Totaalisen Autoton Torstai!

Viikonpäiväketjut, turhat provot, puzznuzzailu ja "tärkeät" gallupit
NuoriD

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pulkannaru kirjoitti:^
Ja jos siellä on pakkasta voipi olla myös jäässä. Jos lisäsit jäätymisrajaa siirtävää pissapojannestettä, niin käytitkö sen jälkeen punppua? Joissain autoissa on säiliö niin sokkeloinen ettei säiliössä olevat aineet juurikaan sekoitu ja näissä pitää kaataa säiliöön valmiiksi sekoitettua litkua. Muuten tuloksena kerroksittain raakaa pesuainetta ja jäätä. Kuten huomasin oman autoni kohdalla..

Nyt autolla Espooseen ja tunnin päästä takas työpaikalle.
Ainaski mulla olleissa autoissa pumppu on kyllä toiminut (=pitänyt ääntä) vaikka neste onkin ollut jäässä. Pyrymiehen pumppu on hiljaa, eli ei viittaa jäätymiseen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kannatan omalla kohdallani yksityisautoilua koska olen väliinputoaja asuessani juuri Helsingin puolella, ja työpaikkani sekä harrasteeni ovat hilkulla Espoon puolella. Vituttaisi maksaa kuukausilipusta kaksinkertainen hinta vain tuon takia, joten en maksa. Joutuisin ehkä siitä huolimatta turvautumaan omaan autoon monina päivinä koska menen niin tuulispäänä eri puolilla.

Tänään kiirehdin töistä Helsingin keskustaan autolla ammuskelemaan, ja sieltä hurautan pikaisesti ihan muualle magaan. Tuottamallani päästöillä voitaisiin helposti tukehduttaa viisitoista kissanpentua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Kato nyt vaikka sulakkeet ekana.
En osaa :oops:

Osoitan sua sormella ja nauran :rofl:
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Pääkaupunkiseudun julkinen liikenne suositummaksi:

- Seutulipulle sama hinta kuin paikallisille lipuille, ja/tai sitten yhtenäinen matkaan perustuva hinnoittelu koko seutualueelle.

- Suurempi osa julkisen liikenteen toiminnasta, ellei jopa kokonaan, pitäisi kattaa verovaroin. Silloin kynnys käyttää julkisia olisi selvästi alhaisempi.

Ainoa suuri ongelma mitä tässä mallissa näen on että palveluntarjoajat saattaisivat muuttua laiskoiksi kehittämään toimintaansa, jos saatavat tulot eivät juurikaan riipu matkustajamääristä. Tai ehkä tämäkin voitaisiin ratkaista siten että verovaroista budjetoitu summa määriteltäisiin sen mukaan kuinka moni pääkaupunkiseutulainen vilauttaa (ilmaista) matkakorttiaan käyttäessään ko. liikennevälineitä. EDIT: Tämä sopisi samalla tarkistuksena sille etteivät hemmetin ulkopaikkakuntalaiset yrittäisi matkustaa ilmaiseksi.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Osoitan sua sormella ja nauran :rofl:
Ei tän pitäis kellekään yllätys olla. Autojen(kaan) tekniikka ei ole koskaan kiinnostanut.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Kai Nalo kirjoitti: Osoitan sua sormella ja nauran :rofl:
On se nyt fiksumpaa tunnustaa? Näin naisen silmissä tuosta ei mene maskuliinisuuspisteitä.

Aika värisyttävää on jos osaa peruuttaa sokkeloiseen pihaan bussin tai farmarin + peräkärryn sekä vielä kiinnittää pyyyhkijänsulan jonka teloin irti. Mies kertaamassa, pitää lähteä kadunvarteen huutelemaan joku apuun tossa jälkimmäisessä. Oikeesti autoasiat ei kyllä paljon kuumota mutta kai niiden tiimoilta urosten on kiva keskenään pitää kisoja.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Dumis

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Keittelen kahvia yksikseni, ehkä kolmas kerta elämässä. Aamupalaa ja sit voiskin ringaa broidille että haluuko se tänään vaihtaa skeidaan kitkat alle vai ei. Sit pitää silitellä paitoja kun on huomenna faijan 60-vee_pileet. Ainakin siellä pitäs olla ilmasta viinaa paljon, jos faijan puolen sukua yhtään tunnen. Päälle vois rähistä siitä summasta jota ne pyytää meidän tontin naapurin pikkupläntistä. Siiän öpaut 30-40 kertaista hintaa vain koska sattuu olemaan rannalla ja ihan paskamaata johon ei ole rakennusoikeutta yksinään.
Dumis

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Melnais kirjoitti: kiinnittää pyyyhkijänsulan jonka teloin irti. Mies kertaamassa, pitää lähteä kadunvarteen huutelemaan joku apuun tossa jälkimmäisessä
Mäkin kun ostin uudet sulat, niin meinas kyllä mennä sormi suuhun kun en ollut kuin ehkä kerran laittanut paikoilleen ja nyt noissa uusissa oli tietty ihan erilainen kiinnitysmekanismi. Läheltä meni hermot ja etten jättänyt sikseen.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Yksi juttu, mutta vain yksi, Toyotassa on viturallaan, nimenomaan pyyhkimiin liittyen. Vasemman pyyhkimenvarren kiinnitysmutterin suojamuovikappale murtui jo aiemmin itsekseen ja irtosi, laittoivat huollossa ilmaiseksi uuden tilalle.

Eilen huomasin että oikeanpuoleinen on tehnyt nyt saman. Aika paska, vaikka ei nuo osat varmaan montaa kymmentä senttiä maksa, ja saa napsautettua itse paikalleen. No lähinnä se on kai esteettinen ongelma, vaikka kai nuo mutterit on syytä pitää suojassa suolavedeltä yms., jos vaikka joskus tarvitsisi vaihtaa varretkin.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Melnais kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti: Osoitan sua sormella ja nauran :rofl:
On se nyt fiksumpaa tunnustaa? Näin naisen silmissä tuosta ei mene maskuliinisuuspisteitä. .

Ei vielä mene, mutta sitten ne menee kun perhe palailee viikonloppureissulta sunnuntai-iltana kaatosateessa ja lasinpyyhkimen sulake poksahtaa. Siinä on huumori kaukana kun yritetään tihrustaa säkkipimeässä tietä kaatotosateelta, kun auton omistaja ei osaa manuaalia avata että saisi lasinpyyhkijät takasin toimintaan.

Melkoisen vastuutonta autoilua IMO.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kai Nalo kirjoitti:Melkoisen vastuutonta autoilua IMO.
En mä Avensikseen polttimoakaan itse osais vaihtaa. Ammattimiehellä meni toissapäivänä 25 minuuttia, kun joutui purkamaan kaikenlaista.

Mietis nyt, jos kumpikin etulyhty menis jossain Lapinreissulla pimeällä keskellä eimitään. Vastuuttomuuden mallitapaus?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: Mietis nyt, jos kumpikin etulyhty menis jossain Lapinreissulla pimeällä keskellä eimitään. Vastuuttomuuden mallitapaus?
Sulakkeiden vaihto ja renkaiden vaihto kuuluu kuskin huoltoihin ja vastuisiin. Polttimon vaihto on tänäpäivänä ihan eri juttu.

Ne seisoo huolto-ohjekirjassa, toisin kuin lamppujen vaihto. Joka sekin saattaa olla helpommissa automalleissa lisätty ohjeiden kera..

Sitäpaitsi, kai sä itse mielummin vaihtaisit 50 centin sulakkeen minuutissa, kuin odottaisit seuraavaan päivään ja veisit auton pikahuoltoon ja saisit maksaa siitä ilosta 70 -100 euroa?
Viimeksi muokannut Kai Nalo, 29.10.2009 13:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Dumis

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Dumis »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:Melkoisen vastuutonta autoilua IMO.
En mä Avensikseen polttimoakaan itse osais vaihtaa. Ammattimiehellä meni toissapäivänä 25 minuuttia, kun joutui purkamaan kaikenlaista.

Mietis nyt, jos kumpikin etulyhty menis jossain Lapinreissulla pimeällä keskellä eimitään. Vastuuttomuuden mallitapaus?
Mul meni toissajouluna kummatkin Xenonit kun ajeltiin kohti Jyväskylää, taidankin olla aika vastuuton :D
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Pööh, ei autoa nyt tarvitse osata purkaa ja kasata sillä ajaakseen. Autot toimii tai'alla ja naiset huomioinnilla. Joku maagisia kykyjä omaava lenkkeilijä korjasi pyyhkijäni, nyt ajelemaan vastuuttomasti. :]
Elämä kantaa, jos sen antaa
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:
bliss kirjoitti:^Kato nyt vaikka sulakkeet ekana.
En osaa :oops:

Osoitan sua sormella ja nauran :rofl:
Joskus 90 -luvun alussa vielä osasin tehdä autoille jotain vikatilanteissa. Nyt ajan ne aivan suoraa päätä huoltoon. Parempi niin, kuin alkaa edes yrittämään olemaan fiksumpi kuin onkaan. Sitä varten ne siellä on. Minä en niiden sulakepesien perässä ala ryömimään ja konttaamaan, jumalauta.

Vähän pelottaa uusien perämoottorien hankkiminen. Kun ei ole mitään havaintoa miten niiden kanssa pärjää vikatilanteissa. Wanhat jammut on hallussa ja niiden kanssa on tullut ropailtua vuositolkulla, mutta entäs kun joku tuliterä Honda 4T tai vastaava päättää jättää isolle selälle. Ups!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

On niitä paatteja ennenkin soudettu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Siis mitä vittua. Auton sulakkeet on ainakin mun autossa kojetaulun sivussa luukun takana. Käyttöohjekirjassa on ohje jota seniili papparakin osaa lukea, niin te raavaat miehet selitätte että pitää huoltoon viedä sulakkeen takia?

Kuin ihmeessä te osaatte edes perseenne pyyhkiä kun noin saatanan kädettömiä olette?
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Bluntly kirjoitti:On niitä paatteja ennenkin soudettu.
Aha haaa haaaaa haaaaa.... Se kait nyt on selvä, että näin toimitaan jotta päästään lähimpään rantaan, tuulen suojaan ja turvaan sellaisissa tapauksissa joissa venhon soutaminen on varteen otettava vaihtoehto. Aina on hätänumerot jne... Jepu jepu.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:Siis mitä vittua. Auton sulakkeet on ainakin mun autossa kojetaulun sivussa luukun takana. Käyttöohjekirjassa on ohje jota seniili papparakin osaa lukea, niin te raavaat miehet selitätte että pitää huoltoon viedä sulakkeen takia?
Pakkotilanteessa onnistuu, mutta jos on vaihtoehto, niin hoitakoot joku muu mielummin, kiitos. Lampunvaihdot mukaan lukien.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Niba »

Kai Nalo kirjoitti:Siis mitä vittua. Auton sulakkeet on ainakin mun autossa kojetaulun sivussa luukun takana. Käyttöohjekirjassa on ohje jota seniili papparakin osaa lukea, niin te raavaat miehet selitätte että pitää huoltoon viedä sulakkeen takia?

Kuin ihmeessä te osaatte edes perseenne pyyhkiä kun noin saatanan kädettömiä olette?
Hyvä! Kaikki vei autonsa Kainaloon huoltoon!
Pyyhin Netikettiin..
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti:
Pakkotilanteessa onnistuu, mutta jos on vaihtoehto, niin hoitakoot joku muu mielummin, kiitos. .
Mä voin vaihtaa sun autoos sulakkeet, a' 100€ kpl.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Kyllä minä ainakin osaan oman perseeni pyyhkiä, tarvittaessa toistenkin! Peräreikä löytyy heti housujen sontaluukun takaa, ja ohjekirjasta löytyi tarkemmat pyyhintäohjeet, millaista paperia pitää käyttää millaisellekin pepulle, loppupesu ja -rasvaus jne.

Ihmeen kädetöntä sakkia.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:ä voin vaihtaa sun autoos sulakkeet, a' 100€ kpl.
Tarkistatko samalla luotettavasti sen, että miksi se sulake paloi? Siitä voisin jo sulle maksaa.
Kai Nalo

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

Nehemiah James kirjoitti:
Kai Nalo kirjoitti:ä voin vaihtaa sun autoos sulakkeet, a' 100€ kpl.
Tarkistatko samalla luotettavasti sen, että miksi se sulake paloi? Siitä voisin jo sulle maksaa.
En tietenkään. Kyse on siitä että osaako vaihtaa itse sulakkeen tien päällä jos tarve tulee. Vain totaalinen idootti jättää sulakkeen vaihtamatta ja ajaa vaikka sitten ilman lasinpyykijöitä kaatosateessa vaarantaen itsensä ja muut.

Sulakkeet kun sattuu olemaan nykyautoissa suunnilleen näin helpoissa paikoissa.

http://toyotaownersclub.com/forums/inde ... t&p=875634


Tulee mieleen duunikaveri joka ei osannut vaihtaa autosta pitkiä valoja päälle ja siksi ajoi koko matkan lyhyillä valoilla.

Autokoulu 5 vuotiseksi pliis.
Nehemiah James

Re: Totaalisen Autoton Torstai!

Viesti Kirjoittaja Nehemiah James »

Kai Nalo kirjoitti:En tietenkään. Kyse on siitä että osaako vaihtaa itse sulakkeen tienpäällä jos tarve tulee. Vain totaalinen idootti jättää sulakkeen vaihtamatta ja ajaa vaikka sitten ilman lsinpyykijöitä kaatosateessa bvaarantaen itsensä ja muut.
No niinku mä sanosin, niin pakkotilanteessa onnistuu. Ja joku joka ei osaa, niin osaa varmaan pyytää apua? Ei jumalaton autonropaamisen taito ole mikään autuaaksitekevä juttu.
Vastaa Viestiin