Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Ihmissuhdeasiat ja lemmekkäät jutut
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja martza »

Faghag kirjoitti: Mitä tulee oman ikäisiini naisiin, niin viittaan omaan lähipiiriini, jossa 33-41 vuotiailla ystävättärilläni on useimmilla itseään reilusti nuoremmat avomiehet ikäeron liikkuessa 7-13 vuoden hujakoilla. Ja kyseessä ovat nimenomaan pitkäaikaiset suhteet, eivätkä seksiin perustuvat hengailusuhteet. Tämäkin on mielenkiintoinen ilmiö.
Hiukan ihmetyttää noin valtavat ikäerot naisten ja miesten parisuhteessa. Esim jos 41 vuotias nainen on 28 vuotiaan miehen kanssa niin onnistuukohan tuo suhde pitkän päälle. Miten on 20 vuoden kuluttua, jos ovat vielä yhdessä. Nainen on 61 ja mies 48.
Onko tämä nykyajan trendi, että nykyajan naiset alkavat seurustelemaan huomattavasti nuorempien miesten kanssa?

Eikö se ollut ennen vanhaan toisinpäin, että naiset alkoivat seurustelemaan huomattavasti vanhempien miesten kanssa. Hyvä esimerkki on hyvä naapurini. Mies on 57 ja hänen aviovaimonsa 44. Ikäero 13 vuotta, mutta toistepäin. Mielenkiinnolla sivusilmällä kiva katsella tässä ajan mittaan, miten heidän suhteensa kehittyy.
Kai minä olen nyt tipahtanut kelkasta täysin ja vielä, kun asun täällä maaseudulla, 30 km:n päässä Hesasta, olen täysin ulkona kuin lintulauta.

Tämä vai ihmetyttää ,kun mulla on ollut sellainen käsitys, että naisten mielestä miehet kehittyvät myöhemmin aikuisiksi ja sen takia vanhemmat miehet ovat kypsempiä seurusteluun. Miehethän ovat kuitenkin ikuisia lapsia.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

SingleMalt kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:
Geetzu kirjoitti:Mutta kyllä: yleisesti nainen pärjää paremmin ilman miestä kuin mies ilman naista. Ja tämän olen huomioinut keski-ikäisten ihmisten keskuudessa.
Sa-maa miel-tä!
Tämän voi myös ymmärtää toisinpäin. Naiset ovat heikommilla eväillä parisuhteessa matkassa. Mies on valmiimpi panostamaan suhteeseen, hyväksymään vikoja, kestämään kiukuttelua, valmiimpi tekemään kompromisseja sekä sopeutuvaisempi ja mukautuvaisempi kuin nainen.

Mies ei lähde suhteesta heti ensimmäisen mutkan tullessa vastaan. Naiset taas nostavat heti kytkintä ensimmäisestä ylitsepääsemättömästä ongelmasta.
Lieneekö tämä juuri se positiivinen maskuliininen piirre? Ollaan sitkeitä ja annetaan toisen keskeneräisyys anteeksi, koska ei itsekkään erehtyväisiä jumalia olla?

Toinen mielenkiintoinen huomio on, mitä Bas Kast korostaa kirjassaan Rakkauden selitys, että kun mies panostaa parisuhteeseen, hän painottaa muita arvoja kuin seksi tai naisen ulkonäkö eli mies ei riskeeraa tärkeissä ihmissuhteissa. Naiset taas etsivät miestä herkemmin parisuhteesta emotionaalista ja romanttista seikkailua ja tunnehumalaa.

Tämä keskustelu on todella mielenkiintoinen ja monia näkökulmia esiintuova :cheer:
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

martza kirjoitti:
Faghag kirjoitti: Mitä tulee oman ikäisiini naisiin, niin viittaan omaan lähipiiriini, jossa 33-41 vuotiailla ystävättärilläni on useimmilla itseään reilusti nuoremmat avomiehet ikäeron liikkuessa 7-13 vuoden hujakoilla. Ja kyseessä ovat nimenomaan pitkäaikaiset suhteet, eivätkä seksiin perustuvat hengailusuhteet. Tämäkin on mielenkiintoinen ilmiö.
Hiukan ihmetyttää noin valtavat ikäerot naisten ja miesten parisuhteessa.

Onko tämä nykyajan trendi, että nykyajan naiset alkavat seurustelemaan huomattavasti nuorempien miesten kanssa?


Niin ihmeelliseltä kuin se tuntuukin, niin nuoremmat miehet etsivät itse vanhempien naisten seuraa.
martza kirjoitti:Tämä vai ihmetyttää ,kun mulla on ollut sellainen käsitys, että naisten mielestä miehet kehittyvät myöhemmin aikuisiksi ja sen takia vanhemmat miehet ovat kypsempiä seurusteluun. Miehethän ovat kuitenkin ikuisia lapsia.


Onpas kamala klishee ja yleistys mieheltä, joka valitti itse KGrillin yleistyksistä :-D

Tuohan lause tekee täyden ympyrän ja palaa takaisin KGrillin toteamukseen, että miehet etsvät naisesta äitiä, jota käsitystä Martza itse vastusti ;)

Tosi tarina parhaimman ystäväni suhteesta: Hän oli 33-vuotias ensisynnyttäjä, joka ei ollut aikaisemmin pitänyt vauvaa sylissään ennen kuin sai oman lapsen yhdessä 26-vuotiaan miehen kanssa, joka taas oli vanha konkari lastenhoidossa, sillä hän oli jo teini-iästä asti hoitanut 16 vuotta nuorempaa pikkuveljeään äitinsä toisesta avoliitosta.

Että näin. Totuus on tarua ihmeellisempää :-D
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Faghag kirjoitti:
EveryWoman kirjoitti:Tuo naisten tapa/velvollisuus paapoa miehiä johtaa tietysti myös siihen, että he näkevät miehen enemmän lapsena kuin tasa-arvoisena ja luotettavana kumppanina. Keski-ikäiset naiset keskimäärin eivät siis arvosta miehiä, mikä taas aiheuttaa suhteeseen kaikenmoista skismaa. Kummallakaan osapuolella ei ole sellaisessa tilanteessa hyvä olla. Aletaan syytellä vastakkaista sukupuolta mitä kummallisimmista asioista ja ryvetään itsesäälissä. En yhtään ihmettele, miksi keski-ikäisillä miehillä on hinku vaihtaa nuorempaan naiseen. Siis sillä kokemuksella mikä minulla keski-ikäisistä naisista on.
Ohops!! Yllätettiinpä aina niin diplomaattinen ja kaikkia näkökulmia ymmärtävä EW:kin yleistämisen synnistä :-D
Prööt! Miten paljon pitäisi korostaa omia kokemuksia, jotta välttyisi tällaisilta syytteiltä? Minusta yleistykset ovat haitallisia vasta sitten, kun niihin nojautuen aletaan tehdä päätelmiä yksilöistä. Eli jos minä vaikka ajattelisin aina keski-ikäisen naisen tavatessani (livenä tai keskustelupalstalla), että tuo on nyt sitten niitä miehenpaapojia, välittämättä tarkastella henkilöä yksilönä. Jos ymmärtää mitä yleistys merkitsee ja käyttäytyy sen mukaisesti, yleistysten tekemisestä on silkkaa hyötyä (tästä esimerkkinä tiede).
Minusta tässä keskustelussa nimenomaan 20+ naiset ja miehet ovat syytelleet toisiaan. Olenpa nähnyt moista käytöstä ihan oman ikäisissäni (30+) ja nuoremmissa naisissa.
Minäkin ihmettelen sitä, että netissä nuorempienkin keskustelut usein kärjistyvät tälle sukupuolet vastakkain -linjalle. Livenä kun en ole moiseen törmännyt, vaikka aika monipuolisesti erilaisista sosioekonomisista ryhittymistä ihmisiä tunnenkin.
Enemmän huomauttaisin tässäkin asiassa asuinpaikan vaikuttavan sukupuolirooleihin. Maaseudulla tavat ovat tässäkin tapauksessa erilaiset johtuen ns. naisten ja miesten töistä, joita maatalouteen kuuluu. Monet näistä töistä ovat muotoutuneet lähinnä voimaa vaativien tai hoivaa vaativien satokaudesta selviämiseen kuuluvien työtehtävien kautta. Fyysisesti vahvempana mies on kyntänyt kivisen pellon ja nainen fysiikaltaan heikompana on lasten hoidon yhteydessä leiponut sen leivän.
Ymmärrettävää joo, mutta omat kokemukseni rajoittuvat yksinomaan kaupunkieläjiin, ehkä omia vanhempiani lukuunottamatta (äidin voidaan kai sanoa olevan maalta kotoisin, sen verran pieni kylä se paikka on).
Mutta yhdyn EW:n sanoihin äitini ikäisten eli suureen ikäluokkaan kuuluvien naisten ja miesten välisistä, vihamielisistä suhteista. Näkisin tämän takana pikemminkin odotuksiin perustuvat ja ahtaat sukupuoliroolit, joiden takia suuri osa ikäpolven naisista ja miehistä ovat joutuneet uhraamaan omat haavensa ja tulevaisuudenodotuksensa ajan yleisten tapojen suhteen.
Joo, ehkä se keski-ikäiset oli tässä tapauksessa turhan epämääräisesti sanottu. Suuret ikäluokat olisi ehkä osuvampi määre. Ja ahtaista sukupuolirooleista siinä minustakin on kyse. Niistä on monia seurauksia, minun mainitsemieni lisäksi nuo mitä sinä ehdotat, ja varmaan myös paljon muuta.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja martza »

SingleMalt kirjoitti: Tämän voi myös ymmärtää toisinpäin. Naiset ovat heikommilla eväillä parisuhteessa matkassa. Mies on valmiimpi panostamaan suhteeseen, hyväksymään vikoja, kestämään kiukuttelua, valmiimpi tekemään kompromisseja sekä sopeutuvaisempi ja mukautuvaisempi kuin nainen.

Mies ei lähde suhteesta heti ensimmäisen mutkan tullessa vastaan. Naiset taas nostavat heti kytkintä ensimmäisestä ylitsepääsemättömästä ongelmasta
Olen tässä aivan samaa mieltä. Ihan kokemuksesta sanon, että tunnen pari eronnutta miestä ja naista ja nimenmomaan näiden erojen takana on naisten lähtö. Miehet olisivat tehneet mitä tahansa avioliittojensa eteen ja naiset taas katsoivat erot parhaimmaksi ratkaisuksi. Itse olen juuri sellaisen Naisen kanssa, joka jätti ex-miehensä. Nyt alkoi ihan pelottaa jo :wink:


Faghag kirjoitti: Onpas kamala klishee ja yleistys mieheltä, joka valitti itse KGrillin yleistyksistä

Tuohan lause tekee täyden ympyrän ja palaa takaisin KGrillin toteamukseen, että miehet etsvät naisesta äitiä, jota käsitystä Martza itse vastusti
Se oli huumorilla heitetty yleistys, jonka nimenomaan naiset ovat meistä kehittäneet ja joille me miehet nauretaan. :wink:
Faghag kirjoitti:Tosi tarina parhaimman ystäväni suhteesta: Hän oli 33-vuotias ensisynnyttäjä, joka ei ollut aikaisemmin pitänyt vauvaa sylissään ennen kuin sai oman lapsen yhdessä 26-vuotiaan miehen kanssa, joka taas oli vanha konkari lastenhoidossa, sillä hän oli jo teini-iästä asti hoitanut 16 vuotta nuorempaa pikkuveljeään äitinsä toisesta avoliitosta.

Että näin. Totuus on tarua ihmeellisempää
Olen ihan ylpeä meidän mies sukupuolen puolesta tämän ystävättäresi johdosta. Tästäkin voi päätellä todellakin, että kyllä me miehet osaamme vaikka mitä. Joten KGrillin mietteet miesten avuttomuudesta on tässäkin osoitettu täydeksi potaskaksi. Oikeastaan katsoin sen KGrillin ihan kivaksi provoksi, jotta saatiin hyvä aihe pitkästä aikaan tänne KITYyn.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja mölli »

Ette näe metsää puilta. Asia on yksinkertainen perus kysynnän ja markkinan lait kuten kaikkissa muissa markkinoilla. Suomessa syntyy muutama prossaa ennemmän miehiä mitä naisia tästä syystä on naistenmarkkinat. Brasiliassa köyhyys, rikollisuus ja huono sosiaaliturva karsii miehiä niin paljon että heitä on noin 2% vähemmän naima ikäisissä mitä naisia tästä syystä kultuuri siellä on täysin eri, kun se lapsellisin mielevikainen nirso pihtaaja jäisi ilman miestä, kun taas suomessa sillekin on ottaj(i)a kun täällä elämä on muuten helppoa. Suomessakin oli miesten markkinat sodan jälkeen kun porukkaa kuoli sodassa ei ollut harvinaista että 25v nainen joitui ottamaan 40-50v peräkammarin pojan jos halusi perheen ja tämä trendi jatkui vielä 50 luvulla kunnes loppui jossain 60 luvulta ja siittä lähtien on muodostunut naisten markkinat. Nämä myös näkyy miesten että naisten tasossa, suth tasokkaita miehiä suomessa on paljon kun taas naisten taso on vähän niin ja näin. Venäjällä jossa miehiä on tapettu satojen vuosien aikana ainostaan kauniimmat saivat miehen ja tästä johtuu venäläisten naisten hyvä kauneus.
aimohaiku

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja aimohaiku »

Näistä asioista olen minäkin tänne silloin tällöin raapustellut, joten otetaanpas hieman myöhässä kantaa Aarnen aloitukseen.

En suostu yleistyksen kohteeksi, sillä en koe elämäni olevan kurjaa ilman vakituista parisuhdetta. En tarvitse kodinhoitajaa. Yksin elämisessä on paljon hyviä puolia, joita en suostu vaihtamaan huonoon suhteeseen ”jonkun” kanssa. Joskus puolinaista kokeilleena olen oppinut sen, ettei kannata tyytyä välimallin ratkaisuihin. Toisaalta vaihtaisin yksinäisyyden milloin tahansa hyvään parisuhteeseen ”oikean” ihmisen kanssa. Oikeanlaisia ihmisiä ei vain tapaa ihan joka päivä. Enkä puhu nyt ulkonäöstä, vaan siitä että ”synkkaa”. Ehkä kliseistä, mutta sen vain tietää, kun se osuu kohdalle.

Miksi parisuhde? Hyvä parisuhde mahdollistaa asioiden kokemisen tavalla, johon ei yksin kykene. Tarkoitan tällä rakastamista ja rakastetuksi tulemista, asioiden jakamista sekä elämän kokemista yhdessä rakkaan ihmisen kanssa. Seksiä saa kuulemma kyliltä ilman parisuhdettakin, mutta siitä kuulin kavereilta. Lisäksi, kun kaikki muut asiat elämässä ovat useimpina päivinä lähes tulkoon kunnossa, tuo hyvä parisuhde mukavan lisämausteen elämään.

Se, miksi naiset eivät vaivu epätoivoon sopivan sulhaskandidaatin puuttuessa, johtuu varmasti monista asioista. Ensinnäkin osa naisista varmasti pitää kaipuunsa miehiä herkemmin omana tietonaan. Toisaalta miesten epätoivoisuuden vuoksi lähes jokainen nainen tietää lähes varmasti saavansa tarvittaessa ”jonkun”. Miehien osalta en olisi asiasta niinkään varma. Naisten väliset ystävyyssuhteet ovat myös tiiviimpiä, mikä puolestaan on oiva lääke läheisyyden kaipuuseen. Naiset puhuvat enemmän asioista, joista miehet eivät puhu keskenään.
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

pyh. kautta aikojen on tiedetty että naiset kestävät mitä tahansa!

ob hoidettu kodit, maatilat ja tuotannot sotavuosien ajan. on seisty pettävien miesten rinnalla tukena ja kulissina vaikka hampaita yhteen purren. on syötetty, juotettu, silitetty ja pesty vaikka kuinka olisi saatu pelkkiä haukkuja ja sovinistista paskaa niskaan.

hilary clinton
merja vanhanen (onneksi tajusi lähteä)
sylvi kekkonen
francois mitterandin vaimo, en muista nimeä

jne jne jne jne jne jne.....


ukot sen sijaan, nuoremmassa vara parempi ja kun akka lakkaa antamasta (miehen omasta syystä tietenkin) niin ongelma on se että akka ei anna. ei suinkaan se MIKSI akka ei anna...

muilta osin singlemäntin kommentteihin en katso edes viitisiväni alentumaan vastaamaan.
mölli
Kitinän uhri
Viestit: 663
Liittynyt: 04.09.2005 4:09

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja mölli »

KGrilli kirjoitti:pyh. kautta aikojen on tiedetty että naiset kestävät mitä tahansa!

ob hoidettu kodit, maatilat ja tuotannot sotavuosien ajan. on seisty pettävien miesten rinnalla tukena ja kulissina vaikka hampaita yhteen purren. on syötetty, juotettu, silitetty ja pesty vaikka kuinka olisi saatu pelkkiä haukkuja ja sovinistista paskaa niskaan.
Kyllähän nainen nyt mielummin on alfan kakkonen tai kolmonen kuin looserin ykkönen jos saisi valita tai pitäisi :)
AarneAnkka

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

KGrilli kirjoitti:miehet eivät yksinkertaisesti "pärjää" ilman naista. he haluavat jonkun passaamaan, laittamaan ruokaa, siivoamaan
aimohaiku kirjoitti:En suostu yleistyksen kohteeksi, sillä en koe elämäni olevan kurjaa ilman vakituista parisuhdetta. En tarvitse kodinhoitajaa.
Outoa sinänsä, että vaikka ketjun aloituksessa en puhunut mitään kodinhoidollisista toimenpiteistä, ne nousevat puheenaiheina kuitenkin koko ajan esille. Kai kodin ulkopuolellakin on jotain aspekteja elämästä? Kai kumppani on toiselle muutakin kuin kotitöiden jakaja? Ja kai on muitakin syitä olla ikävissään parisuhteen puutteesta kuin se ettei ole kodinhoitajaa?
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:muilta osin singlemäntin kommentteihin en katso edes viitisiväni alentumaan vastaamaan.
Mikset, vai etkö vaan kykene? Ja oletko varma, että haluat vetää homman henkilökohtaiseksi vittuiluksi?
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:muilta osin singlemäntin kommentteihin en katso edes viitisiväni alentumaan vastaamaan.
Mikset, vai etkö vaan kykene? Ja oletko varma, että haluat vetää homman henkilökohtaiseksi vittuiluksi?
joo, olen. mutta anna sä tulla vaan. tekis sulle ihan hyvää päästä eroon tosta sielusi kroonisesta ummetuksesta.

p.s eiks tein kantsis ton aarnen kanssa perustaa joku "vittuun femmet"-klubi?
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:joo, olen.
Doi voi hellan duudeli, kun on taas paha olla. Onko sulle taas joku sanonut pahasti kun pipo noin kiristää, että pitää oikein omasta provon aloituksestaan suuttua?
Joko sä taas pian meet ovet paukkuen ja haistattaen? Se toki on tyypillistä sinun kaltaisille naisille.
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:joo, olen.
Doi voi hellan duudeli, kun on taas paha olla. Onko sulle taas joku sanonut pahasti kun pipo noin kiristää, että pitää oikein omasta provon aloituksestaan suuttua?
Joko sä taas pian meet ovet paukkuen ja haistattaen? Se toki on tyypillistä sinun kaltaisille naisille.

heheheheh :) sulla on tekemistä vielä että opit lukemaan naisia, livenä ja virtuaalisesti. sen jälkeen aikaisintaan voit muuttaa nimeksesi PairedMalt.

voisitsä kertoa mistä mun piti suuttua? mä voisin sit suuttua jos sä haluat. ei jäis sulle sellanen olo että meni sun "älykäs" vittuilu ihan hutiin. eikä tulis sitten paha mieli...
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23529
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yli kolmekymmentä vuotta tässä on tullut palloiltua, joista noin puolet omissa oloissa. Kodinhoito onnistuu eli en ole hukkumassa paskaan, lähinnä koska on ollut pakko opetella asiat. Miksi siis tarvitsisin naista kodin hengettäreksi? En tarvitse.

Elätän itseni mainiosti eli siihenkään en tarvite akkaa ja vielä kun vuosien saatossa on kadonnut kiinnostus penetroitumiseen sekä fyysisen nautinnon että suvunjatkon kannalta niin luulisi tarpeen olevan vähäistä. Mutta kun ei ole, perkele. Kumppani olisi mukava olla, mutta jo edellä esitetyt kohdat karsivat tehokkaasi kuvitelmat.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti: heheheheh :) .
Miltä tuntuu kävellä kun on paskat housuissa jo? Se on kuules tässä vaiheessa myöhästä pyllisää, kun paska tuli jo.

Henkilökohtaisuuksiin menemisesi jo kertoi, että vintissä naksahti.
Faghag

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Faghag »

KGrilli kirjoitti:pyh. kautta aikojen on tiedetty että naiset kestävät mitä tahansa!

ob hoidettu kodit, maatilat ja tuotannot sotavuosien ajan. on seisty pettävien miesten rinnalla tukena ja kulissina vaikka hampaita yhteen purren. on syötetty, juotettu, silitetty ja pesty vaikka kuinka olisi saatu pelkkiä haukkuja ja sovinistista paskaa niskaan.
Onneksi talvi- ja jatkosota loppuivat jo yli 50 vuotta sitten. On aika mennä kaikessa eteenpäin, myös naisten feminismissään. Eiköhän meilläkin femakoilla ole aika tunnustaa, että mies ei ole meidän vihollinen numero uno.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja aasi »

Buhuu, pitää kai sitten ryhtyä kärsimään. Miten se tapahtuu? Oon uusavuton!
Tasan ei mene muumit kanootissa.
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

Faghag kirjoitti:
KGrilli kirjoitti:pyh. kautta aikojen on tiedetty että naiset kestävät mitä tahansa!

ob hoidettu kodit, maatilat ja tuotannot sotavuosien ajan. on seisty pettävien miesten rinnalla tukena ja kulissina vaikka hampaita yhteen purren. on syötetty, juotettu, silitetty ja pesty vaikka kuinka olisi saatu pelkkiä haukkuja ja sovinistista paskaa niskaan.
Onneksi talvi- ja jatkosota loppuivat jo yli 50 vuotta sitten. On aika mennä kaikessa eteenpäin, myös naisten feminismissään. Eiköhän meilläkin femakoilla ole aika tunnustaa, että mies ei ole meidän vihollinen numero uno.
p.s femakoista tuli mieleen, että mä rakastan miehiä (tosin joskus ihan vähän myös naisia). miehet on kaikessa luppakorvamaisuudessaan hellyyttävän ihania, kertakaikkisen suloisia tapauksia. kaikille näille jutuille, uusavuttomuudelle, kyvyttömyydelle reflektoida ja nähdä nenäänsä pidemmälle löytyy kyllä paikka sydämessäni. aah, ja se tuoksu. miehet on ihania.

p.p.s vihollisesta tuli mieleeni, että kaikki parhaat ystäväni ovat miehiä. poikaystäväni ovat aina olleet miehiä. ja kihlattunikin oli mies. nykyinen tyyppikin, toi tossa => on mies. and i don´t sleep with the enemy :)
KGrilli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja KGrilli »

SingleMalt kirjoitti:
KGrilli kirjoitti: heheheheh :) .
Miltä tuntuu kävellä kun on paskat housuissa jo? Se on kuules tässä vaiheessa myöhästä pyllisää, kun paska tuli jo.

Henkilökohtaisuuksiin menemisesi jo kertoi, että vintissä naksahti.

tosta sivun oikeasta reunasta voi skrollata ylös. käypäs katsomassa kuka meni henkilökohtaisuuksiin ja missä tilanteessa. mä voin sitten auttaa jos et itse löydä. mut nyt mä lähden salille.
SingleMalt

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja SingleMalt »

KGrilli kirjoitti:mä voin sitten auttaa jos et itse löydä.
Auta mua. Mähän olen uusavuton äidin poika, joka ei osaa pyykkiä pestä tai vettä keittää. Hyvä kun juuri ja juuri osaan kengännauhani sitoa. Siitäkin saa kiittää post-it-lappoja.
Avatar
saira
Kitisijä
Viestit: 3388
Liittynyt: 14.08.2005 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja saira »

mölli kirjoitti:Ette näe metsää puilta. Asia on yksinkertainen perus kysynnän ja markkinan lait kuten kaikkissa muissa markkinoilla. Suomessa syntyy muutama prossaa ennemmän miehiä mitä naisia tästä syystä on naistenmarkkinat.
Kuulin joskus, että poikia syntyy Suomessa enemmän kuin tyttöjä, mutta poikia kuolee myös tyttöjä enemmän lapsena. Eli se tasoittaa eroja...
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

mölli kirjoitti:Kyllähän nainen nyt mielummin on alfan kakkonen tai kolmonen kuin looserin ykkönen jos saisi valita tai pitäisi :)
Tämä on valitettavan totta valitettavan monen naisen kohdalla. Mikä siinä tyttöjen kasvattamisessa menee vikaan, kun aikuisemmalla iällä ei ymmärretä omaa arvoa vaan liian helposti jäädään roikkumaan varattuun mieheen, kun se on niin ihana ja lupailee kuun taivaalta.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Hebuli

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Hebuli »

KGrilli kirjoitti:ja mitenkään nykyistä "suhdettani" (sen laatua sen enempää tässä määrittelemättä, niitäkin kun voi naisella olla niin monelaisia) kommentoimatta totean, että onhan noita itsenäisiä ja ei-läheisriippuvaisia, suhteellisen omatoimisiakin miehiä tullut kohdattua. vähemmistön oikeuden kuitenkin suotaisiin heillekin. sen verran harvinainen "minority" kun ovat.
Kuten kaikissa kokemusperäisissä seurustelustereotypioissa, kai tuonkin voi kuitata toteamalla tietynlaisten ihmisten keräävän tietynlaisia ihmisiä ympärilleen? Ehkä ne itsenäiset ja ei-läheisriipparit (sic) miehet kiertävät sinut (ja kaveripiirisi?) yleensä kaukaa?
Viimeksi muokannut Hebuli, 24.10.2005 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herra Manala

Re: Vain miehet kärsivät kumppanin puutteesta - miksi?

Viesti Kirjoittaja Herra Manala »

Lolita kirjoitti:Tämä on valitettavan totta valitettavan monen naisen kohdalla. Mikä siinä tyttöjen kasvattamisessa menee vikaan, kun aikuisemmalla iällä ei ymmärretä omaa arvoa vaan liian helposti jäädään roikkumaan varattuun mieheen, kun se on niin ihana ja lupailee kuun taivaalta.
Eihän sen edes tarvitse lupailla. Riittää, että nainen kehittää omassa päässään kuvitelmia onnellisesta yhteisestä tulevaisuudesta. Kyllä minä saan sen parantamaan tapansa.