Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

http://yle.fi/uutiset/suomalaiset_ovat_ ... ta/8981390

Hyvin kasattu juttu. Tuli lukiessa mieleen useampikin palstalainen.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Alkaa tuntua että harmaa haamu on tulossa takaisin.

Ei vittu. Ei juuri nyt kun muksukin tulossa... jos mä putoon niin kaikki on taas vaimon niskassa.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

KKK kirjoitti:Alkaa tuntua että harmaa haamu on tulossa takaisin.

Ei vittu. Ei juuri nyt kun muksukin tulossa... jos mä putoon niin kaikki on taas vaimon niskassa.
Heti vaan hoitoa käyntiin ja korkki kokonaan kiinni. Kai sä syöt kalanmaksaöljyt ja käytät valolamput tms. jotka auttaa kaamoshommiin?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Kannattaa lääkettä aloittaa. JOs et pääse erikoissairaanhoitoon, niin työterv. lääkärille tai tk:een.

Toki viuna pois, mutta senhän sä tietysti tiedät sanomattakin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

+1 Lisäksi oman kokemuksen perusteella yksikin känni on vauvan ja pienten lasten isälle liikaa. Ei pääse palautumaan missään vaiheessa. Itse en ole kahta kaljaa enempää juonut talven (vai kevään) jälkeen. Pikkujoulut ja tuleva saunailtakin mennään samalla linjalla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Taas helpottaa. Kun vähän tsekkaili niin viime viikolle osui ainakin neljä eri tekijää, joiden tiedän itsessäni loitsivan alavireisiä olotiloja. Liika oli liikaa. Tää on näköjään jatkuvaa itsensätarkkailua, ei saa päästää leukaperiä lukkoon ja pahoja ajatuksia kiertämään kehää päässä.

Rakenneultra eilen, terveeltä näyttää. Skannailun lopuksi kysyin hoitsulta että voisko sinne jalkoväliin kurkistaa, tyttöä kun toivoin. No, eipä jäänyt epäilystäkään. Vehje kuin hevosella. Kolmas poika näyttäis siis olevan tulossa :)
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: Skannailun lopuksi kysyin hoitsulta että voisko sinne jalkoväliin kurkistaa...

Voi veljet!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ voi veljet sille että
a) sai kurkistaa vai
b) sai kurkistaa ja näkyi vehje kuin hevoisella? :mrgreen:
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kieltämättä paha pettymys tuo kohta b jos hoitajattaren jalkovälistä oli kysymys :)

http://m.hugelol.com/lol/91840
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Faijalle soittelin viikonloppuna. Ihmettelin kun oli niin vaisu. Pienellä kuulustelulla selvisi, että vaivoina pitkittyneet päänsäryt, ajoittainen vasemman eli kirjoituskäden vapina ja puheen muodostamisen vaikeudet. Menossa tarkempiin tutkimuksiin. Ensimmäisenä tuli mieleen aivoverenkierron häiriö. Sairaushistoriasta kuitenkin löytyy ennenaikaisen työkyvyttömyyseläkkeen poikinut voimakas ja krooninen työperäinen hengitysaltistus, joka ilmeni aikoinaan pitkinä voimakkaina päänsärkyinä. Tuolloin kallon onteloista pumpattiin paskaa ulos mahdottomia määriä ja ukko työkyvyttömyyseläkkeelle mun ikäisenäni.

Eli lähellä on se päivä, kun lasten lisäksi on huolehdittava vanhemmistakin. Mutsihan on tapellut MS-taudin kanssa jo 1990-luvulta.

Eihän nämä mitään yllätyksiä ole mutta matalaksi meinaa mieltä vetää. Muistan vielä miehen täysissä voimissaan. Kiivas kuin mikä, huomattavasti keskivertoa komeampi. Tiesi ja osasi kaiken. Nyt harmaantunut, kumara, kortisonin turvottama raakki.

Fuck you, death. Fuck. You.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oli raskasta seurata isän ruumiillisen ja henkisen voinnin heikkenemistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mun isä alkaa olla overtime-kamaa lääkärien mukaan. Äitilläkin ollut kaikenlaista, myös veljellä. Paras lohtu on omat lapset, muuten olis jotenkin helvetin tyhjää, tarkoituksetonta ja yksin. Tsemii!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Ikävän syyn takia äkkilöhtä Suomeen ensi viikolla. Onnistuin saamaan mun prepaid-liittymän (suomalainen) lukkoon eli pitäisi saada PUK-koodi. Se kortti, jossa se koodi on, on jossain vitun kuusessa. Lisäksi Nordea on irtisanonut mun pankkikortin (en ole käyttänyt korttia noin sataan vuoteen: ainoastaan maksanut vuosimaksun AINA AJALLAAN), mutta viimeksi maksoin myöhässä hieman reilun kuukauden, koska en huomannut laskua ja heti lähti kortti vittuun) eli käytössäni on vain pankkitunnukset. Vitun siistiä taas ihan kaikki. Ei mulla muuta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mihin pankkikorttia tarttee? Kyllä luottokortilla saa käteistä seinästä. Uus prepaid maksaa kympin, luultavasti se vanha on jo suljettu jos et ole sitäkään ladannut vuoteen. Kaikki on taas hyvin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Luottokorttia siis tarkoitin, Nordean paskakorttia. Mulla oli siis visa, vaan ei ole enää mitään korttia, miten pääsen Nordean tilin rahoihin käsiksi. En viittis ulkkistiliä (jossa debit- ja kredit -kortit erikseen enkä muista kreditin tunnaria, huoh) käyttää. Ei silleen maalima kaadu, mutta vituttaa kaiken muun lisäksi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti:Oli raskasta seurata isän ruumiillisen ja henkisen voinnin heikkenemistä.
Kuvauspäivä koitti - infarktihan se on ollut. Jopa minä ilman minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta osasin arvioida oireiden perusteella mistä kyse - potilasta näkemättä, mutta näinpä vaan arvauskeskus löi ovea nenän edestä kiinni "kun ei ollut halvausoireita". Sehän ei ole aivohalvausoire että toinen käsi lakkaa toimimasta ja puheentuottaminen ei toimi. Voi vittu mitä meininkiä!

Isä otettiin saman tien osastolle ja hoitoa suunnitellaan. Hirveästihän siitä apua on pari viikkoa tapahtuman jälkeen kun tuho on jo tapahtunut. Täytyy toivoa että vahingot jäävät pieniksi. Puhe sammalsi ja pätki vähän, mutta sai siitä vielä selvän.

Kysyn jälleen itseltäni - miksi maksamme veroja joista kai ainakin osa menee julkiseen terveydenhoitoon? Mitä rahoilla saa? Vääriä diagnooseja ja välinpitämättömyyttä. Kärjistys toki, mutta näistä kuulee koko ajan enemmän.

Itselle osui taannoin selkäydinpunktion jälkitautina saatanallinen hedari joka ilmeni vain pystyssä. Terveyskeskus torppasi epäilyni vuotavasta pistoreiästä "no kun ei nestettä ulos tule niin ei se vuoda". Työterveyslääkäri lähetti saman tien TaYsiin kirurgiselle veripaikkaa varten. Sahuri pyöritteli päätään kun kerroin arvauskeskuksen "ammattitaitoisesta etädiagnoosista". Punktiohaavan vuotaminen on kuulemma erittäin yleistä eikä selkäydinneste juuri koskaan nouse pinnalle asti - iho kun tuppaa venymään ja liikkumaan.

Jätin kirjallisen palautteen kuntaan tästä mutta ikinä YLLÄTTÄEN en minkäänlaista vastausta siihen saanut.

Surku tulee niitä sairaita ja vaivaisia jotka omin voimin yrittävät tapella julkisen terveydenhoidon kanssa saadakseen tarvitsemaansa hoitoa. Lääkärit vittuilevat jos erehdyt mainitsemaan että "googlasin oireeni", mutta mistä potilas sitten hakee tietoa? Tietenkin lähdekritiikki ja terve järki pitää olla mukana kun oireille selityksiä maallikkona haeskelee, eikä anatomian tuntemuksesta haittaa ole.
Viimeksi muokannut KKK, 10.10.2016 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oli raskasta seurata isän ruumiillisen ja henkisen voinnin heikkenemistä.
Kuvauspäivä koitti - infarktihan se on ollut. Jopa minä ilman minkäänlaista lääketieteellistä koulutusta osasin arvioida oireiden perusteella mistä kyse - potilasta näkemättä, mutta näinpä vaan arvauskeskus löi ovea nenän edestä kiinni "kun ei ollut halvausoireita". Sehän ei ole aivohalvausoire että toinen käsi lakkaa toimimasta ja puheentuottaminen ei toimi. Voi vittu mitä meininkiä!
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus potilasvahinkona. Ei rahan takia, vaan jotta ottavat opiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

James Potkukelkka kirjoitti:
KKK kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oli raskasta seurata isän ruumiillisen ja henkisen voinnin heikkenemistä.
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus potilasvahinkona. Ei rahan takia, vaan jotta ottavat opiksi.
Joka tuskin johtaa yhtään mihinkään. Vakavemmistakin hoitovirheistä päästetään päänsilityksellä. Eikä Daven pidä näitä henkilökohtaisesti tai koko alan väheksymisenä ottaa, tiedän että Hippokrateen valan vannoneissa on voittopuolisesti pätevää ja ammattitaitoista väkeä.

Näyttää vaan että meillä on kohta amerikkalaiseen malliin kahdet terveydenhoitomarkkinat, julkinen sektori ja pätevää hoitoa niille joilla on "pinkka kunnossa."

Keskustelen faijan kanssa tuosta vahinkoilmoitus-optiosta kunhan hänet kotiutetaan.

Ilmeisesti arvauskeskuksissa vaikuttavan sentraalisantran prio1-tehtävänä on torjua mahdollisimman suuri osuus soittajista.
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:
KKK kirjoitti:
Tuosta kannattaa tehdä ilmoitus potilasvahinkona. Ei rahan takia, vaan jotta ottavat opiksi.
Joka tuskin johtaa yhtään mihinkään..
Missään tapauksessa se ei mihinkään isoon korvaukseen johda, mutta jo se, että joutuu vääntämään vastinetta potilasvahinkolautakunnalle laittaa miettimään omaa toimintaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2459
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Tajusin juuri, että nelihenkisestä perheestä (faija, mutsi, kaksi poikaa) minä olen ainoa joka tulee toimeen ja suostuu olemaan kanssakäymisissä kolmen muun kanssa.

Käytännöllistä, erityisesti poikien synttärikutsuja järjestellessä. "Jos tuo tulee, niin tuo ja/tai tuo ei voi tulla..."

Vitun helmee :kele:
Amazing shit happens!
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

KKK kirjoitti:Tajusin juuri, että nelihenkisestä perheestä (faija, mutsi, kaksi poikaa) minä olen ainoa joka tulee toimeen ja suostuu olemaan kanssakäymisissä kolmen muun kanssa.

Käytännöllistä, erityisesti poikien synttärikutsuja järjestellessä. "Jos tuo tulee, niin tuo ja/tai tuo ei voi tulla..."

Vitun helmee :kele:
Meillä on samaa oiretta. Toi on aika yleistä itse asiassa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14942
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Äiti soitti juuri, kysyi haluanko tulla paikalle sairaalaan, kun isä otetaan pois hengityskoneesta kuollakseen. Omalla laillaan tietysti kylmääväkin kysymys, mutta pakkohan mun on sinne mennä, vaikka hyvästit olenkin jo jättänyt. Voisi jäädä muuten häiritsemään. 71 vuotta ehti elää. Voisin kirjoittaa enemmänkin, mutta alkaisin herkistellä tässä työpisteellä, joten jätetään väliin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25762
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Osanottoni
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16731
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Osanottoni. Kylmäävä kysymys ja tilaisuus tosiaan, mutta uskoakseni siinä on moniin vaihtoehtoisiin tapahtumakulkuihin verrattuna kyllä ainekset myös ihan surumielisen kauniin muiston synnylle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14932
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Osanotot, aika ikävä tilaisuus tuollainen.

Näköjään 75 sivua viestejä on se mikä katkaisee kamelin selän ja siirtyminen viimeisimpiin luettuihin viesteihin lakkaa toimimasta.
Universaali disclaimer.