Katsoin sarjaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6681
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bodyguard Netflixiltä. Vahingossa putkeen kun alkuillasta aloitin.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Will & Grace, seiskakaudessa menossa. Mr Mercedezin kakkoskausi myös aloitettuna miehen mieliksi.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Aloin Netflixistä katsoa kiinalaista fantasiadraamasarjaa nimeltä The Untamed ja jäin totaalisen koukkuun. Muutaman jakson verran kesti päästä sisään tarinaan kunnolla ja nimet piti päntätä, koska samalla henkilöllä on useita kutsumanimiä (kiinalaisen vanhan perinteen mukaan). Mutta sarja se vaan paranee edetessään.

https://www.imdb.com/title/tt10554898/? ... 5VGukH6B9A

Ja ah mikä aloitusmusa:

"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kreitsu kirjoitti: 19.12.2019 19:58 Muutaman jakson verran kesti päästä sisään tarinaan kunnolla ja nimet piti päntätä, koska samalla henkilöllä on useita kutsumanimiä (kiinalaisen vanhan perinteen mukaan).
Venäläisten klassikkokirjojen kanssa tämä tuli itselleni ongelmaksi: olen huono nimien kanssa ylipäätään, ja heti annetaan ihmisille vähintään kaksi nimeä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

nokkaelain kirjoitti: 21.12.2019 14:09 Venäläisten klassikkokirjojen kanssa tämä tuli itselleni ongelmaksi: olen huono nimien kanssa ylipäätään, ja heti annetaan ihmisille vähintään kaksi nimeä.
Minulla ei venäläisten klassikoiden kanssa ole ollut tätä ongelmaa, koska minulla on hyvä muisti. Olen muutenkin lukijana hieman "pänttääjätyyppiä", mikä joskus on rasittavaa etenkin romaania lukiessa. Ei kaikkea olisi tarvis niin perinpohjin päntätä, mutta teen sitä luonnostaan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »




HBO:n Chernobyl. Suosittelen. Wikipedian mukaan jonkin verran faktoissa taiteellista vapautta, joista ehkä suurin oli lopun oikeudenkäynnissä. Lisäksi joukko tiedemiehiä (ja naisia) yhdistetty yhdeksi sivuhahmoksi (joka kyllä lopputeksteissä kerrottiin). Eo. toki dramaturgisesti ymmärrettävää, koska olisi varmasti kerronnallisesti ollut vaikeaa muuten. Lisäksi ilmeisesti liikaa demonisoitu joitain hahmoja. Lisäksi säteilysairauksiin lisätty jonkin verran ylimääräistä dramatiikkaa.

Mutta em. taiteellisista vapauksista huolimatta hieno sarja.

Dyatlovin "completely normal phenomenon" nousi meemiksi

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minulla ei vieläkään ole mitään maksullisia suoratoistopalveluita, eli katselen aika paljon esim. YLE Areenaa. Olen nyt menossa toisen tuotantokauden loppupuolella paljon huomiota (esim. täällä: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006504540.html) saanutta Le Bureauta, ja olen varovaisen tyytyväinen. Minusta tämä on ehkä aika hyvä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tästä on ollut paljon puhetta. En ole katsonut. Katsokaa te mun puolesta!



Ps. Urpsu ota nyt edes Netflix.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2020 11:56 Ps. Urpsu ota nyt edes Netflix.
Olen oman elämäni Gattaca enkä koe tarvetta moiseen. Katselen jo nykyiselläänkin niin paljon sarjoja, että en kerkeä lukea ollenkaan niin paljon kuin ennen. Kun tähän lisätään tukevan keski-iän myötä vähenevä aivojen plastisuus, niin kognitiivisen kapasiteettini huoltotoimenpiteet eivät totta vie kaipaa lisää tv-viihdettä. Sitä paitsi, tykkään katsella esim. moderneja pohjoismaisia sarjoja, ja niitä on liikaa yksin Areenassakin. Jos on joku sarja, jota koen tarvitsevani, enkä sitä ilmaispalvelujen kautta tavoita, tilaan sitten vaikka DVD-boksin. Just nyt harkitsen Westworldia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei mitään netfiksiä jaksa hankkia.

Jos tällä viikolla aloittaisi Devilsin katsomisen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mä katson näköradiota tosi vähän nykyään. Ei johdu siitä, että olisin jotenkin aiempaa sivistyneempi. Ei ole energiaa/aikaa/ärsytyskynnys alhaalla jne.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.05.2020 11:56 Ps. Urpsu ota nyt edes Netflix.
Hain jotain ihan muuta Kitinän historiasta mutta tämä viittaasi tähän: "Minulla ei vieläkään ole mitään maksullisia suoratoistopalveluita, eli katselen aika paljon esim. YLE Areenaa."

Itsekään en ole koskaan maksanut mistään suoratoistosta. Lienen vähintään epänormaali.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 31.05.2020 17:34
kun POC pallerot puuttuivat
Täytyy (toivottavasti ainakin) olla provoilua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Devs
Kovasti hypetetty "älyllisellä sisällöllä". Ehkä tässä oli sitäkin mutta (minusta) tekohenkevyys sekä kököt tehosteet saivat jättämään kesken.

The Expanse
Nörttikavereiden hehkuttamaan "kovaa scifiä". Oli tällä puolensa, CGI siedettävää mutta jossain ensimmäisen tuotankokauden loppupuolella iski uupumus. Thomas Jane olisi muuten suosikkini Willie Garvinin rooliin, jos "Modesty Blaise" joskus filmattaisiin..
Amazing shit happens!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

KKK kirjoitti: 01.06.2020 14:12
The Expanse
Nörttikavereiden hehkuttamaan "kovaa scifiä". Oli tällä puolensa, CGI siedettävää mutta jossain ensimmäisen tuotankokauden loppupuolella iski uupumus. Thomas Jane olisi muuten suosikkini Willie Garvinin rooliin, jos "Modesty Blaise" joskus filmattaisiin..
Oli liian hidastempoista junnausta. Jäi kesken.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2020 15:17
KKK kirjoitti: 01.06.2020 14:12
The Expanse
Nörttikavereiden hehkuttamaan "kovaa scifiä". Oli tällä puolensa, CGI siedettävää mutta jossain ensimmäisen tuotankokauden loppupuolella iski uupumus. Thomas Jane olisi muuten suosikkini Willie Garvinin rooliin, jos "Modesty Blaise" joskus filmattaisiin..
Oli liian hidastempoista junnausta. Jäi kesken.
Katselin loppuun Altered Carbonin vähän aikaa sitten. Melkoista tykitystä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kylläpä jaksaa vituttaa tämä uhriryhmien rotukiihkoilu ja rasismiulina. Martin Luther King juniorin toinen tuleminen olisi tässä ajan hengessä hieman ajankohtaisempaa kuin Jeesuksen toinen tuleminen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

McJanne kirjoitti: 01.06.2020 14:20 Kaikki samasta muotista, vähän kun Kotiteollisuuden musiikki. Yksi riffi, vähän eri höpinät.
Eläpä nyt. Kyllä Kotiteollisuudella on ainakin kaksi biisiä.
Amazing shit happens!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotain nyt sentäs tullut katseltua.

Eilinen Historia: Kuningatar Viktorian lapset oli aika hillitön.

Menneisyyden mysteerit on joskus ihan hauska.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti: 01.06.2020 18:57
James Potkukelkka kirjoitti: 01.06.2020 9:48
exPertti kirjoitti: 31.05.2020 17:34
kun POC pallerot puuttuivat
Täytyy (toivottavasti ainakin) olla provoilua.
https://www.theguardian.com/tv-and-radi ... s-me-right

Guardian tason provoilua.
While the Soviet Union in 1986 was a closed state dominated by white men, they certainly didn’t speak to one another in English, let alone in broad Mancunian accents. So, why not include some people of colour among the cast?

Mahdotonta parodioida mitään, kun todellisuus on tällainen.

Ps.
Some Twitter users sent me pictures of blackface and slaves being whipped. ” Pahoittelen, mutta tässä kohtaa hihitin ääneen.

Pps. Miten niin sarjassa ei ollut POC??
Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.05.2020 10:45 Minulla ei vieläkään ole mitään maksullisia suoratoistopalveluita, eli katselen aika paljon esim. YLE Areenaa. Olen nyt menossa toisen tuotantokauden loppupuolella paljon huomiota (esim. täällä: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006504540.html) saanutta Le Bureauta, ja olen varovaisen tyytyväinen. Minusta tämä on ehkä aika hyvä.
Nyt mä olen neljännen tuotantokauden puolivälissä, ja edelleen toimii. Marko Junkkarikin piti tätä Uutisraportti-podcastissa loistavana!

Ehkä kolmas kausi oli vähän heikohko, kun tekijät olivat ilmeisesti saaneet isomman budjetin, ja alkoivat tehdä sarjaan actionia. Aiemminhan kaikki tapahtui lähinnä toimistossa. Ehkä joitain vähän toimimattomia asioita on sarjaan välillä kirjoitettu, mutta kokonaisuutena silti aika jees.

Luulisi toimivan persumielisillekin, kun pahiksia - ja aika ahdistavia sellaisia - ovat lähinnä islamistit, sekä lähi-itälähtöiset että muissa maissa radikalisoituneet jihadistit.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3296
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mä olen tässä muiden kärsimän korona-ahdistuksen aikana kuluttanut viittä vaille vitusti näitä stream -palveluja. Kun ei työpäivän jälkeen muuta ole saanut tehdä.

Ison massan joukosta nostan ylös Netflixin DC -universumin hahmoon Lucifer perustuvan sarjan. Hiton hienosti yhdistelty saippuaooppera, raamatullinen kerronta ja sarjakuvien supersankarit.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Historia: Australia värikuvissa oli kanssa hyvä sarja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Netflixistä katsoin jo jokunen aika sitten korealaisen Crash Landing on You. Siinä eteläkorealainen varakkaan suvun perijä liitovarjoilee vahingossa Pohjois-Koreaan. Sieltä onkin sitten hieman vaikeampi päästä pois. Tykkäsin tosi paljon, ei ole imelä eli siirappimiinoja pelkäävät voivat huokaista helpotuksesta.

https://www.imdb.com/title/tt10850932/

Nyt on kesken niinikään korealainen sarja The Lies Within, hyvä sekin.

https://www.imdb.com/title/tt10919902/? ... _sr_srsg_0
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

Normal People Yle Areenassa. Katsoin kaiken läpi suunnilleen putkeen, ja sen jälkeen tuntui oudolta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Vastaa Viestiin