Vakuutusyhtiöt?

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja huima »

Mikä on yhtiöistä paras ja miksi, jos keskittää vakuutukset yhteen paikkaan ja kantaa S-ryhmän jäsenkirjaa mukana bonuksien kertymää varten?

Tällä hetkellä vakuutukset ovat Tapiolassa ja periaatteessa Tapiolan ehdot ovat aina olleet vähintäänkin tyydyttäviä, ja palvelu hyvää - mutta S-ryhmä tarjoaa nykyään bonukset Ifi:n asiakkaille.
bliss

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Prkl, kirjoitin pitkän jutun vakuutusyhtiöistä äsken ja lähetin ja se hävisi johonkin :x
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

bliss kirjoitti:Prkl, kirjoitin pitkän jutun vakuutusyhtiöistä äsken ja lähetin ja se hävisi johonkin :x
Kannattaisi pidemmat vuodatukset kirjoitella ensin jollain tekstieditorilla? :!:
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Fenniassa omat vakuutukset ja tyytyväinen olen ollut. Toiminta on ollut nopeaa vahinkotilanteissa ja rahat on pulitettu mukisematta.

IF:ssä joku porukoiden ottama nuorisovakuutus, jota kannatti jatkaa koska nykyisin ei enään saa vakuutuksia samoilla ehdoilla kuin vuosikymmeniä sitten. Kaikki kontaktit olleet kuin hampaan juurihoito ilman puudutusta.

Firman henkiryhmävakuutuksia siellä täällä. Näistä olen jäävi sanomaan mitään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
bliss

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja bliss »

Niba kirjoitti:
bliss kirjoitti:Prkl, kirjoitin pitkän jutun vakuutusyhtiöistä äsken ja lähetin ja se hävisi johonkin :x
Kannattaisi pidemmat vuodatukset kirjoitella ensin jollain tekstieditorilla? :!:
Pah. Ei tää niin vakavaa ole.
Aioin sanoa, että pitkällisen harhailun jälkeen totesin, että Hemma Bäst, ja palasin Pohjolaan vakuutuksineni. Kokonaisuus paras vaikka ei halvin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on vakuutukset Pohjolassa, kiitos asuntolainan jonka kerryttämillä bonareilla vakuutukset on "ilmaisia". Mutta päätin turvata itseäni lisää, kun Stockan kantiksille tarjottiin tapaturmavakuutusta, se kun kattaa mopoilussa sattuneet toilailutkin ja pari vähän extremempää satunnaisharrastustakin.

Mutta itse kysymykseen, If tosiaan on uusin S-kumppani, mutta se taitaa nykyisin tuhlata korvausrahansa mainontaan, sen verran argessiivista tuntuis olevan... En ole muuten koskaan kuullut yhtäkään positiivista palautetta Ifistä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
elco

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja elco »

Tapiolassa asuntolainamarginaalin perässä. Vaarallisia lajeja ei saanut mukaan, mutta eipä niitä enää tule järin hirveästi harrastettuakaan. Kaskon bonareista on kyllä hierottu todella pitkään eikä vakuutuksen hinta ole vieläkään täysin kilpailukykyinen.
milli

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja milli »

Meillä on kaikki vakuutukset if:ssä. Silloin kun jonkin korvauksen on tarvinnut, niin se on tullut erittäin nopeassa ajassa. Mitään isoja juttuja ei tosi ole vielä ollut.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nordeassa kaikki. Ei valittamista.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Joskus aikoinaan autoa ostaessa taisi autovakuutuksen osalta arpa osua Fenniaan koska se sattui ekana silmiin kaikista vaihtoehdoista. Myöhemmin sinne meni matkavakuutuskin kun tarve sellaisellekin ilmeni. Ainoa kokemus muusta vakuutusyhtiöstä on autovakuutus A-vakuutuksesta joskus vuonna miekka ja kivi.

Ei ole mitään hajua onko hyvä vain huono, kun ei ole vielä tapahtunut mitään källiä josta olisi pitänyt hakea korvausta. Laskut ovat aina erääntyneet ajallaan suoraveloituksesta, siitä Fennialle plussaa (vai miinusta?).

Kotivakuutusta en ole ottanut koska eihän mulla ole edes astianpesukonetta. Välillä mietin lisävakuutusta kamppailulajeja varten, mutta jäi hankkimatta vaikka kävin jo esittelyssäkin. Magan tasokokeiden suorittamista varten vaaditaan kuulemma sen kattavaa vakuutusta, mutta ei sitä ole multa tähän mennessä niissä kysytty. Pitäisi varmaan ottaa. Seuran tarjoamaa vakuutusta en ota koska se ei ilmeisesti kata toisen samanmoisen lajin harjoittelua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Yönmustaritari

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Vuosia IF:lle rahojani syydettyä ajattelin käydä kysäisemässä Pohjolan vakuutuksista silloin kun oliva OP:n kanssa lyöneet hynttyyt yhteen. Kävikin silloin niin, että sain vakuutukset sen verta halvemmalla, että tapaturmavakuutus tuli vähän niin kuin kaupan päälle.

Erityisesti kun on pankkiasiat Osuuspankissa niin Pohjolan vakuutuksia makstetaan pankista saatavilla bonuksilla. Sitten kun on paljon joko rahaa tai velkaa niin bonuksia tulee kyllä sen verran, että vakuutusmaksuissa hyötyyy kyllä vähintäänkin jonkin verran.

Olen tähän järjestelmään OP:n ja Pohjolan kanssa tällä hetkellä eri tyytyväinen.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Siskoni oli reissussa Ranskassa eikä päässyt palaamaan aikataulun mukaisesti koska ilma oli liian huono pienemmälle koneelle joita B1 käytti ko. reitillä. Hän soitti vakuutusyhtiöön kysyäkseen että saiskos hotellihuonetta kun kerran on se matkavakuutus. Ei kuulema kuulukorvattavien tapahtumien piiriin tällainen ilmatilaongelma. Samalla lennolla ollut kaveri soitti omaansa, joka satuti olemaan If, ja sai kaiken korvattua. Siskollani oli matkavakuutus Tapiolassa. Ei ole enää. Suora lainaus siskokullalta:" vittu sen kerran ko jotaki tarvis oikiassa tilanteessa niin ei! Nyt kyllä lähti ja samantien, meillä ei enää Tapiolaan makseta yhtään mitään EIKÄ MUUTEN TEILLÄKÄÄN!". No meillä (mulla) ei ollut mitään Tapiolassa eikä tule.

Itselläni on vapaa-ajan tapaturmavakuutus sekä matkavakuutus liiton kautta jäsenetuna Pohjolasta. Olen tyytyväinen. Kerran olin reissullani antibioottikuurilla. Satuin olemaan yliherkkä juurikin sille antibiootille ja luuydin lakkasi toimimasta. Sairaalaanhan siitä mentiin. Olin reissun lopuksi menossa laivalle kera kaverin, jonka matkan olin myös maksanut, ja sain molemmat matkarahat takaisin mukisematta. Lisäksi sain toki sairaalamaksut ja lentosiirrot ym vakuutuksesta.
Kaveri lensi pyörän tangon yli, naama auki ja taju pois. Samasta jäsenetuvakuutuksesta sai kaiken korvattua ja sieltä vielä soitettiin perään kun ei ollut kaikki korvaushakupaperit kunnossa.
Korvaushalukkuuteen saattaa vaikuttaa se, että kyseessä on ns ryhmävakuutus, jonka menettäminen olisi vakuutusyhtiölle aika kova pala.

kotivakuutus on Ifissä, sen korvaushalukkuutta ei ole vielä tsekattu. Toivottavasti ei koskaan tarvikaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Rouva Pupu

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Pohjolassa kaikki vakuutukset, vielä ei ole tarvinut testata miten mikäkin toimii.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

Lähivakuutuksessa. Sai sen verran edukkaasti tuon mukelovakuutuksen kun oli siirsi kaikki sinne. Eikä toiminnassakaan valittamista.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18753
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Taistelin Turvaa? vastaan hovissa asti, joten komitea ei suosita..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja huima »

McJanne kirjoitti:Omat suosikit Pohjola (koti- ja autovakuutus) ja Tapiola (tapaturmat, kuolemat&eläinten vakuutukset). Varsinkin jälkimmäisimmät rokkaa, mutta sikäli kun olen ymmärtänyt oikein, ei aloittajalla ole edes satiaisia mitä vakuuttaa..
No autoja ja lemmikkieläimiä - hevosia saati satiaisia - ei ole, kun en harrasta.

Kotivakuutus, henkivakuutus ja sairasturvavakuutus ovat siis Tapiolassa, jonka ehdot kotivakuutuksen osalta ovat olleet erittäin hyvät - korvaten riittävästi ( 4000 e ) vahinkoja myös kodin ulkopuolella. Käytännössä siis tuo osuus vakuutuksesta on vetänyt mulla viimevuosina Tapiolan ohi Pohjolan ja kumppanit, koska sen ansiosta ei ole tarvinnut hankkia erikseen lisävakuutusta läppärille ja kamerayhdistelmälle - joka on aika usein mukana reissussa. Tapiolan sairaskuluvakuutuksessa ei ollut rajoituksia pahemmin urheilulajeille, joten se kattaa myös kamppailulajien harrastamisen ilman erillisiä vakuutuksia.

Matkavakuutus ja tapaturmavakuutus on tullut koko ajan liiton kautta, joten niihin ei ole tarvinnut laittaa erikseen rahaa - kun niiden ehtojen parantamisen hinta olisi turhan suolainen.

Ehkä siis ei parempaa tähän hätään ei ole.
Avatar
JoeB
Kitinän uhri
Viestit: 776
Liittynyt: 22.02.2006 18:06
Paikkakunta: ~ 60°N 25°E

Re: Vakuutusyhtiöt?

Viesti Kirjoittaja JoeB »

Vakuutukset pääosin nordeassa, auto kuitenkin nykyään IF:ssä. Ennen sekin oli Nordeassa mutta tuli kolhu ja kaskonbonarit putosi niin piti vaihtaa yhtiötä kun lupasivat täydet bonukset tuolla IF:ssä. Sitä ennen mm. samankaltaisesta syystä vaihdoin aikoinaan Nordeaan Pohjolasta.

Mielenkiintoista noissa on se että tulee keskittämis- ja avainasiakasetujen takia halvemmaksi pitää kahta kotivakuutusta kuin yhtä.

Korvaustapauksissa en ole eri yhtiöiden välillä huomannut eroja joten pääasiassa hinnan mukaan mennään.
Vastaa Viestiin