Tupakinpolton lopetus

Painaako joku mieltä? Haluatko purkaa sydäntäsi? Jos ei apu löydy, niin ainakin kuuntelevia korvia.
VAIN ASIALLISET KOMMENTIT! Kuri on kova.
Rouva Pupu

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

par-sky kirjoitti: Sitten loppuikin suhde jossa tupakointia katsottiin pahalla --> vedin askin röökiä vitutukseen.
Tästä tulikin mieleen, että en ole koskaan ollut tupakoivan miehen kanssa. Kyllä ne aina joskus on saattanut vihjaista tupakoinnin lopettamisesta, mutta pieni tauko syystä tai toisesta on saanut ne tuomaan röökiaskin nenän eteen :)
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Rouva Pupu kirjoitti:
par-sky kirjoitti: Sitten loppuikin suhde jossa tupakointia katsottiin pahalla --> vedin askin röökiä vitutukseen.
Tästä tulikin mieleen, että en ole koskaan ollut tupakoivan miehen kanssa. Kyllä ne aina joskus on saattanut vihjaista tupakoinnin lopettamisesta, mutta pieni tauko syystä tai toisesta on saanut ne tuomaan röökiaskin nenän eteen :)
mä taas epäilen että yks suhteen loppumisen syitä oli se että olin pinna niin kireellä viikkotolkulla. Ja vedin hernua nenään kaikesta... tjoo, ehkä sil oli jotain tekemistä asian kaa :roll:
Me transmitte sursum, Caledoni!
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11449
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mä oon aina kuvitellut ettei noi toinen polttaa-suhteet toimi käytännössä. Tai vaatii sitten vähintään parvekkeen tai oman pihan. Mulla menee jo hermo baarissa röökaaviin frendeihin, jatkuvasti pitää päästä ulos/koppiin röökille. Enkä kyllä edes pussaile röökaavia, sama kun nuolis tuhkakuppia, nii!

Ja sit yks ällötys: keski-ikäiset tupakoivat naiset näyttää ihan kamalalle.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Ihminen on aika typerä eläin. Yrittää tappaa itsensä ja myrkyttää ympäristönsä ja sitten vielä kehuu sillä ja kutsuu myrkkyä rakastavasti tupakiksi.
Paras päivä ikinä.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Joo, tupakki, rööki, sätkä jne. Rakkaalla lapsella on monta nimee. Mut mä en kehu sillä et poltin. Tajuutko? Minähän just yritän päästä siitä eroon. Mene muualle moralisoimaan.

Tänään on vika päivä ku poltan. Selkeesti jo vähentynyt toi röökillä ravaaminen ja mieliteko polttaa. Eilen olin valmis nirhaaman jokaisen joka sano mulle poikkipuolisen sanan, tänään ihan rento ja jeesjees fiilis. Saa nähä mitä huominen tuo tullessaan. Viime yö meni ihan vituiks, skitsot unet ja sit vielä heräsin menkkakipuihin ku unohdin ottaa illalla lääkkeet. Onneks on viikonloppu et ristiästen jälkeen voi ottaa vaik päiväunet.
Mä ajattelin kokeilla tot Par-skyn neuvoo, että jumppailee "röökitauot". Illalla sit lenkki vois olla kova sana. Mitenköhän mä töissä ton jumpan toteutan. Hehehee...
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Stinky kirjoitti:Mene muualle moralisoimaan.
Mutta eikös se ole minun juttuni tuo moralisointi? No leikki leikkinä, riippuvuuksista irti pääseminen on aina kova juttu ja ansaitsee kovasti tsemppiä. Joten Kummelia mukaillen purista vain perseellä kovasti, niin homma hoituu!
Paras päivä ikinä.
Avatar
par-sky
Kitisijä
Viestit: 2445
Liittynyt: 14.09.2005 17:11
Paikkakunta: Hämpton

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja par-sky »

Stinky kirjoitti: Mitenköhän mä töissä ton jumpan toteutan. Hehehee...
mä oon ainakin siinä toimiston lattialla tyynen rauhallisesti jumppaillut :D
Me transmitte sursum, Caledoni!
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Sinne meni. Vika rööki paloi reilu tunti sit *syvä huokaus*.
Pinna ei ole kireellä, en oo tainnut ihan tajuta vielä. Aamulla varmaan iskee panikki et mitäs vittua mä nyt teen, kun oon tottunut aamukahvin kanssa polttamaan röökin.
Kahvikuppi kädessä ei kauheest jumppailla *virn*.
Mut mähän oon kohta tosi timmi mimmi jos joka röökitauon pistän jumpaten. Sitä odotellessa :]
Fcuk

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Fcuk »

^ Kahvikuppi kädessä voi nuuskia aamua ihan eri tavalla ilman naaman ympäröimää savua. Väitän, että linnutkin kuulostaa (viiden ekan röökittömän aamun jälkeen) kirkkaammilta. Silleen jänskästi.

Ja on ihana aamurunksia ennen töihin rientämistä ilman sitä väärää hajua sormissa... *khöh*
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18756
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tuen stinkiä "satasella" itse lopetin 21 vuotta sitten ja olen sen jälkeen polttanut 5 röökiä ja kolme sikaria..Ihan vain osoittaakseni jotain, mutta jos tupakanpolton lopetus vaikeaa, parasta on kerrasta poikki sanon suoraan sen. Elämä ilman tupakkaa on ihanaa!
Pyyhin Netikettiin..
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Nyt on paha. Voi jumalauta sentään :evil:
milli

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja milli »

Stinky kirjoitti:Nyt on paha. Voi jumalauta sentään :evil:
Joo hei tsemppiä tosi paljon. Alku ei todellakaan ole kiva, mutta se helpottuu kyllä. Lähde vaikka juoksulenkille tms, niin se helpottaa.

*tsemppaa*
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Mä kävinkin lenkillä. 45min reipasta kävelyä/hölkkää. Keskellä peltoo puolessa välissä lenkkiä, katoin et onks ketään lähettyvillä ja karjasin ihan helevetin lujaa :oops: ja jatkoin lenkkiä.
Vähän helpotti.
Suvinen kirjoitti:Kaikista pahin on ohi siis jo ensi viikonloppuun mennessä
Tästä mä tykkään! Ja toivottavasti on!
1108

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja 1108 »

Vesper kirjoitti:Sulla kun kuluu noin hurja määrä kessua päivässä, onkohan toi kertalaakista lopettaminen ihan hyvä juttu, vai kantsisko eka vähentää ja sitä kautta lopettaa? En ole koskaan polttanut niin en osaa edes kuvitella fiilistä, mut jotankin vaan hidas vähentäminen tuntuis "armollisemmalle"?
Ei muuten onnistu, kaskesin about 1½ askia sinistä L&M:ää päivässä ja testasin kanssa että vähennetään...vähennetään kovasti. Tappelin sitten kokoajan himoa vastaan ja alkoi vituttaa kympillä. Sitten totesin että vitut, kasketaan sitten kun kerta tekee mieli. Mutta nyt lähikuukausina on homma alkanut toimimaan, kaveri suosittele että vaihda röökimerkkiä ja testaa uudestaan. Hylkäsin, ah niin rakkaan, L&M:än ja tartuin Belmonttiin tukevasti, niin hirveää paskaa että ei tee toista kovin äkkiä ensinmäisen jälkeen kiskoa.

Nyt menee aski/2vrk.
Rouva Pupu

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Tsemppiä Stinky :) Tosiaan, mullakin kesti vain viikon fyysiset vieroitusoireet, joten toivoa siis on! :) Sähän kun tykkäät vaatteita ym. tuunata niin nyt keskitä siihen energiaa, pikkunäpertely auttaa :)
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Ei onnistunut. Vittu. Vitun vitun vittu.
Noh, tänään vasta toka päivä kahen pillerin annostuksella. En ruoski itteeni liikaa. Tokalla viikolla pitää lopettaa, ehkä yritin liian aikaseen. Kuka tietää...
En lannistu vaikka vituttaakin. Mä lopetan perkele röökaamisen vielä!
Rouva Pupu

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Huomenna sitten uusiksi, ei kannata stressata. Repsahdukset kuuluu lopettamisen iloon :) Jossain vaiheessa sitten ei enää kallistu.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Kiitos kannustuksesta. Arvostan sitä!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Liityn seuraan kesällä. Champix-resepti on jo.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Mä tein nyt sen päätöksen että kun kerran oon poltellut liian pitkään sen lähes kaks askia päivässä, niin totaalilopetuspäivä on vasta tän viikon lopulla. Tais olla vähän liian rankka kertalaakista olla ilman :roll:
Ei ole helppoa ei :? *tuhatmiljoonaavitutushymiötä*

Annepa, millon kesällä? Joko oot päättänyt alotuspäivän?
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

Oon todella apaattinen. Tiedä sit johtuuko lääkkeestä vai mistä, mut mikään ei huvita. Ees ruoka ei maistu ja se on outoa.
Mä oon töissä aina suuna päänä höpöttämässä ihmisten kanssa, mutta nyt tuottaa mielettömiä ponnistuksia sanoo muutakin kun huomenta, hei, huomiseen.
Ei kiukuta, ärsytä eikä mitään. Ei tunnu miltään eikä mikään kiinnosta.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:Mä tein nyt sen päätöksen että kun kerran oon poltellut liian pitkään sen lähes kaks askia päivässä, niin totaalilopetuspäivä on vasta tän viikon lopulla. Tais olla vähän liian rankka kertalaakista olla ilman :roll:
Ei ole helppoa ei :? *tuhatmiljoonaavitutushymiötä*

Annepa, millon kesällä? Joko oot päättänyt alotuspäivän?
Viimistään kesäloman alussa (18.7.). Meillä on töissä se paskatilanne mistä toisaalla kerroin, ja jos nyt menen lopetteleen niin asiakkaat kärsii (vielä enemmän). Eiköhän se tilanne tässä rauhotu lomaan mennessä.
Kesäloman alkua puoltaa myös se että olen menossa Rolloon ja mökille, jos alotan lääkityksen vaiks pari vkoa ennen ja lopetan tupakinpolton sit mökille mennessä ja olen siellä korvessa pari viikkoa niin luulis toimivan. Eikä kenenkään muun ko mun tarvi kärsiä. Ja sieltä ei pääse ostaan tupakkia, lähin kauppa on n. 20 km:n päässä. Pyydän kyydin mökille, eli ei ole autoa tai pyörää millä mennä sinne kauppaan. Lisäksi siellä on tarjolla tervehenkistä toimintaa kuten risusavottaa ja halonhakkuuta sekä maastoontutustumista hirvimetsäilyä varten. Jos ei tällä onnistu, niin luovutan. Tältä erää. Mut tällä se onnistuu. Tässä voi vielä vähennellä päivittäisiä numeroita ennen kesälomaa.
Ja tällä kertaa äiti ei saa tungettua itseään mukaan mökille. Viime kesänä tein saman MUTTA äiti tunki itsensä mukaan (koska "yksin ei ole kiva olla" vaikka nimenomaan HALUSIN olla yksin...) ja kävi avautumaan seksielämästään. Olin 4 pvää polttamatta ja kun se eka kauppa tuli kotia mennessä vastaan niin kurvasin pihalle, ryntäsin kassalle, ostin tupakit ja AAAHhhh. Mut se 4 päivää oli yllättävän helppoa, tuska lisääntyi loppua kohden. Eksponentiaalisesti.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:Oon todella apaattinen. ....
Ei kiukuta, ärsytä eikä mitään. Ei tunnu miltään eikä mikään kiinnosta.
Voi kait tuo siitä lääkkeestä johtua, mutta parempi kai näin kuin se että vituttais armottomasti ja räpsyisit ihmisten silmille. Ja vielä kun tiedostat että se on epätavallinen tila niin en hätäilisi. Jos se jatkuu pitempään niin sitten voi vähän miettiä jatkotoimenpiteitä.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Stinky

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja Stinky »

^Sulla on jännästi, että yksin ois helpompaa lopettaa. Mä taas huomaan että töissä on helppo olla polttamatta mutta auta armias kun kotiin pääsen. Melkein pitäis kahlita itteni sänkyyn kiinni kun meinaa joka hetki jalat lähtee kaupalle päin :roll:
Sulla on nyt hyvää aikaa valmistautua lopetukseen. Toivottavasti onnistut!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Tupakinpolton lopetus

Viesti Kirjoittaja annepa »

Stinky kirjoitti:^Sulla on jännästi, että yksin ois helpompaa lopettaa. Mä taas huomaan että töissä on helppo olla polttamatta mutta auta armias kun kotiin pääsen. Melkein pitäis kahlita itteni sänkyyn kiinni kun meinaa joka hetki jalat lähtee kaupalle päin :roll:
Kyseesä on ärsykkeiden minimominen ja toiminnan hakeminen. Kun on kaupungissa, niin a)kaverit polttaa, b) ruuhka vituttaa, c) käydään baarissa, d)blääblää jne ja sitten lopettaminen on vaikiampaa. Kun on metässä yksin, viihtyy ittensä kanssa ja on toimintaa niin luulen että on helpompaa. Luulen kans että kirjaa tulee sivutolkulla, pitää vaan ottaa paperia tarpeeksi mukaan kun ei siellä mökillä ole sähköä!
Stinky kirjoitti:Sulla on nyt hyvää aikaa valmistautua lopetukseen. Toivottavasti onnistut!
Samoin. Itse asiassa se lopetuspvm konkretisoitui tuossa vajaa tunti sitten kun kerran kysyit. Että kiitos siitä :)

Äläkä ny ressaa siitä apatiasta, minusta ihan normaalia tossa tilanteessa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Vastaa Viestiin