Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mitäs jos Kiukkis esittäisit kyseisen listan jossain muuallakin kuin täällä? Luulisi, että noilla perusteilla edes jotain apua heruisi. Toinen asia on sitten se, että voisihan tuota kuormitusta vähentää toisestakin päästä eli esim. luopua ok-talosta. Tiedän, ettei se ole miellyttävä vaihtoehto, mutta vähentäisi ainakin hieman kantamaasi taakkaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Mä olen esittänyt kyseisen listan, myös extended-version, tämän lisäksi neljässä eri paikassa, joista yksikään ei sijaitse internetmaassa. Tuskin muuten tietäisin eri tahojen kielteistä kantaa tuossa edellä mainittuihin asioihin.

Kaikki apu olisi jo saatu jos olisin työtön ja päihdeongelmainen. Ok-talosta luopuminen ei ole missään kohtaa vaihtoehto.
Ok-talon tekemättömät työt ovat tässä se pienin asia eivätkä ne olisi tekemättä jos ei olisi koko ajan tullut vettä taivaan täydeltä. Täällä pysytään vähintään lapsen ala-asteen ajan koska en todellakaan halua lähteä koulunvaihtohässäkkään, uuden asuinpaikan takia eteen tulevaan terapeuttien vaihtoon ynnä muuhun. Ja tällä paikkakunnalla vaihtoehtona ei ole muu kuin ok-taloasuminen.

Enkä siis ole etsimässä täältä ratkaisumalleja tilanteeseen. Ongelma on ihan omani. Avasin kun kysyttiin.
Viimeksi muokannut Kiukkutipu, 21.11.2012 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kiukkutipu kirjoitti:Mä olen esittänyt kyseisen listan, myös extended-version, tämän lisäksi neljässä eri paikassa, joista yksikään ei sijaitse internetmaassa. Tuskin muuten tietäisin eri tahojen kielteistä kantaa tuossa edellä mainittuihin asioihin.
--
Kaikki apu olisi jo saatu jos olisin työtön ja päihdeongelmainen.
Tämä on kyllä kosmista paskaa yhteiskunnan taholta. Eli jos lyö kaiken läskiksi, niin sitten autetaan. Muuten ei.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

Kiukkutipu kirjoitti:Masa,

Ok. Tämä selvensi.


Mitä talohommia sulla on tekemättä? Pianhan me nyt yks talkoopäivä kasaan saadaan!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Mua vituttaa kovasti Kiukkiksen exä.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

masa kirjoitti: Mitä talohommia sulla on tekemättä? Pianhan me nyt yks talkoopäivä kasaan saadaan!
Kaunis kiitos ajatuksesta. Pihahommia on lähinnä tekemättä mutta niitä ei siis pääse tekemään kun joka paikka on niin sadevedestä märkää, että nurmikkoon ja peltoon uppoaa nilkkoja myöten.
Maailma ei siis kaadu niihin, ne vain vituttavat tekemättöminä ihan sikana.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Olinpas mä taas captain obvious. Pahoittelen, ajatustenlukulaitteessani on toimintahäiriö.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja So Hard »

masa kirjoitti:Mitä talohommia sulla on tekemättä? Pianhan me nyt yks talkoopäivä kasaan saadaan!
Tästä oon samaa mieltä. Ennen lumien tuloahan ne pitäisi tehhä ja tuo on ainoa asia jossa voi auttaa kun ei ole noita lastenhoitotaitoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

So Hard kirjoitti:
masa kirjoitti:Mitä talohommia sulla on tekemättä? Pianhan me nyt yks talkoopäivä kasaan saadaan!
Tästä oon samaa mieltä. Ennen lumien tuloahan ne pitäisi tehhä ja tuo on ainoa asia jossa voi auttaa kun ei ole noita lastenhoitotaitoja.
Jos ei ole mitään koulutusta tms. päivälle varattuna, ni mäkin voisin liittyä tähän porukkaan.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Suvinen kirjoitti:Kuulutko kirkkoon, onko seurakunnalla jonkun sortin kriisiapuja?
Onko kirkkoon kuuluminen edellytys sen em. kaltaisten palveluiden saamiseksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Kuulutko kirkkoon, onko seurakunnalla jonkun sortin kriisiapuja?
Onko kirkkoon kuuluminen edellytys sen em. kaltaisten palveluiden saamiseksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

:off:

En mä kirkkoon kuulumattomana kehtaisi mennä apua hakemaan. Vaikka kirkko saattaisikin ehkä auttaa.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Tässä auki kirjoittamisessa on vähän sellainen vaikutus, että itse ongelma ikään kuin pienenee.
Luin kirjoittamani toiseen kertaan läpi ja ajattelin, että eihän tuo nyt ole juuri mitään. Töiden vähyys kaivelee mutta kakunpala koko loppujuttu.

Näin sitä on tullut hienosti opetetuksi kun asian kanssa on eri virastoissa asioinut.

Joo, ja kuulun kirkkoon mutta en ole edes ajatellut sieltä mitään kysyä. Täällä on noin 1000 hengen seurakunta enkä mä välttämättä halua pamauttaa asioitani koko kylän tietoisuuteen.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja huima »

^Tsemppiä.

Olen joskus kokenut samaa itsekin, että kun sille ongelmalle ja toivottomattomuudelle, väsymykselle tai mille tahansa saa laitettua otsikot ja nimettyä ne asiat, niin kokemus siitä ongelmasta muuttuu helpommin hallittavaksi ja yllättäen asioille on jälleen helpompaa myös tehdä jotakin. Vaikka vain pienissä paloissa.

Ei silti huono idea Masalta että tukeutua porukan apuun jossain kohtaa.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Suvinen kirjoitti:Kuulutko kirkkoon, onko seurakunnalla jonkun sortin kriisiapuja?
Onko kirkkoon kuuluminen edellytys sen em. kaltaisten palveluiden saamiseksi? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

:off:

En mä kirkkoon kuulumattomana kehtaisi mennä apua hakemaan. Vaikka kirkko saattaisikin ehkä auttaa.
Me kehdattiin. Nyt ei ole tämmöisestä kriisiavusta kyse vaan siitä perheneuvonnasta. Ja ei kuuluta kirkkoon ja on ilmaista.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:

:off:

En mä kirkkoon kuulumattomana kehtaisi mennä apua hakemaan. Vaikka kirkko saattaisikin ehkä auttaa.
Me kehdattiin. Nyt ei ole tämmöisestä kriisiavusta kyse vaan siitä perheneuvonnasta. Ja ei kuuluta kirkkoon ja on ilmaista.

Mä en voisi mennä. Mun mielestäni se olisi väärin. Ei maksaisi jäsenmaksua, mutta menisi sitten kuitenkin hakemaan apua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Siis jos joskus on maksanut kirkolle isoo rahaa, niin kyllä mä suorastaan innosta puhkuen tulen kirkkoon nykyään kuulumattomanakin käyttämään kirkon tarjoamia ilmaispalveluita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Siis jos joskus on maksanut kirkolle isoo rahaa, niin kyllä mä suorastaan innosta puhkuen tulen kirkkoon nykyään kuulumattomanakin käyttämään kirkon tarjoamia ilmaispalveluita.
Mun mielestäni palovakuutus pitää ottaa ennen kuin talo on tulessa :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Mun mielestäni palovakuutus pitää ottaa ennen kuin talo on tulessa :)
Vähän kökkö analogia. Mun tietääkseni kirkon apua ei ole em. tapauksessa rajoitettu kirkkoon kuuluville. Miksi mulla pitäisi olla huono omatunto kymmenen vuotta kirkollisveroa maksaneensa siitä, että täysin laillisesti käytän heidän tarjoamaansa ilmaispalvelua?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Mä en ole ikinä kuulunut tai maksanut kirkkoon senttiäkään.

Silti jos tilanne olis äärimmäinen/lähes semmoinen ja sieltä saisi apua, niin en potisi mitään omantunnon tuskia mennä hakemaan apua. Sitä vartenhan se apu siellä on, että sitä haetaan. En usko että maksuja tarkistellaan ennen avunantoa. Vika täydellä mutulla.
Ruokalan kalapuikko Pena
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Ei kirkossa kyllä kysytä kuka on kirkollisverot maksanut tai käydä rekistereitä läpi sen tarkistamiseksi.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ei tarkistella ja varmasti kirkko auttaisi mielellään, mutta mun mielestäni se olisi väärin. Nyt vittuilen kirkolla enkä maksa jäsenmaksua, mutta sitten menisin itkemään apua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Ei tarkistella ja varmasti kirkko auttaisi mielellään, mutta mun mielestäni se olisi väärin. Nyt vittuilen kirkolla enkä maksa jäsenmaksua, mutta sitten menisin itkemään apua.
:lol:

Sä olet kyllä melkoinen häröilijä.

Mitä vitun väliä sillä on vaikkei maksakaan veroja? Keneltä se muka on pois että käyttää ilmaiseksi kirkon palveluita?


Sitä paitsi, sähän maksat niitä koko ajan enemmän kuin tavan tallaaja.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14944
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

NuoriDaavid kirjoitti:Nyt vittuilen kirkolla enkä maksa jäsenmaksua, mutta sitten menisin itkemään apua.
Tämä. Mä en usko ollankaan, ettetkö huolisi ääritilanteessa kirkon ilmaisapua, vaikket siihen kuulukaan. Tää on vähän tämmönen, et on helppo sanoa, ettei ottaisi apua vastaan, mutta oikeasti tilanne menisi toisin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Voi tietysti olla, että kun tositilanne olisi päällä, ottaisin apua vaikka PetriFb:ltä. On helppo uhota kun kaikki on hyvin

Edit:Ylermi sen jo sanoikin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Miksi mulla pitäisi olla huono omatunto kymmenen vuotta kirkollisveroa maksaneensa siitä, että täysin laillisesti käytän heidän tarjoamaansa ilmaispalvelua?
Elokuvissa huomaa olevansa epätoivottu vieras, jos kirkon oven kahvaan tarttuessa saa sähköiskun tai kengät alkavat savuta keskikäytävällä. Jos näitä tai muita merkkejä ilmenee, voi olla parempi kääntyä maallisten auttajien puoleen ;)
Amazing shit happens!