Ostatko vapaan kanan munia?

Yleinen lätinä jä kitinä

Ostatko vapaan kanan munia?

Kyllä ostan, ja paasaan siitä muillekin
7
23%
Kyllä ostan, mutta omapahan on ongelmani
11
35%
Joskus ostan
6
19%
En osta, mutta jatkossa aion, koska se on oikein™
1
3%
En osta, Lidlistä ei saa ja muutenkin liian kallista
1
3%
En osta, EVVK
5
16%
 
Ääniä yhteensä: 31

Chap

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Chap »

NuoriD kirjoitti:
Asie Payton kirjoitti:
annepa kirjoitti:Onhan meillä sekasyöjän tarpeet nahan sisällä.
Onko? Muistaisin jostain lukeneeni, että ihminen on enemmän kasvissyöjäksi rakentunut kuin lihansyöjäksi. Hampaat, ruuansulatuselimistö jne...
En ole mikään auktoriteetti tässä asiassa, mutta kyllä minä taas olen lukenut, että ihmisen hampaisto ja ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.
Ihminenhän on sekasyöjä. Mutta se ei ole sama asia kuin, että olisi tarve olla sekasyöjä, eli että ei selviäisi ilman lihaa.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

NuoriD kirjoitti:En ole mikään auktoriteetti tässä asiassa, mutta kyllä minä taas olen lukenut, että ihmisen hampaisto ja ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.
Siitä ei kai ole yksimielisyyttä tiedeyhteisössä. Itse pidän todennäköisimpänä, että molemmat osapuolet ovat oikeassa. Ihminen on syönyt menneisyydessä jonkin verran lihaa, mutta myös kasviksia. Pelkälläkin kasvisravinnolla ihminen tulee hyvin toimeen ja pystyy elämään pitkän ja terveen elämän. Pelkällä liharavinnolla taas ei.

Itselläni on ainakin paras olo silloin, kun syön kasvispainotteisesti (kuitenkaan täysin lihatuotteista kieltäytymättä).
NuoriD

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Kivikaudella tietenkin syötiin sitä ruokaa mitä oli, eli kyllä kone käy sekä bensalla että dieselillä.

Toki kivikaudella ei varmaankaan koskaan ollut tilannetta, jossa ruokavalio muodostui pelkästä lihasta, mutta eipä sellaista diettiä taida käytännössä kukaan noudataa nykyäänkään.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Clay »

annepa kirjoitti:
Clay kirjoitti: Mua nyt rupes vaan suuresti ihmetyttämään, kun annepa lihan hinnoista ituili, että eihän kuluttajahinta ja tuottajahinta ole ihan sama asia täällä suomalaisessa lintukotomonopolissa. En millään jaksaisi kirjoittaa pitemmästi, mutta olen olettanut, että kauppahallissa on lihoja, joiden logistinen ketju on ainakin vähän vaatimattomampi kuin Keskolla tai Sokalla, tai Lidlillä, mutta silti kuppahallin lihat on aika samoissa hinnoissa kuin markettien - niin oikeestiko siellä halleissa on samat lihat kuin kaupoissa, vai mistä hintaeron puute johtuu?
Kauppahallin myymälän pitäminen on kalliimpaa kuin Keskon myymälän? Siis per neliö tai per henkilö tai per myyty lihakilo? Kauppahallin lihat tulee pientuottajilta joiden on kalliimpaa tuottaa lihaa kuin tehotuottajien? Ainakin mnuo nyt tuli mieleen, mut en oikiasti tiiä. No tietysti lisäksi se että jos ostaa ison erän niin kuulema saa halvemmalla yleensä. Kumpi saa halvemmalla: Kesko joka ostaa 10 tonnia vai kauppahallin putiikki joka ostaa 100 kiloa?
Juuh, noin mäkin olen mutuillut. Mutta POINTTI oli nimenomaan se, että lihan hinta ei merkittävästi eroa marketeista, jos vertaa ihan normaalia ulkofilettä esimerkiksi.

lis. pitänee taas käydä kauppahallissa, en mä siellä niin usein käy.
Viimeksi muokannut Clay, 11.01.2010 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Asie Payton

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Pointti olikin tuo minkä Chap toi esiin. Nyt heittelen ihan ulkomuistista - ihmisen pitkä ruuansulatuskanava ehtii tuottaa karsinogeenejä käsitellessään lihaa ja se taas altistaa syövälle. Muistinko oikein?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Clay »

Asie Payton kirjoitti:Pointti olikin tuo minkä Chap toi esiin. Nyt heittelen ihan ulkomuistista - ihmisen pitkä ruuansulatuskanava ehtii tuottaa karsinogeenejä käsitellessään lihaa ja se taas altistaa syövälle. Muistinko oikein?
Eli se on pelkkää propagandaa, että lihassa on näitä välttämättömiä aminohappoja?
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
Asie Payton kirjoitti:
annepa kirjoitti:Onhan meillä sekasyöjän tarpeet nahan sisällä.
Onko? Muistaisin jostain lukeneeni, että ihminen on enemmän kasvissyöjäksi rakentunut kuin lihansyöjäksi. Hampaat, ruuansulatuselimistö jne...
En ole mikään auktoriteetti tässä asiassa, mutta kyllä minä taas olen lukenut, että ihmisen hampaisto ja ruoansulatuselimistö on sekasyöjän.
Kulmahampaat=lihansyöjä tai sekasyöjä, näin olen antanut itselleni ymmärtää. Millään kasvinsyöjällä ei liene kulmahampaita.
EveryWoman kirjoitti: Sekin olisi jo hyvä parannus, että ilmiselvimmistä epäeettisyyksistä olisi kuva pakkauksen kyljessä. Kanojen kohdalla se ei välttämättä toimisi yhtä hyvin, mutta valokuva kuolleiden lajitoveriensa seassa rypevästä siasta voisi ainakin jonkin verran hillitä ihmisten intoa ostaa aina sitä halvinta mahdollista paskaa, mitä suinkin käsiinsä saavat.
Enpä tiedä, jos vaikka vertaa tupakka-askien kyljissä näkyviä keuhkosyöpäkuvia. Ei ne kuulema tehoa. Ja siinä sentään kerrotaan että tällaista voi tulla JUURI SINULLE. Jos tuo ei tehoa niin tehoaisiko se että joku porsas retkottaa raatona jossain?

Oottako kattonu Channel4:n tuottamaa The cottage farm treatmentiä? Se tuli pari vkoa sitten teemalta, tai ainakin 3 osaa siitä. Kyseessä on siis ituhippikokin pitämä luomutila jonne tulee vieroitukseen pikaruuan syöjiä jotka ei tiiä lihan alkuperästä mitään tai arvosta sitä. Ne joutuu sillä farmilla ensinnäkin opetteleen kokkausta oikeista raaka-aineista. Toisekseen ne joutuu hoitaan siellä elukoita, ainakin kanoja ja lampaita, ja sit kattoon kun yheltä kanalta ja lampaalta otetaan nirri pois ja ne valmistetaan pataan pantavaksi. Sitten ne panee ne lihat pataan, kokkaa ja syö ne. Ainakin näillä tyypeillä muuttu mielipiteet aika vankasti sen jälkeen kun ne oli oikeasti nähneet sen elukan elävänä ja sen teurastuksen. Hyvä sarja. Kolmannessa osassa oli kanien lahtausta mut sitä osaa en nähnyt.
Clay kirjoitti: Juuh, noin mäkin olen mutuillut. Mutta POINTTI oli nimenomaan se, että lihan hinta ei merkittävästi eroa marketeista, jos vertaa ihan normaalia ulkofilettä esimerkiksi.
Mulla meni nyt pointti ohi, voi johtua siitä että termostaattini on sekaisin. Siis että pitäisi ostaa kauppahallista lihaa koska se on lähes samanhintaista kuin marketeissa? Minusta on ihan sama mistä sen lihan ostaa, itse ostan luomulihani monesti marketista.

Clay kirjoitti: lis. pitänee taas käydä kauppahallissa, en mä siellä niin usein käy.
Niin munkin, haluan kanaa pitkästä aikaa.

EDIT: Channel4:n ohjelman nimi on oikiasti River Cottage Treatment.
Viimeksi muokannut annepa, 11.01.2010 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Chap

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Chap »

Clay kirjoitti:
Asie Payton kirjoitti:Pointti olikin tuo minkä Chap toi esiin. Nyt heittelen ihan ulkomuistista - ihmisen pitkä ruuansulatuskanava ehtii tuottaa karsinogeenejä käsitellessään lihaa ja se taas altistaa syövälle. Muistinko oikein?
Eli se on pelkkää propagandaa, että lihassa on näitä välttämättömiä aminohappoja?
Öh, ei. Mutta niitä ei ole pelkästään lihassa.
elco

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja elco »

annepa kirjoitti: Kulmahampaat=lihansyöjä tai sekasyöjä, näin olen antanut itselleni ymmärtää. Millään kasvinsyöjällä ei liene kulmahampaita.
Vaikka Miehillä onkin pistin niin ei se silti meistä mitään mehiläisiä tee. Tästä vallitsee tiedeyhteisön yksimielisyys.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

annepa kirjoitti:Enpä tiedä, jos vaikka vertaa tupakka-askien kyljissä näkyviä keuhkosyöpäkuvia. Ei ne kuulema tehoa. Ja siinä sentään kerrotaan että tällaista voi tulla JUURI SINULLE. Jos tuo ei tehoa niin tehoaisiko se että joku porsas retkottaa raatona jossain?
Suomalaisista oisko 21% tupakoi. Kuka sanoo, että niihin loppuihin ei kuvat ois tehonneet? Mulle on ainakin koulussa näytetty, miltä näyttää tupakoimattoman ja tupakoivan ihmisen keuhkot. En tietty osaa sanoa, missä määrin tupakoimattomuuteni johtuu just siitä. Mutta ihan otollinen kohde oisin kyllä tupakkifirmoille ollut sikäli, että hengasin kuitenkin aika paljon tupakoivien kanssa, esim. välitunneilla tupakkapaikoilla.
Oottako kattonu Channel4:n tuottamaa The cottage farm treatmentiä? Se tuli pari vkoa sitten teemalta, tai ainakin 3 osaa siitä. Kyseessä on siis ituhippikokin pitämä luomutila jonne tulee vieroitukseen pikaruuan syöjiä jotka ei tiiä lihan alkuperästä mitään tai arvosta sitä. Ne joutuu sillä farmilla ensinnäkin opetteleen kokkausta oikeista raaka-aineista. Toisekseen ne joutuu hoitaan siellä elukoita, ainakin kanoja ja lampaita, ja sit kattoon kun yheltä kanalta ja lampaalta otetaan nirri pois ja ne valmistetaan pataan pantavaksi. Sitten ne panee ne lihat pataan, kokkaa ja syö ne. Ainakin näillä tyypeillä muuttu mielipiteet aika vankasti sen jälkeen kun ne oli oikeasti nähneet sen elukan elävänä ja sen teurastuksen. Hyvä sarja. Kolmannessa osassa oli kanien lahtausta mut sitä osaa en nähnyt.
Kuulostaa hyvältä, ja uskon että on vaikutusta ajatteluun. Pelkkä kuva on toki paljon heikompi vaikutukseltaan kuin tuollainen moniaistimellinen ja pitkäkestoinen elämys, mutta kyllä se varmaan vähän vaikuttaisi. Veikkaan esmes, että äitini killuu just niillä rajoilla; joulukinkku ois jäänyt ostamatta jos kinkussa olisi ollut kuva possusta elävänä todellisessa ympäristössä. Nyt ei jäänyt, vaan mielipaha tuli vasta joulupöydässä asiasta huomautettuani.
SikaMika

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja SikaMika »

EveryWoman kirjoitti:...valokuva kuolleiden lajitoveriensa seassa rypevästä Siasta voisi ainakin jonkin verran hillitä ihmisten intoa ostaa aina sitä halvinta mahdollista paskaa, mitä suinkin käsiinsä saavat.
Hetkinen, eihän tämä ole se aselakiketju?
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Clay »

annepa kirjoitti:
Clay kirjoitti: Juuh, noin mäkin olen mutuillut. Mutta POINTTI oli nimenomaan se, että lihan hinta ei merkittävästi eroa marketeista, jos vertaa ihan normaalia ulkofilettä esimerkiksi.
Mulla meni nyt pointti ohi, voi johtua siitä että termostaattini on sekaisin. Siis että pitäisi ostaa kauppahallista lihaa koska se on lähes samanhintaista kuin marketeissa? Minusta on ihan sama mistä sen lihan ostaa, itse ostan luomulihani monesti marketista.
Siis, PINTTI, oli lähinnä siinä, että epäilen markettihinnoissa olevan sen verran ilmaa, että viljelijät vois tuottaa eettisempää lihaa ilman, että markettihinnat kärsis, jos Suomessa ei olis monopoolia. Ja mulle on tosiaan ihan sama mistä sen lihan ostaa, mutta mun mittapuulla joku possun ulkofileepiffi ei kyllä ole halpaa, vaikka se on sitä rääkättyä markettilihaa.
Viimeksi muokannut Clay, 11.01.2010 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Clay kirjoitti:
annepa kirjoitti:
Clay kirjoitti: Juuh, noin mäkin olen mutuillut. Mutta POINTTI oli nimenomaan se, että lihan hinta ei merkittävästi eroa marketeista, jos vertaa ihan normaalia ulkofilettä esimerkiksi.
Mulla meni nyt pointti ohi, voi johtua siitä että termostaattini on sekaisin. Siis että pitäisi ostaa kauppahallista lihaa koska se on lähes samanhintaista kuin marketeissa? Minusta on ihan sama mistä sen lihan ostaa, itse ostan luomulihani monesti marketista.
Siis, PINTTI, oli lähinnä siinä, että epäilen markettihinnoissa olevan sen verran ilmaa, että viljelijät vois tuottaa eettisempää lihaa ilman, että markettihinnat kärsis, jos Suomessa ei olis monopoolia. Ja mulle on tosiaan ihan sama mistä sen lihan ostaa, mutta mun mittapuulla joku possun ulkofileepiffi ei kyllä ole halpaa, vaikka se on sitä rääkättyä markettilihaa.
AHAAAA kiitos selvennyksestä. No tuo kyllä ainakin kuulostaa ihan järkevältä.

Minusta lihan ei pitäisi olla halpaa. Minusta kasvisten pitäisi olla halpoja. Noin yleensä ajateltuna.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Vapaita en osta, vain luomuj. Enkä ehkä niitäkään kun saan selattua nää 6 sivuanne läpi.
EveryWoman
Kitisijä
Viestit: 5729
Liittynyt: 15.08.2005 21:45

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja EveryWoman »

^Kyllä ostaminen mun mielestä on parempi kuin ostamatta jättäminen. Näes se ketuttaa kanakiduttajaa enemmän, että annamme hänen paremmin toimivalle kilpailijalleen ne rahat, jotka hän voisi muuten ajatella saavansa itse. Jolloin hän saattaa käydä miettimään, että josko itsekin katsoisi vähän minne ne kanansa ahtaa. Jos taas vain jättää ostamatta, kanakiduttaja ei ymmärrä ajatella menettävänsä rahaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

^ Ihanan samis!

Luin. Ällöönnyin taas ND susta, oot ihan kummallinen persenaama. YY kans! Tuli hyvä mieli kun pääsin sanomaan. IRL en ikinä puutu muiden valintoihin. Oon nössö.
Avatar
Clay
Kitisijä
Viestit: 2582
Liittynyt: 14.08.2005 23:46

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Clay »

annepa kirjoitti:Minusta lihan ei pitäisi olla halpaa. Minusta kasvisten pitäisi olla halpoja. Noin yleensä ajateltuna.
Kasviksethan on halpoja, esim. viime viikolla ostin punakaalia euron kilohinnalla - ehkä se oli rääkkäämällä kidutettua punakaalia, omatuntoni kolkuttelee!
Minusta taas terveellisen sekaravinnon pitäis olla halpaa.
Nyt penikseni on fantastinen!
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Clay kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minusta lihan ei pitäisi olla halpaa. Minusta kasvisten pitäisi olla halpoja. Noin yleensä ajateltuna.
Kasviksethan on halpoja, esim. viime viikolla ostin punakaalia euron kilohinnalla - ehkä se oli rääkkäämällä kidutettua punakaalia, omatuntoni kolkuttelee!
Minusta taas terveellisen sekaravinnon pitäis olla halpaa.
No olet kyllä oikeassa, monet juurekset ja muut kotimaiset kausirehut on aika halpoja, minä ostin vasta ihan valkokaalia. Juuresten käyttöä olen opetellut mut en vielä osaa tarpeeksi. Punajuuret on ihania!

Tuppaa vaan jumittaan siihen kurkku-salaatti-tomaatti-paprika-linjalle eikä ne ole halpoja. Korjaan tapani.

Epäterveellisten ruokien pitäisi olla kalliita! Kaikille karkkeille karkkivero ja sipsielle sipsivero!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Leila
Kitinän uhri
Viestit: 667
Liittynyt: 13.10.2006 10:12
Paikkakunta: Pohjois-Savossa

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Leila »

Ostan vapaan kanan munia. Tosin aika paljon tulee syötyä myös naapurikylän luomukanalan munia, ne on niin paljon parempia maultaan sekä myös muilta ominaisuuksiltaan. Muuten en luomuilua juurikaan harjoita, se ei minun mielestäni ole mikään ratkaisu maailman ruoka- tai ympäristöongelmiin. Luomupossua voisin kyllä ostaa, jos sitä olisi lähikaupasta saatavilla. Olen kyllä yrittänyt painostaa miestä, että otettais kesäpossu kasvamaan, mutta olishan sen teurastus aikamoinen homma tällaiselle aloittelijalle.

Käsittääkseni häkkikanalat kielletään vuodesta 2013 eteenpäin. Sitten kanoja kidutetaan jossakin muussa ratkaisussa.
Viimeksi muokannut Leila, 11.01.2010 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Äiti ei tiedä
Asie Payton

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Asie Payton »

Mä kaipaisin lisää tietoa kaloista joita tuolla kalatiskillä on tarjolla. Perinteiset suomalaiset kalat on varmaan ihan oikeasti kalastettuja, ei kasvatettuja (siikaa lukuunottamatta), mutta miten on esimerkiksi lohen, tonnikalan ja mustekalan laita. Mistä voi saada luotettavaa tietoa kalan alkuperästä?
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja annepa »

Asie Payton kirjoitti:Mä kaipaisin lisää tietoa kaloista joita tuolla kalatiskillä on tarjolla. Perinteiset suomalaiset kalat on varmaan ihan oikeasti kalastettuja, ei kasvatettuja (siikaa lukuunottamatta), mutta miten on esimerkiksi lohen, tonnikalan ja mustekalan laita. Mistä voi saada luotettavaa tietoa kalan alkuperästä?
Käsittääkseni WWF on ainakin joissain piireissä luottettavan maineessa.
http://www.wwf.fi/ymparisto/meret_sisavedet/kalastus/, sivulta pääsee linkkejä pitkin tsekkaan esim MCS-sertifikaatin ja kalaoppaan.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21387
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Asie Payton kirjoitti:Mä kaipaisin lisää tietoa kaloista joita tuolla kalatiskillä on tarjolla.
Useinhan se lukee siellä tiskillä, onko kalat kasvatettuja. Selviää viimeistään kysymällä.
RP

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja RP »

Meidän taloudessa käsiteltiin tänään tätä muna-asiaa.

Mies käy useammin kaupassa, joten about sen valinnoilla ne tuotteet pöytään tulee. Olen kaikkiruokainen, enkä kysele vaan syön.

No tänään oli kassissa kananmunia. Kysyin, jotta millä kriteereillä ostat munia. Noh, kuulemma on ostanut tässä lähellä tuotettuja munia, kun on ajatellut sillä tukea paikkakuntaa vaikka kalliimpia ovat. Siinä sitten tutkittiin ne munan merkinnät ja häkkimuniahan ne oli. Tähän huomioon mies sitten totesi, että nykyaikana tämä häkkimunatuotanto on hiukan turn off, että pitää seuraavaksi ostaa vapaita munia. Kerroin, että ilmeisesti luomumuna onkin kanaystävällisempää. Ilmeisesti hän aikoo tästä lähin ostaa luomumunia. Itse yritän kanssa ostaa luomuna kun kauppaan eksyn isommissa ostoksissa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Jenny Daa-aah! ling kirjoitti:Ällöönnyin taas ND susta, oot ihan kummallinen persenaama. YY kans!
Ihan oikein sulle et ällöönnyit. Hajoo siihen sinä sykkivä tussuotsa!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Jenny Daa-aah! ling

Re: Ostatko vapaan kanan munia?

Viesti Kirjoittaja Jenny Daa-aah! ling »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:Käytän sen kestovaippojen ostoon. Mitäs tähän sanotte, tussunaamat?!
No kestovaippailu ei mua kiinnosta palaakaan, oon melekonen persenaama. ;)

Nautin just luomupiimää ja on niin perkeleen hyvää. Toki nautin perään epäluomun maitorahkan ja hyvin väärin kalastetun tonnikalan, huoh... Täydellisten naisten seuraan mars.
Vastaa Viestiin