Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
Tiski

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Tiski »

elco kirjoitti:
Tiski kirjoitti:Mutta toisaalta jos olisisen sen petetyn osapuolen asemassa, niin olisin vähemmän vihainen sille taholle joka kehtaa edes myöntää töpänneensä.
Mjoo, toinen tapetaan kiduttamalla ja toinen kiduttamalla vähän vähemmän.
Jotakuinkuin noin.
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Nehemiah James kirjoitti:
Manaaja kirjoitti:Kuten elco sanoi, viestintuoja on tilanteessa väärä. Minun mielestäni on mahdotonta samanaikaisesti sysätä vastuu itse teosta toisen osapuolen nojalle ja tuntea siitä kuitenkin samalla suurta moraalista vääryyttä ja huonoa omatuntoa.
Eli vastuunkantamista olisi se, että ei puhu mitään, vaan antaa tilanteen olla, laittaa sormet ristiin ja toivoa parasta? Musta Vespa tekee mitä tilanteessa on enää tehtävissä. Ei kissaa voi haudata, se herää henkiin kuitenkin, vaan on paras nostaa se pöydälle ja ottaa vastaan mitä tulee. Virheitä sattuu ja sitten niistä kannetaan vastuuta.
Niin, mutta mistä tässä nyt kannetaan vastuuta, jos samalla sanotaan että vastuu virheestä on toisella osapuolella? Ei kukaan voi kantaa toisen vastuuta. Siksi tämä motiivi kuulostaa niin ristiriitaiselta ja särähtää omaan monitoriini. Jos samaan aikaan ollaan sitä mieltä että toimittiin väärin ja siitä tuli paha olla, ja että ei tehtykään mitään väärin koska ollaan sinkkuja ja sinkkuna saa painaa varattujakin jos vaan mieli tekee, jotain yhtälössä on minun mielestäni pielessä.
Kundi ei edes halua yrittää kantaa vastuuta. Kertoo minusta paljon hänen halustaan panostaa parisuhteeseen.
Se on sääli juttu joo.
Tulee fiilis, että kundi odottaa jonkun muun ottavan vastuuta hänen parisuhteensa lopettamisesta, kun ei siihen omalta raukkamaisuudeltaan pysty.
Mulle taas tulee fiilis, että kundi toivoo ettei kolmessa promillessa tehdystä suuhoidon, käsihoidon tjsp. antamisesta olisi ehkä syytä ampua koko yhteistä tulevaisuutta alas, ja parhaimmillaankin luoda pysyvää epäluuloa ja luottamuspulaa suhteeseen, vaikka miten yrittäisikin jatkaa. Joo, kyllä se väärin on olla kertomattakin.

Ainoa oikea ratkaisuhan olisi ollut jättää säätämättä, niin ei tarvitsisi kummankaan nyt roikkua löysässä hirressä ja miettiä sitä kuka ottaa mistäkin kohtaa vastuuta aikajanassa.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Tiski kirjoitti:Ok. No minä kyllä ymmärsin vespan kirjoituksen niin, että hän kokee olevansa osasyyllinen, mutta ei pääsyyllinen. Pankin ryösti Matti, mutta minä ajoin pakoautoa. .
Ymmärsit oikein. Jos en mielestäni olisi tehnyt mitään väärää tai olisi osasyyllinen, vittuako minua kiinnostaisi koko asia enää.

Ja elco, pyysin tosiaan sanamuotoja, en moralisointia.

ps. viesti on mennyt perille, odottelen seuraamuksia...
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Ihanaa FK on takaisin, oli kauhee ikävä.
Nehemiah James

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Manaaja kirjoitti:Niin, mutta mistä tässä nyt kannetaan vastuuta, jos samalla sanotaan että vastuu virheestä on toisella osapuolella?
Nythän en lähetetyn viestin sisältöä tunne, mutta jo se, että sen on lähettänyt, on tunnustus siitä, että on ollut osallisena, ei pakotettuna ja kertomalla siitä kantaa rehellisyydellään vastuuta. Ei tuossa tilanteessa juuri muuta voi. Pahinta olisi yrittää piilottaa asia maton alle.

Tätä kautta asia on avoin keskustelulle ja pöytä puhdistuu.
Mulle taas tulee fiilis, että kundi toivoo ettei kolmessa promillessa tehdystä suuhoidon, käsihoidon tjsp. antamisesta olisi ehkä syytä ampua koko yhteistä tulevaisuutta alas, ja parhaimmillaankin luoda pysyvää epäluuloa ja luottamuspulaa suhteeseen, vaikka miten yrittäisikin jatkaa. Joo, kyllä se väärin on olla kertomattakin.
No nythän emme tiedä tapahtumien yksityiskohtia, joten en ala sen enempää spekuloimaan ja laittamaan leimaa tapahtumien kululle.

Parasta on, että kissa on pöydällä ja asianomaiset ovat asian äärrellä. Myös se asianomainen vastuuta pakoileva mies.
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Tiski kirjoitti:Ok. No minä kyllä ymmärsin vespan kirjoituksen niin, että hän kokee olevansa osasyyllinen, mutta ei pääsyyllinen. Pankin ryösti Matti, mutta minä ajoin pakoautoa. Ja nyt harmittaa. Tässä tulkitsemme asiaa eri lailla, se johtaa myös motiivien tulkintaan toisella tavalla.

Kuten mielestäni aiheellisesti kysyin, tarvitseeko virheidensä myöntämiseen sen, että myös toinen myöntää virheensä? Onhan se silloin varmasti paljon helpompaa. Veikkaan että Vespan kynnys panna varattua nousi melkoisesti... Jotain varmasti on opittu.
Joo, sitä minäkin toivon. Tää vaan tosiaan särähti aika pahasti ristiriitaisuudeltaan sen suhteen nähtiinkö itsessä syyllisyyttä ja onko mitään opittu:

"Sinkkuna toki saan tehdä mitä tahansa ja vaikka yrittää vietellä muiden ukkoja. Moraalitonta? Kyllä. Ei se silti minusta parisuhteen rikkojaa tee."

Vaikka yrittäisin miten päin tulkita tuota lainattua tekstiä, en vain saa millään tuohon tekstiin niitä syyllisyydentunnon ja vahingosta oppimisen viboja mukaan. En näe siinä oikeastaan mitään muuta kuin täydellisen vastuunsiirron toisen osapuolen harteille.
Minusta viestintuoja olisi väärä, jos joku kolmas osapuoli kertoisi nähneensä Vespan ja herra X:n muhinoimassa. Silloin molemmat olisivat yhtä selkärangattomia. Kokonaan toinen asia on sitten, että tällaisessa jutussa ei vain voi olla hyvää viestintuojaa, kun viesti on niin paska.
Joo, mutta silloin se ei vaikuta paskan hieromiselta naamaan sellaisen ihmisen toimesta, joka ei itse tilanteessa ollut valmis arvostamaan sitä suhdetta, mistä jälkeenpäin onkin yht'äkkiä huolissaan. Vaikka vespa ei itse tiennyt siinä vaiheessa juttuja X, Y ja Z kyseisestä suhteesta, se vaikuttaa silti vastaanottajasta harvinaisen vittumaiselta ja ikävältä, että juuri tämä pettämistapahtuman toinen osapuoli ottaa yhteyttä asian suhteen. Siis jopa tavallista enemmän.
Kuten Elco myös sanoi, virheitä sattuu ja tämä ei varmasti ole maailman suurin asia. Enpä myöskään toimisi kuten Vespa toimi, koska minusta on parempi että jokainen pariskunta sotkee omat soppansa. Mutta toisaalta jos olisin sen petetyn osapuolen asemassa, niin olisin vähemmän vihainen sille taholle joka kehtaa edes myöntää töpänneensä.
Samaa mieltä. Valitettavasti vain harva tuntuu kykenevän tuohon mitä viimeisessä lauseessasi totesit. Varsinkin jos töppäyksen myöntänyt osapuoli menee möläyttämään ettei katso kuitenkaan itse olevansa vastuussa parisuhteen rikkomisesta. Petettyä se ei pätkääkään lohduta, ainoastaan raivostuttaa.

Vaan eiköhän tämä riitä jo aiheesta. En halua väkisin aiheuttaa enempää mielipahaa vespalle olemalla "väärää mieltä" asiasta.
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vesper kirjoitti:
ps. viesti on mennyt perille, odottelen seuraamuksia...
Tulipas surullinen olo kun ajattelee, että jonkun naisparan maailma meni aikamoisiksi sirpaleiksi, ainakin tällä hetkellä se on sitä.

Oon liian herkkis tämmösiin.
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Rouva Pupu kirjoitti: Tulipas surullinen olo kun ajattelee, että jonkun naisparan maailma meni aikamoisiksi sirpaleiksi, ainakin tällä hetkellä se on sitä.

Oon liian herkkis tämmösiin.
Etkä ole, ainakaan jos olet itse kokenut saman. Been there, had that. Väkisinkin tulee jo ihan fyysisestikin paha olo.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Manaaja kirjoitti:Joo, sitä minäkin toivon. Tää vaan tosiaan särähti aika pahasti ristiriitaisuudeltaan sen suhteen nähtiinkö itsessä syyllisyyttä ja onko mitään opittu:

"Sinkkuna toki saan tehdä mitä tahansa ja vaikka yrittää vietellä muiden ukkoja. Moraalitonta? Kyllä. Ei se silti minusta parisuhteen rikkojaa tee."

Vaikka yrittäisin miten päin tulkita tuota lainattua tekstiä, en vain saa millään tuohon tekstiin niitä syyllisyydentunnon ja vahingosta oppimisen viboja mukaan. En näe siinä oikeastaan mitään muuta kuin täydellisen vastuunsiirron toisen osapuolen harteille.
Tämä ei tietenkään millään muotoa päde Vespaan, mutta saattavathan jotkut yrittää liehitellä ja narauttaa kavereidensa poikaystäviä todistaakseen itselleen ja muille kerta toisensa jälkeen kuinka kaikki miehet ovat (potentiaalisia) pettäjiä. Ehkä taustalla on kyynistyminen omien petetyksitulemiskokemusten takia tms.

Itselleen tuollaista toimintaa voi selittää esim. halulla paljastaa pettäjämiehiä ja suojella siskojaankin niiltä, ja mikä siinä, ihan hyvä perustelu sekin tavallaan on. Jos jättää kadulle rahakassin ja tarkkailee kuinka moni ohikulkija yrittäisi kahmaista siitä vaivihkaa itselleen, saisi varmaan paljastettua aika monta varasta. Lisäkiksejä voi tulla myös siitä että tuntee olevansa tarpeeksi håttis pystyessään halutessaan rikkomaan muiden parisuhteita.

Ties vaikka Nehemiah Jamesin vaimo saisi piakkoin "miehesi muuten liehittelee mua keskustelupalstalla"-viestin? ;)
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 09.09.2009 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Leevi
Kitinän uhri
Viestit: 659
Liittynyt: 25.10.2007 16:15

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Leevi »

En ihmettelisi, vaikka Vesper pohtisi jo sitäkin, että kuinka tulikaan tänne asiasta mainittua ...
Koita ny jotenki tulla asian kans toimeen ja saada se järjestymään (ehkä vähän kömpelö sanamuoto).
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti:
Ties vaikka Nehemiah Jamesin vaimo saisi piakkoin "miehesi muuten liehittelee mua keskustelupalstalla"-viestin? ;)
Etkö huomannut mun liehittelyä tässä ketjussa, suurta sytäntä raastavaa ikävääni!
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Rouva Pupu kirjoitti:Etkö huomannut mun liehittelyä tässä ketjussa, suurta sytäntä raastavaa ikävääni!
Anteeksi vaan, mutta Minä sentään jätän varatut rauhaan! Minun egoni ei tarvitse buustausta, ja kun vielä olen itsekin varattu enkä millään muotoa voisi kuvitellakaan pettäväni rakkaintani, edes virtuaalisesti. Pois se minusta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Frederik Krueger kirjoitti: Anteeksi vaan, mutta Minä sentään jätän varatut rauhaan! Minun egoni ei tarvitse buustausta, ja kun vielä olen itsekin varattu enkä millään muotoa voisi kuvitellakaan pettäväni rakkaintani, edes virtuaalisesti. Pois se minusta.
;( Et sentään maininnut sitä kännykkäkoteloa :) Sain eRukkaset :(((((
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Frederik Krueger kirjoitti: Ties vaikka Nehemiah Jamesin vaimo saisi piakkoin "miehesi muuten liehittelee mua keskustelupalstalla"-viestin? ;)
Eiks tää nyt kuiteski ollu jo vähän tarpeetonta?
tuulenpuiska

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

No onpas nyt sossupokea. Ettekös katso riittävästi BB:tä vai juuri siksi?
Nehemiah James

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Frederik Krueger kirjoitti:Ties vaikka Nehemiah Jamesin vaimo saisi piakkoin "miehesi muuten liehittelee mua keskustelupalstalla"-viestin? ;)
Onkos sulla joku kauna tästä? Muistaisin sun joskus ennenkin kantaneen huolta tästä. Mehän voitais vaikka puhua asiasta. Voin noin pohjalle kertoa, että narttu hyvin sisäistää mun flirtin luonteen. On jopa rohkaissut minua toteuttamaan itseäni pidemmällekin, mutta itse olen asettanut rajat.
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Nehemiah James kirjoitti: Onkos sulla joku kauna tästä? Muistaisin sun joskus ennenkin kantaneen huolta tästä. Mehän voitais vaikka puhua asiasta. Voin noin pohjalle kertoa, että narttu hyvin sisäistää mun flirtin luonteen. On jopa rohkaissut minua toteuttamaan itseäni pidemmällekin, mutta itse olen asettanut rajat.
Jos skrollaat hiukan ylös niin FK:han pitää eFlirttiä virtuaalisena pettämisenä. Saattoi toki olla vitsi, mutta mutta.
bliss

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja bliss »

No jopas on tapahtumaa.
Zeb

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Zeb »

No nyt alkoi harmittaa tämä tän palstan, tai luultavasti yleensä keskustelupalstojen perusilmiö, eli se, että kun joku kertoo jotain edes jossain määrin negatiivissävytteistä itsestään, niin sen jälkeen sitä on kanssakeskustelijoiden hampaissa ja arvosteltavissa. Ikään kuin kaikki muut olisivat huomattavasti onnistuneempia, fiksumpia ja moraalisempia. Erohan on oikeasti yleensä vain se, että nämä muut eivät ole kertoneet itsestään mitään. Seurauksena sitten se, ettei kukaan enää kerro itsestään mitään ja kaikki esittävät parempia kuin ovat. Kiva.

Ei ollut siis Vesper ainakaan tarkoitus osaltani mikään yllämainittu, vaikka eriävän suuntaista mielipidettä edellä edustinkin mitä tuli siihen mailiin.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Vesper »

No, sainpahan ainakin oppitunnin siitä, kuinka paska ihminen olen ja kuinka väärin ja moraalittomasti voinkaan toimia. Ehkä sitten seuraavassa elämässä opin olemaan. Tai ainakin olla kertomatta kipeitäkin asioita keskustelupalstalla.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Zeb kirjoitti:No nyt alkoi harmittaa tämä tän palstan, tai luultavasti yleensä keskustelupalstojen perusilmiö, eli se, että kun joku kertoo jotain edes jossain määrin negatiivissävytteistä itsestään, niin sen jälkeen sitä on kanssakeskustelijoiden hampaissa ja arvosteltavissa.
Se on täysin väistämätöntä kaikissa keskusteluissa jotka jollain tavalla liittyvät moraaliarvoihin, riippumatta siitä onko muiden keskustelua käyvien tarkoitus suoranaisesti moralisoida vai ainoastaan esittää omia katsontakantojaan. Niin kauan kun keskustellaan moraalista, omien kantojen esittäminen on aina jossain määrin moralisointia ja arvostelua riippumatta omien kantojen ja arvojen esittämisen sävystä.

Mut ainakin vespa on tähän mennessä ottanut kaiken kritiikin vastaan ihan champisti, rispektit siitä.

Edit: Tai no... :-p
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

Vesper kirjoitti:No, sainpahan ainakin oppitunnin siitä, kuinka paska ihminen olen ja kuinka väärin ja moraalittomasti voinkaan toimia. Ehkä sitten seuraavassa elämässä opin olemaan. Tai ainakin olla kertomatta kipeitäkin asioita keskustelupalstalla.
Se, että pystyy kertomaan (sekä omasta teostaan rehellisesti tällaisella palstalla, että irl sille petetylle tyypille), on jo enemmän kuin mihin moni muu pystyy koskaan. Joten itse asiassa kilvenkiillottajilla ei ole kauheasti varaa, mistä se kiillottelu tod. näk. osittain johtuukin.

Vaikka asia onkin kipeä ja surullinen, niin samaan aikaan itselleni tuli kyllä hyvääkin mieltä siitä että edes joku joskus pystyy tuohon.
Manaaja

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:No, sainpahan ainakin oppitunnin siitä, kuinka paska ihminen olen ja kuinka väärin ja moraalittomasti voinkaan toimia. Ehkä sitten seuraavassa elämässä opin olemaan. Tai ainakin olla kertomatta kipeitäkin asioita keskustelupalstalla.
Chillaa nyt vähän ettet polta itteäs loppuun jo muutenkin ton asian kanssa. Ei kai kellään tässä ollut tarkoitus esittää paheksuntaa siitä ettet ole kyennyt elämään joidenkin äärimmäisten moraaliarvoihanteiden edellyttämällä tavalla. Ainakin itselläni oli lähinnä tarkoitus analysoida niitä mahdollisia motiiveja, jotka voivat monesti olla itsellekin sokeuttavia kun lada on liian syvällä ojassa, ja ilmeisesti myös tulkitsin ainakin osittain sun tekstiäsi väärin. Sori jos oikeasti loukkasin.
Rouva Pupu

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Rouva Pupu »

Vesper kirjoitti:No, sainpahan ainakin oppitunnin siitä, kuinka paska ihminen olen ja kuinka väärin ja moraalittomasti voinkaan toimia. Ehkä sitten seuraavassa elämässä opin olemaan. Tai ainakin olla kertomatta kipeitäkin asioita keskustelupalstalla.
Äh, kukaan meistä ei ole puhdas pulmunen (no ainakaan minä), ja mun mielestä toimit täysin oikein lähettäessäsi sen mailin.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Sukupuoli- ja seksuaalineutraali keskiviikko

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Nehemiah James kirjoitti:Onkos sulla joku kauna tästä? Muistaisin sun joskus ennenkin kantaneen huolta tästä.
Niin joo, muistaakseni taisin käyttää sitä esimerkkinä jossain keskustelussa jossa Vesper paheksui syvästi parin varatun työkaverinsa tms. välistä flirttailua. Yritin kai silloin tuoda esille ettei ehkä kyseessä ole kuitenkaan sen kummallisempi flirttailu kuin teidänkään tapauksessa. Minä olen näissä asioissa yksioikoisempi, en flirttaile niin työpaikalla kuin keskustelupalstoillakaan.
Voin noin pohjalle kertoa, että narttu hyvin sisäistää mun flirtin luonteen. On jopa rohkaissut minua toteuttamaan itseäni pidemmällekin, mutta itse olen asettanut rajat.
Asia selvä, teillä on ns. e-vapaa suhde.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 09.09.2009 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Vastaa Viestiin