Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

prosessi kirjoitti:Todistus on valitettavasti yli neljän a4-sivun mittainen, joten kokonaan sitä ei kannata tänne kopioida
Onko se löydettävissä jostain? Olis mielenkiintoista tutustua. Tai olisko sulla mahdollista esim. skannata sitä?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

exsu kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Todistus on valitettavasti yli neljän a4-sivun mittainen, joten kokonaan sitä ei kannata tänne kopioida
Onko se löydettävissä jostain? Olis mielenkiintoista tutustua. Tai olisko sulla mahdollista esim. skannata sitä?
Mietin samaa
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja prosessi »

exsu kirjoitti:
prosessi kirjoitti:Todistus on valitettavasti yli neljän a4-sivun mittainen, joten kokonaan sitä ei kannata tänne kopioida
Onko se löydettävissä jostain? Olis mielenkiintoista tutustua. Tai olisko sulla mahdollista esim. skannata sitä?
Heikki Ruskeepää, Todennäköisyyslaskenta I, Turun yliopisto, Sovellettu matematiikka, 1995, alkaen sivulta 18.

Voin ensi viikolla jossain vaiheessa töissä skannata, mutta sen voi todeta jo näin etukäteen, että todennäköisyyslaskenta ja kombinatoriikka ovat yhdistelmänä harvinaisen epäintuitiivisia, eli vaikka teoria on melko helppoa ymmärtää, on sen oikeellisuuden hyväksyminen vaikeaa siitäkin huolimatta, että se todistuu vaivatta oikeaksi empiirisissä kokeissa. Ja toki todennäköisyydet ovat aina vain todennäköisyyksiä: vaikka on hyvin todennäköistä, ettei yksittäinen lottoaja voita päävoittoa, silti niitä voittajia löytyy kymmeniä vuosittain, joten vaikka tuo todistus pätee 85% ihmisistä, silti jää jäljelle ne 15%, joihin se ei päde...
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Kiitos! Pitää kaivaa kirjastosta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

exPertti kirjoitti::)
Sami Hedberg etsii kuulemma lämmittelijää seuraavaan stand-up-showhunsa. Kannattaa soittaa, materiaali näkyy olevan tappohauskaa.
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kauko Röyhkän sanoin "nyt ruopataan pohjamutaa tosi syvältä". Joutunee soittamaan nuppimaakarille ja pyytämään uudet lääkkeet ja vähän zaibatsua.

Ei vaan pysty.
Amazing shit happens!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

KKK kirjoitti:Ei vaan pysty.
Voimaa!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Kauko Röyhkän sanoin "nyt ruopataan pohjamutaa tosi syvältä". Joutunee soittamaan nuppimaakarille ja pyytämään uudet lääkkeet ja vähän zaibatsua.

Ei vaan pysty.
Eipä tähän mitään kauhean viisasta pysty sanomaan. Hyvä, että olet yhteydessä kallonkutistajaan.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16749
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Juu, voimia KKK:lle. Erinomaista, että osaat ja jaksat hankkia myös ulkopuolista apua sitä tarvitessasi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Melko vaiherikas viikko takana, noin niinku kauniisti sanottuna. Kaikkea ei voi edes tänne kirjoittaa. Yksi melko vahva ja yksi iisimpi dissosiaatio"kohtaus". Nyt kun tietää mitä odottaa, osaa silti toimia eikä lähde enää lapasesta kuten vuosi sitten. Skarppaa vaan samalla tavalla kuin olisi kunnolla tuubassa. Sitä onkin harjoiteltu vuodet, nyt tulee taidolle käyttöä.

Pari aika pahaa päivää takana, mutta vaihteeksi helpottaa. Alkaa jurppia toi psyko, lisää lääkkeitä tuputtaa joka käynnillä tai sitten käskee isontaa annoksia. Molemmista vain negatiivisia seuraamuksia. En siis tottele kumpaakaan. Kai nyt jumalauta minä tiedän itse parhaiten, mikä mulle sopii ja mikä ei? Jos haluan katsella zombia, vuokraan mieluummin "Return Of The Living Deadin" kuin olen koko ajan """comfortably numb""". Rouhin tota perussettiä (koska se ei väsytä / tylsistytä) vielä hetken ja sitten alan neuvotella senkin alasajamisesta.

Ensimmäisen kerran kuulin mainittavan sanan "hypomania". Kuvaus kyllä osuu meikäläiseen kiusallisen tarkasti.
Amazing shit happens!
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Olen muuten laskenut lääkitystä ja ollut pienemmällä annoksella jo niin pitkään, etten takas nosta. Nyt (laiskuuden takia) en ole jaksanut ottaa täyttä annosta, joten taas on pienentynyt. Kohtahan mä olen kuivilla. En nyt sillä lailla huomaa muutosta eli ihan yhtä paskaa on kuin aina ennenkin. Tosin hurmiota esiintyy EDES joskus. Tosin paskakin saattaa olla sakeampaa, mutta EVVK.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Lekurille en ole kertonut, koska jotenkin tuo turvaa kun on lääkkeitä varastossa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kaikenlaista on taas sattunut ja tapahtunut. Ihan kaikkia fantasioita ei näemmä kannata toteuttaa. En avaa asiaa arkaluontoisuuden takia tämän enempää... mutta oppipahan taas itsestään kaikenlaista uutta.

Muuten menee melko mukavasti, kiitos vain vaikkei kukaan kysynytkään. Kotonakin tilanne hieman selkeämpi.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:Kaikenlaista on taas sattunut ja tapahtunut. Ihan kaikkia fantasioita ei näemmä kannata toteuttaa. En avaa asiaa arkaluontoisuuden takia tämän enempää... mutta oppipahan taas itsestään kaikenlaista uutta.

Muuten menee melko mukavasti, kiitos vain vaikkei kukaan kysynytkään. Kotonakin tilanne hieman selkeämpi.
Threesomesta tulikin kolmiodraama mustiksin?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Threesomesta tulikin kolmiodraama mustiksin?
Vähemmästäkin menisi järki. Ensin vaimo lupaa threesomea. Sitten lauantaina oven taakse ilmestyykin joku naamioäijä kalsarit kumipuvun päällä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eikun kaksi naamioäijää!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Puolivuosittainen ylikuormituspäivitys. Ei riitä päässä kaistatila mihinkään, ja yhteistyökumppanit käyttää puolet yhteisestä ajasta mun voinnista huolehtimiseen, kun on niin väsynyt ja poissaoleva. Tämä viikko menee vielä pyöreänä (töitä ma-su) ja ensi viikolla on alkuviikolle sovittu ohjelmaa, mutta jos taas loppuviikolta saisi nipistettyä vapaata. Jossain hulluudessa olen tukkinut myös viikonloput ohjelmalla. Väsyttää, ihan hulluna, mutta yöllä ei riitä unet yli viiteen. Koskahan sitä oppisi rytmittämään paremmin?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Kun se päivä koittais, että olo vähän rauhoittuisi. Tai rauhoittuisihan se, jos rouhisi kolmea eri psyykelääkettä joita mulle on tuputettu. Mikäs siinä olisi zombeillessa.

Kai tässä ollaan jossain keksi-iän kirsin kynnyksellä. Edessä on tienhaara, jonka molemmat vaihtoehdot tuntuvat tavallaan houkuttelevalta. Ei vaan pysty tekemään päätöstä, että kumpaa lähtee seuraamaan. Sen tiedän, että nykymeno ei saa eikä voi jatkua. Haluan muutakin. Ansaitsen aivan varmasti muutakin.

Eri juttu sitten on, miten jämähtämisestä järkiavioliitoksi muuttuneeseen ihmissuhteeseen puhaltaa liekkiä - jos sitä ei ole koskaan ollutkaan. Aiesopimus toki on ja konkreettisista tekemisistä sovittu. Lauantai-illan lihava perheriita lasten nukkuessa (olin muuten vesiselvä) puhdisti ilmaa hetkeksi, mutta nyt sama epäluulo ja -uskoisuus hiipivät taas mieleen. Tiedän että itse pystyn muuttamaan niitä asioita itsessäni (tapahtuneen muutoksen myöntää toinen sopijapuolikin), jotka toinen osapuoli kokee epämieluisiksi.

Kaiken rehellisyyden nimissä - en vaan usko 100%:esti että vastapuoli pystyy samaan. Tai jos pystyy niin kätkee sen vähän liian hyvin. Hieman kärjistäen olo on kuin yksinäisellä ritarilla joka avoimella kentällä yrittää neuvotella aselevosta vahvasti linnoitetun muurin taakse linnoittautuneen kanssa.

Kun tietäisi, mistä tämä äkillinen sielunkumppanin ja "match made in heavenin" kaipuu tulee. Sen tiedän, että nykyisen kumppanin elämässä olen korkeintaan kolmanneksi tärkein asia. Kaksi lasta ja koira menee ohi. Syö meinaan miestä aika lailla.

Taustalla Ministry: "Every Day Is Halloween"
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Koiraan en kommentoi, mutta mun korvaan kuulostaa ihan luonnolliselta, että lapset on vanhemman maailmassa sijalla yksi. Itseasiassa kaikki muu kuulostaa luonnottomalta. Samanlaista puheen tapaa olen huomannut myös uusperhekeskusteluissa, jota viime aikoina olen sattuneesta syystä lueskellut aika paljon. Uudelle kumppanille on hankala tilanne, kun lapset ovat puolison silmissä aina etusijalla. Mä en keksi paljoa ahdistavampaa tilannetta kuin sen, että tapailisin miestä jolla on pieniä lapsia ja huomaisin, että mun olemassa olo olisi lapsilta jotain pois tai muuttaisi perheen prioriteettijärjestystä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Koiraan en kommentoi, mutta mun korvaan kuulostaa ihan luonnolliselta, että lapset on vanhemman maailmassa sijalla yksi. Itseasiassa kaikki muu kuulostaa luonnottomalta.


Luonnollista ja tavallista lapsiin keskittyminen varmaan on, mutta itse en pidä moista kovin toimivana. Pahoinvoivat vanhemmat eivät voi huolehtia toisistasn ja lapsista, vaikka kuinka rankkaisivat lapset ykköseksi. Lapset tarvitsevat vain rakkautta ja läsnäoloa. Jos nuo täyttyvät, niin ei ole mitään tarvetta asettaa lapsia puolison tai duunin edelle.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

Me varmaan ymmärretään tää edelle laittaminen eri tavalla. Mä en näe terveenä sellaista perhedynamiikkaa, jossa isä ja lapset jotenkin kilpailee asemastaan vaimon/äidin silmissä. Sen sijaan tilanne, jossa vanhemmat toimivat yhdessä nähden lapsen edun etusijalla, pitäisi olla tilanne jota tavoitellaan.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21495
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti:Sen sijaan tilanne, jossa vanhemmat toimivat yhdessä nähden lapsen edun etusijalla, pitäisi olla tilanne jota tavoitellaan.
Minä taas näen ihanteena sen, että kaksi asiallista aikuista elää elämäänsä ja lapset hoituvat siinä sivussa. Ei lapsia ole mitään tarvetta asettaa etusijalle. Itse en edes halua antaa lapsilleni roolimallia, jossa vanhemmat elävät lapset edellä.

Meillä mennään syömään sinne, minne aikuiset haluavat ja matkustetaan sinne, mihin aikuiset haluavat. Tarhaankin on tytär joutunut ja vain toinen meistä tekee lyhennettyä viikkoa. Aikuisten prioriteettien mukaan mennään ja lapsi hoituu siinä ohessa ihan mainiosti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti:Luonnollista ja tavallista lapsiin keskittyminen varmaan on, mutta itse en pidä moista kovin toimivana.
Ei siinä taida tervepäiselläkään naisihmisellä olla kovin paljon valinnan varaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

sivustahuutaja kirjoitti: Meillä mennään syömään sinne, minne aikuiset haluavat ja matkustetaan sinne, mihin aikuiset haluavat. Tarhaankin on tytär joutunut ja vain toinen meistä tekee lyhennettyä viikkoa. Aikuisten prioriteettien mukaan mennään ja lapsi hoituu siinä ohessa ihan mainiosti.
Mä en näe, että tää olis millään tavalla ristiriidassa mun edellä kuvaaman tilanteen kanssa. Ei lapsen etu tarkoita aamusta iltaan hoploppia ja muumimaailmaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14945
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jos kysytään, mikä on mulle tärkeintä, niin tottakai lapset. Eihän muuta vaihtoehtoa ole. Se on sitten toinen asia, miten tämä näyttäytyy arkielämän valinnoissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.