Mitä et ostanut

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
NuoriD

Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Meinasin pelastaa maapallon ja ostaa pari kpl himmennettäviä energiansäästölamppuja. Prismassa 15.95 kpl. Hyllyyn jäi.

Vaatii aika kovaa uskoa lampun kestävyyteen, kun yksi tavishehkulamppu maksaa alle euron.
bliss

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja bliss »

^Taisin jättää ostamatta ihan samanlaisia lamppuja. Lisäksi jätin ostamatta adidas-nimisen talvitakin koska se oli normaalihintainen!
elco

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja elco »

Vaikken mäkuskovaisten kelkkaan ryhtyisikään vehkeen mullistavuuden ja vallankumouksellisuuden osalta niin jotenkin tulee mieleen, että eikö kukaan muu voisi välillä keksiä jotain uutta.
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

^ Mä surfaan paljon sohvalla maaten ja nykyään teen sen kommarilla. Kyllä tuo voisi olla hieno surffilauta. On sen kokoinen, että mukana tuota en missään tapauksessa kuljettaisi.

Kirjat ja sanomalehdet uskon ostavani edelleen paperisina.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja aasi »

elco kirjoitti:Vaikken mäkuskovaisten kelkkaan ryhtyisikään vehkeen mullistavuuden ja vallankumouksellisuuden osalta niin jotenkin tulee mieleen, että eikö kukaan muu voisi välillä keksiä jotain uutta.
Mulle tuli kans mieleen että tässähän kävi Applelle Nokiat, ei enää mitään uutta. Jos nyt oikein muistan, niin noita Nokiankin julkistuksia taidettiin joskus seurata vähän eri malliin kuin tänäpäivänä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:^ Jos tuo olisi sinusta hieno niin olisit ostanut N800:n jo kolme vuotta sitten.
No kyllä mä kävin N800:a joskus hipelöimässä, mutta silloin olin juuri hankkinut kommarin.

Kyllä tuossa ompun surffilaudassa on paljon N800:aa isompi blin bling -arvo.

Lisäksi N800 ei ole paljon kommarin näyttöä isompi. iPad on taas pari kokoluokkaa isompi.

En siltikään tod. näk. osta, mutta voisin kuvitella ostavani.
Viimeksi muokannut NuoriD, 28.01.2010 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
milli

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja milli »

Juh, täällä kans yksi joka ei oikein ymmärrä tuota iPad:n tarkoitusta. Ymmärtääkseni akun kesto on aikas olematon, laitteessa ei toimi edes samat ohjelmat mitä tavallisissa pöytämäkeissä, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Se on varmasti kiva, lelu. Mutta, se on kokonsa puolesta kuitenkin sellainen, ettei sitä viitsi jatkuvasti roudata mukanaan, ja kotona useilla on varmasti kuitenkin tietokoneet, joissa on paljon monipuolisemmat toiminnot kuin tuossa.

Jotain ammattikirjallisuutta voisi ehkä lukea moisesta, mutta diggaan kyllä käpertyä sänkyyn ihan tavallisen paperisen kirjan kanssa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

iUskovaisille kuolattavaa. Ennenkuin joku toisin todistaa niin uskon masiinan hyötyarvon olevan negatiivinen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Äh. Jos sä ostat uuden kännyn tai läppärin, niin ei siinä ole mitään näytettävää. Jos sen sijaan tuollainen lojuu olohuoneen pöydällä, niin onhan se nyt ihan eri juttu.

Eli Apple on tehnyt tuotteen, jolla mun mielestäni on bling blingiä.
elco

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja elco »

Speksit on aika murhaavat: 576p maksimiresoluutio ja up-to 10h akkua. Eli kai tuolla pari-kolme tuntia katsoo videota.

Jää kauppaan.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Toisen sukupolven laitteen voisi jo ostaa.

Löytyisi käyttöä tuollaiselle surffilaudalle kotona. Paljon kirjallisuutta löytyy mulla jo nyt PDF-muodossa ja O'reillyn Safari-palvelua olisi myös mukava surffailla sohvalla löhöillen.

Koska toistaiseksi tulee kannettua läppäriä päivittäin mukana, ei iPadia tulisi pahemmin kannettua mukana. Mielenkiintoinen laite se tulee joka tapauksessa olemaan juuri sen takia, että tuolla on mahdollisuus tehdä monista tietokone-asioista helpompia ja mukavampia käyttää. Ei se poista monilta ihmisiltä tarvetta tietokoneelle, mutta tuo voi olla todella hyvä mobiili laite, joka kattaa monet tarpeet.

Jos Saunalahti tai Sonera tarjoaisi tuon hyvänä kytkynä, mieluiten vielä niin että siinä olisi bundlattuna kotiadsl / kuitu ja puhelinyhteydet samaan kivaan pakettiin, niin hyvä.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:^ Jos tuossa olisi vaikkapa windows mobile ja olisi samsungin tekemä niin ottaisitko edes osaa tähän ketjuun?
Jos olisi Windows Mobile, niin en. Jos Android, niin kyllä.

Windows Mobile ekosysteemi on minusta more or less kuollut, paitsi joillain erityisillä markkinoilla kuten piratismin luvatussa maassa Venäjällä. Tai siis tämä perustuu siihen, että en ole nähnyt ketään oikeasti olevan kiinnostunut pitkään aikaan Windows Mobile-puhelimista -- lukuunottamatta viisikymppistä venäjältä kotoisin olevaa lääkäriä, joka on innoissaan kaikista häkätyistä ja vaikeakäyttöisistä venäläisistä softista, joita saa puhelimeensa.

Androidilla on tällä hetkellä mielenkiintoista vetoa. Androidille kehittäminen on myös todella rentouttavaa verrattuna moneen muuhun kehitysympäristöön ja on odotettavissa, että Google pushaa jatkossakin mielenkiintoisia innovaatioita Android-alustan päälle. Kaveri odottelee innoissaan, että Asus tai kumppanit ennen pitkää julkaisisivat Android-pohjaisia tabletteja.

iPadin kohdalla minua ei kiinnosta mahdollisuus tehdä softaa lainkaan, vaan käyttää hyvin tehtyjä softia, joita on helppo ja mukava käyttää. Android ja esimerkiksi Maemo taas kiinnostavat geekkimielessä enemmän.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

exPertti kirjoitti:Jäin vaan sitä pohtimaan, että näitä tabletteja on ollut markkinoilla ties kuinka kauan ennen kuin tämä "vallankumouksellinen" omenalogotuote tuli.
Niin ja näyttää siltä, että jatkossakin jäät miettimään miksi joku juttu toimii markkinoilla ja joku toinen ei.

Juu, tabletteja on ollut ja ebook readereita on ollut - mutta tuossa on mahdollisuus että se koneen ja ihmisen välinen interaktio on viimein sillä tasolla, että et funtsi käyttäväsi tietokonetta.

Ja hei, oikeasti haluaisin että Nokia saisi ihmiset innostumaan ja luotua juttuja, jotka herättävät mielenkiintoa ja aaltoja, mutta se wow-faktori on viime aikoina ollut kaukana. N900 on potentiaalisesti loistava hardware, mutta sen softaekosysteemi antaa vielä odottaa itseään. Puhelimeksi ja kämmentietokoneeksi olen kuitenkin miettinyt sitä, seuraajaksi N95 8Gb:lle.

Olen pari vuotta katsonut ja odotellut sopivan oloista ebook reader-laitetta ja ekosysteemiä. eInk-pohjaiset laitteet ovat vielä hieman odottaneet kehittymistään eteenpäin ja hintojen tulemista alas. Niillä ei myöskään ole voinut tehdä mitään muuta, joten en ole voinut ajatella itse pistäväni 300 euroa laitteeseen, jolla pystyy vain lukemaan mustavalkoisena tekstiä.

iPad menee kategorioiden väliin ja sen takia se voi oikeasti menestyä. Oman piirin päälle rakennettu laite tarjoaa mahdollisuuden pienellä prosessoriteholle tarjota ympäristön, jossa on sujuva hardware-kiihdytys esimerkiksi videoita varten pienellä virtakuormalla. Jos leffojen katseleminen onnistuu laitteella viisi tai kuusi tuntia, on tuo vallan mainio peli mukaan lentokoneeseen, junaan tai bussiin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ pystyykö tuolla oikeasti lukemaan kirjoja? Meikäläisellä ainakin alkaa silmiin sattumaan normimosalta lukeminen eikös tuossa juuri ole sellainen?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
milli

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja milli »

Mä kerran nukahdin lukiessani, tipahti sit se kirja päähän.. onneksi oli pieni pokkari, toi iPad varmaan sattuis vähän enemmän.
Avatar
huima
Kitisijä
Viestit: 4217
Liittynyt: 17.04.2007 11:39

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja huima »

Bluntly kirjoitti:^ pystyykö tuolla oikeasti lukemaan kirjoja? Meikäläisellä ainakin alkaa silmiin sattumaan normimosalta lukeminen eikös tuossa juuri ole sellainen?
Hyvin, hyvin.. todennäköisesti.

Paras analyysi aiheesta löytyy tähän mennessä täältä:

http://www.stephenfry.com/2010/01/28/ipad-about/

Mutta kuka nyt näyttelijän höpinöitä kuuntelisi.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
elco

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja elco »

Ei multitaskingia. Morjens.
Kai Nalo

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

elco kirjoitti:
Ei multitaskingia. Morjens.
Muah. Tämäkin hakkaa Applen iFlopin

Kuva
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

exPertti kirjoitti:Lisää aiheesta.

http://www.taloussanomat.fi/talous/2009 ... 925762/133
" I don’t think there is another product or manufacturer that has such loyal customers as Apple – apart from maybe the local drug dealer.’


:)

No Apple tekee pakostakin jotain oikein. 3 miljardia kolahti kassaan viime vuonna. Sama voitto kuin Nokialla, vaikka liikevaihto paljon pienempi.

Itse en ole ompputuotetta koskaan omistanut. 90-luvun alussa oli ompun kannettava silloisen työnantajan puolesta. Tuntuihan se ihmeellistä, kun printteri toimi liittämällä johto kiinni tietokoneeseen.
Chap

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Chap »

Tuon iCrapin seuraava versio tai jonkin kilpailijan vastaava tuote, jossa on lisänä kamera, puhelinominaisuudet ja mahdollisuus ajaa useaa ohjelmaa samaan aikaan olisi aika mielenkiintoinen tuote.
RP

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja RP »

En ymmärrä tätä topiikkia.
bliss

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja bliss »

RP kirjoitti:En ymmärrä tätä topiikkia.
Tyypit eivät ostaneet laitetta, jota ei ole vielä myynnissä.

edit: (mä ymmärsin tästä topikista kaksi ensimmäistä viestiä)
Manaaja

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

elco kirjoitti:Speksit on aika murhaavat: 576p maksimiresoluutio ja up-to 10h akkua. Eli kai tuolla pari-kolme tuntia katsoo videota.
Niin, parisataa grammaa enemmän painava miniläppäri jota ei tarvitse kanniskella ilmassa samaan malliin, taitaa kyetä yhtäläisiin tai parempiin spekseihin jo tänä päivänä aika helposti.

Lisäksi niissä tulee sellaisia mullistavia bling-bling ominaisuuksia joita esitellä kavereille, kuten moniajo, USB-portti ja mahdollisuus muistikorttiin. Aijoo, noi ominaisuudethan on muuten yleensä jo tän päivän kännykässäkin. No okei, 3 vuotta sitten päivän kännykässäkin.

Tää iPad on vaan jotenkin surullinen julkaisu. Itse asiassa tää on varmaan joku salainen empiirinen laboratoriokoe missä testataan kuinka hulluja omenauskovaiset voivat todella olla.
NuoriD

Re: Mitä et ostanut

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Pohdittuani asiaa nyt uudelleen, niin ei tuossa kyllä kauhian pal järkeä ole. Surffilaudaksi voi hankkia paljon halvemman miniläppärin, joka on kuitenkin oikea tietokone QWERTY-näppäimistöllä.

Mutta eiköhän tuotakin jonoteta makuupusseissa kuin lippuja Jeesuksen toiseen tulemiseen. Markkinointi-ihmisten pitäisi todella tutkia Applea (ja on sitä varmaan paljon tutkittukin).

Mutta ei siitä pääse mihinkään, että ko. laite näyttää hiton hyvältä.

Hitto, jos nainen on 90-60-90, niin mitä välii erottaako se piparjuurta neliöjuuresta.
Vastaa Viestiin