Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Tietokonejutut, pelit ja muu nörtismi; autot, kaasupullot ja muut lelut
masa

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja masa »

Misukoista ei valituksen sanaakaan. Hjuva rengas.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

Toi on kyllä paskaa, etten oo vielä löytänyt oikein tasapainoista talvirengasta jossa yhdistyisi kohtuullinen ajomelu, mukavuus, märkäpito ja nastojen pysyvyys. Jos rengas on hyvä muuten, niin siitä ei oo enää nastoja kahden vuoden jälkeen kiinni. Tai sitten se on helvetin meluisa. Tai hirveä lötkö ajaa asvaltilla. Noksut on "vaan" viimeistä, mutta sekin riittää siihen että vituttaa.

Sääli ettei noissa talvirengasvertailuissa koskaan tehdä mitään kestävyystestejä. Kukaan halua maksaa tonttua rengassarjasta, joka muuttuu nastattomaksi talven aikana.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Nastoitetaanko renkaita uudelleen? Onko siinä mitään järkeä?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Nastoitetaanko renkaita uudelleen? Onko siinä mitään järkeä?
Jos se nastan istukka päästää edellisetkin nastat irti, tai katkeamaan, niin tuskin uudelleennastoittamisesta juuri mitään iloa olisi. Vikahan ei yleensä ole itse nastassa, vaan sen lamellin suunnittelussa, johon nasta istutetaan. Jos sieltä revitään vanhan nastan jämät ulos, niin neitsyys on mennyttä ja reikä on entistäkin lortompi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nokian hakat on joo meluisat, mutta eipä ole kolmessa talvessa lähtenyt kovin montaa nastaakaan irti. Ehkä yksi per rengas per talvi. Toki siihen vaikuttaa miten ajelee.
Universaali disclaimer.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:BTW, vika ei ole luultavasti renkaissa vaan autossa. Eikös sinulla VAG-konsernin tuote ole? Klassista. Tämä on helpoin kaikesta tarkistaa. Vaihdat vaan eturenkaat ja takarenkaat päittäin. Jos ajotuntuma ei muutu on auto paskana.
Mä en ymmärrä mitä pitäisi ajatella kun ihminen, joka on profiloitunut ranskalaisten autojen fanittajaksi, alkaa puhua ajotuntumajuttuja. :D

Jossain rellun pullasudissa voi pyöriä vaikka neliskanttiset pyörät alla ilman että epäpyöreyttä tuntee kabiiniin asti. :P
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

exPertti kirjoitti:Eikös sinulla VAG-konsernin tuote ole?
Ei ole koskaan tähän päivään mennessä ollut. Eikä tiedossani ole että tulisi.
Kesärenkaat omilla vanteillaan pelittää kyllä hyvin. Kokeilin tuossa välissä. Eli vika on Contin renkaissa tai orkkisvanteissa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Kokeilin renkaiden vaihtoa edestä taakse. Ei auttanut. Koskapa ilmiöön kuuluu paitsi ohjauspyörän vapina, niin myös koko auton aavistuksen omainen tutina.
Pysyn toistaiseksi omassa, aiemmin kirjoittamassani, päätelmässä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

exPertti kirjoitti:^,^^ kun ravistavat eturenkaat pistää taakse se ravistus kabiinissa vähenee. En tiedä teknistä syytä siihen.
No noinhan käy käytännössä kaikissa autoissa eikä sillä ole mitään tekemistä valmistusmaan tai -tehtaan kanssa. Suurimmat syyt siihen on, että a) painojakauma on yleensä etupainotteinen b) paska rengas on fyysisesti kauempana kuskista c) ohjauslaitteet eivät enää välitä ravistamista kuskin käsille tai auton runkoon. Takarenkaat kun ovat monissa etuvetoisissa autoissa täysin omia irrallisia komponenttejaan, eikä se värinä pääse siirtymään auton koriin helpolla mitään muuta kuin jousitettua reittiä. Vetävällä ja ohjaavalla akselilla tilanne on toinen.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

exPertti kirjoitti:Tulee ihan mieleen se Kia Carnivalin omistaja pohjanmaalta, pitkiä vuodatuksia korealaisesta laadusta mahtaa vieläkin löytyä jostakin netin syövereistä. Automerkki jota ei saatu ravistamattomaksi.
Mä oon suorittanut yhden Jyskälän rallin apinalauman kera Kia Carnivalilla, silloin ollut ainakaan mitään pahaa sanottavaa kopperosta. Tais se 7 ukkeliakin olla päällä lähes jatkuvasti. Liekö sitten maanantaiversio ollut maatalon isännällä. Jos nyt oikein alkaa kiinnostaa, niin voin kysyä broidilta, sehän noita riisikuppeja huoltaa.
Ruokalan kalapuikko Pena
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Vaikuttaa liialliselta säteittäisheitolta. Kolemessa renkaassa silmin nähden reipasta, yhdessä suht pientä, eli se lie ok.
Nyt kohta koeajolle 700km mökkireissulle. Sitten tarpeen mukaan myyjälle rekkua.
Taisi olla vikat Contit pitkään aikaan..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Nykyajan jokaautonrengaskoko
205/55-16"
Liekö noita tehdään niin paljon, että sekaan sattuu laadutontakin. emt. Lumipyryinen matka tänne mökille e ainakaan antanut täyttä onnistumisen iloa, mutta pitänee tarkastaa mielipide kunhan lumesta puhtaat vanteet.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeiset 3 päivää (pyryn jälkeinen aika) toinen takarengas täristänyt. Eli tasapainotus lie jo melkein onnistunut. Voi tietty olla, että molemmat takapyörät täristää - emt. Ens viikolla saavat korjaamolla taas ihmetellä asiaa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Viimeksi reilut 1.000km sitten renkaat tasapainotettiin. Ei täristänyt. Nyt taas ohjaupyörä viipottaa mittarinopeudella 100...110 km/h.
Pystyheittoon ei auta tasapainotus kuin pienen hetken.
Josko myyjäliike jo kohta uskoisi :roll:
Heidän kommenttia odotellessa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Neljäs kerta käyty rengaspaketin myyneessä liikeessä. Vitutuksen määrä on nyt helvetillinen, voi tosin tarvittaessa noustakin. Pyysivät viemään autoni päiväksi tavarantoimittajalleen n 50km päähän. En suostunut ja ilmoitin ettei autollani ajella enään yhtään, koska olen jo sillä tätä asiaa hoitaessa joutunut ajamaan parisen sataa kilsaa ja käyttämään työaikaani useita tunteja.
Paskat. pusipusinaminami. joopajoo. Joku roti maksavan asiakkaan kohtelemisessakin oltava.
Pistin meiliä myyjä-konsernin tiedotuspäällikköä myöten.
Vastausta odotellessa :roll:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Pulkannaru kirjoitti:Neljäs kerta käyty rengaspaketin myyneessä liikeessä. Vitutuksen määrä on nyt helvetillinen, voi tosin tarvittaessa noustakin. Pyysivät viemään autoni päiväksi tavarantoimittajalleen n 50km päähän. En suostunut ja ilmoitin ettei autollani ajella enään yhtään, koska olen jo sillä tätä asiaa hoitaessa joutunut ajamaan parisen sataa kilsaa ja käyttämään työaikaani useita tunteja.
Paskat. pusipusinaminami. joopajoo. Joku roti maksavan asiakkaan kohtelemisessakin oltava.
Pistin meiliä myyjä-konsernin tiedotuspäällikköä myöten.
Vastausta odotellessa :roll:
No onpas /c:stä. Ei muakaan huvittaisi ajella ympäriinsä omaan piikkiin renkaita näyttämässä. Löisivät rahat takaisin käteen, niin olisi reilua.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
ja talvipyörät myynyt liike on vieläpä sama, josta viime kesällä ostin noin kuuden perus-mallisen uuden Micran hintaisen uuden auton :roll:
Ei mene hyvin. Ei.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Uusin ehdotus liikkeltä. Vien auton sinne, tavarantoimittaja tarkastaa toimittamansa tavarat. Ajelen sen aikaa sijaisautolla. Haen auton pois korjaantuneessa tai nykyisessä kunnossa.
Tein vastaehdotuksen. Hommatkoon uuden sarjan, jonka tasapainotuksen ja pyöreyden ovat etukäteen varmistaneet rengasalan ammattilaisella. Näin selviäisin viidellä käynnillä vaivan poistossa. Heidän ehdottamansa tapa tarkoittaa 6+ käyntikertaa ja mahdollisesti sitä ettei vika poistu.

Vastausta odotellessä..
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11450
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Vesper »

^ Mun tiedoissa sitten varmaan lukee että ihana asiakas, antakaa sille aina sijaisautoksi parasta mitä löytyy, ja hoitakaa huoltoasiat aina vimpan päälle. Ja kyllä, kyseessä on sama liike joka myi autoni. Siis se liike, minkä myyntipäällikkö mm. nouti minut juna-asemalta, jotta pääsin autoani noutamaan.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
masa

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja masa »

Mä alan kyllä kallistua sille kannalle että pulkkis on hankala asiakas. Sen verran monta kertaa on jo saanut lukea valitusta ohjauskulmista, ajovaloista tai naarmutetusta lokasuojasta..
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:Uusin ehdotus liikkeltä. Vien auton sinne, tavarantoimittaja tarkastaa toimittamansa tavarat. Ajelen sen aikaa sijaisautolla. Haen auton pois korjaantuneessa tai nykyisessä kunnossa.
Tein vastaehdotuksen. Hommatkoon uuden sarjan, jonka tasapainotuksen ja pyöreyden ovat etukäteen varmistaneet rengasalan ammattilaisella. Näin selviäisin viidellä käynnillä vaivan poistossa. Heidän ehdottamansa tapa tarkoittaa 6+ käyntikertaa ja mahdollisesti sitä ettei vika poistu.

Vastausta odotellessä..
Mä suostuisin ehdotukseen tuosta vaan, mutta laittaisin oheen sitten laskun käytetystä ajasta ja kilometreistä. Jossain vaiheessa se alkaa ylittää uuden rengassarjan arvon.
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

masa kirjoitti:Mä alan kyllä kallistua sille kannalle että pulkkis on hankala asiakas. Sen verran monta kertaa on jo saanut lukea valitusta ohjauskulmista, ajovaloista tai naarmutetusta lokasuojasta..
Vaatisit sinäkin asiat kuntoon hoidettavaksi, jos autosi pistäisivät paskaksi tai ei olisi kiinnostusta hoitaa asioita kuntoon hyvän asiakspalvelun mallin mukaisesti.
Rajansa meillä kaikilla on huonon asiakaspalvelun suhteen?
So Hard kirjoitti:Mä suostuisin ehdotukseen tuosta vaan, mutta laittaisin oheen sitten laskun käytetystä ajasta ja kilometreistä. Jossain vaiheessa se alkaa ylittää uuden rengassarjan arvon.
Odotan vastauksensa ensin. Tuo vastalaskun esittäminen ja pari muuta keinoa on vielä taskussa odottelemassa.
Toisaalta mulla on niiden huolenpitosopimus. Poistakoot tärinän siitten sen puitteissa, jos ovat ns. munattomia ja eivät saa rengastoimittajaa aisoihin. Saavat kyllä hps:n käytön ajaksi antaa auton veloituksetta ajoon.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
masa

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja masa »

Pulkannaru kirjoitti: Vaatisit sinäkin asiat kuntoon hoidettavaksi, jos autosi pistäisivät paskaksi tai ei olisi kiinnostusta hoitaa asioita kuntoon hyvän asiakspalvelun mallin mukaisesti.
Rajansa meillä kaikilla on huonon asiakaspalvelun suhteen?

Miten ihmeessä sulle sattuu koko ajan jotain ongelmaa autojesi ja etenkin huoltoliikkeidesi kanssa?
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Mulla on ammattitaito + koulutus havaita myös virheet ja kaupan päälle todella paska tuuri ?
Annan myös positiivista palautetta liikkeille, jos ovat sen ansainneet. :h:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Kevyttä kinastelua autonrenkaista

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:^ Mun tiedoissa sitten varmaan lukee että ihana asiakas, antakaa sille aina sijaisautoksi parasta mitä löytyy, ja hoitakaa huoltoasiat aina vimpan päälle. Ja kyllä, kyseessä on sama liike joka myi autoni. Siis se liike, minkä myyntipäällikkö mm. nouti minut juna-asemalta, jotta pääsin autoani noutamaan.
Sun tiedoissa lukee: (.)(.)
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.