Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

exPertti kirjoitti:Ja kuitenkin omat lapseni ovat perineet hienot periksiantamattomat geenini
Tässä on jotain väyrysmäistä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Siinä kohtaa jos elämä johtaisi siihen, että eroaisin haluaisin itse olla ns. lähivanhempi ja/tai lapset olisivat jo isoja.
Mutta et ole sitten lainkaan huolestunut siitä, että vaimosi lisäksi lapsiasi voisi olla kohdakkoin kasvattamassa toinen nainen? Vai pidätkö riskiä siitä niin olemattomana, että et jaksa olla huolissaan?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exPertti kirjoitti:Siksi tämä planatty aasian reissukin ahdistaa, ei ensimmäinen lentomatka tai täysin englannittomassa maassa pyöriminen. Vaan se, että ei saa kotiin tultua ottaa pikkuisia syliin ja kysyä miten päivä on mennyt.
Muista sit kanssa niiden muiden bjisnes-setien kanssa rypiessäsi että noin tosiaan ei saa tehdä koti-hotellille tultaessa!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mutta et ole sitten lainkaan huolestunut siitä, että vaimosi lisäksi lapsiasi voisi olla kohdakkoin kasvattamassa toinen nainen? Vai pidätkö riskiä siitä niin olemattomana, että et jaksa olla huolissaan?
Rehellisesti sanoen jos uudella äitipuolella ja lapsillani (nyt mennään aika abstraktiin ajatteluun kun käsitykseni on että ei tässä olla lusikoita jakamassa) ei homma synkkaa niin kumman arvelet olevan liikaa siinä yhtälössä?
Mutta siis näet kuitenkin, että lähivanhempi pertin uusi puoliso on toivottu asia, kun taas lähivanhempi ex-rouva-pertin (hehe) uusi puoliso jälkijalostamassa pertin kepugeenejä on epäilyttävä ja kauhea asia, riippumati siitä millainen veikkonen on kyseessä? Vaikka olisi oljen värisen tukan, siniset silmät ja perintömetsää omaava ulkoilmahenkinen kepuaktiivi maanomistaja? Vai pidätkö puolisosi miesmakua jostain syystä surkeana?
Universaali disclaimer.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Siksi tämä planatty aasian reissukin ahdistaa, ei ensimmäinen lentomatka tai täysin englannittomassa maassa pyöriminen. Vaan se, että ei saa kotiin tultua ottaa pikkuisia syliin ja kysyä miten päivä on mennyt.
Muista sit kanssa niiden muiden bjisnes-setien kanssa rypiessäsi että noin tosiaan ei saa tehdä koti-hotellille tultaessa!
:rofl:
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:Mutta siis näet kuitenkin
Tässä nyt saattaa olla se täysin epäuskottava presuppositio, että Pertin fobioiden taustalla olisi jokin koherentti ja (edes sisäisesti) rationaalinen perusteluavaruus.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Mutta siis näet kuitenkin
Tässä nyt saattaa olla se täysin epäuskottava presuppositio, että Pertin fobioiden taustalla olisi jokin koherentti ja (edes sisäisesti) rationaalinen perusteluavaruus.
Enemmänkin yritän luokitella ja systematisoida kuin muodostaa suurempaa teoriaa. Kutsukaa mua pertismien von Linnéksi.
Viimeksi muokannut So Hard, 23.10.2013 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

urpiainen kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Siksi tämä planatty aasian reissukin ahdistaa, ei ensimmäinen lentomatka tai täysin englannittomassa maassa pyöriminen. Vaan se, että ei saa kotiin tultua ottaa pikkuisia syliin ja kysyä miten päivä on mennyt.
Muista sit kanssa niiden muiden bjisnes-setien kanssa rypiessäsi että noin tosiaan ei saa tehdä koti-hotellille tultaessa!
:mrgreen:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

So Hard kirjoitti:Vai pidätkö puolisosi miesmakua jostain syystä surkeana?
:mrgreen:
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriDaavid kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Vai pidätkö puolisosi miesmakua jostain syystä surkeana?
:mrgreen:
Jos aiempi liitto on päättynyt mahdollisesti tuskalliseenkin eroon, niin onkohan noin niinku tilastollisesti tavallisempaa, että uusi puoliso muistuttaa vanhaa, vai että nimenomaan ei muistuta?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Minä ymmärrän Pertsan pointin oikein hyvin. En tosin force majeurena, joka pitää isin ja äiskän puoliväkisin yhdessä.
Onhan eron jälkeen opittava hyväksymään se, että toinen mies nussii entistä vaimoasi. Saattaa tehdä sen vielä paremmin kuin mitä itse. Mikä kamalinta, sillä voi olla siihen paremmat varusteetkin kuin itsellä ;) Ja uudempi auto ja isompi liksa! Saatana!!11

En aio liittyä tähän "tönimisrinkiin", vaikka se viihdyttävää ajankulua olisikin.
Viimeksi muokannut KKK, 23.10.2013 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Minä ymmärrän Pertsan pointin oikein hyvin. En aio liittyä tähän "tönimisrinkiin", vaikka se viihdyttävää ajankulua olisikin.
Kyllä mäkin Pertsaa ymmärrän.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16736
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä jouduin poistamaan viestini, kun yhtäkkiä muistinkin, että jo vain Väykkä on eronnut kepun puheenjohtajuudesta sekä hallituksen ulkoministeriydestä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mua kiinnostaisi kuulla KK:n vaimon ajatuksia asian tiimoilta, kun ei tämä nyt varmaan ihan kokonaan KK:n ajatusten varassa ratkea. Ja suurta idoliani mukaillen, ole itse se muutos jonka haluat nähdä muissa, eli pitäisikö vielä kerran yrittää sitä intohimon herättelyä, jos se vaikka tarttuis vaimoonkin?
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Vesper kirjoitti:Mua kiinnostaisi kuulla KK:n vaimon ajatuksia asian tiimoilta
Muakin kiinnostais tämän viikon loton oikea rivi kahta tuntia ennen lottoarvontaa. Molempien toteutumisen todennäköisyys on sama viiden desimaalin tarkkuudella :)

Eilisnä iltana kakarat olivat harvinaisen mahdottomia. Kun ne vihdoin saatiin taintumaan, sitä oli itse (rvakin) niin stanan sippi ettei "intohimon herättely" olisi kiinnostanut, vaikka joku olisi pumpannut espanjankärpäsuutettaa suoraan kasseihin.
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Minä KK:na nuolisin pillua. Silleen semituhmasti.
Kenen?
Universaali disclaimer.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ "Älä kuule poika opeta isääs nussimaan!"
- vanha suomalainen sananpläjäys

;)
Amazing shit happens!
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:
So Hard kirjoitti:
exPertti kirjoitti:Minä KK:na nuolisin pillua. Silleen semituhmasti.
Kenen?
No jos vaikka rouvastansa aloittaisi.
Jos intohimon palauttaminen suhteeseen onnistuisi niin yksinkertaisella operaatiolla kuin piparin maistelulla, niin eihän tässä maailmassa olisi yhtään parisuhdeongelmaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No en mä nyt ihan hirveästi niitä odottanutkaan kuulevani, ilmaisin vaan kiinnostukseni. Mutta ei mulla muuta.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^^^Sano vielä, että vaimo kurlaa ja nielee, niin pääsemme kunnolla orientoitumaan tähän intohimon puutteeseen :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21482
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti:Jos intohimon palauttaminen suhteeseen onnistuisi niin yksinkertaisella operaatiolla kuin piparin maistelulla, niin eihän tässä maailmassa olisi yhtään parisuhdeongelmaa.
Sanos muuta.

Sen sijaan suihinottamalla ratkeaisi kaikki parisuhde ongelmat.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos intohimon palauttaminen suhteeseen onnistuisi niin yksinkertaisella operaatiolla kuin piparin maistelulla, niin eihän tässä maailmassa olisi yhtään parisuhdeongelmaa.
Sanos muuta.

Sen sijaan suihinottamalla ratkeaisi kaikki parisuhde ongelmat.
Näissä kahdessa viestissä kiteytyy kitinän historian viisaus. Ei tätä turhaan ole kymmentä vuotta pyöritetty!

Jos vielä joskus ammutaan Pioneer-luotaimia ulos aurinkokunnasta niin tämä pitäisi printata kultatauluun - siihen suihinottokuvan viereen.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18766
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei asiassa ole ihmeellisempää, hormonit laimenee vain iän muutoksen saatossa.
Kokeilkaa vierasta tai parinvaihtoa, amerikoissa toimii hyvin, jos olisitte nuorempia ja valmiimpia niin, niin polyamoria olis varmaan kiva, lapset saisivat lisää isiä ja äitejäkin jos tarve vaatisi, eikä olisi "hoito-ongelmia" lapsillakaan? Lukekaa vain iltapäivälehtiä niistä ne totuudet heruu..
Pyyhin Netikettiin..
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Tämä keskustelu on hämmentävä. Ensin tajusin, etten oikein tiedä mitä sana intohimo tarkoittaa, eikä googlekaan suostunut auttamaan, koska pääosa tuloksista oli naistenlehtihömppää, enkä kyllä oikein miellä KK:ta naistenlehtifaniksi. Mutta ehkä totuus sitten kuitenkin asuu naistenlehdissä, mikä minä olisin kyseenalaistamaan niitä. Niinpä luin artikkeleita puoliväkisin, ja ehkä käytännöllisin lähestymistapa oli Kauneus&Terveys -lehdellä: http://www.kauneusjaterveys.fi/artikkel ... nut-kipina.

Ikävin puoli eroissa taitaa olla se, että varmuuden siitä oliko valinta oikea voi saada vasta eron jälkeen, jos silloinkaan. Omalla kohdallani kävi niin, että eroprosessin jälkeen välini mukelon isään ovat käytännössä tulleet paremmiksi kuin ne koskaan olivat itse parisuhteen aikana, ja olen melko varma, ettei noin olisi voinut käydä jos suhdetta olisi jatkettu. Minä en ole mikään helppo ihminen, joten aivan liian helposti hajotan ihmisiä jotka eivät osaa käsitellä minua oikein. Rääpäleen ja typyn isä osaa, joten elo on vaivatonta hänen kanssaan. Minulla oli kuitenkin harvinaisen paljon onnea matkassa, joten minua ei todellakaan voi käyttää malliesimerkkinä siitä, miten kannattaisi toimia.

Mieleeni muistui myös mieheni aikoinaan kertoma luentoesimerkki yliopistosta, jossa todennäköisyysmatematiikan näkökulmasta käsiteltiin eron kannattavuutta. Kysyin mieheltä löytäisikö hän sen, koska tarvitsin sitä. Hän kävi tarkistamassa työhuoneesta, ja totesi ehtineensä jo pakata vanhat opiskelumateriaalit pois putkiremontin tieltä. Kysyi sitten vielä mihin minä sitä tarvitsin. Totesin, että keskusteluun nettipalstalla, jossa eräs mies pohdiskelee eroa. Mies lupasi etsiä sen jos minä hoidan lasten iltapalat, ja tekikin niin. Todistus on valitettavasti yli neljän a4-sivun mittainen, joten kokonaan sitä ei kannata tänne kopioida, mutta jutun juoni oli se, että ensimmäinen parisuhde kannattaa ottaa vertailuperusteeksi kaikkien tulevien parisuhteiden osalta ja toimia niin, että heti kun vastaan tulee parisuhde, joka on parempi kuin se ensimmäinen, kannattaa siitä pitää kiinni. Jos pitäytyy ensimmäisessä parisuhteessaan, on todennäköisyys sille, että suhde on se paras mahdollinen, lähes olematon. Mutta jos pitää kiinni heti seuraavasta joka on ensimmäistä parempi, on jopa yli 36% todennäköisyys, että uusi suhde on paras mahdollinen, ja huikeat 85% todennäköistä, että uusi suhde on kolmen parhaan mahdollisen joukossa. Parisuhteiden hyvyyden kriteerit täytyy toki jokaisen itse miettiä omalta kohdaltaan.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Mutta vielä takaisin siihen intohimoon. Tajusin ehkä jotain tuota ylläolevaa kappaletta kirjoittaessani, sillä siinä tuli erittäin selvästi näkyviin se, miksi meillä itse kullakin on kotona hyvä olo. Edes tuollaisen pöhkön pyynnön kohdalla, jossa minä katsoin tarvitsevani esihistoriallista luentoaineistoa nettikeskusteluun, mies ei kyseenalaistanut pyyntöni ja oman vaivannäkönsä oikeutusta, vaikka hänelle itselleen on täysin yhdentekevää mitä minä netissä kirjoitan. Tuollainen ehdoton kunnioitus, joka toki on molemminpuolista ja näyttäytyy eri tavoilla tilanteesta riippuen, tekee harvinaisen helpoksi rakastaa voimakkaasti, niin, jopa intohimoisesti, ensi keväänä viisi vuotta täyttävän parisuhteen tässäkin vaiheessa. Mutta silloin täytyy myös jaksaa tehdä ihan konkreettisia asioita tuodakseen esiin sen kunnioituksen, vaikka sitten banaanilaatikoista luentomonisteita kaivelemalla tai auttamalla tulkitsemaan miehen harrastukseen liittyen kaunokirjoitettuja vanhoja ruotsinkielisiä sanoja, vaikka siinäkään ei näin ulkopuolisen silmin ole mitään kiinnostavaa. Sellaisia pariskuntiahan ei satavarmasti ole olemassakaan, joilla kaikki kiinnostuksen kohteet olisivat samoja, eikä kenellekään tee hyvää väkisin rajoittaakaan niitä kiinnostuksen kohteita vain niihin yhteisiin.