Huumeet

Vakavia keskusteluja isoista asioista - tiede, talous, politiikka, uskonto, yhteiskunnalliset asiat. Ei onelinereitä/puzznuzzia.

Paras huume on vaikutuksiltaan

heroiini
0
Ei ääniä
kokaiini
1
4%
metamfetamiini
0
Ei ääniä
crack
0
Ei ääniä
esso
0
Ei ääniä
marihuana
4
15%
tupakka
1
4%
kahvi
4
15%
alkoholi
5
19%
metadoni
0
Ei ääniä
Joku muu? Kerro oi paremmin tietävä!
11
42%
 
Ääniä yhteensä: 26

Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja annepa »

Frederik Krueger kirjoitti:
Unohdin listaltani särkylääkkeet, olen tavannut henkilön joka väitti olevansa riippuvainen niistä, siis tuntee tarvetta syödä niitä vaikka ei olisikaan mitään särkyä. Ihmettelen vähän miten niihinkin voi koukuttua.
Kai niihin voi tulla riippuvuus kans. Ainakin sellaista olen kuullut että särkylääkkeitä jos syö pitkään särkyyn, niin kun lopettaa niin kroppa reagoi lopetukseen säryllä jota sitten paikataan särkylääkkeellä. Kuulostaa lookiselta, mutta tuo että vaikka ei särekään mihinkään ja silti nappaillaan... no, en tajua.

Kahvia juon 2-3 isoa mottia joka päivä, siis kuppimäärissä tuo on 4-6. Pärjään yhdellä motillisella. Monesti alkaa päätä juilimaan jos en saa kahvia. Paitsi matkalla, mikähän siinäkin on.

Alkoholia kulutan liikaa, mutta kun humala on niin hauska! En juo viikolla, paitsi ehkä yhden saunakaljan. Tällä viikolla ei arkena lämmitetty saunaa, joten en ottanut saunakaljaa. Tosin kävin kaverin kanssa syömässä ja otin viiniä lasillisen.
Viikonloppuna olen monesti ihanasti humalassa. Ensi viikonloppuna humala osuu lauantaille, kavereilla on kekkerit.

Poltan yhä tupakkia mutta se pitää saada loppumaan.

Lätkää ja kukkaa olen kokeillut, mutta en prkl kokeile enää. Ei sovi mulle. Kerran erehdyin polttamaan hatsit saunakaljan ja viinilasillisen jälkeen ja sitten vietinkin vessassa viitisen tuntia peläten että kuolen. Siirtyminen parvekkeelta vessaan tapahtui kontanten. Enpä ole ikinä missään krapulassa ollut siinä kunnossa kuin silloin.
Kipulääkkeenä toimi oikeen hyvin kun lääkärin määräämät ei toimineet. Epäröin kuitenkin kipulääkkeeksi kokeilua aika pitkään ton edellisen episodin jälkeen... Taas tuli paha olo, mutta sain kuitenkin nukuttua ja etominen ei haittaa kun paapaa.

Nielurisaleikkuun jälkeen sain suoneen morfiinia. Se oli parempaa kuin mikään muu päihde mitä olen kokeillut tähän mennessä. IHAN SUPERDUPER! En kuitenkaan ole alkanut telomaan itseäni sen takia että joutuisin sairaalaan ja saisin kivan pöhinän.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
RP

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja RP »

FK: Psyykkinen riipuvuus.

Itse olen poltellut pilveä kerran, nukahdin. Ja syönyt pippaloissa monta keksiä, joihin oli jotain sekoitettu mukaan. En ollut tästä tietoinen, ei mitään vaikutusta tosin.

Tupakkaa poltan. Alkoholia juon harvakseltaan. Joko juon kunnolla tai en ollenkaan.

Meidän pikku ihQ keskiluokkainen pikkulähiömme oli huumediilauksen kehto. Ulkoisesti ihanaa perhe-elämää farmareineen ja perunamaineen, mutta pinnan alla bisnes kukoisti.

Rinki perustettiin silloin isoveljeni nuoruudessa, ja sitten kun sen sukupolven hemmot siirtyivät maille autuaille, siirtyi homma meidän sukupolvelle. Mitä joskus uutisia näen niin on siirtynyt taas seuraavalle sukupolvelle.

Ei riitä sormet eikä varpaat laskemaan kuinka monta tuttua on kuollut aineisiin, käyneet kovat vieroitushoidot läpi tai narkkaavat edelleen.

Huumeiden mukana tuoma rikollisuus onkin asia erikseen. Tuomioita löytyy diilauksista, ryöstöistä, väkivalta-ja henkirikoksista. Joskus näkyi Isoja Herroja metsästämässä pikkunilkkejä, olivat lieneet vetäneet välistä tjmv. Joitakin löytyi epämääräisistä olosuhteista kuten suljetuista kaivoista ym. Harvemmin kuitenkin.

Olen nähnyt sitä piikittämistä ja nuuskaamista, varastettua kamaa (kuten kymmenen telkkua yhdessä asunnossa esmes), huumeratsioita (onneksi olen ollut kauempana, en koskaan väärässä paikassa väärään aikaan) missä kamapaketit lentelee ikkunasta ja katoavat vikkelästi. Kaikkea mitä huumeisiin liittyy.

Suhtaudun erittäin negatiivisesti huumeisiin, en koskaan ole nähnyt niiden tuovan mukanaan mitään positiivista. En mitään. Mut tunnettiin aina sinä valittajana ja tiukkapipona kun paasasin. En koskaan tuntenut mitään halua itse koittaa aineita. Pilveäkin poltin paljon vanhempana, en tuona nuoruusaikana.

Yksi suht läheinen ystäväni narkkaa kaiken vastaantulevan. Harvoin enää ollaan yhteyksissä, se vähäkin on liikaa. Nyt taas kuulin että bestikseni vetelee aineita. Ja tätä mun on niin vaikea ymmärtää. Se on kuitenkin nähnyt kaiken saman kuin minä, ja enemmän. Se on käsittämätöntä, että ajautuu samaan jamaan.

Kaikki tuntemani ja tietämäni tapaukset ovat hyvistä ja hyvätuloisista perheistä. Ei mitään ongelmaisia perheet paskoja tapauksia.

En voi ymmärtää.
NuoriD

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

Noloa tunnustaa, mutta tuo "lätkä" oli mulle aivan uusi termi. No, taas oppi jotain.
RP

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja RP »

exPertti kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti:Unohdin listaltani särkylääkkeet, olen tavannut henkilön joka väitti olevansa riippuvainen niistä, siis tuntee tarvetta syödä niitä vaikka ei olisikaan mitään särkyä. Ihmettelen vähän miten niihinkin voi koukuttua.
Tunsin nuorempana yhden tytön jolle ei saanut antaa buranoita vaikka miten valitti pääkipua. Ymmärtääkseni riippuvuusoire on juuri se päänkivistys.
Juuh. Muistan kun itse jouduin syömään pidemmän aikaa buranaa poskionteloihini niin se lopettaminen oli hankalaa kun säryt oli aika kovaa luokkaa. Pari päivää kesti, sitten meni ohi. En ota helposti mihinkään särkyihin yhtikäs mitään.
bliss

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:Noloa tunnustaa, mutta tuo "lätkä" oli mulle aivan uusi termi. No, taas oppi jotain.
No niin mullekin. En kyllä oppinut mitään, ts. en vieläkään tiedä mitä se on. Luin kai huonosti.
En myöskään ole ennen tätä ketjua kuullutkaan mistään poppersista.
Kai Nalo

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Kai Nalo »

bliss kirjoitti:poppersista.
Se onkin vaan tietyn ryhmän käytössä oleva juttu. NImittäin homppeleitten.

Muuten topikin huumesjuttuihin kommenttina voinen todeta ilokseni, että olen melkoisen viaton siinä maailmassa.
NuoriD

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Noloa tunnustaa, mutta tuo "lätkä" oli mulle aivan uusi termi. No, taas oppi jotain.
No niin mullekin. En kyllä oppinut mitään, ts. en vieläkään tiedä mitä se on. Luin kai huonosti.
En myöskään ole ennen tätä ketjua kuullutkaan mistään poppersista.
Use the Google Luke.. eiku Leia.

En mäkään lätkää tästä tajunnu, piti kuukkelilta kysyä. Ekan kerran kuin lätkä niin ajatteli että kyseessä on urheiluhullu, joka puhuu mustasta gummilätystä.
milli

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja milli »

Huumeisiin.. hmm... pilvi kuului valitettavasti isosti entiseen elämään. Exän kautta, itse tuskin olisin ikinä edes kokeillut sitä. Mun mielestä oli aika mielenkiintoista, että terapeutti piti mun "kokeiluja" (sitä määrä enää voi kokeiluksi sanoa) mielenkiintoisina, ja jopa ehkä mun itsetutkiskelun kannalta positiivisina.

Mutta joo, eipä kiinnostaa enää noi jutut yhtään. Mietin vakavasti alkoholistakin luopumista, tai ainakin pysyvästi sen määrän pienentämistä.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Ehkä se särkylääkeriippuvainen sitten kärsikin jostain vieroitussärystä, ehkä ymmärsin häntä väärin.

Mitäs särkylääkkeiden alituinen nappailu aiheuttaa? Väitettiin että ne aiheuttaisivat liikaa saatuina sisäisiä verenvuotoja kehossa? Taasko minua viilataan linssiin, vaikka toisaalta olen ollut kuulevinani joidenkin tehoaineiden verta ohentavasta vaikutuksesta.

Minäkään en tiedä mikä on "lätkä", mutta päättelen sen tarkoittavan ihoon tai kielelle laitettavia LSD-lappusia. Hyviä jälkitrippejä sinne vaan.

Enkä googleta vittu. Jos kaikki maailman ihmiset googlettaisivat, ei keskustelupalstoilla olisi enää mitään keskustelua.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
RP

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja RP »

^Suolistoon ja vatsaan vuotoa. Ne ei edes yleensä oireile ennen kuin kosahtaa. Joskus sairaalassa oli tästä juttua kun vanhukset nappaa lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ND voi kommentoida, olen omasta mielestäni joskus lukenut että juuri tuon liikasyönnin seurauksena on kuolleisuus korkea, siis juuri noihin suoli-ja vatsajuttuihin, vanhuksilla?
milli

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja milli »

Frederik Krueger kirjoitti: Minäkään en tiedä mikä on "lätkä", mutta päättelen sen tarkoittavan ihoon tai kielelle laitettavia LSD-lappusia. Hyviä jälkitrippejä sinne vaan.
Lätkä/pala on sellaista kiinteää hässäkkää, se on usein aikas paskaa.. ties mihin lehmänlantaan sekoitettua marihuanaa/pilveä/kukkaa. Se lämmitetään, jolloin se pehmenee ja helpompi sekoittaa esim tupakanpuruihin.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja annepa »

bliss kirjoitti: No niin mullekin. En kyllä oppinut mitään, ts. en vieläkään tiedä mitä se on. Luin kai huonosti.
Frederik Krueger kirjoitti: Minäkään en tiedä mikä on "lätkä", mutta päättelen sen tarkoittavan ihoon tai kielelle laitettavia LSD-lappusia. Hyviä jälkitrippejä sinne vaan.
Hasista. Nimitys tulee siitä, että vaikuttavat aineet sekoitetaan kakan kanssa ja massasta muotoillaan lätkä. Jos pitää kannabista käyttää niin kukkaa sitten, ei tule noita kakka-aineita mukana.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
bliss

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja bliss »

NuoriD kirjoitti:
bliss kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:Noloa tunnustaa, mutta tuo "lätkä" oli mulle aivan uusi termi. No, taas oppi jotain.
No niin mullekin. En kyllä oppinut mitään, ts. en vieläkään tiedä mitä se on. Luin kai huonosti.
En myöskään ole ennen tätä ketjua kuullutkaan mistään poppersista.
Use the Google Luke.. eiku Leia.
Ei kiinnostanut niin paljon. :)
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Viinaa viikoittain. Joskus parin viikon "nenänvalkaisukausia".
Tupakoinnin lopetin 2005 tai 2006, sen jälkeenkin joskus satunnaisesti poltellut.
Kahvia yleensä vain aamulla, silmien aukaisemiseksi.
Huumeita en käytä, enkä ole edes kokeillut. :leuhka:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
NuoriD

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

RP kirjoitti:^Suolistoon ja vatsaan vuotoa. Ne ei edes yleensä oireile ennen kuin kosahtaa. Joskus sairaalassa oli tästä juttua kun vanhukset nappaa lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ND voi kommentoida, olen omasta mielestäni joskus lukenut että juuri tuon liikasyönnin seurauksena on kuolleisuus korkea, siis juuri noihin suoli-ja vatsajuttuihin, vanhuksilla?
Tulehduskipusärkylääkkeet altistavat vatsahaavalle ja verenvuodolle siitä. Vanhukset ovat tälle alttiimpia.

"Särkylääkeriippuvuus" tarkoittaa varmaan ns. särkylääkepäänsärkyä. Jos päänäsärkyä hoitaa ottamalla särkylääkettä päivittäin yli 2 vkoa, niin lopulta voi olla tilanne, jossa särkylääkkeen puute aiheuttaa päänsärkyä.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja annepa »

NuoriD kirjoitti:
RP kirjoitti:^Suolistoon ja vatsaan vuotoa. Ne ei edes yleensä oireile ennen kuin kosahtaa. Joskus sairaalassa oli tästä juttua kun vanhukset nappaa lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ND voi kommentoida, olen omasta mielestäni joskus lukenut että juuri tuon liikasyönnin seurauksena on kuolleisuus korkea, siis juuri noihin suoli-ja vatsajuttuihin, vanhuksilla?
Tulehduskipusärkylääkkeet altistavat vatsahaavalle ja verenvuodolle siitä. Vanhukset ovat tälle alttiimpia.

"Särkylääkeriippuvuus" tarkoittaa varmaan ns. särkylääkepäänsärkyä. Jos päänäsärkyä hoitaa ottamalla särkylääkettä päivittäin yli 2 vkoa, niin lopulta voi olla tilanne, jossa särkylääkkeen puute aiheuttaa päänsärkyä.
Korjaa jos olen väärässä mutta tujummista särkylääkkeistä voi tulla muitakin oireita. Niinhän ne kirjottelee lehissä että Halivuudin tähdet käy välillä riihäpissä kun on "särkylääkeriippuvuus".
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Bhven

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Frederik Krueger kirjoitti: Mitäs särkylääkkeiden alituinen nappailu aiheuttaa?
Kysy joltain himoliikkujalta. Käyttävät särkkiksiä yhdeksän kertaa enemmän kuin normitavikset.
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Bhven kirjoitti:
Frederik Krueger kirjoitti: Mitäs särkylääkkeiden alituinen nappailu aiheuttaa?
Kysy joltain himoliikkujalta. Käyttävät särkkiksiä yhdeksän kertaa enemmän kuin normitavikset.
Enkä käytä. Viimeksi olen tainnut napata yhden särkylääkkeen joskus ½-1 vuotta sitten muistaakseni kahvinvieroitusoireisiin, ettei orastava päänsärky häiritsisi nukkumistani. Ainoa kerta kun muistan ottaneeni särkylääkkeitä useana (parina) päivänä peräkkäin oli kun viisarit oli leikattu pois. (edit: vai otinkohan silloinkaan)

Tiedän, olen teräsmies, todellinen teräskyrpä silkkikondomissa.
Viimeksi muokannut Frederik Krueger, 28.01.2010 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Avatar
Frederik Krueger
Kitisijä
Viestit: 3760
Liittynyt: 09.04.2008 10:49
Paikkakunta: Häslinki

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Frederik Krueger »

Homeboy65 kirjoitti:Joskus parin viikon "nenänvalkaisukausia".
...
Huumeita en käytä, enkä ole edes kokeillut. :leuhka:
:?:

Kokkelisnorttaajat ovat mielestäni wannabe-Halmeita, ei kiinnosta.
Onko joku pissinyt mun muroihin?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Täytyy varmaan yöllä tiirikoitua naapurin Volvoon ja pölliä sieltä rammari. Pari kymppiä, eiks sillä sais muutaman buranan steissiltä?
Viimeksi muokannut Ylermi Ylihankala, 28.01.2010 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Bhven

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Frederik Krueger kirjoitti: Enkä käytä. Tiedän, olen teräsmies, todellinen teräskyrpä silkkikondomissa.
Sulla on taukoja. Sä et ole himoliikkuja. Ne on niitä, jotka käy kuusi kertaa viikossa ryhmäbicpumpissa ja käyvät flunssaisenakin juoksemassa 15 kilsan lenkkejä, vaikka kuinka paikkoja kolottaisi. Siksi särkylääkkeet.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Kahvia joskus (ehkä kerran kahdessa viikossa), alkoholia hyvin harvoin (kerta/kaksi vuodessa tyyliin lasi tai kaksi viiniä).
Paras päivä ikinä.
NuoriD

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja NuoriD »

annepa kirjoitti:
NuoriD kirjoitti:
RP kirjoitti:^Suolistoon ja vatsaan vuotoa. Ne ei edes yleensä oireile ennen kuin kosahtaa. Joskus sairaalassa oli tästä juttua kun vanhukset nappaa lääkkeitä "varmuuden vuoksi". ND voi kommentoida, olen omasta mielestäni joskus lukenut että juuri tuon liikasyönnin seurauksena on kuolleisuus korkea, siis juuri noihin suoli-ja vatsajuttuihin, vanhuksilla?
Tulehduskipusärkylääkkeet altistavat vatsahaavalle ja verenvuodolle siitä. Vanhukset ovat tälle alttiimpia.

"Särkylääkeriippuvuus" tarkoittaa varmaan ns. särkylääkepäänsärkyä. Jos päänäsärkyä hoitaa ottamalla särkylääkettä päivittäin yli 2 vkoa, niin lopulta voi olla tilanne, jossa särkylääkkeen puute aiheuttaa päänsärkyä.
Korjaa jos olen väärässä mutta tujummista särkylääkkeistä voi tulla muitakin oireita. Niinhän ne kirjottelee lehissä että Halivuudin tähdet käy välillä riihäpissä kun on "särkylääkeriippuvuus".
Joo. Tarkoitin edellä tavallisia tulehduskipusärkylääkkeitä. Opiaattijohdannaiset kipulääkkeet ovat eri juttu.
elco

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja elco »

Frederik Krueger kirjoitti:Hyviä jälkitrippejä sinne vaan.
Fredi on kyllä loistava syy olla keskustelematta oikeastaan mistään.

Taidat olla tyypillinen keltaisen vyön karateka, joka hakkaa ihmisiä snägärijonossa?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12292
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huumeet

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Frederik Krueger kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:Joskus parin viikon "nenänvalkaisukausia".
...
Huumeita en käytä, enkä ole edes kokeillut. :leuhka:
:?:

Kokkelisnorttaajat ovat mielestäni wannabe-Halmeita, ei kiinnosta.
Nenänvalkaisukausi= raittiuskausi, ilman alkoholia. :napu:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Vastaa Viestiin