Sikainfluenssarokotteesta

Yleinen lätinä jä kitinä
RP

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja RP »

Gaia kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
Gaia kirjoitti:Pitäiskin käydä ihmettelemässä mitä kaksplussan keskustelupalstalla spekuloidaan tästä aiheesta...
Itse en viitsi mennä, pää ei kestäisi.
Ei mullakaan juuri nyt.

edit. Ja masa, on ihan oikeutettua ja ymmärretävää olla lapsesta huolissaan mutta aiheettomalla murehtimisella pilaat vaan oman päiväsi
Luin jo Iltalehden keskustelupalstaa, ei kestä pää, ei.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

elco kirjoitti:Mun ennustus siitä, että sun avioliitto on käsitelty 2015 pätee edelleen.
Olettaen, että sulle on elco selvää miltä tuo toisen avioliitosta keuliminen ulkopuolisten silmissä näyttää, on aika vaikea ymmärtää miksi harrastat sitä. Kai sulla nyt joku syy tuohon on - siis muu kuin halu näyttää muiden silmissä kateelliselta teinix-ikään jämähtäneeltä nelikymppiseltä (vai minkä ikäinen sä nyt taas olitkaan)?
masa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja masa »

Gaia kirjoitti: Ja masa, on ihan oikeutettua ja ymmärretävää olla lapsesta huolissaan mutta aiheettomalla murehtimisella pilaat vaan oman päiväsi
Niin. On kieltämättä aika hämmentäävää huomata olevansa huolissaan jostakin, kun 37 vuotta elämästä meni vitunkoväliä-asenteella :P
Gaia

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Gaia »

Niin joo. Poika sai rokotteen riskiryhmien, l. ensimmäisten joukossa. Reiteen tuli aika iso patti ja lämpö nousi pariksi päiväksi 37,5 tienoille. Sai kyllä samalla kerralla tavallisen kausi-influenssapiikin.
Itse en ole piikkiä ottanut. Johtuu ihan siitä, että mä UNOHDIN käydä sen hakemassa ja sitten se jakelu loppui.
Luultavasti otan nyt syksyllä.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8603
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Lolita »

En käynyt rokotetta hakemassa, enkä käy varmaan syksylläkään. Mulla on jo tarpeeksi hyvät unenlahjat, ehhehe.

Tuossa ruokapäydässä puhuttiin, että toivottavasti tämä tutkitaan perinpohjin ja tulisi kunnon kanteet. Vaikka melkein sen arvaa tässä hymistely-yhteiskunnassa, että lopputoloksena todetaan, ettei mitään voida yksiselitteisesti todistaa. Voi olla tai voi olla olemattakin.

Oikeasti en edes osaa sanoa, miksei rokotus kiinnosta. Alusta asti vaan asenne oli, että en taida ottaa, tauti tulee jos on tullakseen.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
elco

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja elco »

Gaia kirjoitti: mutta aiheettomalla murehtimisella pilaat vaan oman päiväsi
Niin siis tätähän minäkin sanoin, mihin masa vastasi näin:
masa kirjoitti: En kyllä ymmärrä mikä ihmeen tarve sulla on jatkuvasti keulia tällaisissa asioissa omalla erinomaisuudellasi.

Ymmärrän kyllä että kaltaisesi jannu, joka ei koskaan ole rakastanut ketään muuta kuin itseään, ei voi mitenkään ymmärtää ja käsittää sitä huolta ja tuskaa mitä vanhempi kokee lastensa puolesta, mutta se että jaksat vielä vittuilla siitä pistää kyllä ihmetyttämään.

Olet kyllä niin totaalisen pienimunainen kusipää ettei mitään rajaa. Olispa kiva törmätä ihan livenä joskus. Saisit yrittää vittuilla ihan kasvotusten.
Pistin sitten vähän löylyä takaisin, koska mielestäni masan vastine oli tyypillisen idioottimainen.

Ei minulla ole mitään aikomustakaan olla vittuilematta nyt eikä jatkossa - hyvää vittuilupintaa masa nimittäin tarjoaa suunnilleen siinä missä koko muu palsta yhteensä.
masa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja masa »

elco kirjoitti: Niin siis tätähän minäkin sanoin,
Itse asiassa sinä vastasit näin:
elco kirjoitti:Joo, suosittelen hakemaan turvaa amish- tai talebanyhteisöstä.
Ja seuraavaksi yritit vielä kaikkein nolointa vyön alle iskua keksimällä erofantasioita.
elco kirjoitti: Mun ennustus siitä, että sun avioliitto on käsitelty 2015 pätee edelleen.
Miten sinä kuvittelet että näihin voisi reagoida muuten kuin vastaamalla samalla mitalla?

Jos haluat keskustella asiallisesti, lopeta tuo lapsellinen teiniräksytys. Luulisi nelikymppisen kaverin jo muuta osaaavan.

elco kirjoitti:hyvää vittuilupintaa masa nimittäin tarjoaa suunnilleen siinä missä koko muu palsta yhteensä.
Huvittava jannu. Kaikki palstalla olijat ovat sinulla paskasakkia ja sinulle välinpitämätöntä possea. Silti palaat kerta toisensa jälkeen takaisin.

Onko itsetuntosi tosiaan noin heikko, että täällä vittuilu saa tuntemaan itsesi muita paremmaksi?
elco

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Noinko se menikin?
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Toihan ei ollut eka kerta kun käyt ennustamaan Masalle eroa. Mikä ei liity aiheeseen, ei ole hauskaa, eikä muutu hauskaksi silloinkaan, kun Masa on edellä kiehahdellut jostakin ihan muusta aiheesta (kuten tässä siitä, että vähättelit isän kokemaa huolta, ihan kuin sen voisi katkaisijasta kääntää pois päältä).

Sulle näyttää olevan vaikea hyväksyä sitä, että joku on valmis asettamaan itsensä alttiiksi vahingoittumiselle ihmissuhteissa - siis ottamaan riskiä. Jos Masalla ei olisi poikaa, hän ei tuntisi pojastaan huolta. Mutta silloin hän ei kokisi myöskään sitä mykistävää onnentunnetta, jota pojan olemassaolo, kasvaminen ja kehittyminen aiheuttavat. Niin se menee usein muutenkin elämässä: suurimman onnen kokee asioista, jotka aiheuttavat myös kielteisiä tuntemuksia (pelkoa, huolta ja epävarmuutta). Kääntäen: jos Masa ei olisi pojastaan huolissaan, hän ei erityisemmin välittäisi pojasta eikä silloin voisi myöskään kokea sitä onnea jota nyt tuntee.

Mun puolesta saat itse rakentaa ihmissuhdekuviosi niin riskiaversiivisesti kuin suinkin haluat, mutta suosittelen pohdiskelemaan miksi suurempi riskinotto herättää sussa näitä spontaaneja vihareaktioita. Eihän sen pitäisi olla sulta mitenkään pois.
RP

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja RP »

Lolita kirjoitti:
Tuossa ruokapäydässä puhuttiin, että toivottavasti tämä tutkitaan perinpohjin ja tulisi kunnon kanteet. Vaikka melkein sen arvaa tässä hymistely-yhteiskunnassa, että lopputoloksena todetaan, ettei mitään voida yksiselitteisesti todistaa. Voi olla tai voi olla olemattakin.
Kanteet, lääkeyhtiötä vastaanko? Pikkuprintti olemassa. Rokotehaittailmoituksen voi lähettää asianomaiseen virastoon (jonne kyllä ilmestyy materiaalia vuosittain meidän rokotteista) ja sieltä voi saada korvauksia tai olla saamatta.

Tietenkin se voi olla vaikeaa todistaa, ottaen huomioon että sikaflunssa voi itsessään aiheuttaa samoja sivuvaikutuksia/haittoja, ja vain vakavat tapaukset testattiin. Aiheuttiko sairastettu sikaflunssa vaiko sikarokotus, siinäpä vasta kysymys.
NuoriD

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^ Uskoakseni sattuma aiheuttaa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, kun tapauksia tavallisesti on 2-7 ja nyt elokuuhun mennessä 10, niin se voi mennä normaalin satunnaisvaihtelun piiriin.

Tässä täytyy huomata se, että yhtä harvinaista sairautta on nyt ilmaantunut muutama kpl keskivertovuotta enemmän. On aivan varma, että jotain toista harvinaista sairautta on ilmaantunut tänä vuonna - edelleen sattumalta - hiukan keskiarvovuotta vähemmän.

Maailmassa on tuhansia tai kymmeniä tuhansia hyvin harvinaisia sairauksia. Joka vuosi jotain niistä ilmaantuu hiukan tavallista enemmän ja joitain toista hiukan tavallista vähemmän. Aivan sattumalta.

Kun heitetään montaa noppaa peräkkäin riittävän monta kertaa, niin joku noppa näyttää epätodennäköiseltä vaikuttavaa sarjaa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

EveryWoman kirjoitti: Sulle näyttää olevan vaikea hyväksyä sitä, että joku on valmis asettamaan itsensä alttiiksi vahingoittumiselle ihmissuhteissa - siis ottamaan riskiä.
Elcoahan korpeaa se, että aivan liian harva palstalainen ääneen ihannoi hänen muita hienompaa elämäntyyliään ja tyylikkäitä linjavalintojaan. Ei tule tukea, ei tule hyväksyntää. Menee karismakin ihan hukkaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
RP

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja RP »

NuoriD kirjoitti:^ Uskoakseni sattuma aiheuttaa. Kuten jo aiemmin kirjoitin, kun tapauksia tavallisesti on 2-7 ja nyt elokuuhun mennessä 10, niin se voi mennä normaalin satunnaisvaihtelun piiriin.

Tässä täytyy huomata se, että yhtä harvinaista sairautta on nyt ilmaantunut muutama kpl keskivertovuotta enemmän. On aivan varma, että jotain toista harvinaista sairautta on ilmaantunut tänä vuonna - edelleen sattumalta - hiukan keskiarvovuotta vähemmän.

Maailmassa on tuhansia tai kymmeniä tuhansia hyvin harvinaisia sairauksia. Joka vuosi jotain niistä ilmaantuu hiukan tavallista enemmän ja joitain toista hiukan tavallista vähemmän. Aivan sattumalta.

Kun heitetään montaa noppaa peräkkäin riittävän monta kertaa, niin joku noppa näyttää epätodennäköiseltä vaikuttavaa sarjaa.
Kyllä mäkin uskon enemmänkin (vielä) sattumaan. Ja tosiaan, kyseessä joukkorokotus, joten pakostakin ilmenee samaan aikaan kuolemia, sairauksia ja vaikka mitä eikä niillä ole rokotuksen kanssa mitään tekemistä. Jos niitä ei ilmenisi, jossain olisi jotain pahasti vialla :D

Lähinnä mietin näitä muita rokotusrumban aikana kauhisteltuja sivuvaikutuksia joita leviteltiin lehtien välityksellä päivästä toiseen. Niitäkin oli todennäköisempää saada tauti sairastamalla kuin rokotteen kautta.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja huima »

EveryWoman kirjoitti:Sulle näyttää olevan vaikea hyväksyä sitä, että joku on valmis asettamaan itsensä alttiiksi vahingoittumiselle ihmissuhteissa - siis ottamaan riskiä. Jos Masalla ei olisi poikaa, hän ei tuntisi pojastaan huolta. Mutta silloin hän ei kokisi myöskään sitä mykistävää onnentunnetta, jota pojan olemassaolo, kasvaminen ja kehittyminen aiheuttavat. Niin se menee usein muutenkin elämässä: suurimman onnen kokee asioista, jotka aiheuttavat myös kielteisiä tuntemuksia (pelkoa, huolta ja epävarmuutta). Kääntäen: jos Masa ei olisi pojastaan huolissaan, hän ei erityisemmin välittäisi pojasta eikä silloin voisi myöskään kokea sitä onnea jota nyt tuntee.
Keittiöpsykologien yhdistys häpeää puolestasi.
EveryWoman kirjoitti:Mun puolesta saat itse rakentaa ihmissuhdekuviosi niin riskiaversiivisesti kuin suinkin haluat, mutta suosittelen pohdiskelemaan miksi suurempi riskinotto herättää sussa näitä spontaaneja vihareaktioita. Eihän sen pitäisi olla sulta mitenkään pois.
Eihän elco ole osoittanut mitään vihareaktioita, vaan samanlaista piruilua ja vittuilua kuin missä tahansa muussakin asiassa jossa joku on niin tosissaan, että eriävät argumentit ja pikkukivien heittely aiheuttaa suhteettomia reaktioita tai jopa flippauksia. Ei siitä tai muista palstakirjoituksista voi vetää hirveen suuria yhtäläisyysmerkkejä muuhun.

Masalle naljailu on siis ihan samanlaista palstavittuilua kuin muut pidempikestoiset piruilut, jotka perustuvat siihen että toinen osapuoli ottaa aiheesta kierroksia. Olkoon se sitten vaikka sitä aikuisten kesken tapahtuvaa koulukiusaamista, vaikkakin täällä useammin olen ollut näkevinäni naljailijoitten kesken toveruutta jossa annetaan ja otetaan.

Ja olihan elcollakin tilanne, jossa vittuilu ja perusteeton vihjailu aiheutti ongelmia, koska samoja ketjuja lukevat reaalielämän henkilö(t) saattoivat ottaa kirjoitetut asiat todesta , kun eivät tunne tätä palstan sisäistä kulttuuria.

Että prööt!
masa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja masa »

EveryWoman kirjoitti:--
:h:
masa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja masa »

huima kirjoitti:
Masalle naljailu on siis ihan samanlaista palstavittuilua
Ai siis se, että vittuillaan muiden perheistä ja parisuhteista heittämällä epävalideja vetoja tulevista avioeroista?

Minusta nuo ovat pahimman luokan vyön alle iskuja eivätkä lähelläkään palstavittuilua.

Keittiöpsygologijutuillesi sanon vaan että slurps slurps.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja huima »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Elcoahan korpeaa se, että aivan liian harva palstalainen ääneen ihannoi hänen muita hienompaa elämäntyyliään ja tyylikkäitä linjavalintojaan. Ei tule tukea, ei tule hyväksyntää. Menee karismakin ihan hukkaan.
Paskat korpeaa. Miksi audi/porsche/hevimiestä korpeaisi?

Jos tekee omasta mielestään hyviä ratkaisuita ja on omaan elämäänsä tyytyväinen, niin miksi ihmeessä siinä pitäisi hetkauttaa pätkääkään se mitä mieltä muut ovat?

Samaan tyyliin joku voisi ihmetellä ja esittää paheksuntaa siitä, että RouvaPupu ostelee lapselle ja itselle jatkuvasti hurjat määrät merkkituotteita. Että mahtaa olla ruma lapsi / nainen, kun pitää vaatteilla koreilla. Ja RP:tä korpeaa kun muut eivät ihannoi hänen jetset elämäntyyliä rannikkokaupungissa. Ei tule hyväksyntää ja menee tissitkin hukkaan.

Ja siinäkin menisi yhtälailla metsään.

Kun on asiat omasta mielestään hyvin ja tyytyväinen omaan elämäänsä, ei karavaanin koirien haukkuminen paljoa mieltä paina. Se että muut tulevat mittauttamaan vierelle virtuaalipippeliään omilla autoilla / aurinkolaseilla / tisseillä tai elämänvalinnoilla saa enemmänkin aikaan huvitusta.

Jos jollakin menee omasta mielessään elämässään hyvin, se ei ole keneltäkään muulta pois.
Melnais
Kitisijä
Viestit: 2201
Liittynyt: 15.08.2005 0:23
Paikkakunta: Turku

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Melnais »

Neiti tulee kuuden kuukauden ikään parin viikon päästä ja arvelin kyllä hänetkin rokotuttaa. Näillä tiedoilla ainakin. Kaikkein mieluiten kyllä käärisin lapsoseni pehmukkeisiin ja pitäisin turvassa sylissäni maailman loppuun saakka. Huonona hetkenä jokainen uutinen bisfenoli A:sta, kännyköiden aiheuttamasta säteilystä ja ruuan torjunta-ainejäämistä tekee pahaa mutta olen Daven linjoilla, rokotussuosituksia ei tempaista hatusta ja rokottamatta jättäminen edustaa suurempaa riskiä.
Elämä kantaa, jos sen antaa
Charles Caldwell

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Charles Caldwell »

Ehkä mä eniten ihmettelen tässä sikainfluenssa jupakassa sitä miten paljon tästä vouhotetaan. Samaan aikaan länsirannikolta työntyy pysyvämpi vaara kohti sisäsuomea; punkit pikku tauteineen. Ne pikku pirulaiset oikeasti ahdistaa ja niiden mukanaan kantamat taudit. Kävin tänä kesänä ottamassa piikit itselleni ja pojalle, ihan vitun kallis operaatio. Miksi näitä piikkejä ei saanut hakea samaan tyyliin kuin sikaflunssan rokotteet?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

huima kirjoitti:Paskat korpeaa. Miksi audi/porsche/hevimiestä korpeaisi?
Samat lainalaisuudet elcoon pätee kuin muihinkin ihmisiin, niin riippumattomaton alfauros kuin hän antaa ymmärtää olevansa.

On ristiriitaista elää A-luokan elämää ja räksyttää palstalla henkilökotaisuuksiin mennen vuosikausia, ja - todellakin - poistua KSE-tunnelmissa. Siis olla riippumaton mutta ei kuitenkaan olla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Lilo
Kitisijä
Viestit: 3044
Liittynyt: 26.03.2006 21:27

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Lilo »

Tätä ketjua lukiessa tulee kyllä tää hymiö tarpeeseen.

:facepalm:
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity.
Manaaja

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

huima kirjoitti:
Ylermi Ylihankala kirjoitti:Elcoahan korpeaa se, että aivan liian harva palstalainen ääneen ihannoi hänen muita hienompaa elämäntyyliään ja tyylikkäitä linjavalintojaan. Ei tule tukea, ei tule hyväksyntää. Menee karismakin ihan hukkaan.
Paskat korpeaa. Miksi audi/porsche/hevimiestä korpeaisi?
Veikkaan, että masan sosiaalisessa kasvamisessa on ollut läsnä merkitykselliset viisi sosiaalihevosvoimaa enemmän.

Korpeaminenhan voi johtua ihan vain siitä, ettei itse uskalla. Itse asiassa se tulisi ensimmäisenä mieleen, kun ottaa huomioon kuinka suhteellisen paljon lyömäaseista kohdistuu avioliittoihin, yhteisiin velkoihin ja mukuloiden pyöräyttelyyn.

Sellaisiin riskeihin tarvitsee ihan oikeasti munaa. Sellaista munaa, että hiffaa että mun koko loppuelämä voi tavalla tai toisella mennä tässä melko vituiksi, jos tämä nyt tekemä valintani osoittuukin vääräksi. Aika monella vain itselleen elävällä ihmisellä ei yksinkertaisesti sellaista munaa ole.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16689
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

NuoriD kirjoitti:Mä nyt vielä sanon tämän aivan vilpittömästi tähän itse uskoen:

Tässä ei ole mitään salaliittoa. Parhaat asiantuntijat pyrkivät vilpittömästi arvioimaan, mitä kulloinkin kannattaa tehdä.

Yksittäisen ihmisen on fiksuinta noudattaa alan parhaiden asiantuntijoiden suosituksia.

Kukaan ei koskaan ole erehtymätön, mutta todennäköisesti parhaat asiantuntijat osaavat oman alan hommansa muita paremmin, ja ei-asiantuntijoiden kannattaa noudattaa heidän ohjeitaan.
Tältä kannalta - eli typerän irrationaalisuuden ilmeisen houkuttelevuuden kannalta - minuakin kiinnostaa tämä rokotuskielteisyys. Useimmilla ihan päällisin puolin järkevänoloisilla kansalaisillakin näyttää olevan jokin aihepiiri, jossa propellipäinen hörhösektori vain ottaa vallan päänupissa. Toisilla se on uskonto, toisilla horoskoopit; toisilla luontaishoidot, toisilla yleinen taikausko.

Jos tämä kansaa yleisesti riivava hörhöily asetetaan jonkinlaiselle kahjousasteikolle kreationismista (täysin huuhaata) ilmastonmuutosdenialismiin (osin järkeviäkin pointteja sisältävää), ei ole aivan selvää, mihin rokotusepäilyt ja -vastaisuus asettuvat. Toisaalta, kuten RP korostaa, rokotuksiin liittyy riski (tosin häviäväksi todettu), mutta toisaalta rokotuksista kieltäytyminen, toisin kuin moni muu hörhöily, on kiistatta vahingollista rationaaliselle enemmistölle, koska rokottamattomien propellipäiden esiintymistiheys on suoraan verrannollinen epidemian laajuuteen. Lisäksi, jos rationaalinen enemmistö on riittävän yksimielinen rokotuksen ottamisessa, hörhökään ei tartuntaa saa, koska tauti ei pääse leviämään. Tällöin hölmöily on paitsi hölmöilyä, myös moraalisesti tuomittavaa vapaamatkustamista. Tällaista muiden riskinotolla vapaamatkustavaa moraalista tuomittavuutta ei taida liittyä yhtä suoraan vaikkapa astrologiaan tai ilmastonmuutosdenialismiin. Tämä tekee rokotuskielteisyydestä aika tuomittavan hihhuloinnin muodon. Ei ihme, että esim. Britanniassa rokotusohjelmiin osallistuminen on käsittääkseni pakollista.
Viimeksi muokannut urpiainen, 19.08.2010 14:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

huima kirjoitti:Eihän elco ole osoittanut mitään vihareaktioita, vaan samanlaista piruilua ja vittuilua kuin missä tahansa muussakin asiassa jossa joku on niin tosissaan, että eriävät argumentit ja pikkukivien heittely aiheuttaa suhteettomia reaktioita tai jopa flippauksia.
Nope. Tavanomainen piruilu/vittuilu liittyy keskusteltavaan aiheeseen, ja sen viehätys perustuu jonkinlaiseen nokkeluuteen. Nämä "eroat vuoteen 2015 mennessä" -jutut puolestaan tulevat ihan puun takaa. Miten Masan mahdollinen tuleva ero liittyy siihen, että hän on poikansa terveydestä huolissaan ja syyttää itseään tekemästään ratkaisusta? Ei mitenkään. Ei tuo ole tavanomaista palstavittuilua. (Todettakoon vielä, että tavanomainenkin vittuilu - pl. hyvien ystävien kesken ja yhteisymmärryksessä tapahtuva - on mun nähdäkseni merkki epäterveestä suhtautumisesta kanssaihmisiin, mutta aivan erityisesti siihen viittaa tuollainen aiheeseen liittymätön ei-hauska ja ei-nokkela rikkinäisen levyn soittaminen.)
Ja olihan elcollakin tilanne, jossa vittuilu ja perusteeton vihjailu aiheutti ongelmia, koska samoja ketjuja lukevat reaalielämän henkilö(t) saattoivat ottaa kirjoitetut asiat todesta , kun eivät tunne tätä palstan sisäistä kulttuuria.
Joten vittuilu on jees? Vai mitä yrität sanoa?
masa

Re: Sikainfluenssarokotteesta

Viesti Kirjoittaja masa »

Manaaja kirjoitti: Veikkaan, että masan sosiaalisessa kasvamisessa on ollut läsnä merkitykselliset viisi sosiaalihevosvoimaa enemmän.
.
:P

Kovia hevosia ovat.

Onhan se tietenkin kovaa olla 80 -luvulle jämähtänyt stadilainen punaniskajuppi muiden mennessä elämässään eteenpäin.

Mut joo. On toteuttajia ja..
Viimeksi muokannut masa, 19.08.2010 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin