Katsoin sarjaa

Leffat, musiikki, taide, kirjallisuus ja sensellaiset
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

On ollut iso aukko sivistyksessä, kun en ollut koskaan aiemmin katsonut yhtään jaksoa

Curb Your Enthusiasmia

Nyt 6 jaksoa alusta katsottu. Ihan mukava harmiton sarja. Ei lopu aivan heti kesken, kun 110 jaksoa tehty :)

Kokeilin myös yhden jakson Emily in Parisia. Hävettää myöntää, että kyllä tätäkin voisi katsoa, vaikka taitaakin olla klisee-kokoelma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Ostin keväällä ipadin, ja tuli kolme kuukautta Apple TV+ - tilausta kaupanpäälliseksi. Aktivoin nyt, ja olen katsonut Säätiötä (Foundation) varsin tyytyväisenä - tekisi mieli hakea Asimovit kirjastosta ja lukea uudestaan. Pienenä miinuksena että Applen ekosysteemi ei mahdollista minulla helposti kuvaa televisioon ilman lisäjumppaa tai hankintoja - ei tue Chromecastia.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Voisi kyllä laittaa Apple TV+ tilaukseen tuon takia.
5,99 €/kk ilmaisen kokeilujakson jälkeen.
Aika hyvät arvostelut

https://en.wikipedia.org/wiki/Foundatio ... #Reception
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä oon tässä kevään mittaan katsellut kahta suunnilleen samaan aikakauteen sijoittuvaa sarjaa. Viimeinen valtakunta ja Viikingit. Noista kahdesta mä nostaisin Viimeisen valtakunnan paremmaksi. Itseasiassa Viikinkejä en jaksanut katsoa loppuun, kun lähdettiin taas yhdelle kierroksella aiheesta; Nyt tää pettäis ton päähenkilön ja yrittäis tappaa sen. Mutta rehellisesti kannattaa mieluummin lukea Bernard Cornwellin The Saxon Stories sarja johon viimeinen valtakunta perustuu. Sarjassa tyypilliseen tapaan on jätetty tarinasta paljon pois, sotketaan tapahtumia ja tapahtumapaikkoja, jotta tarinaa saadaan pakattua tiiviimmäksi. Viikingeissä taas historiasta on poimittu lähinnä nimiä ja kaikki muu on sepitettä. Lisäksi Viikingeissä ensimmäisen kauden jälkeen tuotanto on liian ihastunut tunnelmamusiikkeihin ja hidastuksiin tarinallisen sisällön jäädessä sivuosaan. En olisi Viikingeissä päässyt edes vikalle kaudelle asti ellen olisi katsellut koneella, jolloin pysty tylsien kohtien aikana pelailemaan toisella näytöllä :krooh:

Tiivistettynä kirjasarja tosi hyvä, Viimeinen valtakunta siihen nähden pettymys ja Viikingit ihan paskaa parin ekan kauden jälkeen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.05.2022 8:47
Aika hyvät arvostelut
https://en.wikipedia.org/wiki/Foundatio ... #Reception
Ei tää nyt hääviltä näytä
https://www.metacritic.com/tv/foundation
https://www.rottentomatoes.com/tv/foundation

Ilmeisesti huono ja lisäksi woke-paskaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Omasta lähteestäsi
METASCORE
Generally favorable reviews
based on 25 Critic Reviews
70%
AVERAGE TOMATOMETER
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Itse en edes harkitse katsovani mitään noin heikosti arvioituja. Ja molemmissa katsojien arviot ovat paljon huonompia.

Vertailun vuoksi Expanse:
https://www.rottentomatoes.com/tv/the_expanse
https://www.metacritic.com/tv/the-expanse
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.05.2022 10:19 ^ Itse en edes harkitse katsovani mitään noin heikosti arvioituja.
:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Kyse on ihan vaan matikasta. Jos katsoisin ja pelaisin kaiken top 1/4:een rankatun, niin päivistä loppuisi tunnit kesken. Pakko priorisoida.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu ymmärrän kyllä. Vapaa-aika on kallista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

Mä en osaa sanoa että toimiiko Foundation täysin itsenäisenä sarjana, mulle se nostalgialasien lävitse katsominen, Asimovin maailman muisteleminen ja vertailu siihen tuo aika merkittävän lisän. Päälleliimattuja woke-elementtejä kyllä näkee, mutta lähinnä tuntuvat ajankuvaan sopivilta kuriositeeteiltä eivätkä vie liikaa huomiota.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jotenkin ei uppoa enää nykyään ajatus keskusjohtoisesta monoliittisesta tuhansia vuosia kestävästä miljoonien planeettojen galaktisesta imperiumista.

Westworld, Expanse ja Babylon 5 uppoavat paremmin ukottavina nykyisyyde jatkumoina ja teknologiatkin ovat jotain muuta kuin puhdasta taikuutta.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

True Detective 3 kausi
Eilen Areenaan tuli tauon jälkeen viides jakso. Toimii. Kakkoskausi jäikin kesken aikoinaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ pitänee tutustua. 2 kausi oli ihme kuraa ekan kauden jälkeen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.05.2022 9:03 ^ pitänee tutustua. 2 kausi oli ihme kuraa ekan kauden jälkeen.
Sama. Kolmoskaudella on tavoitettu ykköskauden vangitseva ruostevyöhykkeen tunnelma ja henkilöhahmoilla on syvyyttä. Jos hidastempoisuus ei ole ongelma, niin voin suositella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.05.2022 14:35 teknologiatkin ovat jotain muuta kuin puhdasta taikuutta.
Säätiöiden lukemisesta on 40 vuotta, mutta joku netissä huomautti, että vaikka siinä on ylle puettavia ydinreaktoreita, tietokoneet ovat edelleen seinän kokoisia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ "galactic empire" herättää myös heti isompi kysymyksiä kuin tietokoneiden koon: ihminen siis oli ainoa laji galaksissamme vai tapoimmeko ne muut pois? Miten 100.000 valovuotta halkaisijaltaan olevassa imperiumissa liikutaan ja viestitään? Hyperavaruus mainitaan, mutta mitkä säännöt siihen liittyvät? Miten on mahdollista, että 25 miljoonan planeetan imperiumi on keskusjohtoinen monokulttuuri? Miten säätiö säilöö yhdessa kaupungissa 25 miljoonalla planeetalla syntyneen tiedon?

Minusta säätiö oli puhdasta avaruusfantasiaa aikana jolloin tarjolla oli hyvin vähän tolkien-tyyppistä fantasiaa. Scifi kai vähän kuoli siihen, että tusinafantasiat lisääntyivät.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja aasi »

^Ei se musta mitenkään mahdoton alkuasetelma olisi että sivilisaatioihin pystyvän älykkään elämän syntyminen olisi kosminen yhteensattuma ja ihmiskunta olisi siten galaksin ainoa toimija. Jos hyperavaruudessa matkustaminen ja viestiminen vaatii jotain kehittynyttä teknologiaa ja jokin taho kontrolloi sitä, niin siinähän on aika selkeä aihio imperiumin syntymiselle. Mun mielikuva on että kovin monokulttuurisesta valtakunnasta ei Asimovin maailmassa ole kyse, enemmän brittiläisen imperiumin kaltaisesta toiminnasta - useimmat planeetat ovat aika takapajuisia raaka-ainelähteitä ja riippuvaisia imperiumin teknologiasta. Teknologinen keskus haalii kaikki tarvitsemansa resurssit muualta eikä edes pystyisi riippumattomaan selviytymiseen, koko planeetan pinta on rakennettu täyteen. Säätiön tarkoitus ei mun käsittääkseni ole sen 25 miljoonan planeetan tiedon taltiointi, vaan sen tiedon vaaliminen mikä vaaditaan teknologisen sivilisaation säilyttämiseen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hamiltonista tullut toinen kausi. Ensimmäisen jakson perusteella parempi kuin ensimmäinen kausi, joka oli paska.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 13.05.2022 13:58 ^Ei se musta mitenkään mahdoton alkuasetelma olisi että sivilisaatioihin pystyvän älykkään elämän syntyminen olisi kosminen yhteensattuma ja ihmiskunta olisi siten galaksin ainoa toimija. Jos hyperavaruudessa matkustaminen ja viestiminen vaatii jotain kehittynyttä teknologiaa ja jokin taho kontrolloi sitä, niin siinähän on aika selkeä aihio imperiumin syntymiselle. Mun mielikuva on että kovin monokulttuurisesta valtakunnasta ei Asimovin maailmassa ole kyse, enemmän brittiläisen imperiumin kaltaisesta toiminnasta - useimmat planeetat ovat aika takapajuisia raaka-ainelähteitä ja riippuvaisia imperiumin teknologiasta. Teknologinen keskus haalii kaikki tarvitsemansa resurssit muualta eikä edes pystyisi riippumattomaan selviytymiseen, koko planeetan pinta on rakennettu täyteen. Säätiön tarkoitus ei mun käsittääkseni ole sen 25 miljoonan planeetan tiedon taltiointi, vaan sen tiedon vaaliminen mikä vaaditaan teknologisen sivilisaation säilyttämiseen.
Eikös Rooman valtakunta myös keskusjohtoisesti kontrolloinut koko tunnettua maailmaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

True Detective III kausi oli hyvä. Sarja oli rakennettu kolmelle aikatasolle, joita sitten käytettiin sarjan edetessä ristiin rastiin. Vastaavaa aikaporttausta on käytetty iät ja ajat, välillä se toimii, välillä ei. Mulla on siihen usein ristiriitainen suhde, koska en osaa nähdä moisella rakenteella aina lisäarvoa, vaan päin vastoin siitä jää helposti hifistelevä jälkimaku. Ko. kausi oli muuten HBO:n tuotantoa vuodelta 2019.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bluntly kirjoitti: 14.05.2022 21:48 Hamiltonista tullut toinen kausi. Ensimmäisen jakson perusteella parempi kuin ensimmäinen kausi, joka oli paska.
Oli huomattavasti parempi kuin ensimmäinen kausi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

Stranger Things 4

Olen vasta kolmannessa jaksossa, mutta on mulla tästä suht hyvä tunne neloskaudesta vielä tässä vaiheessa. Pelkään koko ajan, että Matrix-tauti * on iskenyt Duffereihin, mutta toistaiseksi homma on pysynyt urallaan kiitettävästi, vaikka hieman kulmakarvoja kohotuttikin että nyt ollaan otettu aimo annos scifistä kauhun suuntaan. Mielenkiinnolla odotan, miten uusi uhka limittyy vanhaan tuttuun Upside Downiin. "Maanpäällisisistä" antagonisteista ei ole valitettavasti vielä ainakaan noussut yhtään Billy Hargroven veroista ilkimystä, mutta annetaan ajan näyttää.

Huomioita kiinnitti että jaksojen pituudet ovat järjestään yli tunnin mittaisia kun aiemman kauden premierejä ja finaleja lukuunottamatta selvästi alle tunnin mittaisia. Ihan pientä slackia kerronnassa on, ei mitään sellaista että tekis mieli ottaa sakset käteen, mutta hoputtaa tekisi hetkittäin mieli.

Mutta hitto miten nuo muksut ovat kasvaneet! Niinhän niiden kai kuuluukin tehdä..

* oma määritelmäni: kun uudet innokkaat tekijät tekevät yllätyshitiksi muodostuneen viihdetuotteen, koneisto haluaa lisää ja syytää yhä isompaa ja isompaa rahamäärää tekijöille - eikä samaan aikaan uskalla ollenkaan kyseenalaistaa vauhtisokaistuneiden tekijöiden entistä hullumpia "visioita"

Totta on, että Dufferit kierrättävät häpeämättömästi kasaria, mutta ainakin ikäiselleni setämiehelle noista tulee sillai hyvä, lämmin ja nostalginen olo.

Kuva
Amazing shit happens!
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2446
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja KKK »

EDIT. Season 4 vol 1 nyt katsottu.

Matrix-tauti iski kuitenkin. Väitän että tarinasta olisi saanut tiukemman kun oltaisiin kassaralla vedetty turhat rönsyt pois ja pidetty jakson pituus hieman alle 60 min kuten aikaisemmilla kausilla. Sen sijaan että pööpöiltiin siellä täällä ja tuolla, missään vaiheessa ei selostettu, miksi ja miten venäläiset olivat saaneet Upside Downista tietää tai miksi niillä oli demogorgon gulagissa jossa Hopper oli vankina?

Aikaisempien kausin hirviöt ja pahikset olivat tavallaan aika omaperäisiä ja ehkä siksi tehokkaita mutta nelosen pää-antogonisti on oikeastaan aika nolo. On muistettava Alien-sääntö: puhumaton ja silmätön monsteri on aina tehokkaampi. Ylösalas-maailma on tähän saakka ollut selkeästi scifi-fantasiaa mutta tällä kaudella haetaan ensi kertaa horror-meininkiä - enkä ole oikein vieläkään varma oliko se oikea suunta. Vecna-monsterin ihmisnäyttelijä on ok-castaus, mutta kun hahmo esiintyi ensimmäisen kerran, oli äärimmäisen helppo arvata että tällä tyypillä ei ole putsijauhoja pussukassa.

Tietyllä tavalla tykkäsin Elevenin taustan avaamisesta, mutta missään tapauksessa tämä ei ole sarjan parasta antia. Sedälle maistuu ST:t järjestyksessä kolmas kausi on edelleen sarjan paras ja 1-2 ovat tasoissa.

Uusista hahmoista stoner-Argyle on vain nippa-nappa mukiinmenevä. Hellfire-pelinjohtaja Eddie Munsonista tykkäsin aika laillakin. Vakiohahmoista parhaiten tonttinsa minusta klaarasivat Max, Hopper ja Dustin. Lucasille kunniamaininta.
Amazing shit happens!
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Katsoin sarjaa

Viesti Kirjoittaja Niba »

Katsoin englantilaista sarjaa roomalaisten yrityksestä vallata Britanniaa, sarjan nimi oli Britannia osituksellisesti tuotantoa
https://muropaketti.com/elokuvat/elokuv ... kaarmeita/
*Juoni kuvio selkeä paha Lokka yrittää vallata druidien Britanniaa, varsin paksua siis..
Katsoin viisi akaa jaksoa putkeen ei tuntunut hyvältä, tehosteet ei olleet GOT tasoa mutta raakuudet oli hyviä..
Pyyhin Netikettiin..
Vastaa Viestiin