Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit

Ymmärrän vastakkaisen sukupuolen aivoituksia:

Todella hyvin
2
3%
Hyvin
16
27%
Kohtalaisesti
21
36%
Hiukan
12
20%
En lainkaan
8
14%
 
Ääniä yhteensä: 59

pertzi

Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja pertzi »

Miehet eivät ymmärrä naisia. Naiset eivät ymmärrä miehiä. Kukaan ei ymmärrä lapsia. Onko näin?

p.
HellBell

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja HellBell »

Mite sinä sanoa? Ei ymmartaa!1
Nowaysis

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

No ei ole. Lapsia ymmärrän loistavasti, miehiä niin että kykenen yhteiseloon. Naisia usein komppaan aivan täysillä: "just joo just joo, _aivan_, niiiiiin tuttua ja been there done that" -kommenteilla höystettynä.

Miehet on erilaisia. Vaikka uskonkin pyhästi hormonaalisten seikkojen aiheuttamiin eroavaisuuksiin sukupuolten välillä, olen empiirisesti todennut että tästä faktasta huolimatta suurimmat erot kommunikaatiossa ovat kasvatuksesta johtuvia ja ne voidaan näin ollen pyrkiä eliminoimaan, tai ainakin minimoimaan.

Mutta haluaisin korostaa että _ymmärrän_ miehiä. :h: Ja ne on aika ihqui.

(Vaimo oho :oops: )
tuulenpuiska

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Hiukanhan sitä aina jotain ymmärtää, mutta "ei lainkaan" oli pistettävä jotta stereotypiaa saisi korostettua ja tuloksia väärennettyä. Hei, oliko ajatusten kirjoittaminen hyvä vai huono juttu?
Leilah

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Leilah »

Ymmärrän miehiä korkeintaan hiukan. Monesti vain ihmettelen miehiä ja heidän ajatuksenjuoksuaan.
Avatar
martza
Kitisijä
Viestit: 1488
Liittynyt: 15.08.2005 8:37
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja martza »

Miehethän ovat ns. putkiaivoisia. Elikkä ajattelevat ja ratkovat asiat aika suoraviivaisesti. Naiset sen sijaan tekevät nämä asiat mahdollsimman monien mutkien ja eri vaihtoehtojen perusteella. Näin ole jostain julkaistusta analyysista lukenut. Tämän asia takia, tekee joskus hankalaksi tulkita naisten ajatuksia ja aivotuksia.
Äänestin kohtalaisesti.
"Elämä syntyy hanurista - tai ainakin läheltä sitä"
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8602
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Mielestäni ymmärrän hyvin, vain pieni osa miehestä menee ymmärtämättömänä yli kuten naisistakin. Mutta minun tippaleipäaivoni ovatkin aika putkimalliset.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Exsat

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Exsat »

Musta tuntuu, että ymmärrän miehiä paremmin kuin naisia, noin yleensä. Molempien sukupuolten kohdalla varmaan persoona ratkaisee kuitenkin enemmän: itsekeskeisten, rasististen ym. ihmisten ymmärrys on välillä kovastikin vaikeaa, sukupuolesta riippumatta.
RolloTomasi

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja RolloTomasi »

Ich versteh euch nicht!
Lilo

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Nowaysis kirjoitti:
(Vaimo oho :oops: )
Siis itku, enkö mä ole saanut pidettyä sua _täysin_tyytyväisenä? :shock: Kauheeta.

Itse aiheeseen: miehiähän on joskus paljon helpompi ymmärtää kuin naisia. Jotkut ns.tyttökulttuuriin liittyvät piirteet ovat jääneet itselleni täysin käsittämättömiksi.:nuts:
Mutta kyllä se yleensä riippuu ihan henkilöstä eikä sukupuolesta että tajuaako vaiko ei.
Yönmustaritari

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Yönmustaritari »

Minä joka ymmärsin ennen kaiken en ymmärrä nyt, että miten naiset, jotka ei ymmärrä mitään väittävät nyt ymmärtävänsä.

Ei maailmaan kauniimpaa luoda nyt voi, oon täydellinen
Viimeksi muokannut Yönmustaritari, 27.10.2005 10:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
bedlam

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja bedlam »

Mihinkähän tuo keskiarvo sitten asettuisi. Ymmärrän kyllä mielestäni hyvin sellaisia naisia joiden seurassa viihdyn, mutta on vastaan toki tullut täysiä mysteerejäkin. Ja oppisiko heitä ymmärtämään jos sille mahdollisuuden antaisi. Tiedä häntä, keskimäärin ymmärrän kyllä paremmin miestä, mutta vastaan silti "hyvin".
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ei täysin eli hyvin vähän, jos tietää mille pohjalle joku päätös on tehty niin sitten paremmin.. a' naiset kaipaavat lämpöä b' turvallisuutta c' varmuutta d' rehellisyyttä e' luotettavuutta..
Pyyhin Netikettiin..
AarneAnkka

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja AarneAnkka »

Olen huomannut ymmärrykseni ja ymmärtämättömyyteni heiluvan enemmän yksilötasolla kuin sukupuolesta riippuen. Kumpiakaan en aina ymmärrä kauhean hyvin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En pätkääkään, enkä edes halua. Pelkkä kokeminen kiinnostaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Yleensä ongelmia ymmärtämisessä tulee saman sukupuolen kera. Ystäväpiiriini valikoituneet naiset ovat suoria ja loogisia eivätkä juuri piittaa tytöjutuista kuten shoppailusta (kauppaan mennään hakemaan sitä mitä sillä hetkellä tarvitaan, shoppailu itsessään ei ole tarve vaan kauhistus).

Joskus miespuoliset kaverini kysyvät minulta "naisen mielipidettä" jonka tietysti auliisti annan mutta metsäänhän siinä mennään jos haetaan jotain "yleisnaisnäkökulmaa" tms.

Kai voin sanoa, kuten muutkin aikaisemmin että ymmärtämys riippuu yksilöstä, ei sukupuolesta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
killkill

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja killkill »

En, enkä oikeastaan haluakaan. Monet elämän hienoimmista asioista menevät yli ymmärrykseni ja hyvä niin!
Nowaysis

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Nowaysis »

Lilo kirjoitti: Siis itku, enkö mä ole saanut pidettyä sua _täysin_tyytyväisenä? :shock:
Niin no miehet on sentään vaan "aika ihqui", sä olet ihan paras!!!1
pajazzo

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja pajazzo »

Luulen ymmärtäväni kohtalaisesti miehiä, vaikkakin enemmän järkeilen yksilötasolla kuin sukupuolellisesti. Ymmärrän silti miehiä paremmin kuin naisia... Mistä lie sekin johtuu?
Dumari

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Dumari »

Palloilin "hiukan" ja "kohtuullisesti" välillä, pallotin sitten kohtuullisesti. (esim!) Kaikkia esteettisiä ratkaisuja en aina tajua, mutta on maailmassa paljon muitakin juttuja jotka eivät mahdu kaaliin. Toisaalta niin kauan kun on halua oppia uutta ja tehdä kompromisseja niin on toivoa, siksi kohtuullisesti.
Edith

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Edith »

Joitakin oikein hyvin, joitakin vähemmän hyvin. Kai siitä keskimäärin sitten saamme vastauksen, notta "kohtalaisesti". Sama pätee kyllä naisiinkin.
Avatar
Mojo
Kitisijä
Viestit: 1417
Liittynyt: 14.08.2005 19:00

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Mojo »

mä mistään mitään ymmärrä
Viimeksi muokannut Mojo, 27.10.2005 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tää on semmonen iso projekti johon tuotannollisista syistä yleensä tarvii sekä uros- että naarastehtaan
Elppis
Kitisijä
Viestit: 10702
Liittynyt: 15.08.2005 15:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja Elppis »

Joskus ihmettelen kumpi olen. Fyysisesti naisen puolella.. aivot miehen (tai siis aivot = mies, kuten monet sanovat). Yleensä ymmärrän ihan hyvin.
The great club outshines the individual, always and forever.
tuulenpuiska

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja tuulenpuiska »

Herra Gauss olisi tyytyväinen vastausten jakaantumisesta.
tonttu8

Re: Ymmärrätkö vastakkaista sukupuolta?

Viesti Kirjoittaja tonttu8 »

Kyllä mä yleensä ymmärrän.
Vastaa Viestiin