskaana olevilla testattu, mutta mitä nyt mistään ymmärrän, niin rokotteen sisältämillä ainesosilla ei saa oikein teoreettista pohjaa kehitettyä miten vauvalle vahinkoa voisi tulla.

Guillan-Barre-My-Ass. En tajuu mitä ihmiset vauhkoo rokotteen potentiaalisista haitoista. No, en oo niin vakuuttunut, että sitä toisaalta perusterve aikuinen mihinkään tarvitsisikaan. Mut mies menee ottamaan rokotteen aikanaan (jos saa), ihan vaan siksi, että se on aina se henkilö, joka nää taudit meille roudaa. (Joo, tietty myös ne veneeriset.)
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nehemiah James kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Meinaatkos että rahan ja maineen ahnas faija olisi antanut pojalleen pienet horppakuurit?
Ihan noin pitkälle en vielä ehtinyt foliohattuiluissa. Lähinnä systeemissä ihmetyttää se, että isi päästi pojan pelaaman kipeänä kaksi peliä. Hämmästyttävää.
Eiköhän monissa ellei lähes kaikissa äkillisissä ja "selittämättömissä" nuorten urheilukuolemissa ole ollut kyse piilevästä sydänlihastulehduksesta tms. jota ei olla havaittu tarpeeksi aikaisin. NuoriZebDave varmaan tietää lisää. On muodikasta ajatella tapausten johtuvan järjestään rankasta hormonien yms. käytöstä.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Zeb

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Zeb »

^Mulla ainakin ekaksi tuli tosta mieleen sydänlihastulehdus. Tää etädiagnostiikka on kyllä vähän vaikeeta.
Kai Nalo

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Frederik Krueger kirjoitti: On muodikasta ajatella tapausten johtuvan järjestään rankasta hormonien yms. käytöstä.
No hyvä että olen edes kerran elämässäni muodikas. :cheer:
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Mua nyt vähän huolettaa et jos haen poitsulle kohta rokotteen niin tyttö jää ilman. Tosi tyhmää. Ja siis minä ja mieskin toki ilman, poitsu ainoa, joka sais. Mur!
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mua nyt vähän huolettaa et jos haen poitsulle kohta rokotteen niin tyttö jää ilman. Tosi tyhmää. Ja siis minä ja mieskin toki ilman, poitsu ainoa, joka sais. Mur!
Päiväkodin ovessa oli tänään tosta tiedote. Pikaisesti lukien jäi jotenki sellanen mielikuva että jos perheen lapsista yksi kuuluu riskiryhmään ni kaikki rokotetaan samalla?
En oo kyllä yhtään varma. :oops:
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

bliss kirjoitti:
Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Mua nyt vähän huolettaa et jos haen poitsulle kohta rokotteen niin tyttö jää ilman. Tosi tyhmää. Ja siis minä ja mieskin toki ilman, poitsu ainoa, joka sais. Mur!
Päiväkodin ovessa oli tänään tosta tiedote. Pikaisesti lukien jäi jotenki sellanen mielikuva että jos perheen lapsista yksi kuuluu riskiryhmään ni kaikki rokotetaan samalla?
En oo kyllä yhtään varma. :oops:
Espoon kaupungin käytäntö ja aikataulut.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ok, ois kyllä kätevämpi samalla kaikki... Soitan neuvolaan ja utelen. :]

Meillä näytti arvauskeskus näin.
Viimeksi muokannut Jenny Daa-aah! ling, 29.10.2009 11:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Ja kun Espoolainen sairastuu, tulee hänen toimia näin.
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

Mä todella toivon, että meidän perheyksikkö ehtii saada rokotuksen ennen kuin taudin. Täällä on todellakin sairastapauksessa piru irti, sairastui meistä sitten kumpi tahansa (eli käytännössä molemmat).

Miten tämmösessä yhden lapsen ja yhen aikuisen taloudessa hoituu tollasessa tapauksessa niinkin yksinkertainen asia kuin kaupassakäynti? Tai jos on itse kovin kipeä, kuinka saa lapsen hoidettua? Öhhhöh. Ei varmaan kannata miettiä liikoja :?
bliss

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Sinä ihana ihminen :h:

Pitäisi oppia madaltamaan avunpyyntökynnystä sekä nielaisemaan se oma ylpeys välillä. Jostain syystä on tullut pidettyä tätä Kyllä MINÄ pärjään -asennetta vähän liiankin tiukasti yllä. Tottahan on sekin, että ei tule autetuksi ellei osaa pyytää.

Toivon silti, että ei sairastuta, kukaan meistä täällä.
Nehemiah James

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Sikainfluenssa

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Enpä osaa sanoa onko sikistä, mutta muksulle oli poksahtanu 38,8 kuumetta tänään, oli päivällä ollu vielä moneen kertaan ulkona leikkimässä, vaikka eilen oli aika yskänen imo.. Huomenna tulee mun potilaaksi, jännätään sitten miten käy. Mut rauhallisin mielin oon kuitenkin. Lähinnä v*tuttaa(toistaiseksi) ainoastaan se, etten pääse varmaan töihin ennen loppuviikkoa. Siskonsa oli ollut pari päivää kovassa kuumeessa ja flunssainen, nyt jo ok.

Rokotuksen otan muksulle kyllä heti kun saan, itselleni myös. Isänsä ei aikonut poitsun pikkusiskoa rokotuttaa, onneks ei väittänyt vastaan kun sanoin että pojalle sen haluaisin ottaa. Tosin tässä ennen muksun rokotustakin ehtii vielä kuukauden ajan seurata tilanteen kehittymistä, mutta tällä hetkellä mielestäni rokote vaikuttaa fiksummalta vaihtoehdolta.

Huoli olis takuulla suurempi jos muksu pienempi ja siten heikompi.. No, aamulla runsaat satsit safkaa kaupasta, saavat sitten muut hakea täydennystä jos mäkin sairastun. Ja kiitos Jeesus jos ei tulis semmosta monta viikkoo kestävää ainakaan, pari päivää on ihan fine. Kiitos

8)

Ikävä lukea noita uutisia terveiden nuorten kuolemista, tuskin sellainen nakki nyt omalle kohdalle napsahtaa, mutta aina jollekin. Ja ei, en oo mitenkään hysteerinen, ainoastaan hyvin tietoinen elämän _hauraudesta_.
Prepare for the worstest.