Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ei perkele tästä tuu mitään. Ei musta ole tähän. Vitun vittu.
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Ei perkele tästä tuu mitään. Ei musta ole tähän. Vitun vittu.
Kyllä susta on.
Oletko nyt sauhutellut paljonkin lääkekuurin alettua?
Hei, tsemppiä, mä neuvoisin olemaan sallimattta itselleen yhtään tupakkaa. Ihan oikeasti. Se on vittumaista, sulla tulee hajoamaan pää, sä hikoilet ja tunnet sen kropassa, mutta sitten sä pääset eroon siitä paskasta, pikkuhiljaa. Älä luovuta.
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

Ja jos sulla on tupakka-aski niin tuhoa se, valuta se aski täyteen vettä. Heitä se aski roskiin. Sä pystyt kyllä siihen.
Paha Keisari

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

Stinky kirjoitti:Ei perkele tästä tuu mitään. Ei musta ole tähän. Vitun vittu.
Tarkoittamatta olla epäystävällinen, sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen tai sitten tupakanpolton. Ei kukaan oo sanonut, että se olis helppoa ja mukavaa päästä irti riippuvuudesta, se vaatii päätöksen ja siinä pysymisen vaikka olis kuinka kurjaa ja perseestä vierotuisaikana. Zybanit ja nikotiinipurkat yms. on vaan apukeinoja sen päätöksen pitämiseen.

Vaikea uskoa etteikö sinusta olisi siihen jos vain päätät että perkele on.
bliss

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja bliss »

exPertti kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen...
Anna kun arvaan. Et ole koskaan polttanut?
Mä olen, ja lopetin just noin. Siis lopettamalla selittämisen ja tekosyiden keksimisen ja lakkasin polttamasta. Kerralla.
Olin aika vaarallinen ympäristölle melkein kuukauden, mutta loppuipahan tupakointi.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Paha Keisari kirjoitti: Tarkoittamatta olla epäystävällinen, sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen tai sitten tupakanpolton.
Älä nyt vittu jaksa. Mä valitan täällä just niin paljon ku sielu sietää. Siksi mä tän topiikin alotinkin että mä pääsen edes jossain purkamaan pahaa oloani.
Mun lopettaminen johtuu tasan musta itestäni, eikä sun kaltaisten sanomisista.
Sama kai se millä tavalla lopettaa, pääasia on et lopettaa. Luomuna, lääkkeillä, niksapurkilla. Aivan sama. Meni siihen viikko tai kuukausi. Kunhan lopputulos on savuton elämä. Eikö?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: Tarkoittamatta olla epäystävällinen, sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen tai sitten tupakanpolton.
Älä nyt vittu jaksa. Mä valitan täällä just niin paljon ku sielu sietää. Siksi mä tän topiikin alotinkin että mä pääsen edes jossain purkamaan pahaa oloani.
Mun lopettaminen johtuu tasan musta itestäni, eikä sun kaltaisten sanomisista.
Lopeta selitysten keksiminen mutta valivalitusta ei todellakaan tarvi lopettaa. Ja lopettamista ei saa lopettaa.
Stinky kirjoitti: Sama kai se millä tavalla lopettaa, pääasia on et lopettaa. Luomuna, lääkkeillä, niksapurkilla. Aivan sama. Meni siihen viikko tai kuukausi. Kunhan lopputulos on savuton elämä. Eikö?
Just näin.

Valivali vaan. Ja susta on siihen. Kuvittele sitä vitutuksen määrää jos nyt murrut. Ja kuvittele sitä tyydytyksen määrää KUN onnistut. Sitä odotellessa... :)
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ja sitäpaitsi, tänään en ole polttanut yhtään. Toi aamun avaus on vaan miltä just nyt tuntuu. Ei se tarkottanut että oon polttanut. Senkin kakkiaiset. Heti kuvittelemassa pahinta.
Mutta mieli tekee röökiä ihan älyttömästi. Tana!
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Ja sitäpaitsi, tänään en ole polttanut yhtään. Toi aamun avaus on vaan miltä just nyt tuntuu. Ei se tarkottanut että oon polttanut. Senkin kakkiaiset. Heti kuvittelemassa pahinta.
Mutta mieli tekee röökiä ihan älyttömästi. Tana!
Hyvä hyvä, että olet pysynyt vahvana. Oletko nyt heittänyt tupakat kokonaan jo pois.
Mun puolesta saa valittaa vaikka kuinka, nyt on kuitenkin matkalla parempaan. Elämä ilman tupakkaa on ihanaa. Kaikki maut ja tuoksut tuntuu voimakkaampina ja parempina..

Plus.. tupakoimaton nainenkin maistuu paremmalta ;)
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Ei mulla ole röökiä kotona eikä töissä :]
Nyt en kyllä haista yhtään mitään kun nenä on ollut koko viikon tukossa. Hmph.
bliss

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja bliss »

Vähän aiheen sivusta, mutta mä en voinut sietää yhtään tupakansavua tai hajua vuosiin sen jälkeen kun olin lopettanut. Tuli välittömästi hirvee hedari ja paha olo. Enää ei niin pahasti :)
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

bliss kirjoitti:Vähän aiheen sivusta, mutta mä en voinut sietää yhtään tupakansavua tai hajua vuosiin sen jälkeen kun olin lopettanut. Tuli välittömästi hirvee hedari ja paha olo. Enää ei niin pahasti :)
Mä muistan, etten ennen polttamista niinkään välittänyt siitä hajusta.. sitten kun itse poltti .. niin.. sit sillä ei ollut väliä.. ja nyt jälleen ei niinkään välitä(siedä) siitä hajusta.
Chely

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Chely »

Stinky kirjoitti: Kuinka moni täällä on lopettanut? Pysynyt päätöksessään? Onko ollut vaikeeta? Kuinka paljon poltit päivässä ennen lopetusta ja onkohan sillä merkitystä siihen kuinka vaikeeta tulee olemaan?
Olen lopettanut. Alussa oli vaikeampaa, mutta viikon jälkeen helpotti jo huomattavasti. Lopetin ensimmäisellä kerralla nicoreteilla ja sen jälkeen ilman mitään apukeinoja. Totesin, että pieni kärsimys on parempi, niin ei tule niin helposti aloitettua uudelleen. Toisaalta tupakointi ei ole koskaan kuulunut identiteettiini mitenkään vahvasti, vaikka poltinkin askin päivässä. Polttaisin todennäköisesti edelleen, jos se ei olisi niin epäterveellistä, pahanhajuista, sekä ihoa rypistävää ja hampaita kellastavaa puuhaa, koska pidin siitä, että saatoin mennä illalla ulos ihailemaan tähtitaivasta ylhäisessä yksinäisyydessäni. Humalassa poltan joskus edelleen, eikä siitä ole seurannut mitään ongelmia. Kyse on vain tahdonvoimasta. Minulle riittää tieto siitä, että kyse on omasta valinnastani. Mikäli syyt lopettamiselle ovat tarpeeksi hyvät ja ne osaa pitää aktiivisesti mielessä, niin ei lopettaminen ole missään määrin mahdoton tehtävä. Lopetin ensimmäisellä kerralla hävittämällä kaikki tupakointivälineet ja savukkeet asunnostani. Toisella kerralla lopetin niin, että pidin aukinaista savukerasiaa pöydällä ja kielsin itseäni vain koskemasta siihen. Molemmat keinot toimivat aivan yhtä hyvin.

Tsemppiä urakkaan. Valita ja kiukuttele, jos siltä tuntuu, mutta älä polta. Mikäli poltat yhden, niin palaat aina takaisin lähtöruutuun ja joudut lopettamaan aina vain uudelleen ja uudelleen. Mikäli pystyt vastustamaan kiusausta, niin sitä nopeammin huomaat ettei enää olekaan kiusausta jota vastustaa.
Rouva Pupu

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

bliss kirjoitti:Vähän aiheen sivusta, mutta mä en voinut sietää yhtään tupakansavua tai hajua vuosiin sen jälkeen kun olin lopettanut. Tuli välittömästi hirvee hedari ja paha olo. Enää ei niin pahasti :)
Jatkan OT: vaikka poltankin niin en voi sietää sisätupakointia tai isossa ryhmässä jossain ulkokopperossa sauhuttelua. Juuri ostin huutiksesta desing laukun, on uusi mutta selvästi omistaja on sisätupakoitsija. Olen nyt hyhhytellyt sitä hajua koko päivän. Miten lie saa sen hajun siitä pois.
Paha Keisari

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

exPertti kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti:Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen...
Anna kun arvaan. Et ole koskaan polttanut?
Tupakanpolton lopettamisessa on kahta sorttia väkeä, paskanpuhujia ja toteuttajia. Ensimmäisiä ei jaksa kuunnella.
NuoriD

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paha Keisari kirjoitti:
Stinky kirjoitti:Ei perkele tästä tuu mitään. Ei musta ole tähän. Vitun vittu.
Tarkoittamatta olla epäystävällinen, sulla on kaks vaihtoehtoa. Joko lopetat whinetyksen ja selittämisen tai sitten tupakanpolton. Ei kukaan oo sanonut, että se olis helppoa ja mukavaa päästä irti riippuvuudesta, se vaatii päätöksen ja siinä pysymisen vaikka olis kuinka kurjaa ja perseestä vierotuisaikana. Zybanit ja nikotiinipurkat yms. on vaan apukeinoja sen päätöksen pitämiseen.

Vaikea uskoa etteikö sinusta olisi siihen jos vain päätät että perkele on.
Nikotiiniriippuvuus on samaa tasoa kuin heroiiniriippuvuus. Suurin osa nikotiiniriippuvaisista ei pysty lopettamaan. Osa pystyy, mutta he ovat vähemmistö.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Nyt mä toivon et kuulun vähemmistöön..
Paha Keisari

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

NuoriD kirjoitti:Nikotiiniriippuvuus on samaa tasoa kuin heroiiniriippuvuus. Suurin osa nikotiiniriippuvaisista ei pysty lopettamaan. Osa pystyy, mutta he ovat vähemmistö.
Vaikka riippuvuus olisi jollain tasolla samaa, vieroitusoireissa on valovuoden ero. Heroiinin vieroitusoireet voivat tappaa. Tupakasta vierottuminen lienee vaarallisempaa ympäriställe kuin itselle, oireet kun ovat pääasiassa epämukavuutta.

Kaikki oikeasti haluavat pystyvät lopettamaan. Zybanin ja Champixin kanssa lopettavilta kyse ei ole missään tapauksessa vähemmistöstä. En epäile lainkaan, etteikö Stinkykin siihen joukkoon kuulu joka onnistuu.

Edit: ainakin jokunen tutkimus, jossa Zybanin kanssa onnistumisprosentti olisi reilusti yli 50.
Viimeksi muokannut Paha Keisari, 28.05.2009 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NuoriD

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Ilman lääkitystä vuoden kuluttua on ilman tupakkaa noin 10% lopettamista yrittäneistä. Parhaalla lääkityksellä (Champix) vuoden kuluttua ilman tupakkaa on noin 22-23%.
NuoriD

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paha Keisari kirjoitti: Kaikki oikeasti haluavat pystyvät lopettamaan. Zybanin ja Champixin kanssa lopettavilta kyse ei ole missään tapauksessa vähemmistöstä. En epäile lainkaan, etteikö Stinkykin siihen joukkoon kuulu joka onnistuu.
Älä viitsi puhua paskaa asiasta, josta et tiedä mitään.

Champixilla (paras lääkitys) on vuoden kuluttua tupakoimatta 22%.
Paha Keisari

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Paha Keisari »

NuoriD kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: Kaikki oikeasti haluavat pystyvät lopettamaan. Zybanin ja Champixin kanssa lopettavilta kyse ei ole missään tapauksessa vähemmistöstä. En epäile lainkaan, etteikö Stinkykin siihen joukkoon kuulu joka onnistuu.
Älä viitsi puhua paskaa asiasta, josta et tiedä mitään.

Champixilla (paras lääkitys) on vuoden kuluttua tupakoimatta 22%.
Ok. Sitten aiemmin lukemani tutkimukset ovat väärää tietoa.
Nehemiah James

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Mä olen lopettanut kaksi kertaa. Ensimäinen oli oikeastaan olosuhteiden pakosta, kun armeija-aikana ei yksinkertaisesti ollut enää rahaa polttaa ja jengi kyllästyi pummaajaan. Toinen kerta oli omatoimisempi lopettamispäätös sen jälkeen, kun olin miettinyt asiaa niin, että mistä siinä tupakoinnissa oikeasti pidän. En keksinyt mitään ja stumppasin. Nykyään toisten tupakointi ei enää edes häiritse, mutta ei aiheuta mitään himojakaan.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Hetkinen. Tästä riippuvuusjutusta saisikin aikaan mielenkiintoisen keskustelun. Jokaikinen rööki, viinapullo ja huumeruisku on tehty valinta. Toiset valitsevat jatkaa, toiset lopettaa. Taisi olla eräs brittilääkäri, joka tästä oli enemmänkin tehnyt tutkimusta.

Eikö kyse ole kuitenkin loppujen lopuksi siitä, miten paljon haluaa lopettaa?Onko halu lopettaa vahvempi, kuin halu jatkaa? Että ei olisi mitään "riippuvuusgeeniä", vain totuttu tapa antaa periksi kiusauksille. Toiset taas ovat tottuneet sietämään kiusauksia, eivätkä tukeudu nautintoaineisiin kohdatessaan vaikeuksia. Enkä toki tässä vähättele röökinlopetuksen vaikeutta, kun en itse ole koskaan vakkariin tupakoinutkaan. Mutta mitä mieltä olette? Ovatko toiset vain sitä mieltä, että hetken hyvä olo on tärkeämpi kuin sen aiheuttamat haitat?

Pointtina tässä oli, että koska osa onnistuu pääsemään irti, on irtipääseminen mahdollista, kaikille.
Prepare for the worstest.
NuoriD

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Paha Keisari kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Paha Keisari kirjoitti: Kaikki oikeasti haluavat pystyvät lopettamaan. Zybanin ja Champixin kanssa lopettavilta kyse ei ole missään tapauksessa vähemmistöstä. En epäile lainkaan, etteikö Stinkykin siihen joukkoon kuulu joka onnistuu.
Älä viitsi puhua paskaa asiasta, josta et tiedä mitään.

Champixilla (paras lääkitys) on vuoden kuluttua tupakoimatta 22%.
Ok. Sitten aiemmin lukemani tutkimukset ovat väärää tietoa.
Perustan itse nuo luvut Champixin valmistajan ilmoittamiin tietoihin.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16820547

"For weeks 9 through 52, 23% of participants in the varenicline group were continuously abstinent compared with 10.3% in the placebo group "

Eli tuossa tutkimuksessa 23%, toinen Champix-valmistajan ilmoittama tulos samalla tutkimusasetelmalla oli 22.1% 52:n viikon kohdalla.

(vareniclinine=Champix, bupropion=Zyban)

Eli: ilman lääkitystä onnistuu noin 10%, parhaalla hoidolla 22-23%. Ei ole helppoa.

Itse en ole koskaan tupakoinut.
Viimeksi muokannut NuoriD, 28.05.2009 14:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

nowaysis kirjoitti:Ovatko toiset vain sitä mieltä, että hetken hyvä olo on tärkeämpi kuin sen aiheuttamat haitat?

Pointtina tässä oli, että koska osa onnistuu pääsemään irti, on irtipääseminen mahdollista, kaikille.
Kyllä mä myönnän että tuo yllä oleva teksti sopii minuun. Hölmöhän mä olin mutta myönnän sen.

Mun isä joi monta vuotta, on siis alkoholisti, ja elokuussa tulee 3 vuotta raittiina. Jos hän pystyi tuohon, niin perkele mä pystyn lopettaa röökin vetämisen.
Viimeksi muokannut Stinky, 28.05.2009 13:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vastaa Viestiin