Shrink

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

nowaysis kirjoitti:Tottakai ideaalitilanne olisi toimiva ydinperhe. Jos se ei kuitenkaan ole mahdollista, ei tuo sinun mutu-tuntumalla laukomasi syyllistämisskeida auta yhtään. Perehdy asiaan muistakin lähteistä kuin Savon Sanomien mielipidepalstalla, ja osallistu sitten keskusteluun.
Blaa, blaa, blaa. Mielipidepalstalla viitattiin asiantuntijoihin, ja heidän lausuntojaan löytyi myös netistä, kun vain etsi. Erityisesti korostettiin sitä, että alle 2-vuotias on liian pieni vuoroasumiseen.

Ja lampaaksi ei kenenkään tarvitsisi ryhtyä eron hetkellä. Lapsi on asia erikseen, mutta toiselle puolelle ei ole mitään syytä nostaa persettä pystyyn ja pyytää koivuhalkoa sisään.

EDIT. Korjataan vielä sen verran, että paljon vanhemmankaan lapsen tapauksessa vuoroasuminen ei välttämättä ole mkn hyvä asia. Esim. tässä mainitaan alle 4-vuotiaat: http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... ielipiteet
Viimeksi muokannut Riemumieli, 17.01.2013 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paras päivä ikinä.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Ei toki. Lapselle vähittäinen muutos on kuitenkin helpompi, kuin äkillinen ettei vanhempia enää koskaan näe yhdessä. Noin pientä on paljon helpompi fuulata kuin isompaa. Ei meilläkään koskaan(eron jälkeen) lapsen nähden ole huudettu, eikä monessa muussakaan tuntemassani yhteishuoltajuusperheessä. Jos molemmille on tärkeintä pitää yllä lapsen perusturvallisuutta, voi ne huutamiset ja mahdolliset huorittelut hoitaa muksun kuulumattomissa.

Lapsi voi toki aistia jännitteen, ja kyllä sille myös voi aikanaan kertoa että on erottu koska x. Ei sen mikään salaisuus pidä olla, tietty likaiset yksityiskohdat eivät kuulu lapselle. Korostaa vain sitä, että molemmat edelleen rakastavat lasta ja riidat ovat vain aikuisten välisiä, eikä kumpikaan ole poistumassa lapsen elämästä. Pysyvintä ovat äiti ja isä. Sillä pidetään yllä luottamusta jatkuvuteen.



Olen huomannut, että sellaisten joilla ei ole kokemusta tästä, on hyvin vaikea ymmärtää asiaa. Erityisesti jos oma maailmankuva ja persoonallisuus sattuu olemaan siitä jäykemmästä päästä.
Prepare for the worstest.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Asiantuntijoiden mielipiteitä löytyy jokaisesta asiasta niin puolesta kuin vastaan, koska ylläripylläri, jokaisella on oma käsityksensä.
Prepare for the worstest.
masa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja masa »

disasterpiece kirjoitti: Masalle: otti päähän se, että tartuit nyt vain kaksin käsin tuohon pettämisjuttuun, kun se ei ollut mun pointti ja sivuutin sen siitä syystä alkuperäisessä viestissäkin vähän ohimennen. .

Mutta se oli mun pointti, koska näytit syyttävän itseäsi kaikesta. IMO tossa tilanteessa sun on turha kaataa kuumaa vettä päällesi, vaan uskoa se asia että lopputulos olis luultavasti ollut sama teit mitä tahansa.

Erään kaverini ero ja huoltajuustapauksessa muistan sen, että älä allekirjoita ainuttakaan paperia ennen kuin lakimiehesi on sen lukenut. Tix voinee kertoa onko tuo varpaillaanolo höpöä vai totta.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Juristina ja miehenä voinen minäkin todeta, että omista oikeuksistaan on pidettävä kiinni kynsin hampain, koska miehet ovat näissä asioissa alakynnessä suhteessa 10–90.
Paras päivä ikinä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6315
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja exsu »

nowaysis kirjoitti:Asiantuntijoiden mielipiteitä löytyy jokaisesta asiasta niin puolesta kuin vastaan, koska ylläripylläri, jokaisella on oma käsityksensä.
Ja perhetilanteet on aina melko yksilöllisiä, huono yleistää. On niitä vanhempia joita on parempi olla näkemättä lainkaan, ja muutos on paitsi iso myös välttämätön. Myös lapset reagoi keskenään erilailla. Mun on vaikea uskoa, että puolentoistavuoden ikäinen on rakentanut itselleen jonkun vankan sisäisen mielikuvan ydinperheestä ainoana mahdollisena elämäntapana. Lapset sopeutuvat kaikenlaiseen, varmasti myös kahteen turvalliseen kotiin.

Ja tuohon itsesyyttelyyn: Mun mielestä ihmissuhdeongelmissa on ihan tervettä kokeilla myös peiliinkatsomista. Tän kirjoittelun perusteella puoliso on jo aiemmin ottanut esille parisuhteen ongelmia, joihin on reagoitu laiskasti. Harvoin ongelma on kummassakaan yksin, mutta kyllä sen oman osuuden tiedostaminen on ihan hyvä lähtökohta jatkoneuvottelulle.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

masa kirjoitti:
disasterpiece kirjoitti: Masalle: otti päähän se, että tartuit nyt vain kaksin käsin tuohon pettämisjuttuun, kun se ei ollut mun pointti ja sivuutin sen siitä syystä alkuperäisessä viestissäkin vähän ohimennen. .

Mutta se oli mun pointti, koska näytit syyttävän itseäsi kaikesta. IMO tossa tilanteessa sun on turha kaataa kuumaa vettä päällesi, vaan uskoa se asia että lopputulos olis luultavasti ollut sama teit mitä tahansa.

Erään kaverini ero ja huoltajuustapauksessa muistan sen, että älä allekirjoita ainuttakaan paperia ennen kuin lakimiehesi on sen lukenut. Tix voinee kertoa onko tuo varpaillaanolo höpöä vai totta.
Ei tässä tarvi hakea syyllisisiä ja uhreja, tilanne on nyt tämä ja näillä mennään tästä eteenpäin lapsen etuja ajatellen. Se mikä johti tähän ei tässä hetkessä merkkaa enää mitään, eikä katkeroituminen ja viha auta nyt yhtään eteenpäin.

Eipä ole varaa lakimiehiin, joten tuon saa kyllä varmaan unohtaa. Pitää koettaa olla silmä kovana kun papereita kirjoitetaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Meillä ei lakimiehille ollut tarvetta, lastenvalvoja(koulutustaan en tosin tiedä, liekö sossu vai juristi vai mikä lie?) riitti yhteishuoltajuuden varmistamiseen.
Prepare for the worstest.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Riemumieli kirjoitti:Juristina ja miehenä voinen minäkin todeta, että omista oikeuksistaan on pidettävä kiinni kynsin hampain, koska miehet ovat näissä asioissa alakynnessä suhteessa 10–90.
Täytyy sanoa, et oon niiin väsyny kuuleen tätä jatkuvasti joka puolelta. Ja on muuten aika loukkaavasti sanottukin. Varsinkin kun kaikessa on aina kyse ihmisistä, ja kuinka HE hoitavat asiat.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Niin, niitä omia kokemuksia. Eli meillä on erottu kun muksu oli 4,5-vuotias. Me jäimme tytön kanssa samaan kuntaan kuin missä olimme asuneet ja pidimme esim hoitopaikat yms samoina, iskä muutti naapurikaupunkiin, vaikkakin käytännössä matkaa ei ole kuin kymmenisen kilometriä. Tietysti ero hetkellisesti vaikutti muksun turvallisuudentunteeseen, esim uudessa kodissa tarkisteli ulko-ovea iltaisin ettei meille pääse rosvoja. Epäilen tämän kuitenkin olleen meillä keskivertoa suurempaa, johtuen siitä, että muksun isällä kesti aikansa sopeutua uuteen tilanteeseen omien "juttujensa" vuoksi. Tätä kesti hetken, mutta kun kuitenkin olemme edelleen (vai taas) hyviä ystäviä iskän kanssa, tyttö pääsi siitä yli. Nykyäänkin toimin olkapäänä tarvittaessa exälleni.

Jo yhdessä asuessamme tytön isä teki vain iltatöitä, johtuen ammatistaan soitonopettajana. Lisäksi koulumatkat täytyisi järjestää jotenkin toiseen kuntaan. Tästä johtuen nykyäänkään muksu ei ole isällään kuin joka toinen viikonloppu. Toisaalta muksu on syys- ja hiihtolomat isällään, ja kesällä sen verran kuin isä pystyy tyttöä ottamaan. Tämä on valitettavaa, mutta tulee muuttumaan kunhan muksu vielä hieman kasvaa, koska minulle(kin) on tärkeää, että muksulla ja isällään on vahva side. Nykyään siis 8-vuotias.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja MrM »

nowaysis kirjoitti:Tottakai ideaalitilanne olisi toimiva ydinperhe. Jos se ei kuitenkaan ole mahdollista, ei tuo sinun mutu-tuntumalla laukomasi syyllistämisskeida auta yhtään. Perehdy asiaan muistakin lähteistä kuin Savon Sanomien mielipidepalstalla, ja osallistu sitten keskusteluun.
Shrinkissä ei saa nauraa, ja nyt on huono omatunto.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

saira kirjoitti:Täytyy sanoa, et oon niiin väsyny kuuleen tätä jatkuvasti joka puolelta. Ja on muuten aika loukkaavasti sanottukin. Varsinkin kun kaikessa on aina kyse ihmisistä, ja kuinka HE hoitavat asiat.
Olen itsekin väsynyt kuulemaan tästä jatkuvasti joka puolelta. Luulisi että ajat muuttuisivat, mutta jostain syystä eivät.
Paras päivä ikinä.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

annepa kirjoitti:No ni nyt oot hullu ihan paperillaki. Tervetuloa joukkoon :) Hyvä että asia tuli tapetille ja sille tehään jotain.
Tämä on varmaan tarpeeton itsestäänselvyys, mutta esitän sen silti:

Oli kyse mielen tai kropan sairauksista, niin potilaan itsensä kannattaa olla aktiivinen ja hakea tilaansa liittyvää tietoa niin paljon kuin mahdollista. En väitä, että maallikko pystyy tekemään automaagisesti oikeita diagnooseja, mutta oma perehtyminen asiaan auttaa sulkemaan vääriä pois.

Tämä toki edellyttäen, ettei ole korkeintaan kuin varttihullu ;)
Amazing shit happens!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

KKK kirjoitti:
annepa kirjoitti:No ni nyt oot hullu ihan paperillaki. Tervetuloa joukkoon :) Hyvä että asia tuli tapetille ja sille tehään jotain.
Tämä on varmaan tarpeeton itsestäänselvyys, mutta esitän sen silti:
Joo, olen samaa mieltä. Hämiksen kirjoitteluista ei kuitenkaan ole tullut ilmi se että hän epäilisi mitään F-diagnoosia ja siksi on hyvä että asia tuli toista kautta, kuin itsehuomioimisen kautta esille. Asia on nyt tiedossa ja sille jo tehdään jotain, mutta on silti tärkeää, että on oman tilansa suhteen aktiivinen. Varsinkin kun kyse on ilmeisesti tästä "varttihulluudesta" :D

Tsemppiä Hämis! Ja kaikki muutki hullut!

Muuten, en sano sanaa hullu halventavassa merkityksessä, kenenkään ei pidä loukkaantua. Minä olen itsekin hullu (olen ollut diagnosoidusti, eikä sitä ikinä ns diagnosoitu pois eli sanottu että "nyt olet terve"), joten saan käyttää sanaa hullu.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja saira »

Riemumieli kirjoitti:
saira kirjoitti:Täytyy sanoa, et oon niiin väsyny kuuleen tätä jatkuvasti joka puolelta. Ja on muuten aika loukkaavasti sanottukin. Varsinkin kun kaikessa on aina kyse ihmisistä, ja kuinka HE hoitavat asiat.
Olen itsekin väsynyt kuulemaan tästä jatkuvasti joka puolelta. Luulisi että ajat muuttuisivat, mutta jostain syystä eivät.
Niin, tiedä sit onko mulla ystäväpiirissä jotenkin erikoisia mammoja, mut löytyy useampi expari, joilla oikeasti asiat toimivat lasten parasta ajatellen. Tyylillä uusioperheet muodostavat yhden suuren.
"The only reason for time is so that everything doesn't happen at once."
~Albert Einstein
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

annepa kirjoitti: eikä sitä ikinä ns diagnosoitu pois eli sanottu että "nyt olet terve".
Vanha lääkärin ohje on, että ei ole terveitä ihmisiä. Ainoastaan huonosti tutkittuja.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriDaavid kirjoitti:
annepa kirjoitti: eikä sitä ikinä ns diagnosoitu pois eli sanottu että "nyt olet terve".
Vanha lääkärin ohje on, että ei ole terveitä ihmisiä. Ainoastaan huonosti tutkittuja.
No olenki ollu kaukaa viisas enkä ole kutsunutkaan itseäni terveeksi edes pään osalta :D
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

annepa kirjoitti:
KKK kirjoitti:
annepa kirjoitti:No ni nyt oot hullu ihan paperillaki. Tervetuloa joukkoon :) Hyvä että asia tuli tapetille ja sille tehään jotain.
Tämä on varmaan tarpeeton itsestäänselvyys, mutta esitän sen silti:
Joo, olen samaa mieltä. Hämiksen kirjoitteluista ei kuitenkaan ole tullut ilmi se että hän epäilisi mitään F-diagnoosia ja siksi on hyvä että asia tuli toista kautta, kuin itsehuomioimisen kautta esille. Asia on nyt tiedossa ja sille jo tehdään jotain, mutta on silti tärkeää, että on oman tilansa suhteen aktiivinen. Varsinkin kun kyse on ilmeisesti tästä "varttihulluudesta" :D

Tsemppiä Hämis! Ja kaikki muutki hullut!

Muuten, en sano sanaa hullu halventavassa merkityksessä, kenenkään ei pidä loukkaantua. Minä olen itsekin hullu (olen ollut diagnosoidusti, eikä sitä ikinä ns diagnosoitu pois eli sanottu että "nyt olet terve"), joten saan käyttää sanaa hullu.
Olen tietoinen että varmaan F-diagnoosin alle kuulun, nythän kyseessä on F43.22, Sopeutumishäiriö, sekamuotoinen ahdistus ja masennusreaktio. On ollut kaikelaista, vaikea parisuhde joka kuormitti pitkän tovin, se että parisuhde loppui, muutto, töissä liikaa kaikkea jne jne jne. No, nyt olen tehnyt toimintasuunnitelman, mihin kuuluu se että otan työnantajan terveyspalveluista kaiken mahdollisen riemun irti ja käyn tilittelemässä psykalle sitä mitä ei muuten osaa setviä päässään tai kavereille. Liikuntaosastolla alkanut skarppailemaan, samoin syömisen. Seuraavaksi laitan tämän asunnon ruotuun, pistän CV:n ajan tasalle ja alan hoitamaan uutta työtä. Roikun tuolla niin kauan kuin tarvii, ei se älyllisesti ole haastavaa, vaan perkeleen puuduttavaa työtä jota on ihan liikaa. Typerät protokollat myös vituttelee koska luo vaan turhaa työtä.

Ei, ei ole tuollainen talo mun juttu. Vaikka esimieheni on mielestäni väärissä hommissa, ja aika mulkero noin ammatillisesti, niin nostan lakkia että avautumiseni palautekeskusteluissa johti toimenpiteisiin. Kyllä tää tästä kun saan palikat rauhassa järjestykseen!
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
disasterpiece
Elämätön Kitisijä
Viestit: 282
Liittynyt: 17.01.2013 11:29

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja disasterpiece »

saira kirjoitti:Niin, niitä omia kokemuksia. Eli meillä on erottu kun muksu oli 4,5-vuotias. Me jäimme tytön kanssa samaan kuntaan kuin missä olimme asuneet ja pidimme esim hoitopaikat yms samoina, iskä muutti naapurikaupunkiin, vaikkakin käytännössä matkaa ei ole kuin kymmenisen kilometriä. Tietysti ero hetkellisesti vaikutti muksun turvallisuudentunteeseen, esim uudessa kodissa tarkisteli ulko-ovea iltaisin ettei meille pääse rosvoja. Epäilen tämän kuitenkin olleen meillä keskivertoa suurempaa, johtuen siitä, että muksun isällä kesti aikansa sopeutua uuteen tilanteeseen omien "juttujensa" vuoksi. Tätä kesti hetken, mutta kun kuitenkin olemme edelleen (vai taas) hyviä ystäviä iskän kanssa, tyttö pääsi siitä yli. Nykyäänkin toimin olkapäänä tarvittaessa exälleni.
Kiitos tästä. Meillä tulee olemaan n. 25 km välimatkaa, mutta parissakymmenessä minuutissa sen ajelee. Sen verran pieni vielä, ettei tuollaisia turvattomuuden tuntemuksia varmaan niin paljoa. Jospa tämä tästä, asia on niin tuore ettei sitä edes tajua välillä todeksi.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

Pari viikkoa menikin taas mukavissa, lähes normaaleissa merkeissä, mutta sunnuntaiaamusta alkaen ollut koko ajan v*tun alavireinen ja vihainen olo. Mitään ei saa aikaan, mitään ei jaksa, mitään ei halua. Rähiseminen sujuu kyllä. Töihin raahautuminenkin otti lähes yli-inhimillisen koville. Onneks tällä viikolla on miitti shrinkin kanssa, ehkä helpompi "avautua" kun on tää olo oikeasti päällä...

Tää on niin perseestä. Kun edes tajuais mikä näitä triggeröi.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:Pari viikkoa menikin taas mukavissa, lähes normaaleissa merkeissä, mutta sunnuntaiaamusta alkaen ollut koko ajan v*tun alavireinen ja vihainen olo. Mitään ei saa aikaan, mitään ei jaksa, mitään ei halua. Rähiseminen sujuu kyllä. Töihin raahautuminenkin otti lähes yli-inhimillisen koville. Onneks tällä viikolla on miitti shrinkin kanssa, ehkä helpompi "avautua" kun on tää olo oikeasti päällä...

Tää on niin perseestä. Kun edes tajuais mikä näitä triggeröi.
Olikos niin, että otit pe tärpättiä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Kyllä, mutta niin otin edelliselläkin viikolla yhtenä päivänä > ei vaikutusta.
Amazing shit happens!
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

KKK kirjoitti:^ Kyllä, mutta niin otin edelliselläkin viikolla yhtenä päivänä > ei vaikutusta.
Siinä meni hyvä teoria!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2463
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja KKK »

^ Tämä toki tiedossa... mutta jos oletetaan että triggeri oli pullo, miksi paska lensi tuulettemineen reilun vuorokauden viiveellä?
Viikkoa aikaisemmin suoritettu huomattavasti perusteellisempi huuhtelu > ei vastaavia sivuvaikutuksia.
Amazing shit happens!
Avatar
Georgina
Kitisijä
Viestit: 3302
Liittynyt: 23.12.2005 22:36

Re: Shrink

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Mulla ei yleensä koskaan tule viinasta morkkista mutta useampana viikonloppuna peräkkäin nautittuna saan sellaisen aikaiseksi. Maailman huonoin ihminen ja vaikein elämä fiiliksen. Joka on allekirjoittaneen perusvoitttajaolotilaan niin epätyypillinen kuin olla ja voi. Heittäsin tärpätit nurkkaan kokonaan siksi aikaa että muut asiat on selvemmillä vesillä, ois ainakin yksi aiheuttaja poissuljettuna.
When my baby is good she is good, but when she is bad she's even better