Katsoin sarjaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Asetelma kyllä vaikuttaa hyvältä
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5036
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Queens Gambit katsottu ja itkuhan siinä tuli: pidin niin kovasti. Ei ollut kummoisia odotuksia sarjan suhteen, jopa olin epäileväinen koska sitä oli niin hehkutettu. Mutta kovasti kolahti. Harkitsen jopa samannimisen kirjan, jonka pohjalta sarja on tehty, lukemista. Lisäksi kiinnostuin eräästä toisesta Walter Tevisin romaanista nimeltä The Man Who Fell to Earth. Siitä on tehty leffa joskus 70-luvulla ja ilmeisesti nyt on minisarjan kuvaukset alkamassa tai alkaneet.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kovasti kehuttua Successionia (HBO) olen katsonut nyt 1½ kautta ja pidän kovasti. Mediaimperiumin omistavan suvun sisäisistä kähinöistä kertoo. Mukavan nopeatempoinen.

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23422
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onhan tuolla hetkensä.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin Netflixistä Ethosin. Osa jutuista jäi mietityttämään, eli kai se oli aika hyvä. Nyt pitäisi kai katsoa Areenan paljon puhistu dokkarisarja, jossa kai näytetään, että natsihenkisetkin persut voivat olla mukavia ja ihan tavallisia tyyppejä, jotka vaan harrastavat etnonationalismia ja rasismia, mutta en taida jaksaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja exsu »

urpiainen kirjoitti: 23.03.2022 19:05 Nyt pitäisi kai katsoa Areenan paljon puhistu dokkarisarja, jossa kai näytetään, että natsihenkisetkin persut voivat olla mukavia ja ihan tavallisia tyyppejä, jotka vaan harrastavat etnonationalismia ja rasismia, mutta en taida jaksaa.
Mä katsoin kaksi ekaa osaa eilen. Heräsi sellainen ajatus, että jos tämä on normalisointia, niin kenen normaalista on kyse. Kaikki tyypit olis voineet olla hahmoja jostain komediasarjasta: Linkolalainen isänmaanystävä, joka haluaa kerätä nokkosia ruoaksi ollakseen lähempänä aiempia sukupolvia, mutta samalla pohtii miten koirankusessa ne kasvit ovat. Sitten Hello Kitty- krääsää keräilevä rekkakuski, joka tuskailee kaupan parkkiksella miten vaikea on suosia kotimaista, kun niin moni kotimaisista tuottajista on mainontansa perusteella on "mädättäjä" jota ei voi suosia. Ja sitten on se identiteettikriisistä kärsivä kaksoiskansalainen, joka rakastaa Tom of Finlandia ja on itse valinnut suomalaisuuden, mutta ei toki halua tarjota samaa identiteettivalintaa muille.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2441
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.01.2022 22:18 The Boys
https://www.rottentomatoes.com/tv/the_boys_2019

Jos tykkäättte suersankareista, niin tilatkaa jotain scheissea amazonilta ja ottakaa ilmainen prime-kokeilu. Sitten bingaatte The Boysin.

Vaikka tämä on osin parodiaa, niin silti tämä hakkaa suurimman osan Marvel-leffoista.

Oman rankingin mukaan tämä on TV-sarjoista kolmanneksi paras Breaking Badin ja The Wiren jälkeen.
Suosittelen tutustumaan alkuperäiseen sarjakuvaan. Garth Ennis vauhdissa. Taide ei ole niin viimeisen päälle, mutta tarinat ovat melkoista tykitystä. Vähemmän yllättäen tv-versio on todella disneytä lähdemateriaaliin verrattuna.
Amazing shit happens!
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

exsu kirjoitti: 23.03.2022 20:59
urpiainen kirjoitti: 23.03.2022 19:05 Nyt pitäisi kai katsoa Areenan paljon puhistu dokkarisarja, jossa kai näytetään, että natsihenkisetkin persut voivat olla mukavia ja ihan tavallisia tyyppejä, jotka vaan harrastavat etnonationalismia ja rasismia, mutta en taida jaksaa.
Mä katsoin kaksi ekaa osaa eilen. Heräsi sellainen ajatus, että jos tämä on normalisointia, niin kenen normaalista on kyse. Kaikki tyypit olis voineet olla hahmoja jostain komediasarjasta
En ole siis vieläkään katsonut, mutta menin niin pitkälle, että luin Must Readista Heikki Pursiaisen suht pitkän jutun ohjelmasta. Hän näyttää kirjoittavan, että ongelma ei tosiaan olisi ehkä ensisijassa normalisointi, vaan jotenkin laajempi kyvyttömyys käsitellä äärioikeistolaista ajattelua nykyajan Suomessa.

Puhutaan kuin Kitinässä ikään jostain natsilarppajista ja tosiaan komediahahmoista, vaikka nämä ovat siis jo tuoneet poliittisen väkivallan ja terrorin Suomeen uudella (vanhalla) tavalla, äänestäneet puolifasistisen äärijengin suurpuolueeksi ja mitä vielä. Se ei ole komediaa se. Mutta silti he eivät joudu ottamaan vastuuta aatteistaan, kun ne nyt ovat selvästi vähän reppanoita uhreja. Ja se hassu linkolalainenkin on siis kai pitkän linjan aktiivi, joka kirjoittaa ja toimii ääripiireissä hyvinkin kattavasti ja aktiivisesti. Ehkä vielä katson ohjelman.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9345
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

You Me Her Netflixistä. Ei edes kerran vaan neljä kertaa putkeen :oops: :lol:

Kuva
https://www.imdb.com/title/tt5179408/

Mä taisin osua kohderyhmään. Ensimmäinen kierros oli aika eroottinen kokemus. Uusinnat tuli katsottua, kun päästoryline on niin kiva ja lopussa kaikki niin in love :dream: Toki sarja täynnä rasittavaa ylireagointia ja sinkoilua sinne tänne, kun päähenkilöt potevat mustasukkaisuutta, kärsivät huonosta itsetunnosta ja käsikirjoitukseen nyt vaan pitää tunkea kaikenlaista draamaa ja yllättäviä käänteitä just kun kaikki on olevinaan hyvin. Toki jostain pitää sitä tarinaa parsia kasaan, että saadaan 5 tuotantokautta täyteen, mutta mulle olisi riittänyt hieman vähempieleinenkin tarina. Ekalla kaudella myös sellaista Desperate Housewives menoa sotkemassa, mutta se onneksi jää pois häiritsemästä tarinaa. Silti paras romanttinen draama koskaan. Voittaa jopa Rimakauhua ja Rakkautta sarjan originaalit tuotantokaudet.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.03.2022 22:25 . Mutta silti he eivät joudu ottamaan vastuuta aatteistaan
Mitä tuo "vastuun ottaminen aatteistaan" konkreettisesti tarkoittaisi? Mielipiteitähän ei ole kriminalisoitu. Halutessani saisin aivan laillisesti olla sitä mieltä, että ihmisryhmä X:n jäsenet tulee tuhota ja voisin halutessani äänestää kyseistä kantaa tukevia ehdokkaita missä tahansa vaaleissa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Natsit on Pahoja!

Ymmärtääköhän upsiainen kuulostavansa Putinilta?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2022 8:45 Halutessani saisin aivan laillisesti olla sitä mieltä, että ihmisryhmä X:n jäsenet tulee tuhota ja voisin halutessani äänestää kyseistä kantaa tukevia ehdokkaita missä tahansa vaaleissa.
Sinä voisit tehdä noin, mutta ehdokkaasti ei voisi avoimesti kannattaa minkään ihmisryhmän tuhoamista.

Mutta pitää muistaa, että harvemmin siitä tuhoamisesta puhutaankaan suoraan ennen valtaan nousua. Ja luultavasti tuhoamisesta ei julkisesti puhuta vaikka se olisi jo käynnissä. Ei Stalin pitänyt mitään puheita holodomorista.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2022 8:45
urpiainen kirjoitti: 23.03.2022 22:25 . Mutta silti he eivät joudu ottamaan vastuuta aatteistaan
Mitä tuo "vastuun ottaminen aatteistaan" konkreettisesti tarkoittaisi? Mielipiteitähän ei ole kriminalisoitu. Halutessani saisin aivan laillisesti olla sitä mieltä, että ihmisryhmä X:n jäsenet tulee tuhota ja voisin halutessani äänestää kyseistä kantaa tukevia ehdokkaita missä tahansa vaaleissa.
Tarkoittaa eksplisiittisesti ilmaistun hirveän ideologian ottamista tosissaan, kuunnellen, mitä nämä tyypit sanovat. Me ollaan käyty tämä keskustelu varmaan n+1 kertaa (esim.). Mun maailmassa juridinen tai rikosoikeudellinen vastuu on tosi periferinen konsepti, koska lähtökohtaisesti kukaan ei tietenkään riko lakia vaan toimii demokraattisesti luotujen sääntöjen mukaan. Tässä hengessä tarkoitin tietysti jonkinlaista moraalista, yhteiskunnallista tai jopa poliittista vastuuta. On minusta päivänselvää, että me emme vieläkään osaa käsitellä äärioikeistolaista poliittista puhetta mitenkään aikuismaisesti, ottaen sen sisällön vakavasti ja tosissaan ja miettien, mitä se tarkoittaa, että näitä asioita ajetaan suurpuolueessa.

Eduskunnassa istuu tyyppi, joka julkisesti kiittää jumalaa spr:ää vastaan tehdyistä terrori-iskuista, ja tähän ei oikein puututa debatissa mitenkään, kun ne nyt vähän on sellaisia. Eduskunnan mahtipuolueen pj:n mukaan hänen oma poliittinen heräämisensä tapahtui Sisun lukupiirissä, jossa ainakin Halla-ahon epävirallisen elämäkerran mukaan luettiin kansallissosialismin klassikoita. Tästä hänet on haastettu julkisessa debatissa 0 kertaa. Persujen silmäätekevät veljeilevät ja linkittyvät väkivaltaisten äärijärjestöjen kautta jatkuvasti, mutta tästä puhuminen olisi jotenkin epäoleellista. Niiden itse nimeämä ulkoasiainvaliokunnan pj sai lähteä paikaltaan, kun tuki Venäjän sotaponnisteluja julkisesti, mutta sen aivan mielisairaalatason salaliittoteoriat saavat mennä ilman vakavaa poliittista keskustelua, kun, niin, miksi? Persujen MEP-ryhmä on puheiltaan ja lausunnoiltaan aivan sairas, mutta mitään debattia siitä ei oikein käydä, koska he ilmiselvästi eivät oikein ole vastuullisia aikuisia.

Dokkarikontekstissa tämä ehkä tarkoittaa sitä, että ei oikein ole hyvää makua tehdä natseista jotain poliisit-sarjaa muistuttavaa seurantarealityä, vaan ohjelman fokuksen pitäisi olla edes vähän massiivisen kammottavan ideologian kriittisessä avaamisessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2022 8:51 ehdokkaasti ei voisi avoimesti kannattaa minkään ihmisryhmän tuhoamista.
Onkohan noin? Koska mielipiteitä ei edelleenkään ole kriminalisoitu, niin mielipiteensä mun käsittääkseni saa aina kysyttäessä kertoa.

Vosi kantaa sellaista "kysykää minulta ihmisryhmästä X" -kylttiä :think:
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.03.2022 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 9:29
James Potkukelkka kirjoitti: 24.03.2022 8:45
urpiainen kirjoitti: 23.03.2022 22:25 . Mutta silti he eivät joudu ottamaan vastuuta aatteistaan
Mitä tuo "vastuun ottaminen aatteistaan" konkreettisesti tarkoittaisi? Mielipiteitähän ei ole kriminalisoitu. Halutessani saisin aivan laillisesti olla sitä mieltä, että ihmisryhmä X:n jäsenet tulee tuhota ja voisin halutessani äänestää kyseistä kantaa tukevia ehdokkaita missä tahansa vaaleissa.
Tarkoittaa eksplisiittisesti ilmaistun hirveän ideologian ottamista tosissaan, kuunnellen, mitä nämä tyypit sanovat. Me ollaan käyty tämä keskustelu varmaan n+1 kertaa (esim.). .
Juu. Arvasinkin, että lyöt mua kohta legaalisella autismilla päähän :)
urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 9:29
Dokkarikontekstissa tämä ehkä tarkoittaa sitä, että ei oikein ole hyvää makua tehdä natseista jotain poliisit-sarjaa muistuttavaa seurantarealityä, vaan ohjelman fokuksen pitäisi olla edes vähän massiivisen kammottavan ideologian kriittisessä avaamisessa.
Njoo, mutta sittenhän se olisi aivan eri ohjelma. Kumpikaan meistä ei ilmeisesti ole ko. sarjaa katsonut, mutta se ei toki haittaa siitä keskustelua :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Katsoin palstakirjoittelusta inspiroituneena Suomineidot- sarjasta kolme ekaa jaksoa. Ei oikein herättänyt mitään uusia ajatuksia. Toistaiseksi en nähnyt mitään mullistavaa tai provosoivaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25355
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.03.2022 13:48 Katsoin palstakirjoittelusta inspiroituneena Suomineidot- sarjasta kolme ekaa jaksoa. Ei oikein herättänyt mitään uusia ajatuksia. Toistaiseksi en nähnyt mitään mullistavaa tai provosoivaa.
Et selvästikään tunne sarjaa yhtä hyvin kuin me, jotka emme ole sitä katsoneet!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.03.2022 13:48 Katsoin palstakirjoittelusta inspiroituneena Suomineidot- sarjasta kolme ekaa jaksoa. Ei oikein herättänyt mitään uusia ajatuksia. Toistaiseksi en nähnyt mitään mullistavaa tai provosoivaa.
Reputit siis woke-testin.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Voi olla, että reaktioitani laimensi seikka, että olen työssäni ollut ääriliikkeiden kanssa tekemisissä. Mutta uskallan sanoa, ettei sarja pyri mihinkään suuntaan ottamaan kantaa, vaan päinvastoin siinä kerrotaan kolme erilaista kansallismielisen naisen tarinaa varsin maanläheisellä ja tavallisella eetoksella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eli reputit. Sinun olisi pitänyt kovaan ääneen alkaa arvostelemaan Pahojen Natsien pääsyä telkkariin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.03.2022 14:27 uskallan sanoa, ettei sarja pyri mihinkään suuntaan ottamaan kantaa, vaan päinvastoin siinä kerrotaan kolme erilaista kansallismielisen naisen tarinaa varsin maanläheisellä ja tavallisella eetoksella.
Meidän sarjaa katsomattomien keskuudessa on konsensus, että sarjan tekijöiden motiivit ovat varmaan puhtaat - tuskin ne pyrkivät kantaa ottamaan mihinkään, vaan näyttämään todellisuutta. Kysymys on enemmän se, että kun kyseessä on kuitenkin äärityypit, niin onko tällainen neutraalius oikeasti mahdollista? Mitä tarkoittaa maanläheinen ja tavallinen eetos koskien etnisistä puhdistuksista haaveilevia ällötyksiä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21129
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 15:36 Kysymys on enemmän se, että kun kyseessä on kuitenkin äärityypit, niin onko tällainen neutraalius oikeasti mahdollista? Mitä tarkoittaa maanläheinen ja tavallinen eetos koskien etnisistä puhdistuksista haaveilevia ällötyksiä?
Eikös telkusta löydy pilvin pimein ohjelmia, joissa on puhuttu neutraalisti vaikkapa itänaapurin johtajista? Miksi nää natsit olisivat "eri asia"?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.03.2022 16:10
urpiainen kirjoitti: 24.03.2022 15:36 Kysymys on enemmän se, että kun kyseessä on kuitenkin äärityypit, niin onko tällainen neutraalius oikeasti mahdollista? Mitä tarkoittaa maanläheinen ja tavallinen eetos koskien etnisistä puhdistuksista haaveilevia ällötyksiä?
Eikös telkusta löydy pilvin pimein ohjelmia, joissa on puhuttu neutraalisti vaikkapa itänaapurin johtajista? Miksi nää natsit olisivat "eri asia"?
Sä katsot eri telkkua kuin mä! Onko siellä jotain neutraaleja seuranta-realityjä, joissa seurataan maanläheisesti ja tavallisella eetoksella Johan Bäckmanin arkipäivää?

Mut joo, kun tuossa joku hetki sitten puhuttiin, että mikä on whataboutismia ja mikä ei, niin kyllä mä sanoisin, että totutun tavan mukaan sun reaktiosi natsien arvosteluun on taas sitä itseään.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Urppis, asetat tässä itsesi väkisin nurinkuriseen asemaan. Katso nyt vaikka eka jakso, joku 26min, niin keskustelua kannattaa jatkaa. Herkkiäkin aiheita voi käsitellä, kun sen tekee oikealla tavalla. Ei ne ihmisiä syönyt tai heitelleet polttopulloja TAYS:n synnytysosastolla.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4269
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Vaikea kuvitellä Urpiaisen tekevän jotain niin vulgääriä kuin television katsominen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Vastaa Viestiin